
از کلمات کلیدی گرفته تا ایجاد بک لینک و تجزیه و تحلیل رقبا، موارد زیادی وجود دارد که می توانید برای افزایش رتبه وب سایت خود روی آنها کار کنید. با این حال، ممکن است یک منطقه وجود داشته باشد که شما نادیده گرفته باشید. آیا هنوز در مورد چه چیزی صحبت می کنم؟
این تأثیر میزبانی وب شما بر سئو است.
چه متوجه شوید یا نه، میزبان وب انتخابی شما می تواند تفاوت بین رتبه بالاتر وب سایت شما یا نامرئی بودن آنلاین را ایجاد کند.
وقتی به آن فکر می کنید، واضح است که چرا.
میزبانی وب که با آن می روید بر چندین بخش از وب سایت شما تأثیر می گذارد، از جمله زمان آپدیت و سرعت بارگذاری.
اگر در حال تحقیق در مورد نحوه میزبانی وب سایت هستید، در اینجا 7 نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا نیازهای سئوی خود را برآورده کنید.
چرا میزبانی وب برای سئو بسیار مهم است؟
میزبان وب انتخابی شما نقش مهمی در قرار دادن وب سایت شما بر روی نقشه و قابل مشاهده نگه داشتن آن ایفا می کند، بنابراین، باید میزبان وب خود را با دقت انتخاب کنید.
قبل از اینکه خیلی جلوتر بروم، فقط ببینیم گوگل در مورد نحوه عملکرد جستجو چه می گوید. آی تی پنج عامل را در نظر می گیرد:
- ارتباط
- معنی
- کیفیت
- قابلیت استفاده
- متن نوشته
همانطور که ما در مورد سئو و میزبانی وب صحبت می کنیم، من روی قابلیت استفاده تمرکز می کنم. برای رتبه بندی، گوگل به این موارد نگاه می کند:
- زمان بارگذاری
- سازگاری با موبایل
- کشور و مکان (تا Google بتواند محتوای مبتنی بر مکان را ارائه دهد)
اساساً، هرچه محتوای شما در دسترستر باشد، احتمال اینکه رتبه بهتری داشته باشد بیشتر است.
گوگل نیز در نظر گرفته است سیگنال های تجربه صفحه، مانند اینکه آیا سایت شما از HTTPS استفاده می کند یا خیر.
میزبان وب شما بر همه موارد فوق تأثیر می گذارد، به همین دلیل است که باید با دقت انتخاب کنید.
وقتی صحبت از میزبانی وب و سئو می شود به دنبال چه چیزی باشید
وقتی صحبت از میزبانی وب و سئو به میان میآید، باید به عنوان استاندارد از ارائهدهنده خود انتظار چند چیز را داشته باشید، مانند قابلیت اطمینان زمان و زمان بارگذاری کارآمد. با این حال، همانطور که در بخش بعدی توضیح داده شد، ویژگی های دیگری وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:
1. قابلیت اطمینان Uptime
برای کسب و کارها، چند دقیقه از کار افتادن می تواند هزاران دلار هزینه از دست دادن بهره وری داشته باشد. برای بازدیدکنندگان شما، اگر نتوانند به وبسایت شما دسترسی داشته باشند یا به مرور خراب شود، ناامیدکننده است. با این حال، خرابی به همان اندازه به اعتبار شما در بین موتورهای جستجو آسیب می رساند.
افرادی مانند گوگل به طور مرتب از وب سایت ها بازدید می کنند و اگر وب سایت شما بسیار خراب باشد، سایت شما به دلیل غیرقابل اعتماد بودن شهرت پیدا می کند.
در حالی که هیچ میزبان وب نمی تواند تضمین کند که سایت شما 100 درصد مواقع آنلاین است، اکثر هاست ها اکنون 99.9 درصد آپتایم را ارائه می دهند. طبق ژورنال موتورهای جستجو، 99 درصد آپتایم تقریباً برابر است 1.44 دقیقه توقف روزانه یا 8.8 ساعت در سال. خیلی خوبه، نه؟
2. سرعت
آیا تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که “سرعت مهم است”؟ بازدیدکنندگان شما با این موافق هستند، به همین دلیل است که نمی خواهید آنها را در اطراف خود نگه دارید.
یک وب سایت کند باعث خروج کاربران می شود و نرخ پرش شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد تحقیقات گوگل نشان می دهد.

با این حال، علیرغم اهمیت زمان بارگذاری سریع، بسیاری از وبسایتها موفق به کسب نمره نمیشوند.
طبق تحقیقات Littledata، میانگین زمانی که برای a بارگذاری کامل صفحه موبایل 4.6 ثانیه است. در ظاهر، این صدا بسیار سریع است، اما شما را در بین سایت های با بهترین عملکرد قرار نمی دهد.
چه چیزی را باید هدف قرار دهید؟
Littledata می گوید اگر می خواهید سایت خود در بین بیست درصد برتر باشد، زمان بارگذاری شما باید در عرض 3.2 ثانیه باشد. برای ظاهر شدن در ده درصد برتر، سایت شما باید در عرض 2.6 ثانیه به بارگذاری کامل صفحه موبایل برسد.
از سرعت فعلی خود مطمئن نیستید؟ در اینجا چند ابزار برای بررسی وجود دارد:
- بینش سرعت صفحه
- روندهای صعودی
- Pingdom
- GTMetrix
این سرعت تحت پوشش شماست، حالا بیایید به اهمیت خدمات به مشتریان بپردازیم.
3. خدمات مشتری
هنگام انتخاب میزبانی وب برای سئو، برخی از زمینه های کلیدی خدمات مشتری وجود دارد که باید به آنها فکر کنید:
- اندازه شرکت. اگرچه همیشه اینطور نیست، یک شرکت بزرگتر به احتمال زیاد منابع و کارکنان بهتری برای کمک به مسائل مربوط به خدمات مشتری در دسترس دارد. آنها همچنین پول بیشتری برای سرمایه گذاری در آموزش نمایندگان خود دارند.
- شهرت کلی شرکت این روزها برای مشاهده نظرات دیگران نیازی نیست خیلی دور نگاه کنید. با نگاهی به بررسی خدمات میزبانی وب، آنچه را که دیگران می گویند پیدا کنید و از آن به عنوان راهنمایی برای محدود کردن انتخاب های خود استفاده کنید.
- دسترسی: آیا شرکت 24 ساعته و هفت روز هفته در دسترس است؟ مشکلات میزبانی ممکن است در هر زمانی رخ دهد. باید بدانید که شخصی برای پاسخگویی به تماس شما در دسترس است.
- گزینه های تماس: هرچه راحت تر با یک شرکت ارتباط برقرار کنید، بهتر است. ایمیل و فرم های تماس عالی هستند، اما دریافت پاسخ ممکن است زمان ببرد. برای پاسخهای سریعتر به دنبال شرکتهایی باشید که شماره تماس خدمات مشتری، حسابهای رسانههای اجتماعی و چت زنده دارند.
4. امنیت
آیا از سایتی که به آن اعتماد ندارید خرید می کنید؟ من شک دارم. همچنین بعید است که اگر سایت دارای گواهی HTTPS نباشد، اطلاعات حساس خود را به اشتراک بگذارید، اما این فقط در مورد اعتماد مصرف کننده نیست.
در سال 2014، گوگل برای اولین بار نامگذاری کرد HTTPS به عنوان یک عامل رتبه بندی. همانطور که وکیل جستجوی گوگل، جان مو، در توییتر توضیح می دهد، این تنها یک عامل رتبه بندی سبک وزن است و فقدان HTTPS متوقف نخواهد شد. سایت شما از ایندکس شدن.
با این حال، همانطور که مو توضیح می دهد، HTTPS برای کاربران عالی است و گوگل پژوهش افزایش قابل توجه کاربران وب را که به HTTPS متکی هستند نشان می دهد. در اینجا برخی از آمارهای کلیدی آورده شده است:
- کاربران دسکتاپ بیش از نیمی از صفحاتی را که از طریق HTTPS مشاهده میکنند بارگیری میکنند و دو سوم وقت خود را در صفحات امن میگذرانند.
- 98 درصد از کاربران کروم صفحات را از طریق HTTP بارگیری می کنند
- در حالی که HTTPS در بین کاربران تلفن همراه کمتر رایج است، ارقام در بین این بازدیدکنندگان نیز در حال افزایش است
در حالی که می توانید یک گواهی SSL را خودتان نصب کنید، ساده ترین راه این است که یک میزبان وب پیدا کنید که یک گواهی رایگان یا مقرون به صرفه ارائه دهد.
برخی از سایت هایی که گواهینامه SSL رایگان ارائه می دهند عبارتند از
- میزبان
- Hostgator
- زمین سایت
- میزبانی A2
این تحت پوشش HTTPS است. موقعیت سرور و تأثیر آن بر سئو و میزبانی وب شما چیست؟
5. محل سرور
آیا مکان سرور بر زمان بارگذاری تأثیر می گذارد؟ کاملا.
در یک کلیپ YouTube، کارشناس سابق کیفیت جستجوی Google مت کاتز گفت: ما سعی می کنیم مرتبط ترین نتایج را به هر کاربر در هر کشور برگردانیم. و موقعیت سرور از نظر آدرس IP عاملی در آن است.
به عنوان مثال، اگر سرور شما در ایالات متحده است، اما اکثر مشتریان شما در بریتانیا هستند، زمان انتقال داده احتمالاً به طور قابل توجهی به تاخیر می افتد. با این حال، تغییر مکان سرور به انگلستان احتمالا زمان پاسخگویی را کاهش می دهد و سرعت بارگذاری وب سایت را بهبود می بخشد.
دلیل این امر؟ خوب، این به دو چیز مربوط می شود: تأخیر شبکه یا «پینگ» (زمان لازم برای انتقال اطلاعات از یک نقطه در شبکه به نقطه دیگر) و زمان تا اولین بایت (فاصله بین ارسال درخواست به سرور). و مرورگری که اولین بایت را دریافت می کند).
مکان سرور همچنین بر نرخ پرش و انطباق قانونی شما تأثیر می گذارد (شما باید هر گونه داده را طبق قوانین محلی ذخیره کنید)
برای کمک به یافتن بهترین مکان سرور برای سایت خود، این سه نکته را دنبال کنید:
- قابل اعتماد و متخصص گوگل آنالیتیکس و وارد شوید. در مرحله بعد، «مخاطب»، سپس «جغرافیای جغرافیایی» و «مکان» را انتخاب کنید تا مشخص شود مخاطبان شما کجا هستند.
- زمان تأخیر را بررسی کنید. می توانید از ابزار رایگانی مانند یکی در devicetests.com:

3. Time For First Byte خود را با یک ابزار بررسی کنید مانند GeekFlare:

برای هر دو تست، هر چه تعداد کمتر باشد، بهتر است.
اگر متوجه تأخیر شدید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به دنبال بهترین میزبانی وب ارزان باشید و وب سایت خود را به ارائه دهنده دیگری منتقل کنید.
6. هاست اشتراکی
میزبانی اشتراکی یک گزینه محبوب برای مشاغل کوچک است، زیرا روشی مقرون به صرفه برای راه اندازی یک وب سایت ارائه می دهد، اما دارای معایبی است.
بزرگترین مشکل برای کاربران می تواند عملکرد وب سایت باشد. از آنجایی که هاست های اشتراکی معمولاً کاربران زیادی دارند که سرور یکسانی را به اشتراک می گذارند، عملکرد ممکن است در مقایسه با سرورهای اختصاصی آسیب ببیند. این می تواند منجر به کاهش زمان بارگذاری صفحه و کاهش امتیازات شاخص سرعت سایت شود (معیار امتیاز بارگذاری صفحه).
علاوه بر این، اگر نیاز به ایجاد هرگونه تغییر یا بهروزرسانی عمده در وبسایت خود دارید، مانند افزودن ویژگیهای جدید یا طراحی مجدد کل سایت، ممکن است گزینههای سفارشیسازی محدود باشد.
همچنین ممکن است متوجه شوید که با افزایش ترافیک شما، عملکرد شما کاهش می یابد.
همانطور که گفته شد، میزبانی اشتراکی دارای نکات مثبت زیادی است، مانند سهولت استفاده و مقیاس پذیری آن،
7. کیفیت CMS
سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک برنامه نرم افزاری یا مجموعه ای از برنامه های مرتبط است که برای ایجاد و مدیریت کارآمد محتوای دیجیتال استفاده می شود.
این به سئوی میزبانی وب شما کمک می کند امکان بهینه سازی محتوا و افزونه های سئو یکپارچه آن.
طبق گفته Zippia، بیش از 80 گزینه CMS برای انتخاب وجود دارد، و 64.9 درصد وردپرس را انتخاب می کنند.

تعداد زیاد سیستم های موجود می تواند انتخاب را دشوار کند، بنابراین به دنبال سه ویژگی زیر باشید تا گزینه های خود را محدود کنید:
1. سهولت استفاده: استفاده از یک CMS، حتی برای مبتدیان، باید آسان باشد و دارای یک رابط کاربر پسند و کنترل های ساده و سرراست باشد.
2. انعطاف پذیری: یک CMS انعطاف پذیر پیدا کنید تا نیازهای خاص وب سایت شما را برآورده کند. باید به شما این امکان را بدهد که به راحتی محتوا اضافه یا حذف کنید، طرحبندیها را تغییر دهید و موارد دیگر.
3. سازگاری: اطمینان حاصل کنید که CMS با مرورگرها و دستگاه های وب محبوب سازگار است. همچنین باید با سایر نرم افزارها و افزونه هایی که ممکن است بخواهید از آن استفاده کنید، به خوبی کار کند
سوالات متداول
بستگی به میزبانی دارد که از آن استفاده می کنید. اگر سئو قبلاً تعبیه نشده است، اغلب میتوانید افزونههایی را برای بهینهسازی به CMS خود اضافه کنید
بستگی به میزبان دارد. برخی از آنها بهتر از دیگران هستند، اما به یاد داشته باشید، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید، و هزینه های میزبانی وب نباید تنها مورد توجه شما باشد. سایت های هاست رایگان ممکن است فاقد کیفیت، ویژگی های پیشرفته و سئو داخلی باشند.
آره. هر چه مکان سرور به بازدیدکنندگان شما نزدیکتر باشد، سرعت آن بیشتر می شود.
Wix دارای برخی از ویژگی های SEO عالی، از جمله یکپارچه سازی جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس، و همچنین یک قالب واحد برای سئو در چندین صفحه است.
علاوه بر این، Wix دارای سئو ویز است. این یک چک لیست گام به گام است که در داشبورد سایت خود در قسمت “خانه بازاریابی” پیدا خواهید کرد. چک لیست به شما کمک می کند تا سایت خود را با Google متصل کرده و تأیید کنید، نمایه سازی سایت کارآمد را فعال می کند، و نکات SEO را برای دید بهتر به شما ارائه می دهد.
Hostinger، Bluehost و SiteGround همگی امتیاز خوبی در بین بازبینان برای میزبانی وب سئو کسب می کنند، اما همه اینها به ویژگی هایی بستگی دارد که شما به دنبال آن هستید.
نتیجه
شما به احتمال زیاد با سرویس میزبانی که انتخاب می کنید رابطه طولانی مدت خواهید داشت، بنابراین می خواهید مورد مناسب را انتخاب کنید.
با تعداد زیادی میزبان وب برای انتخاب، یافتن میزبان مناسب اغلب وقت گیر است و ممکن است همیشه در اولین بار آن را درست انجام ندهید.
برای ساده کردن کارها، وقتی به دنبال ارائه دهنده ای برای میزبانی وب SEO خود می گردید، اطمینان حاصل کنید که قابلیت اطمینان، سرعت و امنیت در زمان آپدیت را ارائه می دهد.
همچنین، مکان سرور و تأثیری که می تواند بر سئوی شما داشته باشد را نادیده نگیرید و ابتدا با چند پرس و جو، خدمات مشتری را آزمایش کنید.
چه نکاتی برای سئو و میزبانی وب دارید؟

ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما
- سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.
یک تماس رزرو کنید