
فروشنده شخص ثالث تنها راه کسب درآمد در آمازون نیست.
اگر به شما بگویم راهی برای خلاص شدن از شر مدیر فروشنده شما وجود دارد و فقط در کمک به یک مشتری واحد که محصولات شما را برای شما می فروشد ، وجود دارد؟
خوب ، این همان چیزی است که شما می توانید از Vendor Central آمازون انتظار داشته باشید.
ما یک غوطه وری عمیق در سیستم عامل خواهیم کرد و بحث خواهیم کرد:
- Vendor Central چیست و چگونه می توان دعوت کرد.
- تفاوت اصلی بین فروشنده مرکزی و فروشنده مرکزی.
- مزایا و معایب فروشنده شدن.
- چگونه موفقیت خود را در سیستم عامل و سایر موارد بسنجیم.
بیایید شروع کنیم!
Amazon Vendor Central چیست؟
Vendor Central یک پلتفرم فقط برای دعوت است که می توانید مستقیماً به عنوان یک تامین کننده به آمازون بفروشید. این شبیه فروشنده مرکزی است ، جایی که فروشندگان می توانند سفارشات خرید و داده های محصول خود را از یک مرکز مرکزی مدیریت کنند.
اگر از شما دعوت شده و وارد سیستم شوید ، روند کار به این صورت است:
- آمازون با شما سفارش خرید می دهد.
- شما سهام را ارسال خواهید کرد
- آمازون به شما پول می دهد و مسئول فروش اقلام است.
این گزینه خوبی برای مشاغل است که نمی خواهند با فروش مستقیم به مشتری سر و کار داشته باشند. با این حال ، این پلتفرم چالش های خود را دارد که باید هنگام مشاهده مناسب بودن Vendor Central در نظر بگیرید.
آمازون فروشنده مرکزی در مقابل مرکز فروشنده
تفاوت اصلی بین سیستم عامل های فروشنده آمازون و فروشنده مرکزی این است: چه کسی این محصول را می فروشد.
با فروشنده مرکزی ، شما مستقیماً به آمازون می فروشید و آنها کالاهای شما را مجدداً می فروشند.
با فروشنده مرکزی ، مستقیماً به کاربران آمازون می فروشید.
در اینجا مقایسه دقیق تری بین این دو حساب وجود دارد:
فروشنده مرکزی:
- فقط دعوت
- شما مستقیماً به آمازون می فروشید
- آمازون قیمت اقلام را کنترل می کند
- گزینه های ثابت لجستیکی
- گزینه های تبلیغاتی بیشتر
فروشنده مرکزی:
- هرکسی می تواند ثبت نام کند
- شما مستقیماً به مشتری می فروشید
- شما قیمت خرده فروشی را کنترل می کنید
- گزینه های لجستیکی انعطاف پذیر
- گزینه های تبلیغاتی کمتری
مزایا و معایب پیوستن به Amazon Vendor Central
قبل از ثبت نام ، جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید تا ببینید عضویت در کسب و کار شما تأثیر مثبت دارد یا منفی.
در اینجا برخی از مزایای پیوستن به سیستم عامل مرکزی فروشنده آمازون آورده شده است:
اعتماد مصرف کننده
مشتری به عنوان یک فروشنده آمازون ، اطمینان بیشتری در خرید محصول خواهد داشت. شما از مزیت شناختن نام تجاری آمازون بهره مند می شوید که باعث ایجاد اعتماد می شود و بسته شدن فروش را آسان تر می کند.
گزینه های تبلیغات بیشتر
در حالی که خدمات بازاریابی آمازون (AMS) در Seller Central در دسترس است ، شما به عنوان یک فروشنده به ویژگی های بیشتری دسترسی خواهید داشت. به شما امکان می دهد حتی کمپین های تبلیغاتی قوی تری ایجاد کنید و بازدید از صفحات محصول خود را افزایش دهید.
روند فروش ساده شده است
شما بعنوان یک فروشنده مسئول مواردی مانند انجام سفارشات مستقیم مشتری ، بدهی های مالیاتی ، موجودی از دست رفته و سایر هزینه های کسب و کار هستید.
