
ممکن است از اختلاف آگاه نباشید. یا ممکن است از آن اطلاع داشته باشید و از خود می پرسید چه ارتباطی با بازاریابان دارد. از این گذشته ، آیا این برای گیمرها نیست؟ یک بار این مورد بود ، اما دیگر نه.
اختلاف از زمان معرفی رسمی خود در سال 2015 به میزان قابل توجهی تکامل یافته است. زمانی که تنها ابزاری برای گیمرهای اختصاصی بود ، اکنون یک پایگاه محبوب برای طیف متنوعی از گروه ها ، از جمله تأثیرگذاران و علاقه مندان است. این پلتفرم برای کسانی که به دنبال گزینه هایی برای سیستم عامل های واضح تر مانند فیس بوک ، توییتر یا اینستاگرام هستند بسیار مناسب است.
برای بازاریابانی که می خواهند روشی متفاوت برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود داشته باشند ، Discord می تواند همان چیزی باشد که بدنبال آن بوده اند.
اختلاف چیست؟

Discord یک سیستم VoIP است که از ترکیبی از خدمات ارتباط تصویری ، صوتی و متنی استفاده می کند. اغلب با Slack مقایسه می شود و سیستم پیام رسانی آن نیز به همین ترتیب کار می کند.
Discord حاصل ایده استن ویشنفسکی و جیسون سیترون بود. در ابتدا ، آنها فقط می خواستند راهی برای گفتگو با دیگران در انجمن بازی ها داشته باشند. Discord بیش از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه به خود می بالد و بسیار زیاد است رشد هیچ نشانه ای از کاهش ندارد.
این پلتفرم همه کاره همچنین تمرکز زیادی روی جامعه دارد: این توانایی ایجاد جوامعی است که به افزایش محبوبیت Discord کمک کرده است.
همانطور که خود بنیانگذاران می گویند ، Discord توسط گروههای مختلفی از جمله گروههای مطالعاتی ، جوامع هنری و کوهنوردان مورد استفاده قرار می گیرد. هر کسی که به دنبال یک انجمن برای به اشتراک گذاشتن علاقه خود با یا ایجاد / رشد مخاطب است می تواند یک حساب Discord راه اندازی کرده و شروع به کار کند.
اختلاف چگونه عمل می کند؟
مانند اکثر برنامه های آنلاین ، Discord با بارگیری شروع می شود. فقط دستگاه خود را انتخاب کنید. من از لپ تاپ ویندوز خود در مثال خود استفاده می کنم ، اما با Android ، iOS ، Linux و macOS سازگار است.
پس از بارگیری Discord ، فایل راه اندازی را برای راه اندازی آن باز کنید. سپس Discord هرگونه به روزرسانی را انجام می دهد و ممکن است مجبور باشید چند دقیقه صبر کنید تا رابط کاربری راه اندازی شود. پس از راه اندازی ، مروری بر آخرین ویژگی ها و به روزرسانی های Discord خواهید داشت. این شامل:
- اشتراک صفحه نمایش در تلفن همراه. اشتراک صفحه به شما امکان برقراری ارتباط ، تماشای فیلم و البته بازی کردن را می دهد. همچنین می توانید به تماس های صوتی بپیوندید.
- پاسخ های درون خطی بهبود یافته این بدان معنی است که می توانید پیامی را بزنید و مستقیماً از طریق کانال متنی خود به شخصی پاسخ دهید. این امر به جریان مکالمه کمک می کند و برای کسب و کارهایی که می خواهند به درخواست های مشتری پاسخ دهند ، سود آشکاری دارد.
- لغو سر و صدا “Krisp”. آیا شما می دانید آن صداهای مزاحم آزار دهنده ای که وقتی در حال چت با کسی هستید گاهی در پس زمینه می شنوید؟ خوب ، این با آخرین به روز رسانی از بین رفته است. این ویژگی را در کانال صوتی پیدا خواهید کرد.
- غربالگری قانون به اعضای انجمن اجازه دهید قبل از ثبت نام به عنوان عضو ، قوانین سرور شما را ببینند.
سرانجام ، Discord بدون ماوس رفت و این ویژگی را برای کسانی که می خواهند چند وظیفه ای انجام دهند ایده آل می کند.
ویژگی های اختلاف
اگر Discord را روی لپ تاپ خود بارگیری کرده باشید ، هنگام راه اندازی و دیدن رابط Discord به طور خودکار راه اندازی می شود. از آنجا می توانید فوراً بررسی کنید که آیا:
- شما دوستان آنلاین دارید.
- شما درخواست های دوستانه معلق دارید.
- پیام های مستقیم دارید
صندوق ورودی و گزینه ارسال DM های گروهی را نیز به آنجا خواهید یافت.
بررسی گزینه ها
در سمت چپ ، یک سری دکمه وجود دارد که شما می خواهید بهتر بدانید.
برای چت صوتی ، دکمه “W” را انتخاب کنید.
با کلیک روی دکمه سبز و سفید در سمت چپ ، انجمن ها را کاوش کنید. به شما ایده جوامع موجود در آنجا و اینکه آیا شرکت شما مناسب خواهد بود را می دهد. پنج دسته اصلی وجود دارد:
- موسیقی
- تحصیلات
- علم و تکنولوژی
- سرگرمی
- بازی کردن
ایجاد سرورها

اگر چیزی در مورد Discord می دانید ، می دانید که همه چیز در مورد سرورها است. چگونه یکی را تنظیم می کنید؟
- برای راه اندازی یا پیوستن به یک سرور ، به دنبال دکمه سبز با علامت مثبت باشید. در سمت چپ صفحه است. برای راه اندازی آن فقط کلیک کنید.
- اگر دعوت شوید ، می توانید از آنجا بپیوندید. هنگامی که آن را راه اندازی کردید ، می توانید یک سرور برای بازی ها ، دوستان یا یک گروه مطالعه ایجاد کنید.
- برای هدفی متفاوت از آن سه ، گزینه “باشگاه و انجمن” یا “من و دوستانم” را انتخاب کنید. با این کار به صفحه بعدی می روید.
- در مرحله بعدی ، می توانید با اضافه کردن تصویر و انتخاب نام سرور ، ظاهر خود را شخصی سازی کنید.
- برای پایان دادن به “ایجاد” کلیک کنید.
تنظیم آن چند ثانیه طول می کشد. سپس پیام خوش آمد گویی دریافت خواهید کرد. اکنون ، شما آماده شروع دعوت از دوستان و شخصی سازی سرور خود خواهید بود.
برای شخصی سازی سرور خود:
- گزینه “Personalize your server” را انتخاب کنید. این پیوند شما را به “نمای کلی فروشنده” هدایت می کند.
- در اینجا ، می توانید تنظیمات خود را بیشتر سفارشی کنید.
شروع یک کانال اختلاف
کانال ها مشابه آنچه در یک انجمن عادی مشاهده می کنید هستند و فضایی را برای گفتگو در مورد یک موضوع خاص فراهم می کنند. می توانید کانال صوتی یا متنی را انتخاب کنید. برای راه اندازی کانال:
- به پنل کانال بروید.
- در بخش «کانالهای صوتی» ، گزینه «ایجاد کانال» یا «ایجاد گروه» را پیدا کنید.
- اسمش را بگذار
- روی “ایجاد” کلیک کنید.
نقش ها
بگویید می خواهید به شخصی مجوز عضویت در مدیر را بدهید. شما باید یک نقش اضافه کنید.
برای اضافه کردن نقش ها:
- پیکان را در کنار نام سرور خود پیدا کنید (نام سرور شما باید نزدیک به بالا در سمت چپ رابط باشد).
- به پایین “تنظیمات سرور” بروید.
- “نقش ها” را انتخاب کنید و سپس روی علامت مثبت کنار آن کلیک کنید.
- جزئیات را اضافه کنید
شما پیدا خواهید کرد آموزش کامل تر در وب سایت رسمی Discord.
ادغام کنید
این گزینه به شما امکان می دهد ربات ها و برنامه ها را اضافه کنید ، وب بوک ایجاد کنید و کانال ها را دنبال کنید. برای شروع فقط روی دکمه کلیک کنید.
4 روش استفاده از اختلاف به عنوان یک تجارت
اکنون شما از ویژگی های اساسی خود آگاه هستید ، در اینجا بیشتر در مورد چگونگی استفاده از Discord به عنوان یک کسب و کار توضیح داده شده است.
