پیو ، کارت تموم شد!
شما از هفته سیاه جمعه / دوشنبه سایبری (BFCM) دیگر زنده مانده اید. و حالا خسته تا دسامبر فرو می ریزید – به سختی به اندازه کافی کار می کند تا کریسمس آن را پشت سر بگذاریم.
آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که به سال آینده فکر کنید.
اما بیایید به فکر سال آینده باشیم به گونه ای که امید را برانگیزد.
اگر به شما بگویم هفته BFCM شما نباید به اندازه هفته ای که از آن آمده اید استرس زا باشد؟
اگر به شما بگویم هک های بهره وری خاصی وجود دارد که می تواند هفته شما (البته شلوغ) را تحت فشار قرار دهد و دچار هرج و مرج شود.
آژانس من فصول بسیار خوبی BFCM داشته است. و ما واقعا فصل های بسیار سختی را پشت سر گذاشته ایم.
یادم می آید یک بار در 6:30 صبح شنبه بعد از جمعه سیاه از طرف مدیرعامل مشتری تمارض تماس گرفتم. ما در مورد تغییر بالقوه استراتژی پس از آنچه که اثبات شده فقیرتر از روز فروش پیش بینی شده است ، بحث کردیم.
(در آن سال آمازون ، وای فایر و وراستوک همه موج زدند و ناهار شکرگذاری این خرده فروش خاص را خوردند ، اما این یک داستان برای زمان دیگری است.)
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
یک بار دیگر ، روز شکرگذاری را در دامادم گذراندم و با مشتری ای صحبت کردم که Google Merchant Center آن روز صبح چند مورد عدم تأیید تصادفی را پرچم گذاری کرد.
گاهی اوقات ، BFCM فقط سخت است.
با این وجود همیشه لازم نیست مشکل باشد.
و من دریافته ام که با برداشتن چند مرحله مهم در تهیه ، بسیاری از استرسی که در هفته BFCM ایجاد می شود می تواند کاهش یابد یا حداقل تا حد زیادی کاهش یابد … اکنون باید در مورد آنها تأمل کنید!
1. برخی از حاشیه ها را پیدا کنید (مرگ بر جلسات این هفته)
مهمترین نکته برای برنامه ریزی در هفته BFCM بعدی ، هیچ چیز نیست.
در واقع ، برعکس برنامه ریزی کارها را انجام دهید.
موارد موجود در تقویم خود را حذف کرده و در هفته فضای خود را برای بروز شرایط اضطراری اجتناب ناپذیر ایجاد کنید.
ما این کار را به چند روش در آژانس من انجام می دهیم.
ما از هر عقب می کشیم تغییرات عمده استراتژیک یا گفتگوها ، ما تماس های مشتری را پاک می کنیم و جلسات داخلی را رزرو می کنیم تا دقیقاً در مورد عیب یابی یا استراتژی BFCM صحبت کنیم تا اینکه نسیم را بزنیم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مرگ بر جلسات این هفته.
مانند ، به معنای واقعی کلمه ، جلسات را بکشید.
شما 51 هفته دیگر در یک سال دارید تا به صورت تیمی یا با مشتریان خود پیوند برقرار کنید ، BFCM نباید یکی از آنها باشد.
آنچه که من یافته ام این است که شما همیشه کارهایی را پیدا خواهید کرد ، اما آنها فوری نیستند.
بنابراین هنگامی که شرایط اضطراری مشتری BFCM بوجود می آید ، می توانید یکپارچه چرخ دنده ها را تغییر دهید و آن را حل کنید بدون اینکه یک کار مشتری دیگر یا سلامت روان خود را به خطر بیندازید.
هفته کاری 50 ساعته – حتی در فصل BFCM – نیست و این به این دلیل است که ما به طور فعال در این دوره زمانی به دنبال ایجاد حاشیه هستیم.
ضمناً ، در آن هفته با چیزهای کمتری که در بشقاب خود قرار دارید ، یک مزیت ذهنی مثبت نیز خواهید یافت.
با کم شدن اتفاقات ، مغز شما کمتر پر شده است ، و به موقعیت های اضطراری یا تغییرات ارتقا minute لحظه آخری منتقل می شود ، بنابراین باید پهنای باند احساسی داشته باشید تا در صورت لزوم تمرکز کنید.
2. از نظر مذهبی به اصل پارتو پایبند باشید
فرض می کنم شما با اصل پارتو آشنا باشید؟
بیست درصد از چیزی 80٪ از نتایج را تولید می کند. بنابراین 80٪ از وقت خود را بر روی آن 20٪ متمرکز کنید.
همین تغییرات در مورد تغییرات BFCM در مشتریان وجود دارد.
این همان نقطه قبلی “پیدا کردن حاشیه” است ، نحوه مدیریت سایر وظایف خود در هفته خود به شرح زیر است:
- شناسایی مهمترین وظایف (اولویت بندی صحیح).
- سرمایه گذاری انرژی خود را به مهمترین وظایف اولین.
این به این معنی است که آنچه را که در هفته می گذرانید ، حساب کنید و با ورود خواسته های جدید ، به طور فعال تکامل پیدا کنید.
اگر یک موقعیت اضطراری مشتری واقعی جابجا شود ، این امر می تواند جای یک بررسی عادی بهینه سازی پیشنهاد را داشته باشد که در ابتدا در برنامه خود برنامه ریزی کرده بودید.
به نظر می رسد این یک نکته بسیار بصیرت آمیز به نظر نرسد ، اما من فریب مدیریت امور را به اصل پارتو می بینم در درک اهمیت انجام این کار نیست ، بلکه در ادامه این کار است.
وقتی حاشیه هفته BFCM خود را ایجاد کردید و سپس کارهای باقیمانده خود را به طور دقیق اولویت بندی کردید ، همیشه در لیست وظایف خود احساس استرس و موفقیت بیشتری خواهید داشت زیرا در واقع کارهای لازم را انجام می دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
3. زود آماده کنید ، اغلب آماده شوید (یا چیزی شبیه به آن)
من یک دوست خوب دارم که دوست دارد هنگام رانندگی در جاده های عقب مونتانا بگوید “زود عبور کن ، اغلب عبور کن”.
جاده های دو لاین ما دارای محدودیت سرعت 70 مایل در ساعت هستند (بیشتر سیستم بزرگراه های ما طولانی ، مستقیم و مسطح است) ، با تعداد شگفت انگیزی از رانندگان که نیازی به عبور از 60 مایل در ساعت نمی بینند.
وقتی از مزاج من باشید (نوعی مزاج که ترجیح می دهد به مقصد برسید تا اینکه بی پایان رانندگی کنید) ، این می تواند کاملاً ناامید کننده باشد.
بنابراین ، “زود گذر کن ، و غالباً عبور کن” به این معنی است که شما همیشه در حال تماشای فرصت برای عبور هستید و بدون تردید در هنگام آمادگی برای آن آماده هستید.
به روشی مشابه ، وقتی نوبت به BFCM می رسد ، خیلی راحت است که روی آن بخوابید و صبر کنید تا اواسط ماه اکتبر (اعتراف کنید ، تا نوامبر امسال صبر کردید ، اینطور نیست!) و بنابراین فرصت مهم را از دست دهید!
تشخیص دهید که هرچه کارهای شما زودتر از موعد انجام شود ، در این هفته آخر کار کمتری انجام می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در آژانس ، اگر فرهنگ شما این است که از دست ندهید فرصت برنامه ریزی با چندین مشتری ، پس این بدان معنی است که وقتی فصل BFCM فرا می رسد بسیار سرگرم تر هستید همه از آن وظایف مشتری است.
ابتکار عمل را انجام دهید ، به مشتریانی مراجعه کنید که در اواسط تابستان سرمایه گذاری زیادی در BFCM انجام می دهند ، سپس پایان تابستان و سپس پاییز.
مطمئن شوید که روی رادار آنها است و برنامه ریزی اولیه آغاز شده است.
هر قطعه کوچکی که می توانید متوجه شوید قبل از اینکه خیلی به فصل نزدیک شود ، یک کار کمتری است که باید انجام دهید.
این شرایط اضطراری واقعی (مانند عدم تأیید محصولات تجاری Merchant Center از محصولات شما) را برای هفته BFCM به همراه دارد و شما در واقع پهنای باند دارید که می توانید بر روی موارد اضطراری واقعی تمرکز کنید بدون اینکه دیگر مشتریان یا سلامتی روانی خود را فدا کنید.
4- از مشتریان بد پرهیز کنید
زمان صحبت سخت
می دانم ، متوجه شدم
شما در حال تلاش برای رشد به عنوان یک آژانس هستید و اجازه داده اید برخی از پرچم های قرمز در روند فروش لغزش کنند. “شاید در نهایت آنها از آنچه انتظار داشتیم بهتر شوند.”
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
طی 10 سال گذشته ، من یک حقیقت جهانی در مورد BFCM و مشتریان بد آموخته ام.
مشتری های بد وقتی صحبت از BFCM می شود ، حتی بدتر هم هستند.
ارتباط مستقیمی بین مشتری ای که هر تعداد دارد وجود دارد رفتارهای بد (تا آنها را مشتری بدی کند) و اینکه BFCM آن سال برای شما و آنها چقدر سخت خواهد بود.
مشتری بدی است که از شما کلامی سو abاستفاده می کند.
مشتری بدی وجود دارد که نسبت به مشتریان خود و شما صادق نیست.
مشتری بدی وجود دارد که انتظارات غیرواقعی دارد.
و گاهی مشتری بدی وجود دارد که فقط با مکالمه های غیر مهم و غیر استراتژیک ارتباط برقرار کرده و وقت آژانس شما را بیشتر می کند.
هرچه مشخصه این مشتری خاص باشد که شما در حین صحبت صحبت می کنم ، احتمال اینکه اوضاع نسبت به BFCM حتی بدتر باشد وجود دارد.
من یاد گرفته ام که اگر می خواهید میزان مکش هفته BFCM خود را به حداقل برسانید – اما همچنین هر مشتری دیگری را که سر راه شما قرار می گیرد پذیرفته اید – پس شما دشمن ترین دشمن خود هستید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
از طرف دیگر ، مشتریان خوب ، حتی شرایط اضطراری BFCM را قابل حل می کنند.
آن مشتری که به شما گفتم در مورد مرکز تجاری چه کسی محصول شکرگذاری را تأیید نکرده است؟ آنها (هنوز) یکی از مشتریان مورد علاقه من هستند.
تماس من با کسی وجود دارد که من او را دوست می شمارم و وقتی که ما سعی کردیم چند سال پیش مخالفت ها را بفهمیم ، این یک مکالمه پر از استرس و تهدید و عصبانیت نبود.
این یک گفتگوی مثبت بود که در آن هر دو به عنوان تیم به دنبال سریعترین و بهترین راه حل بودیم.
من هر روز مشتری های آن را می گیرم!
نتیجه
بنابراین به این چهار حوزه متمایل شوید و BFCM بعدی شما مطمئناً بهتر از امسال خواهد بود.
البته هنوز فصل تعطیلات است و همه چیز هنوز کمی دیوانه می شود.
اما به طور کلی ، استرس خود را کاهش داده و کمی بیشتر وقت برای مدیریت مواردی که پیش می آید ، خواهید داشت. فقط تصور کنید که چقدر بد می شد اگر شما اصلا کاری نمی کردید؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اینجا یک سال بهتر پیش رو است.
منابع بیشتر: