Google Alerts یک ابزار رایگان از Google است که به شما امکان می دهد وب را برای ذکر نام ها تحت نظر داشته باشید. در اصل ، هنگامی که Google نتایج جدیدی را پیدا می کند که با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دارد ، به کاربر ایمیل ارسال می کند.
این برای بازاریابان فوق العاده است ، زیرا هنگامی که نام ، شرکت یا کلمات کلیدی شما در هرجای وب ذکر می شود ، می توانید هشدار دریافت کنید.
شروع به کار با Google Alerts سریع و آسان است. در این مقاله خواهید آموخت که چرا ممکن است بخواهید از این ابزار برای نظارت بر نام تجاری خود و نحوه شروع استفاده کنید.
چرا از Google Alerts استفاده می کنیم؟
Google Alerts بسیار عالی است زیرا از سراسر وب نتیجه می گیرد. این فرآیند به صورت لحظه ای نیست-شما دائماً بمباران نمی شوید-و این یک خبرنامه روزانه نیست.

با این حال ، برای بسیاری از کارشناسان بازاریابی رسانه های اجتماعی یا مدیران شهرت آنلاین ، استفاده از Google Alerts تقریبا به اندازه دریافت به روزرسانی های واقعی در مورد مسائل مهم از سراسر وب است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
اگر تا به حال جستجوهای زیادی در گوگل یا نظارت رسانه ای برای یک کلمه کلیدی انجام داده اید ، می توانید از هشدارها برای انجام کارآمدتر همان کار استفاده کنید.
مدیریت اعتبار و روابط عمومی آنلاین
آیا تا به حال با هجوم ناگهانی پرس بد یا حتی پریدن یک میم از روی زمین کور شده اید؟
مدیران شهرت آنلاین این مشکلات را به خوبی می دانند و حتی مدیران رسانه های اجتماعی مجبورند با این نوع تغییرات ناگهانی دست و پنجه نرم کنند.

داستان های خبری و تحرکات رسانه های اجتماعی می توانند در هر نقطه از وب شروع شوند و چشم داشتن در همه جا غیرممکن است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
Google Alerts می تواند شما را در جریان کارها قرار دهد و با یک کمپین روابط عمومی آماده اطلاع رسانی شود.
رقیبان خود را دنبال کنید
مطمئناً ، شما باید هشدارهایی دریافت کنید تا بدانید مردم در مورد شما و شرکت شما چه می گویند – اما نظارت بر وب برای پیشرفت های جدید که نزدیکترین رقبای شما را درگیر می کند ، به همان اندازه مهم است.
Google Alerts برای تحقیقات رقبا می تواند واقعاً مفید باشد. به عنوان مثال ، این راهی آسان است تا دریابید آیا رقبای شما در حال افزایش کمپین بازاریابی محتوا هستند که ممکن است توسط ابزارهای پیوند سنتی انتخاب نشوند.
آخرین اخبار در موضوعات
به طور مشابه ، ما نمی توانیم به طور همزمان به هر رسانه خبری چشم داشته باشیم. اگر تعداد زیادی خبر در مورد نام تجاری شما به صورت خوشه ای منتشر می شود ، این می تواند واقعاً بد یا واقعاً خوب باشد – در هر صورت ، مهم است که در مورد آن در اسرع وقت بدانید.
اگر سایر تلاش های بازاریابی منجر به مکالمات ، اشاره ها یا پیوندها شود ، این می تواند راهی عالی برای نظارت باشد.
برای نام محصول یا نام های تجاری که می خواهید پیگیری کنید ، هشدار تنظیم کنید ، تا زمانی که آنها تازه هستند ، نام آنها را دریافت کنید.
تنظیم هشدارها یک راه عالی برای حفظ اعتبار شما است.
نحوه استفاده از هشدارهای Google در بازاریابی
Google Alerts با نشان دادن نحوه استفاده دیگران از کلمات کلیدی اصلی شما می تواند به شما در تقویت استراتژی کلمات کلیدی کمک کند.
آیا مفاهیم جدیدی در ارتباط با نام تجاری شما وجود دارد که به روشهای جالبی مورد بررسی قرار گرفته است؟ اخبار فوری که شاید بخواهید درباره آنها بنویسید یا از آنها استفاده کنید؟
به طور خاص ، استفاده از Google Alerts برای محتوا ، ایجاد پیوند و روابط عمومی دیجیتال آسان است.
راه اندازی Google Alerts

نحوه تنظیم هشدارهای Google
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
راه اندازی Google Alerts سریع و آسان است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.
- بازدید کنید https://alerts.google.com/به تمام هشدارهای خود را از این صفحه تنظیم و مدیریت خواهید کرد.
- خود را تایپ کنید عبارت جستجوی دلخواه داخل جعبه
- راه اندازی Google Alert برای عبارت “دانشگاه هاروارد”.
- کلیک نمایش گزینه ها برای تنظیم هشدارهای شما می توانید نتایج خود را بر اساس فرکانس تحویل ، منابع ، زبان ، منطقه و کیفیت فیلتر کنید. همچنین می توانید از ارائه به کشویی را مشخص کنید که آیا نتایج شما باید در حساب Google شما یا RSS feed شما نشان داده شود یا خیر.
- زمان و نحوه دریافت هشدارها را مشخص کنید.
- “ایجاد هشدار” را فشار دهید. بلافاصله شروع به دریافت اعلانات هشدارهای خود می کنید.
- هنگامی که نیاز به مدیریت یا به روز رسانی هشدارهای خود دارید ، به صفحه Google Alerts بازگردید. در هر زمان می توانید هشدار را حذف کرده یا تنظیمات آن را تغییر دهید.
- نمادهای مداد و سطل زباله به شما امکان می دهد تنظیمات هشدار را ویرایش کرده یا آنها را حذف کنید.

