نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.
من این را پس از آن می نویسم که جان مولر در روز دوشنبه در توییتر سر و صدای کمی ایجاد کرد، با این پست:
مفهوم پیوندهای سمی چیزی است که توسط ابزارهای سئو ساخته شده است — من فقط آن را نادیده می گیرم و شاید به سراغ ابزارهای جدی تری بروم.
— 🐝 johnmu.xml (شخصی) 🐝 (@JohnMu) 6 ژوئن 2022
اکنون، ما در Moz از این زبان «سمی» در ابزارها یا راهنماهای همراه خود استفاده نمیکنیم، بنابراین احتمالاً هدف ما نیست. با این اوصاف، فکر میکنم بحث جالبی در اینجا وجود دارد، و رقیب ما Ahrefs نتیجهگیری جالبی در مورد نحوه اعمال این معیار برای معیارهای شخص ثالث “Spam Score” انجام داد، که البته اصطلاحی است که ما ابداع کردیم:
خوب است که ما موفق شدیم برای چندین سال در برابر این درخواست ویژگی بسیار محبوب مقاومت کنیم. 🙂 https://t.co/Obci3Gx4xs pic.twitter.com/0Uc1E1uCzi
– تیم سولو 🇺🇦 (@timsoulo) 7 ژوئن 2022
در خطر این که جان مولر و شاید کل صنعت سئو در توییتر خود را از بین ببرم، میخواهم کمی از این موضوع عقب نشینی کنم. برای روشن شدن، من فکر نمی کنم او اشتباه می کند، یا بد نیت عمل می کند. با این حال، گاهی اوقات بین نحوه صحبت گوگل در مورد این مسائل و نحوه تجربه سئوکاران شکاف وجود دارد.
گوگل مدتی است پیشنهاد کرده است که اساساً پیوندهای بد («سمی») تأثیر منفی بر سایت شما نخواهند داشت – حداقل در اکثریت قریب به اتفاق موارد، یا شاید حتی در همه موارد. در عوض، ظاهراً الگوریتم به اندازه کافی هوشمند خواهد بود که به سادگی هیچ مزیت مثبتی از چنین پیوندی اعمال نمی کند.
اگر این الان درست باشد، قطعا همیشه درست نبوده است. با این حال، حتی امروزه، بسیاری از سئوکاران می گویند که این توصیف با تجربه اخیر آنها سازگار نیست. این می تواند سوگیری تاییدی از جانب آنها باشد. روش دیگر، ممکن است موردی باشد که در آن الگوریتم گوگل یک مشخصه نوظهور یا اثر غیرمستقیم داشته باشد، به این معنی که می تواند درست باشد که چیزی یک عامل رتبه بندی است (یا نیست). و که بر رتبه بندی ها در یک جهت یا جهت دیگر نیز تأثیر می گذارد. (همکار سابق من ویل کریچلو چنین کرده است صحبت کرد در مورد این الگو در سئو یک دسته، و من دارم نوشته شده است در مورد تمایز بین چیزی که بر رتبه بندی تأثیر می گذارد و یک عامل رتبه بندی است.)
در هر صورت، چه پیوندهایی مانند این منفی باشند یا صرفاً مفید نباشند، مطمئناً داشتن سرنخ هایی در مورد اینکه کدام پیوند هستند مفید است. به این ترتیب حداقل میتوانید تلاشهای خود، یا در واقع تلاشهای رقیب یا تلاشهای کسب بالقوهتان را بر این اساس اولویتبندی یا زمینهسازی کنید.
این هدف متریک امتیاز هرزنامه Moz و سایر معیارهای مشابه آن است که اکنون در صنعت وجود دارد. درست است، این کامل نیست – هیچ چیز در این فضا نمی تواند باشد – زیرا الگوریتم گوگل یک جعبه سیاه است. همچنین، مانند تقریباً تمام معیارهای سئو، اغلب به اشتباه درک می شود یا به اشتباه استفاده می شود. امتیاز اسپم با تعیین کمیت ویژگی های مشترک بین سایت هایی که توسط گوگل جریمه شده اند کار می کند. به این ترتیب، این جادو نیست و کاملاً ممکن است که یک سایت برخی از این ویژگی ها را داشته باشد و جریمه نشود یا حتی از راه دور مستحق جریمه شدن باشد.
بنابراین، ما شما را تشویق میکنیم که امتیاز هرزنامه سایت خود را رصد یا تلاش نکنید، زیرا این امر احتمالاً منجر به سرمایهگذاری شما در مواردی میشود که اگرچه مرتبط هستند، اما هیچ پیوندی با عملکرد جستجو یا جریمهها ندارند. به طور مشابه، این معیار مفیدی برای سوالاتی نیست که به همبستگی با جریمههای Google مربوط نمیشوند – به عنوان مثال، تجربه کاربری یک سایت، شهرت آن، دقت ویرایشی آن، یا توانایی کلی آن برای رتبهبندی.
با این وجود، امتیاز اسپم سرنخ بهتری نسبت به سئوکاران است که در غیر این صورت به آن دسترسی داشته باشند، در مورد اینکه کدام پیوندها ممکن است ارزش کمتری نسبت به آنچه در ابتدا به نظر می رسد دارند. به همین دلیل است که ما آن را ارائه می دهیم و به این کار ادامه خواهیم داد.