تصور کنید که در حال برنامه ریزی برای ایجاد و رشد یک کسب و کار هستید. مطمئناً لوگو آخرین جنبه ای است که به آن فکر خواهید کرد. با این حال، لوگو یکی از اجزای جدایی ناپذیر موفقیت است، همراه با ایجاد یک وب سایت مدرن، وجود یک محصول با کیفیت بالا و بخش خدمات مشتری.
چرا چنین جزئیات کوچکی با چنین نقاط عطف اساسی در تجارت برابری می کند؟ لوگو اولین برداشت شما از مشتریان، سرمایه گذاران و شرکا است. این هویت برند شماست. این چیزی است که شما را از رقبای خود جدا می کند. این چیزی است که عشق و وفاداری مخاطب به آن ساخته شده است.
نمونه بارز طراحی موفق لوگو کوکاکولا است: 94 درصد از مصرف کنندگان در سراسر جهان این برند را با نگاه کردن به برچسب می شناسند. با استفاده از مثال این شرکت، اهمیت برندسازی کسب و کار شما را ثابت خواهیم کرد و متوجه خواهیم شد که هدف و مزایای آن لوگو چیست.
لوگو: توابع، معنا، اهداف
قبل از اینکه به ایده اصلی مقاله خود بپردازیم، بیایید دریابیم که یک لوگو نشان دهنده چیست زیرا هر چیزی که روی یک برچسب می بینید یک لوگو نیست. لوگو یک علامت شناسایی است. به عبارت دیگر، لوگو علامت تجاری یک سازمان است اما مجموعه استانداردی از نمادها یا یک تصویر جذاب نیست.
وظایف لوگو چیست؟ این عنصر بیش از 20 عملکرد دارد. با این حال، بازاریابان تنها چند ویژگی مهم را برجسته می کنند:
- عملکرد واقعی – مسئول ارتباط بصری بین بازدید کننده و شرکت است.
- عملکرد بیانی – توجه بازدید کننده را بر اهداف و اهداف سازمان متمرکز می کند.
- عملکرد ارجاعی – اطلاعات اساسی در مورد سازمان و محصول یا خدمات آن را منتقل می کند.
- عملکرد چشمگیر – بر مؤلفه احساسی مصرف کننده تأثیر می گذارد به طوری که لوگو در حافظه او حفظ می شود.
- عملکرد فرازبانی – توجه بازدید کننده را به ارزیابی نمادین لوگو جلب می کند.
هدف از لوگو چیست؟ مهم ترین هدفی که توسط این نشان دنبال می شود، با توجه به JatApp، شرکتی که می داند چگونه نرخ تبدیل را از طریق جلوه های بصری افزایش دهد، تبلیغ برند است. کارشناسان معتقدند که این نشان کاملاً برند را تبلیغ می کند، زیرا لوگو در همه جا ظاهر می شود: در ویترین فروشگاه، در وب سایت، روی محصولات، روی کارت های ویزیت، در شبکه های اجتماعی و در رسانه های دیگر. هدف دوم حفاظت از برند است – همه لوگوها باید به صورت قانونی ثبت شوند.
مزایای لوگو
لوگو مزایایی دارد:
- تفاوت با رقبا و شناخت. طراحی باکیفیت به شما کمک می کند تا از بین رقبا متمایز شوید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.
- اعتماد مخاطب اگر تجارت شما دارای نمادی مختصر و روشن باشد، می توانید توجه مشتریان را به خود جلب کنید.
- زیبایی شناسی و منحصر به فرد بودن. یک لوگوی باکیفیت سبکی منحصر به فرد برای محصولات شرکت شما ایجاد می کند.
- ضمانت قانونی اموال. لوگو یک شکل عالی برای محافظت از حقوق مالکیت است.
همانطور که می بینید، در معنای خود، لوگو پس از نام شرکت دوم است. با این حال، در بسیاری از موارد، آرم برتر از نام شرکت است – علامت شناسایی اپل را به خاطر بسپارید.
انگیزه های اصلی برای دریافت لوگو برای تجارت
امروزه لوگو توسط تمامی صنایع استفاده می شود: موسیقی، آموزش، ساخت و ساز، غذا و …. مهم نیست که در چه زمینه ای هستید، باید لوگوی خود را طراحی کنید و 5 دلیل برای آن وجود دارد.
لوگو به ایجاد پیوندهای عاطفی قوی کمک می کند
برخی از لوگوها می توانند یک ارتباط عاطفی قوی با بینندگان ایجاد کنند – این دلیل اصلی مهم بودن لوگو است. از آنجایی که لوگو اولین چیزی است که فرد هنگام شناخت برند شما می بیند، این عنصر بیشتر از اطلاعاتی که در یک پلت فرم یا بروشور موجود است، یک ارتباط عاطفی ایجاد می کند.
هر بار که مشتری به یک شرکت فکر می کند، اولین چیزی که به یاد می آورد لوگوی شرکت است. در مورد کوکاکولا، این برند خاطرات با طراوت دلپذیری را تداعی خواهد کرد: رفتن به سینما، رفتن به پیک نیک، دریا و غیره. به این ترتیب مشتریان به برندهایی که خاطرات مثبتی از آنها دارند وفادارتر می شوند.
لوگو اولین تاثیر را ایجاد می کند
اولین برداشت برای تجارت بسیار مهم است. طبق تحقیقات Oberlo، تقریباً 0.05 ثانیه طول می کشد تا مصرف کنندگان اولین برداشت از یک برند را پس از دیدن یک لوگو ایجاد کنند. بنابراین، شرکت ها باید اقدامات موثری را برای اطمینان از نتیجه مثبت انجام دهند. لوگو در این امر به آنها کمک می کند.
هنگامی که مخاطبان هدف خود را درک کردید، می توانید یک استراتژی برندسازی مناسب برای استفاده حداکثری از مشتریان خود ایجاد کنید. در مورد مثال کوکاکولا، می بینیم که نشان روشن است، دارای یک فونت منحصر به فرد است و به راحتی قابل یادآوری است. بنابراین، مشتریان می توانند به سرعت نوشیدنی را در میان گزینه های دیگر شناسایی کنند.
لوگو حرفه ای بودن برند را ارائه می دهد
مشتریان تنها زمانی به مشتریان تجاری بلندمدت تبدیل می شوند که از قابلیت اطمینان شما اطمینان داشته باشند. لوگوها به شما این امکان را می دهند که در حین تبلیغ برند این کار را انجام دهید. بیشتر مصرف کنندگان بر کمپین های بازاریابی یا استراتژی های نوآورانه تمرکز نمی کنند. با این حال، جلوه های بصری، فونت ها و نشان ها ارزش زیادی دارند.
مشتریانی که لوگوی کسب و کار را از طریق افراد یا دوستان قابل اعتماد می شناسند، بدون هیچ ملاحظات اضافی به شرکت اعتماد خواهند کرد. همچنین، یک لوگو با طراحی حرفه ای می تواند در دنیای دیجیتال و آفلاین به شهرت بالایی دست یابد.
لوگو مشتریان جدید را جذب می کند
بسیاری از مشتریان جذابیت را به راحتی یا عملکرد صرف ترجیح می دهند. این نه تنها در مورد محصولات یا خدمات بلکه در مورد لوگو نیز صدق می کند. مردم به برندی با طراحی لوگوی رنگارنگ بیشتر از شرکتی با الگوی کسل کننده و تک رنگ اعتماد خواهند کرد.
همچنین، طراحی تصوری از شرکت یا خدمات آن به بینندگان بالقوه ایجاد می کند. در واقع، زمانی که مشتری با شرکت آشنا نیست اما متوجه یک لوگوی هیجان انگیز می شود، به احتمال زیاد سعی می کند با برند همکاری کند.
لوگو مزیت رقابتی را فراهم می کند
مزیت لوگوی نهایی فرصتی برای متمایز شدن از رقبا است. دو برندی که برای مدت طولانی با یکدیگر رقابت می کنند پپسی و کوکاکولا هستند. هر دو برند یک نوشیدنی با ترکیب یکسان تولید می کنند. با این حال، کوکاکولا موفق شد موقعیت پیشرو را به خود اختصاص دهد. این به این دلیل است که این شرکت یک تایپ فیس برجسته در پس زمینه ای روشن ایجاد کرده است.
به لطف این تضاد و عناصر مکمل، مشتریان بالقوه علاقه بیشتری به برند را تجربه می کنند و کوکاکولا را به پپسی ترجیح می دهند. علاوه بر این، کوکاکولا اولین کسی بود که چنین طرحی را توسعه داد. بنابراین، یک لوگوی منحصر به فرد فرصتی برای تبدیل شدن به یک لوگوی بی بدیل برای مشتریان شماست.
نتیجه
به طور خلاصه، میخواهیم بگوییم که لوگو نه تنها نام شرکت شما را توصیف میکند، بلکه باعث ایجاد اعتماد در بین مشتریان میشود، درباره فعالیتهای شرکت شما میگوید و محبوبیت محصول شما را افزایش میدهد. فقط طراحی تصویر گرافیکی مناسب با استفاده از ویژگی های لازم به کسب و کار شما اجازه می دهد در مسیر درست حرکت کند، تعداد مشتریان را افزایش دهد و واقعاً رقابتی شود.
(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) {return;} js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));