وقتی آمازون را تهیه می کنید ، مدل کسب و کار شما ساده می شود. تمام تمرکز شما در انجام سفارشات خرید و صدور صورت حساب برای آمازون است. همه مسئولیت های مدیر دیگر از بین می روند و شما نیازی نیست نگران سرویس دهی به چندین خریدار باشید.
برنامه های تبلیغاتی اختصاصی
فروشندگان آمازون این امکان را دارند که در برنامه هایی مانند Subscribe & Save و Amazon Vine شرکت کنند. دسترسی به این برنامه ها می تواند به افزایش بررسی ها ، جایگاه شما در جستجوی ارگانیک و فروش بیشتر کمک کند.
در اینجا برخی از معایب پیوستن به پلتفرم Amazon Vendor Central وجود دارد:
کنترل قیمت
فروشندگان كنترلي بر قيمت اقلام ندارند. آمازون می تواند قیمت گذاری را در هر زمان تنظیم کند ، که در صورت تغییر حاشیه می تواند درآمد اضافی برای شما داشته باشد.
الزامات لجستیکی
اگر نتوانید از دستورالعمل های خاص لجستیکی آمازون پیروی کنید ، می تواند به سرعت سود شما را جبران کند. به عنوان مثال ، شما باید سطح سهام خود را حفظ کنید و به سرعت سفارشات خود را انجام دهید.
از دست دادن پیام های تجاری
هنگامی که شما فروشنده می شوید ، محصولات شما در یک جعبه استاندارد قهوه ای آمازون برای مشتریان حمل می شود. شما کنترل خود را بر نام تجاری خود و توانایی شخصی سازی تجربه خریدار از دست می دهید.
کانال فروش شما محدود است
اگرچه داشتن آمازون به عنوان خریدار بسیار خوب است ، اما اگر تنها مشتری شما باشد ، خطر تجاری بزرگی به همراه دارد. اگر به یک خریدار متکی باشید ، اگر آمازون استفاده از شما را به عنوان فروشنده متوقف کند ، می توانید دچار مشکل شوید.
همانطور که از مزایا و معایب پیوستن به سیستم عامل متوجه می شوید ، Vendor Central برای همه مناسب نیست. این گزینه بسیار بهتری برای تولیدکنندگان و عمده فروشانی است که خواهان تدارکات ، پشتیبانی و بازدهی هستند که توسط آمازون اداره می شود.
نحوه عضویت در Amazon Vendor Central
فروشنده آمازون شدن به راحتی راه اندازی حساب در Seller Central نیست.
همانطور که قبلاً اشاره کردم ، این یک پلت فرم فقط برای دعوت است. شما نمی توانید به سادگی اقدام کنید. شما ابتدا به دعوت آمازون نیاز دارید.
چطور یکی به دست می آوری؟
آمازون یک تیم جذب فروشنده جهانی دارد که مارک ها و محصولات جدید را برای فروش جستجو می کند.
به طور کلی ، این استخدام کنندگان به دنبال موارد زیر می گردند:
- فروشندگان با فروش بالا در Seller Central.
- فروشندگان بازار با محصولات محبوب.
- غرفه داران در نمایشگاه ها و نمایشگاه ها با محصولات جالب.
اگر آمازون به آنچه می فروشید علاقه مند است ، ایمیلی دریافت می کنید که از شما برای پیوستن به Vendor Central دعوت می کند. این تیم نحوه عملکرد و شرایط تجارت را توضیح خواهد داد.
پس از موافقت با شرایط ، به یک حساب Vendor Central دسترسی پیدا خواهید کرد و می توانید مستقیماً آمازون را تأمین کنید.
5 نکته برای موفقیت به عنوان عضوی از Amazon Vendor Central
برای انجام تمام کارهای سنگین وزن به آمازون اعتماد نکنید. در اینجا پنج کاری وجود دارد که می توانید امروز برای افزایش نرخ تبدیل و قابلیت کشف به عنوان یک فروشنده انجام دهید.