ممکن است در نگاه اول دسته بندی ها محدود باشد اما بسیاری از مارک ها با موفقیت از Discord استفاده می کنند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

- ادوبی گروه اختلاف به کاربران امکان می دهد انتقادات ، سوالات خود را پیدا کنند و کمیسیون هایی پیدا کنند.
- نوگ یک گروه Discord دارد که در آن می توانید جدیدترین پیشنهادات را پیدا کنید ، به س toالات پاسخ دهید و موارد دیگر.
- Streamlabs که ابزارها و نرم افزارهای جریانی را فراهم می کند ، همچنین دارای یک اختلاف حساب. سرورهای Discord آن آموزش ها و چت های عمومی و موارد دیگر را ارائه می دهند.
Discord پتانسیل بسیار خوبی برای کمک به تجارت و رشد جامعه خود دارد.
نامزدی را تشویق کنید
نامزدی است برای ایجاد تجارت شما ضروری است. اجازه دادن به مشتریان یا مشتریان احتمالی شما در شناخت شما اعتماد را افزایش می دهد و با گذشت زمان باعث وفاداری می شود. با این حال ، این جایی نیست که مزایای تجربه مشتری به پایان می رسد. فعال کردن تعامل همچنین:
- تجربه مشتری و برند را افزایش می دهد.
- به شما امکان می دهد بازخورد مشتری و بینشی را کسب کنید که به شما امکان می دهد نام تجاری / خدمات خود را شکل دهید و بهبود ببخشید.
Discord چگونه نامزدی را امکان پذیر می کند؟ از طریق چندین کانال ، و این شاید یکی از بهترین موارد در مورد آن باشد.
همانطور که قبلاً اشاره کردم ، شما می توانید مستقیماً از طریق ویدئو ، چت یا متن با مشتریان صحبت کنید. یا می توانید از طریق سرورها و کانال های خاص خود به مشتری های احتمالی خود دسترسی پیدا کنید.
نظارت بر فعالیت
یکی از ویژگی های جدیدتر ، Discord Server Insights است. با مطالعه بینش ها (یا داده ها) می توانید بهتر درک کنید:
- اعضای سرور شما از کجا می آیند
- شماره های نگهداری عضو
- تعامل با کانال ها و سایر اعضا
- جغرافیای مخاطب شما
می توانید داده های خود را روزانه ، هفتگی و ماهانه جمع آوری کنید و همچنین می توانید برای تجزیه و تحلیل بیشتر آنها را به یک فایل CSV صادر کنید.
برند خود را با انجمن ها تبلیغ کنید

اگر هدف شما ساختن فضای جامعه ای است که بتوانید گروه های بیشتری از اعضا را به خود جذب کنید ، می خواهید یک انجمن ایجاد کنید.
برای انجام این:
- به سمت چپ صفحه سرور خود بروید تا “Enable community” را پیدا کنید. با این کار صفحه راه اندازی می شود. همچنین می توانید به “بینش سرور” و سایر ابزارها دسترسی پیدا کنید و از این صفحه برای کشف سرور استفاده کنید. با این حال ، ما می خواهیم بر ایجاد یک جامعه تمرکز کنیم.
- در زیر “آیا شما یک جامعه می سازید؟” عنوان ، یک دکمه آبی “شروع” پیدا خواهید کرد.
از اینجا ، سه مرحله وجود دارد:
- بررسی ایمنی (تأیید ایمیل)
- تنظیم اصول اولیه
- افزودن جلوه های نهایی
به س FAالات متداول مشتری پاسخ دهید
با راه اندازی سرور و لیست کردن آنها در آنجا می توانید به س FAالات متداول مشتری پاسخ دهید. فقط دستورالعمل های مقاله را دنبال کنید. روش دیگر برای انجام این کار استفاده از ربات است.
می توانید از ربات های برنامه شخص ثالث استفاده کنید. با این حال ، این به معنای دسترسی به حساب Discord شما است ، بنابراین اگر با این کار راحت نیستید ، به روش بعدی بروید.
چند ربات سQالات متداول برای نصب در دسترس است. من چند مورد محبوب را در زیر لیست کرده ام.
با این حال ، این توصیه ها نیستند و مانند همیشه ، باید قبل از استفاده از اسکریپت های شخص ثالث یا دادن مجوزها به حساب خود ، احتیاط کنید.
- GG برتر
- لیست رد اختلاف
- GitHub (آندریاس گاسمن)
اگر تجربه کدگذاری دارید ، می توانید یک ربات نیز ایجاد کنید. می توانید این کار را با پایتون انجام دهید. برای استفاده از این روش:
- وارد سیستم شوید. به صفحه برنامه بروید و دکمه “برنامه جدید” را راه اندازی کنید.
- برنامه خود را نامگذاری کرده و “ایجاد” را انتخاب کنید.
- به برگه “Bot” بروید. آن را در تنظیمات پیدا کرده و “افزودن ربات” را انتخاب کنید.
تا اینجا به اندازه کافی آسان بود ، درست است؟ با این حال ، این جایی است که کمی پیچیده تر می شود: شما مجبور به انجام کدگذاری هستید. در اینجا یک آموزش عالی که در مراحل مختلف با شما صحبت خواهد کرد.
4 نکته برای بازاریابی در مورد اختلاف
از طریق Discord ، شما مخاطبان مشتاق هدف را در پیش رو دارید و چندین روش برای برقراری ارتباط با آنها دارید. چه چیزی دوست ندارد؟ اکنون ، تنها چیزی که شما باید بدانید این است که چگونه به طور موثر برای آنها بازاریابی کنید.
در این بخش بعدی ، جزئیات بهترین روشها برای کمک به شما شرح داده خواهد شد.
1. مخاطبان خود را بشناسید
کاربران اختلاف بیشتر افراد بزرگسال و نوجوان هستند. این اطلاعات جمعیتی خواسته ها و نیازهای بسیار متفاوتی با گروه های سنی بالاتر دارد ، بنابراین بررسی کنید که آیا مارک تجاری شما مناسب است یا خیر.
همچنین به یاد داشته باشید که Discord مخصوص مخاطبان معمولی است. مانند LinkedIn این یک شبکه حرفه ای نیست.
2. همکاری با برنامه شریک Discord را در نظر بگیرید
چگونه می توانید مخاطبان خود را در Discord بهتر بازاریابی کنید؟ با پیوستن به آن برنامه شریک. برنامه شریک برای جوامع “فعال و درگیر” آن است و برای اعضای جدید و مستقر پذیر است.
شاید مهمترین مزیت برنامه شخصی سازی بیشتر باشد. این بدان معناست که می توانید سرور خود را بیشتر تنظیم کرده و از مارک تجاری خود استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای آن این است که یافتن خدمات شما را در صفحه کشف آسان می کند.
همه افراد واجد شرایط این برنامه نیستند و روند گسترده ای برای درخواست وجود دارد.
3. محتوای تولید شده توسط کاربر را تشویق کنید
با راه اندازی کانال ها و سرورهای خود برای بحث در مورد نام تجاری و پیشنهادات ویژه ، مشتریان خود را به انجام تبلیغات خود ترغیب کنید.
مصرف کنندگان اغلب بیش از “فروش بزرگ” پذیرای توصیه های شخصی هستند.
4. تخفیف های منحصر به فرد را ارائه دهید
چه کسی تخفیف را دوست ندارد؟ تخفیف های ویژه ، معاملات ویژه و مسابقات را از طریق Discord ارائه دهید. از دیگران برای تبلیغ بیشتر برند خود دعوت کنید.
نتیجه
در حالی که Discord از مشخصات بالای برخی از سایت های رسانه های اجتماعی برخوردار نیست ، اما همچنان یک ابزار بازاریابی مفید برای هر کسی است که می خواهد جامعه ای ایجاد کند.
این برنامه شخصی سازی ، ارتقا، و چندین روش ارتباطی را با هم ترکیب می کند و به شما این امکان را می دهد که به طور موثرتری با مشتری ارتباط برقرار کنید.
اختلاف ممکن است برای هر مارکی مناسب نباشد ، اما بسیاری از شرکت ها از آن با موفقیت استفاده می کنند ، از جمله Adobe و Newegg.
با کمی تخیل و خلاقیت ، می توانید پیشنهادهای منحصر به فرد مشتری را ارائه دهید ، روش های جدیدی برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان خود معرفی کنید و خدمات مشتری خود را به سطح بالاتری برسانید.
آیا از Discord برای تجارت خود استفاده می کنید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.