جستجوی ارگانیک به نتایج جستجوی غیرپولی از یک موتور جستجو اشاره دارد. این نتایج را نمی توان خرید یا تحت تأثیر تبلیغات قرار داد. آنها همانهایی هستند که موتور جستجو بیشترین ارتباط را با درخواست جستجوی کاربر دارد.

در این راهنما ، موارد زیر را پوشش خواهیم داد:
در Google ، بیشتر نتایج جستجوی ارگانیک به این شکل است:

این موارد به عنوان نتایج “پیوند آبی” شناخته می شوند.
سالها پیش ، تمام نتایج جستجوی ارگانیک گوگل به این شکل بود. اکنون تنوع بیشتری وجود دارد و انواع مختلفی از نتایج را که بطور مرتب ظاهر می شوند مشاهده خواهید کرد.
بیایید فقط چند مورد از آنها را بررسی کنیم.
قطعه های ویژه
قطعه های ویژه قطعه های کوتاهی هستند که به طور خلاصه به س theال جستجوگر پاسخ می دهند. آنها در بالای نتایج جستجوی ارگانیک Google یا نزدیک آن ظاهر می شوند و قطعه از یکی از نتایج رتبه بندی بالا کشیده می شود.

شما می توانید تمام قطعه های ویژه وب سایت خود را به صورت رایگان در Ahrefs Webmaster Tools مشاهده کنید (AWT)
نحوه کار:
- برای ابزارهای وب مستر Ahrefs رایگان ثبت نام کنید (AWT) حساب
- وب سایت خود را در Site Explorer جایگذاری کنید
- برو به کلمات کلیدی آلی 2.0 گزارش
- کلیک کنید بر روی “SERP ویژگی ها “فیلتر
- فیلتر برای قطعه های ویژه “جایی که هدف رتبه بندی می کند”

چرخ فلک های ویدئویی
چرخ فلک های ویدئویی دارای فیلم های مربوط به جستجوی جستجو هستند. کل چرخ و فلک یک موقعیت آلی را اشغال می کند.

داستان های برتر
جعبه داستانهای برتر محتوای اخیراً منتشر شده در مورد یک موضوع را نشان می دهد. این موارد معمولاً در نتایج ارگانیک برای موضوعات دارای ارزش خبری نشان داده می شوند.

مردم هم می پرسند
مردم همچنین می پرسند (بر) جعبه ها س questionsالات متداولی را نشان می دهند که افراد نیز تمایل دارند آنها را جستجو کنند. به هر سال با یک گزیده کوتاه که از صفحه مربوطه در وب کشیده شده است ، پاسخ داده می شود.

خواندن توصیه می شود: SERP چیست؟ صفحات نتایج موتور جستجو توضیح داده شده است
رتبه بندی در جستجوی ارگانیک برای کلمات کلیدی مرتبط ، ترافیک “رایگان” را به وب سایت شما هدایت می کند.
به عنوان مثال ، Blog Ahrefs هر ماه 355،000 بازدید از جستجوی ارگانیک انجام می دهد:

اگر مجبور بودیم برای این ترافیک به Google بپردازیم ، هزینه ماهانه ما 946000 دلار برآورد می شود:

با توجه به اینکه شما باید برای رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک محتوا ایجاد و تولید کنید ، هزینه ترافیک از جستجوی ارگانیک هرگز واقعاً رایگان نیست. اما ، همانطور که در مورد ما اتفاق می افتد ، این روش اغلب مقرون به صرفه ترین روش برای هدایت ترافیک هدفمند با کیفیت بالا به یک وب سایت است.
جستجوی ارگانیک برای هر کسی که ویدیو در YouTube منتشر می کند نیز مهم است ، زیرا Google اغلب فیلم های YouTube را در چرخ فلک های ویدیویی و قطعه های ویژه خود قرار می دهد.

رتبه بندی ویدیو در قطعه ویژه ، که به عنوان یک کلیپ پیشنهادی نیز شناخته می شود.
به عبارت دیگر ، رتبه بندی فیلم های شما در Google اغلب می تواند تعداد زیادی بازدید به روش شما ارسال کند.
مثلا، این ویدیو نشان می دهد که چگونه می توان گردش مالی سیب را با توجه به Explorer محتوای Ahrefs ماهانه 6،600 بازدید از Google دریافت کرد:

اگر کنجکاو هستید که وب سایت شما در جستجوی ارگانیک برای یک کلمه کلیدی خاص در چه رتبه ای قرار دارد ، جستجوگر رتبه بندی رایگان Ahrefs را امتحان کنید.

متناوباً ، اگر می خواهید همه کلمات کلیدی را که برای 100 رتبه برتر در جستجوی ارگانیک رتبه بندی می کنید ، مشاهده کنید ، این را امتحان کنید:
در اینجا تمام کلمات کلیدی از پایگاه داده 450+ میلیون کلمه کلیدی ما ، به علاوه موقعیت های رتبه بندی و سایر معیارهای کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد.

سیدنوت
همچنین می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی را در Google Search Console مشاهده کنید. با این حال ، بر خلاف AWT، شما را به 1000 کلمه کلیدی محدود می کند و موقعیت های متوسط رتبه بندی را نشان می دهد.
اگر می خواهید رتبه بندی خود را برای یک کلمه کلیدی خاص به مرور کنترل کنید ، فقط آن را به یک ابزار ردیابی رتبه مانند Ahrefs ‘Rank Tracker اضافه کنید.
رتبه بندی بالاتر در جستجوی ارگانیک معمولاً منجر به بازدید بیشتر ارگانیک به وب سایت شما می شود.
هیچ کس نمی داند Google به طور دقیق صفحات وب را چگونه رتبه بندی می کند ، اما ما از برخی از مهمترین عوامل موثر در این امر اطلاع داریم.
در اینجا فقط پنج مورد از آنها ذکر شده است:
بک لینک
بک لینک ها یک فاکتور مهم شناخته شده برای رتبه بندی هستند.
آندری لیپاتسف ، استراتژیست ارشد کیفیت جستجوی گوگل ، این مورد را تأیید کرد یک وبینار در سال 2016 ، و ما در مطالعه مستقل خود از بیش از یک میلیارد صفحه وب ، ارتباط مشخصی را بین بک لینک و ترافیک ارگانیک پیدا کردیم:

بسیاری از تاکتیک های ایجاد لینک وجود دارد که می توانید از آنها برای دریافت بک لینک بیشتر استفاده کنید ، اما مسلما بهترین نقطه شروع این است که تجزیه و تحلیل کنید چه کسی به صفحات رده بالای صفحه لینک می دهد و چرا.
به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم که شما می خواستید برای “نکات رزومه” رتبه بندی کنید.
اگر یکی از صفحات دارای رتبه برتر برای این کلمه کلیدی را به سایت Explorer سایت Ahrefs وصل کنید و بررسی کنید بک لینک گزارش ، تعداد زیادی بک لینک از صفحات ارائه دهنده مشاوره شغلی مشاهده خواهید کرد.

با توجه به این واقعیت ، ممکن است منطقی باشد که پیوند خود را با نویسندگان پست ها درباره مشاوره شغلی ارائه دهید.
خواندن توصیه می شود: لینک سازی برای سئو: راهنمای مبتدیان
ارتباط
گوگل دارد راه های زیاد برای تعیین ارتباط صفحه ، با اساسی ترین سیگنال این است که آیا صفحه شما “همان کلمات کلیدی همان جستجوی جستجوگر شما است”.

اما قرار دادن کلمات کلیدی به شما کمک نمی کند در جستجوی ارگانیک رتبه بالاتری داشته باشید ، مگر اینکه صفحه شما با هدف جستجو همسو باشد ، که دلیل پرسش جستجو است.
به عنوان مثال ، از نتایج جستجو برای “نکات رزومه” مشخص است که افراد به دنبال ارسال یک وبلاگ در قالب لیستول هستند.

اگر بخواهید صفحه ای را برای فروش کتاب نکات رزومه منتشر کنید ، مطمئناً در جستجوی ارگانیک این کلمه کلیدی رتبه بندی نمی شود زیرا با هدف جستجو همسو نیست. جستجوگران به دنبال یادگیری هستند ، نه خرید.
عکس این در مورد کلمه کلیدی “رزومه ساز” است که در آن جستجوگران به دنبال ابزاری هستند نه یک پست وبلاگ.

خواندن توصیه می شود: قصد جستجو چیست؟ یک راهنمای کامل برای مبتدیان
HTTP ها
HTTP برای بهبود امنیت ، تمام داده های ارسال شده بین کاربر و سرور شما را رمزگذاری می کند. این از سال 2014 به بعد عامل کوچک رتبه بندی گوگل است.
چگونه می فهمید وب سایت شما از HTTP استفاده می کند؟
فقط به نوار مرورگر نگاه کنید. اگر نماد قفل وجود دارد ، اتصال امن است:

اگر این مورد نیست ، ارزش رفع آن را دارد.
خواندن توصیه می شود: چیست HTTPS؟ تمام آنچه نیاز است بدانید
موبایل دوستی
دوستی موبایل به یک عامل رتبه بندی برای نتایج موبایل تبدیل شد در سال 2015. اکنون ، با حرکت گوگل به فهرست سازی همراه اول تقریبا کامل، این همچنین یک فاکتور رتبه بندی برای اکثر سایتها روی دسک تاپ است.
اگر کنجکاو هستید که سایت شما از نظر موبایل دوستانه است ، گزارش “قابلیت استفاده از تلفن همراه” را در کنسول جستجوی Google بررسی کنید:

خواندن توصیه می شود: نمایه سازی همراه اول: آنچه باید بدانید
خنکی
تازه بودن یک عامل رتبه بندی قابل توجه است زیرا یک سیگنال وابسته به پرس و جو است. این بدان معناست که برای برخی از کلمات کلیدی بیش از بقیه مهم است – و این به هدف جستجو برمی گردد.
یک کلمه کلیدی مانند “بهترین تلفن هوشمند” استفاده کنید. همه نتایج اخیراً منتشر شده است.

به این دلیل که طراوت برای این اصطلاح اهمیت دارد. تلفن های هوشمند جدید همیشه در حال عرضه هستند ، بنابراین سخت است که جستجوگران بخواهند در سال 2021 آیفون 10 را بررسی کنند.
اکنون به نتایج پرسشی مانند “چگونه خیاط شلوار جین” را بررسی کنید:

علی رغم اینکه اخیراً برخی از آنها منتشر شده اند ، برخی از برترین نتایج جستجوی ارگانیک در سال 2014 منتشر شده است. این بدان دلیل است که تازه بودن نتایج واقعاً اهمیتی ندارد. روند خیاطی شلوار جین امروزه تا حد زیادی همان ده سال پیش است.
خواندن توصیه می شود: 10 عامل رتبه بندی گوگل که نباید آنها را نادیده بگیرید
رتبه بالا در Google قسمت اصلی معادله ترافیک جستجو است ، اما شما می توانید با تهیه برچسب های جذاب عنوان ، توضیحات متا و URL ها ، کلیک های بیشتری را به خود جلب کنید.
این سه موردی است که در نتایج جستجوی Google نشان داده می شود:

سیدنوت
Google همیشه توضیحات متای یک صفحه را نشان نمی دهد. آنها اغلب از محتوای دیگر صفحه برای قطعه توصیفی موجود در صفحه استفاده می کنند SERP.
بیایید چند بهترین روش برای هر یک را بررسی کنیم.
عنوان بهترین روش های برچسب عنوان
- آن را در 50–60 نویسه نگه دارید. برچسب های عنوان طولانی در SERP کوتاه می شوند.
- در حالت جمله یا مورد عنوان بنویسید. هرگز بزرگ نباشید.
- کلمه کلیدی خود را وارد کنید. اما فقط وقتی منطقی باشد.
- هدف جستجوی بازی. زاویه ای را انتخاب کنید که با آنچه جستجوگرها همسو است همسو باشد.
- مطالب خود را وارد کنید USP. به جستجوگران بگویید چرا محتوای شما بی نظیر است (به عنوان مثال ، “چگونه یک پای سیب درست کنیم” → “چگونه یک پای سیب درست کنیم در 20 دقیقه”)
- کلیک نکنید صادق باشید و گران فروشی نکنید.
خواندن توصیه می شود: How to Craft the Perfect سئو عنوان عنوان
بهترین روشهای توصیف متا
- عنوان را گسترش دهید. جزئیاتی را که برای آن جا ندارید در عنوان قرار دهید.
- هدف جستجوی بازی. آنرا با آنچه جستجوگران می خواهند همسو نگه دارید.
- از صدای فعال استفاده کنید مستقیماً جستجوگر را مخاطب قرار دهید.
- آن را در 120 نویسه نگه دارید. توضیحات متا نیز کوتاه می شوند.
- کلمه کلیدی خود را وارد کنید. اما دوباره ، فقط در صورت و جایی که منطقی باشد.
خواندن توصیه می شود: نحوه نوشتن کامل توصیف متا
آدرس اینترنتی بهترین شیوه ها
- توصیفی باشد بینش صفحه در مورد چه چیزی است.
- آن را همیشه سبز کنید. تاریخ ها و شماره های غیر ضروری را حذف کنید.
- از تکرار کلمات کلیدی خودداری کنید. اسپم به نظر می رسد
خواندن توصیه می شود: نحوه ایجاد URL های دوستانه برای SEO
سالات متداول
اگر هنوز در مورد جستجوی ارگانیک س questionsالی دارید ، امیدوارم پاسخ را در اینجا پیدا کنید.
جستجوی ارگانیک در Google Analytics چیست؟
جستجوی ارگانیک یکی از منابع ترافیک در Google Analytics است. این نشان دهنده بازدیدکنندگانی است که از طریق یکی از نتایج جستجوی ارگانیک Google به سایت شما وارد شده اند. با رفتن به قسمت دستیابی> همه ترافیک> کانال ها می توانید تجزیه همه منابع ترافیکی خود را مشاهده کنید.

چه خوب است CTR برای جستجوی ارگانیک؟
هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد زیرا بسیاری از چیزها تأثیر می گذارند CTR. به عنوان مثال ، شما به طور معمول یک بسیار بالاتر را مشاهده خواهید کرد CTR برای س quالات مارک دار (به عنوان مثال ، وقتی شخصی در جستجوی نام تجاری شما است) نسبت به س quالات غیر مارک دار. همچنین تمایل دارید CTR های کمتری را برای کلمات کلیدی با مشاهده کنید SERP ویژگی ها در نتایج. توصیه ما این است که زیاد نگران این موضوع نباشید مگر اینکه سایت شما بازدید زیادی داشته باشد.
چگونه پیوندهای اضافی در نتایج جستجوی ارگانیک دریافت می کنید؟
به اینها لینک سایت گفته می شود. ما یک راهنمای کامل داریم که توضیح می دهد چگونه می توانید روی اینها تأثیر بگذارید.
افکار نهایی
اگر ماه به ماه به وب سایت خود بازدید بیشتری می کنید ، درک نحوه تأثیرگذاری و رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک Google ، هزینه دارد. در اینجا چند منبع برای کمک وجود دارد:
سوالی دارید؟ پینگ من در توییتر.