1. موجودی خود را به مراکز تحقق FBA آمازون ارسال کنید
آیا می خواهید فروش خود را افزایش دهید؟ اطمینان حاصل کنید که اقلام شما برای Amazon Prime واجد شرایط هستند.
اعضای Prime خریداران وفادار آمازون هستند که سالانه 119 دلار برای دسترسی به انبوه مزایا از جمله حمل و نقل سریعتر پرداخت می کنند.
وقتی اطمینان حاصل کنید که محصول شما واجد شرایط اولیه نیست ، خود را در یک استخر باز می کنید 126 میلیون خریدار آمریکایی که آماده خرید بیش از یک کاربر متوسط آمازون هستند.
باور نمی کنید؟ اعضای اصلی به طور متوسط سالانه 1400 دلار هزینه می كنند، در حالی که افراد غیر عضو 600 دلار هزینه می کنند.
2. SEO آمازون خود را بهبود ببخشید

با هر دقیقه 4000 فروش انجام می شود در آمازون ، چگونه برجسته می شوید و مقداری برای تجارت خود تهیه می کنید؟
با تسلط بر SEO برای الگوریتم A9 آمازون.
مانند سایر موتورهای جستجو ، می توانید از تکنیک های اساسی SEO استفاده کنید تا محصولات خود را در بالای نتایج جستجو قرار دهید.
برای انجام این کار ، می خواهید عبارات جستجو را در موارد زیر وارد کنید:
- عنوان محصول
- کلمات کلیدی backend
- نام تجاری
- توضیحات لیست محصولات
با اختصاص دادن زمان برای بهینه سازی لیست های خود ، در معرض دید محصولات خود هستید و شانس فروش خود را افزایش می دهید.
3. تعداد بررسی های خود را افزایش دهید
بررسی ها حیات حیات آمازون هستند. هرچه رتبه بندی 5 ستاره بیشتر باشد ، الگوریتم محصول شما را به مشتریان بالقوه بیشتر توصیه می کند.
انسانها نیز کمی شبیه لممینگ هستند.
اگر ببینیم گروهی از مردم درباره میزان عالی بودن محصول خنده می گیرند ، احتمال خرید ما بسیار بیشتر است. این باعث تقویت تصمیم خوب ما می شود و اطمینان بیشتری نسبت به کارکرد محصول خواهیم داشت.
در حقیقت، 88 درصد از مشتریان می گویند که آنها به همان اندازه که توصیه های شخصی دارند ، به بررسی آنلاین اعتماد می کنند.
در حقیقت، 56 درصد مشتریان حداقل قبل از خرید چهار نظر را می خوانند.
4. فقط به ترافیک آمازون اعتماد نکنید
ممکن است مدتی طول بکشد تا همه کارهای جستجوگرها و بررسی های شما شروع شود. در حالی که منتظر هستید ، با تبلیغات خارج از آمازون به صفحات محصول خود ترافیک ایجاد کنید.
برخی از راه هایی که می توانید تقاضا را افزایش دهید عبارتند از:
5. تبلیغات تبلیغاتی محصولات را در آمازون اجرا کنید

تبلیغات کالای حامی مالی راهی عالی برای افزایش نرخ تبدیل و افزایش قابلیت کشف محصول شما در نتایج جستجوی ارگانیک است.
شما می توانید تبلیغات محصولات اتوماتیک (عالی برای مبتدیان PPC!) و دستی را در Seller Central تنظیم کنید.
این تبلیغات چقدر موثر هستند؟ به طور متوسط SPA ها دارای نرخ تبدیل حدود 10 درصد است.
چگونه موفقیت خود را در Amazon Vendor Central بسنجیم
در اینجا برخی از روش هایی است که می توانید موفقیت خود را در سیستم عامل ارزیابی کنید:
تحقیق و نظارت بر کلمات کلیدی
هر ماه زمانی را اختصاص دهید تا فرصت های جدید کلمات کلیدی را برای محصولات خود مشخص کنید و با عملکرد خود در الگوریتم پایگاه داده را لمس کنید.
اگر متوجه شده اید که در رتبه بندی بالا یا پایین رفته اید ، علت را برای تکرار آن مشخص کنید یا استراتژی خود را تنظیم کنید.
تجزیه و تحلیل تبلیغات
اگر می خواهید برای لیست های خود کمپین ایجاد کنید ، برای ایجاد لیست های قدرتمندتر از نتایج استفاده کنید.
به عنوان مثال ، ممکن است کلمات کلیدی گزارشات تبلیغاتی را پیدا کنید که از آنها استفاده نمی کنید. این موارد را به کمپین های موجود خود اضافه کنید و اگر باعث بهبود کلیک و فروش شما می شود ، ردیابی کنید.
چگونه می توان بررسی محصولات در Amazon Vendor Central را دریافت کرد

در اینجا برخی از بهترین روش ها برای افزایش بررسی لیست شما به عنوان یک فروشنده آمازون وجود دارد:
برنامه آمازون آمازون
یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای دریافت نظرات با است تاک آمازون. این برنامه برای فروشندگانی که کمتر از 30 بازبینی و ASIN واجد شرایط دارند ، باز است.
ASIN چیست؟ مخفف مخفف Amazon Standard Identification Number است. این یک رشته منحصر به فرد از حروف و اعداد است که برای شناسایی محصول در فهرست آنها استفاده می شود.
برنامه تاک مانند این عمل می کند:
شما 30 محصول را به صورت رایگان به 30 Vine Voices ارسال خواهید کرد. این بازرسان توسط آمازون برای برنامه انتخاب می شوند و برای نوشتن بررسی های دقیق و روشنگری انتخاب می شوند.
هنگامی که بازرسان محصول شما را دریافت می کنند ، آن را امتحان می کنند و یک نظر می نویسند.
برای برنامه بررسی اولیه آمازون ثبت نام کنید
برنامه بررسی اولیه آمازون گزینه خوبی برای فروشندگان جدید است که محصولی با کمتر از پنج بررسی دارند.
این پلت فرم با ارائه کارت هدیه 1 دلار و 3 دلاری در ازای بررسی محصول جدید ، خریداران را تشویق می کند.
برای ثبت نام در برنامه ، باید 60 دلار برای هر SKU بپردازید. SKU یک واحد ذخیره سهام است. این یک کد شناسایی است که به محصولات و فروشگاه های آمازون داده می شود.
خوشبختانه تا زمانی که اولین بررسی خود را دریافت نکنید هزینه ای از شما دریافت نمی شود.
از دکمه درخواست بازبینی در مرکز فروشنده استفاده کنید
داخل فروشنده مرکزی، می توانید از مشتری در گزارش های سفارش سفارش دهید. این ویژگی به شما امکان می دهد یک ایمیل پیگیری ارسال کنید ظرف چهار تا 30 روز از خرید به خریداران.
با کلیک بر روی دکمه ، به مشتری اطلاع داده می شود که می خواهید نظرات وی را بشنود.
اکنون ، احتمالاً فکر می کنید: “آیا واقعاً این ویژگی” درخواست بررسی “کارایی دارد؟”
خلاصه بله طبق گفته Jungle Scout ، در هفته اول عرضه این ویژگی ، فروشندگانی که از این دکمه استفاده می کردند ، a 94.7٪ افزایش در بررسی ها.
نتیجه
اگر کسب و کار شما مناسب باشد ، آمازون فروشنده مرکزی گزینه مناسبی است. اگر برای تغییر حساب کاربری خود نیاز به کمک دارید ، من یک آموزش رایگان آمازون با چک لیست ها ، نکات و یک ماشین حساب سودآوری دارم.
احساس می کنید به کمک بیشتری نیاز دارید؟ به ما کمک کنید تا تبلیغات آمازون خود را مدیریت کرده و از هدر رفتن پول برای تبلیغاتی که فروش بیشتری ندارد ، جلوگیری کنیم.
آیا فکر می کنید Amazon Vendor Central مناسب شما است؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید