متن لنگر غنی از کلمات کلیدی از دیرباز بهترین روش SEO بوده است.
چرا؟
زیرا روشی است که به موتورهای جستجو نشان می دهد پیوند شما به چه نوع صفحه ای اشاره می کند. بسیاری معتقدند که این اطلاعات در رتبه بندی صفحه در نتایج جستجو نقش دارند.
تکیه گاه به کلمات یا عباراتی اشاره می کند که کاربر برای بازدید از نشانی اینترنتی که در یک قطعه پیوند دارد کلیک می کند.
تکیه گاه برای ارائه زمینه به کاربران در صفحه ای که قصد بازدید از آن را دارند مفید است ، اما آیا در مورد رتبه بندی جستجوها تأثیری دارد؟
در اینجا ادعاهای مربوط به anchor text به عنوان یک عامل رتبه بندی آمده است ، و سپس شواهدی که این ادعاها را تأیید یا رد می کند.
ادعا: تکیه گاه متن به عنوان یک عامل رتبه بندی
اعتقاد بر این است که Anchor Text یک رتبه بندی است به این معنا که به موتورهای جستجو کمک می کند URL ها را با کلمات کلیدی خاص یا عبارات کلیدی مرتبط کنند.
اهمیت تکیه گاه به آنچه موتورهای جستجو می توانند با آن انجام دهند محدود نمی شود. همچنین برای ارائه یک تجربه کاربری خوب از طریق افزایش دسترسی به وب سایت ضروری است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
تکنیک های بهینه سازی روی صفحه که تجربه کاربر را بهبود می بخشد ، با رتبه بندی جستجو ارتباط مثبت دارد ، این دلیل دیگری است که شما لنگرکست را به عنوان یک عامل رتبه بندی بالا ذکر می کنید.
یک قاعده خوب در مورد بهینه سازی وب سایت ها این است که SEO از تجربه کاربر پیروی می کند.
هنگامی که یک وب سایت برای ارائه بهترین تجربه برای بازدیدکنندگان انسانی ساخته می شود ، اغلب در نتیجه برای موتورهای جستجو بهینه می شود. این همیشه درست نیست ، اما خواهید آموخت که برای تکیه گاه متن صادق است.
چگونه Anchor Text با SEO مطابقت دارد؟
گوگل می تواند بر اساس کلماتی که در تکیه گاه متن استفاده می شود ، در مورد آنچه پیوند داده می شود (صفحه مورد نظر) اطلاعاتی کسب کند. اگر صفحه ای با استفاده از متن لنگر «10 مکان برتر پیتزا در نیویورک» به نشانی اینترنتی پیوند داده شود ، آنگاه گوگل می داند که کاربران از چه نوع صفحه ای بازدید می کنند.
با استفاده از متن عمومی (به عنوان مثال ، “اینجا را کلیک کنید”) ، برای گوگل کمتر مشخص است که صفحه مورد نظر چیست. همانطور که یک سایت متن توصیفی را برای کمک به کاربران ارائه می دهد ، باید همین کار را برای Google انجام دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
Anchor Text به طرق مختلف تجربه کاربر را افزایش می دهد. هنگامی که یک کاربر به سرعت یک مقاله را اسکن می کند ، متن لنگر توصیفی می تواند به او کمک کند بلافاصله پیوندهای مورد نظر خود را شناسایی کند.
به عنوان مثال ، اگر کاربر روی مقاله ای که ادعای وحشیانه دارد کلیک کند ، ممکن است بخواهد آن را اسکن کند تا منبع اطلاعات را پیدا کند.
در چنین موردی ، تکیه گاه عمومی نمی تواند به کاربران در یافتن سریع پیوند مورد نیاز کمک کند. همچنین در مورد صفحه مورد نظر چیزی به گوگل نمی گوید. به همین دلیل است که متن لنگر توصیفی بر روی کلمات یا عبارات عمومی توصیه می شود.
یکی دیگر از روش هایی که لنگرکست تجربه کاربر را بهبود می بخشد ، دسترسی پذیری است. به این فکر کنید که این تجربه برای یک بازدید کننده وب سایت که دارای بینایی است چگونه است.
کاربرانی که نابینا هستند یا بینایی دارند برای مرور وب به خوانندگان صفحه تکیه می کنند. این شامل استفاده از نرم افزار برای خواندن تمام متن روی صفحه ، از جمله پیوندها ، هنگام حرکت کاربر در یک وب سایت است.
اگر کاربر برای همه پیوندهایی که در صفحه ای با آن مواجه می شوند عبارت “اینجا را کلیک کنید” یا “بیشتر بخوانید” را بشنود ، آن را چندان مفید نمی داند. در واقع ، این امر کاملاً ناامید کننده خواهد بود و آنها ممکن است تصمیم بگیرند که دیگر از وب سایت بازدید نکنند.
دسترسی برای ارائه یک تجربه کاربری خوب کلیدی است. حتی اگر فکر می کنید برای مخاطبان خاص شما مهم نیست ، موتورهای جستجو مانند Google مهم است.
با همه این موارد ، زمان پاسخگویی به این سال فرا رسیده است که آیا انکر تکست یک عامل رتبه بندی است؟
شواهد برای تکیه گاه متن به عنوان یک عامل رتبه بندی
بله ، تکیه گاه یک عامل رتبه بندی است.
استفاده از متن لنگر توصیفی هنگام درج پیوندها در یک صفحه بهترین عمل است که در راهنمای شروع SEO SEO ذکر شده است.
سئو می تواند برای مبتدیان بسیار مفید باشد ، اما این یک علم مخفی نیست. هدف گوگل ارائه مناسب ترین نتایج به کاربران است و برای این کار به همکاری صاحبان سایت نیاز دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
به همین دلیل است که گوگل به وضوح توضیح می دهد که صاحبان سایت در هنگام بهینه سازی صفحات برای موتور جستجوی خود باید چه کار کنند.
هنگام بهینه سازی صفحات برای رتبه بندی در گوگل ، گوش دادن به Google عاقلانه است. بنابراین گوگل در مورد تکیه گاه چه می گوید؟
از جانب راهنمای مبتدی SEO SEO:
“… هرچه لنگر متن شما بهتر باشد ، حرکت برای کاربران راحت تر است و Google می تواند بفهمد صفحه ای که به آن پیوند می دهید در مورد چیست.
با استفاده از متن لنگر مناسب ، کاربران و موتورهای جستجو به راحتی می توانند بفهمند که صفحات پیوندی شامل چه مواردی هستند. “
راهنمای استارت سپس این بهترین شیوه ها را توصیه می کند:
- به جای متن عمومی یا خارج از موضوع ، متن توصیفی را انتخاب کنید.
- به جای یک جمله طولانی یا یک پاراگراف کامل ، متن مختصر بنویسید.
- پیوندها را قابل مشاهده کنید ، زیرا باید آنها را به راحتی در میان متن معمولی تشخیص دهید.
- برای پیوندهای داخلی از متن توصیفی استفاده کنید ، اما از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خودداری کنید.
اخیراً ، جان مولر ، گوگل تأیید کرد که لنگر متن همچنان یکی از عوامل رتبه بندی در یکی از کارهای معمولی وی است پرسش و پاسخ در مورد جامعه SEOبه
موضوع لنگر متن اغلب در طول پرسش و پاسخ مولر مطرح می شود. در اینجا یک مثال دیگر وجود دارد ؛ این بار مولر جنبه تجربه کاربر از متن لنگر را بیان می کند:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
“اگر متن لنگر را به صورت داخلی به روز می کنید تا برای کاربران قابل فهم تر شود ، معمولاً این به موتورهای جستجو کمک می کند تا زمینه آن صفحات را بهتر درک کنند. بنابراین من قطعاً به دنبال آن خواهم رفت. “
ما نمی توانیم درباره انکر تکست به عنوان یک عامل رتبه بندی صحبت کنیم بدون اینکه در مورد اهمیت آن در روزهای اولیه SEO صحبت کنیم. راهنمای گوگل در مورد جلوگیری از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در تکیه گاه متن ، پاسخ به نحوه سوء استفاده از این سیگنال در گذشته است.
قبلاً برای سایتها آسان بود که رتبه بندی خود را با ایجاد پیوندهایی با استفاده از کلمات کلیدی دقیق به عنوان لنگر متن ، دستکاری کنند. متن لنگر آنقدر سنگین بود که صفحات می توانستند برای کلمات کلیدی که حتی در نسخه روی صفحه ظاهر نشده اند رتبه بندی شوند.
متخصصان SEO طولانی مدت ممکن است به خاطر داشته باشند که Adobe یک بار برای عبارت “اینجا را کلیک کنید” رتبه بندی کرد زیرا این یک لنگر متداول بود که توسط صاحبان سایت هنگام پیوند به PDF ها استفاده می شد.
گوگل سرانجام به نحوه سوءاستفاده بیش از حد از لنگر متن توسط اسپمرها پی برد. این سیستم در سال 2012 با انتشار به روزرسانی الگوریتم پنگوئن ، که تا حدی تاکتیک های ایجاد لینک دستکاری را مورد هدف قرار داد ، مورد بررسی قرار گرفت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در حال حاضر ، سایت هایی که سعی می کنند رتبه بندی جستجوی خود را با متن تکیه گاه مطابقت دقیق بازی کنند ، به احتمال زیاد تلاش های آنها نادیده گرفته می شود تا پاداش.
Anchor Text به عنوان یک عامل رتبه بندی: حکم ما
گوگل تأیید می کند که تکیه گاه در رتبه بندی جستجو به عنوان راهی برای درک عمیق تر صفحات استفاده می شود ، که ممکن است به ظاهر شدن آن صفحات برای پرس و جوهای مربوطه کمک کند.
استحکام تکیه گاه به عنوان یک عامل رتبه بندی به هیچ وجه به سطح قبل از پنگوئن نزدیک نیست ، زمانی که سایت ها می توانستند با ایجاد پیوندهای غنی از کلمات کلیدی ، عبارت مورد نظر خود را رتبه بندی کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
با این حال ، تکیه گاه برای فرآیند بهینه سازی موتور جستجو مهم است.
تصویر ویژه: Paulo Bobita/SearchEngineJournal