نحوه استفاده از هشدارهای Google در بازاریابی محتوا
یکی از کاربردهای عالی هشدارهای Google برای به دست آوردن ایده های محتوا است.
هشدارها می توانند به شما در یافتن ایده های جدید پست وبلاگ و زوایای محتوای منحصر به فردی که سایر بازاریابان محتوا هنوز به آن پرداخته اند ، کمک کنند. همچنین می تواند به شما در یافتن و استفاده از سایر کلمات کلیدی مرتبط کمک کند ، به ویژه اگر الگوهایی را در موضوعات پرطرفدار مشاهده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
هشدارهای مربوط به کلمات کلیدی اصلی و جایگزین های غلط املایی خود را تنظیم کنید. اگر قصد دارید روی موضوعی خاص تمرکز کنید ، از هشدارها برای جمع آوری اطلاعات و اطمینان از به روز بودن محتوای خود استفاده کنید.
هشدارهایی را برای عناوین خود تنظیم کنید تا از محتوای بریده شده مطلع شوند – به ویژه اگر این مشکل عمده باشد یا در حال کار روی پرونده ای برای گزارش اسکرپرها هستید.
نحوه استفاده از هشدارهای Google برای روابط عمومی دیجیتال
می توانید از Google Alerts برای یافتن نویسندگان و تأثیرگذارانی که احتمالاً درباره صنعت یا کلمات کلیدی شما می نویسند استفاده کنید. این می تواند برای اطلاع رسانی عالی باشد. به طور مشابه ، می توانید از هشدارها برای ردیابی این کمپین ها و اطمینان از موفقیت کامل آنها استفاده کنید.
اگر می خواهید نویسندگان خاصی را زیر نظر داشته باشید ، حتی می توانید برای نام آنها به صورت آنلاین هشدار دهید.
نحوه استفاده از Google Alerts برای ایجاد لینک
راهنماهای پیوندبندی زیادی وجود دارد اما تنها تعداد کمی از آنها از Google Alerts به عنوان منبع ایجاد لینک سازی و در نتیجه بهینه سازی موتورهای جستجو یاد می کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
هر زمان که مشاغل ، محصول یا خدمات شما در یک وبلاگ یا یک انجمن پرسش و پاسخ عمومی مانند Quora ذکر شده است ، شما یک فرصت ارزشمند برای ایجاد یک پیوند پشتیبان دارید.
استفاده از Google Alerts سفارشی به شما کمک می کند تا حد امکان بیشتر این فرصت ها را پیدا کرده و تا زمانی که تازه هستند از آنها استفاده کنید.
می توانید با تنظیم هشدار برای درخواست های مربوط به محصول یا خدمات خود ، از Google Alerts به عنوان ابزار ایجاد پیوند استفاده کنید.
به عنوان مثال ، اگر شرکت شما مداد مکانیکی در انگلستان می فروشد ، می توانید Google Alerts را برای ردیابی عبارت “از کجا مداد مکانیکی” و “بهترین مداد مکانیکی در انگلستان” دنبال کنید.
هشدارها صفحات جدید مربوطه را به شما نشان می دهند که در آن می توانید به س someالات دیگران پاسخ دهید ، محصول یا مارک خود را تبلیغ کنید و پیوندی را به سایت خود بازگردانید.

نحوه استفاده از Google Alerts در SEO
شما باید هشدارهای مربوط به نام تجاری را داشته باشید – نه تنها برای مراقبت از شهرت خود بلکه برای احیای لینک و سایر تاکتیک های SEO. اگر برای محتوای خود هشدار ایجاد کنید ، می توانید دسترسی واقعی آن محتوا را در سراسر وب مشاهده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
پیگیری محتوای همیشه سبز دشوار است و گاهی اوقات تا چند ماه بعد از کار شما قدردانی نمی شود.
برای همه کلمات کلیدی KPI خود – هر کلمه کلیدی که می خواهید دنبال کنید – Google Alerts جداگانه تنظیم کنید. شما همچنین باید هشدارهایی را برای نام دامنه ، نام تجاری خود و هر روش دیگری که افراد ممکن است بدون پیوند به نام تجاری شما به آن مراجعه کنند ، تنظیم کنید.
نحوه استفاده از هشدارهای Google برای تجزیه و تحلیل رقابتی
Google Alerts می تواند برای تجزیه و تحلیل رقابتی عالی باشد – یک هشدار برای نام تجاری رقبا ، کلمات کلیدی و نام محصولات ، در کنار نام خود تنظیم کنید.
هشدارهای تجزیه و تحلیل رقبا می تواند از چند جهت مفید باشد: شما می توانید پیگیری کنید که آیا رقیب شما به صورت آنلاین توجه خود را جلب می کند ، چه توسط کمپین روابط عمومی خود و چه توسط سایر نهادهای رسانه ای.
این می تواند ایده خوبی از وب سایت هایی که ممکن است به پیوند دادن به محصولات خود علاقه مند باشند به شما ارائه دهد. همچنین می تواند به شما در مورد انواع SEO هایی که شرکت های دیگر در حوزه تخصصی شما مشغول به کار هستند ، توجه کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
اگر نویسندگان محتوا یا بازاریابان خاصی را در آژانس رقبای خود می شناسید ، می توانید برای نام آنها نیز هشدار تنظیم کنید – تا از محتوای آنها مراقبت کنید.
نحوه استفاده از هشدارهای Google در رسانه های اجتماعی
اگر نظارت بر رسانه های اجتماعی بخشی از کار شماست ، می توانید از Google Alerts برای ردیابی کمپین ها استفاده کنید.
می توانید هشتگ ها یا حساب های خاصی را ردیابی کنید یا حتی از یک سایت استفاده کنید: اپراتور جستجو فقط برای تمرکز بر وب سایت های خاص.
مثلا:
[brand name] سایت: twitter.com
فقط می تواند نتایج نام تجاری شما را در توییتر نشان دهد – یک ابزار عالی برای نظارت بر نام تجاری.
مانیتور سرقت محتوای دیجیتال
سرقت محتوای شما بخشی از زندگی آنلاین است ، به خصوص اگر محتوای خوبی باشد.
اما حداقل می توانید بفهمید که آیا یک کمپین سرقت متمرکز وجود دارد – یا رقبای شما تصمیم گرفته اند از محتوای شما به عنوان محتوای خود استفاده کنند – فقط با تنظیم Google Alerts برای عبارات کلیدی که در محتوای شما ایجاد می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
انتخاب کنید همه نتایج به جای فقط بهترین نتایج برای وسیع ترین منطقه

نکاتی برای استفاده بیشتر از هشدارهای Google
تنظیم و استفاده از Google Alerts ساده تر نیست.
با این حال ، فراتر از “راهنمای مبتدیان” هنوز چند ترفند وجود دارد که باید بدانید تا آنجا که ممکن است اطلاعات خوبی از ابزار آنلاین دریافت کنید.
- غلط املایی عبارات جستجوی خود را شامل شود. گوگل در تشخیص و تصحیح غلط املایی بهتر می شود ، اما هنوز هم ایده خوبی است که همه پایه های خود را پوشش دهید – هر چیزی را که ممکن است ارزشمند باشد حذف نکنید.
- از علامت نقل قول در اطراف واژه های جستجوی چند کلمه ای استفاده کنید و اگر می خواهید نتایج شما فقط شامل آن عبارت دقیق باشد ، هشدار خود را محدود کنید. همچنین می توانید از موارد دیگر استفاده کنید نمادهای جستجوی متداول جستجوی خود را اصلاح کنید به عنوان مثال ، اپراتور “+” را در مقابل یک کلمه خاص قرار دهید تا هشدارهای Google را با کلمه ای که در نتایج درج شده دریافت کند.
- ایجاد چندین هشدار برای پوشش دادن انواع مختلف جستجوهای متداول جستجو. با تمام حساب های Gmail که دارید می توانید تا 1000 هشدار ایجاد کنید ، بنابراین دقیق باشید.
- اگر از فید RSS استفاده می کنید ، می توانید هشدارهای خود را به جای ایمیل به آنجا ارسال کنید. همچنین از مسدود شدن صندوق ورودی ایمیل شما جلوگیری می کند.
- از صندوق ورودی Google برای دسته بندی هشدارها برای جلوگیری از شلوغی ایمیل استفاده کنید. با رفتن به صندوق ورودی خود دسترسی پیدا کنید https://inbox.google.com/به هریک از هشدارهای شما تحت یک سرصفحه قابل ارتقاء نشان داده می شود. برای مشاهده جزئیات مربوط به تک تک صفحات حاوی عبارت جستجوی شما ، روی عنوان کلیک کنید.
خلاصه
Google Alerts یکی از ساده ترین ابزارهایی است که بازاریابان یا مدیران رسانه های اجتماعی می توانند از آن استفاده کنند. و از آنجا که آگاهی از آنچه مردم درباره تجارت آنلاین شما می گویند بسیار مهم است ، دلیل خوبی برای عدم استفاده از Google Alerts وجود ندارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
اگر هنوز Google Alerts را تنظیم نکرده اید ، چند دقیقه وقت بگذارید تا مهمترین نام ها و کلمات کلیدی خود را از امروز دنبال کنید.
شاید از آنچه پیدا می کنید شگفت زده شوید!
منابع بیشتر ابزار بازاریابی:
تصویر ویژه: Belozersky/Shutterstock