جان مولر از گوگل به س questionالی درباره این که با صفحات کم تردد که دید و تردد جستجوی آنها ضعیف است ، چه باید کرد ، پاسخ داد. او اذعان کرد که ممکن است مسائل مربوط به کیفیت وجود داشته باشد اما همچنین خاطرنشان کرد که ترافیک پایین به خودی خود به این معنی نیست که صفحات خود دارای کیفیت پایین هستند.
جان مولر راه حل هایی برای مشکل صفحات وب کم تردد ارائه داد.
در مورد صفحات کم تردد چه باید کرد؟
شخصی که این س askingال را مطرح می کند ، نگران صدها هزار صفحه وب است که فهرست بندی شده اند اما از دید جستجوی کمی برخوردار هستند.
او اظهار داشت که شاید این صفحات فاقد اعتبار باشند و پرسید آیا باید صفحات را ایندکس کند یا آنها را مقدس کند زیرا نگران نمره کیفیت وب سایت است.
Google چگونه صفحات کم ترافیک را از نظر کیفیت رفتار می کند؟
این سوالی است که مطرح می شود:
“ما سایتی داریم که دارای معماری مرکزی و پرطرفدار است.
یک صفحه مرکزی ممکن است اریک کلاپتون باشد و پره ها از گیتارهایی هستند که او استفاده می کند و هر یک از آن صفحات نسبتاً کوچک هستند.
ارزش آنها از فیلم ها یا تصاویر جاسازی شده با محتوای فونت نسبتاً کم است.
با گذشت زمان ، این صفحات با بیش از صد هزار صفحه به اکثر صفحات نمایه شده ما تبدیل شده اند.
اما فقط یک سوم آن ها از طریق جستجو ترافیک دریافت می کنند.
در گذشته شنیده بودم که می گویید برای تأثیر بر نمره کیفیت وب سایت شما ، ما در حال حذف نمایه سازی آن صفحات بودیم … صفحاتی که ترافیک ندارند …
با این حال ، ما نیز در نظر داشتیم که اینها را مقدس کنیم.
بنابراین من کنجکاو بودم که گوگل چگونه از دیدگاه کیفیت با آن برخورد کند. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
گوگل برای جستجوی ارگانیک امتیاز کیفی ندارد
بسیاری در صنعت جستجو و گوگل درباره کیفیت سایت بحث می کنند. صفحات وب ، گروه صفحات وب و کل وب سایت ها را می توان از نظر کیفیت پایین ارزیابی کرد.
اما گوگل برای نتایج جستجوی ارگانیک “نمره کیفیت” ندارد. جان مولر این نکته مهم را تأیید کرد.
جان مولر گوگل ابتدا به موضوع نمره کیفیت پرداخت و خاطرنشان کرد که گوگل به سایت نمره کیفیت نمی دهد.
مولر:
“ما از این نظر واقعاً نمره کیفیت نداریم.
من فکر می کنم این چیزی است که از طرف تبلیغات می آید.
بنابراین این چیزی است که باید در آنجا در نظر داشته باشید. “
نحوه برخورد با صفحات وب با کیفیت پایین
مولر در ادامه روشهای مختلف برخورد با صفحاتی را که دید جستجوی پایینی دارند مورد بحث قرار داد.
جان مولر ادامه داد:
“من فکر می کنم چیزهای زیادی وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کرد.
از یک سو ، اگر فکر کنید این صفحات با کیفیت پایین هستند ، اقدامی انجام می دهم.
اقدام می تواند چیزی مانند حذف آن صفحات ، بهبود آن صفحات ، ترکیب آن نوع صفحات با یکدیگر باشد.
اگر این صفحات با کیفیت پایین باشند ، هر کاری در این راستا می تواند باشد. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
ترافیک کم نشانه کیفیت پایین نیست
جان مولر در ادامه این بینش را ارائه کرد که دید کم جستجو علامتی از کیفیت پایین نیست.
س ofال کیفیت پایین خوب است ، بنابراین شنیدن آنچه جان مولر یا هر گوگلر دیگری در مورد این موضوع از کیفیت صفحه و سایت می گوید همیشه مفید است.
مولر بینش های زیر را ارائه داد:
اگر اینها صفحاتی هستند که ترافیک زیادی ندارند اما در واقع به تنهایی مفید هستند ، لزوماً آنها را با کیفیت پایین نمی بینم. این چیزی است که باید در نظر داشته باشید.
در برخی از وب سایت ها ، صفحاتی که ترافیک کمی دارند اغلب با کیفیت پایین نیز مرتبط هستند ، اما لازم نیست که اینطور باشد.
در وب سایت های دیگر ممکن است اینطور باشد که ترافیک زیادی به صفحات اصلی برود و صفحات انتهایی نیز به همان اندازه مفید هستند اما برای مخاطبان بسیار کمتری مفید هستند.
بنابراین آنها تقریباً هیچ ترافیکی ندارند.
از دیدگاه ما ، آن وب سایت ها هنوز مفید هستند و هنوز کیفیت بالایی دارند.
من فقط به دلیل عدم ترافیک آن را حذف نمی کنم. “
نحوه برطرف کردن صفحات با کیفیت پایین در مقیاس
مولر در ادامه مسئله دشوار برخورد با صفحات بی کیفیت در مقیاس صدها هزار صفحه را مورد بحث قرار می دهد.
مولر این پیشنهادات را ارائه داد:
“در مورد انواع مختلف رویکردها ، وقتی از تیم های کیفیت جستجو در این مورد می پرسم ، معمولاً آنها می گویند خوب ، فقط باید کیفیت صفحات خود را ارتقا دهید. کدام نوع منطقی است…
اما در همان زمان اگر شما در مورد صدها هزار صفحه صحبت می کنید که انجام آن در مقیاس بسیار دشوار است.
بنابراین گاهی اوقات افراد تصمیم می گیرند صفحات را حذف کرده یا صفحات را ترکیب کنند.
نکته ای که هنگام استفاده از یک صفحه معمولی برای ترکیب صفحات باید در نظر داشته باشید این است که ما فقط صفحه متعارف را در نظر می گیریم.
بنابراین اگر یک صفحه برای مثال در مورد گیتارهای اریک کلاپتون و صفحه دیگری در مورد کفش های اریک کلاپتون دارید و می گویید که صفحه گیتار متعارف صفحه کفش است ، ما آن صفحه کفش یا هرگونه محتوای آن را در صفحه خود نخواهیم داشت. فهرست دیگر ما در اصل فقط روی گیتارها تمرکز می کنیم.
بنابراین اگر کسی به دنبال کفش های اریک کلاپتون بود ، اصلاً نمی توانست آن صفحات را پیدا کند.
بنابراین (به نوعی) با رویکردهای مختلف ، چیزی که باید در نظر داشته باشید ، به طوری که در چنین موردی ، کاری که من انجام می دهم این است که مطالبی را از صفحه ای که می خواهید به نوعی حذف یا پاک کنید و آن را در آن قرار دهید ، بردارم. نوعی صفحه بزرگتر است و آن صفحه بزرگتر را قوی تر می کند.
و با این کار شما همچنین اطمینان حاصل می کنید که هنوز محتوا دارای نمایه سازی در جایی هستید. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
شناسایی مسائل مربوط به کیفیت و مسائل مربوط به ترافیک
به نوعی ، این س reallyال در واقع در مورد دو موضوع بود.
یکی از موضوعات مربوط به کیفیت محتوا بود. نگرانی دیگر ترافیک جستجو بود.
اگر موضوع “کیفیت” را از نگرانی در مورد صفحات فاقد ترافیک جستجو جدا کنید ، پاسخ به این سوال که صفحات چه کار می کنند کمی روشن تر می شود.
این س becomesال مطرح می شود ، “چه کاری می توانم انجام دهم تا این صفحات در جستجو بهتر عمل کنند؟”
جان مولر از گوگل پیشنهاد کرد که صفحات را ترکیب کنید تا صفحات قوی تری از صدها صفحه ضعیف تر ایجاد شود ، در صورتی که خود محتوا مفید باشد.
اما البته ، اگر محتوا ذاتاً بی فایده باشد ، می توان آن را بازنویسی کرد تا مفیدتر شود ، از شر آن خلاص شوید یا آن را به صفحه ای هدایت کنید که موضوع مشابهی دارد اما بهتر است.
استناد
صفحات با ترافیک پایین همیشه کیفیت پایینی ندارند
تماشا کنید که جان مولر به س questionال 40 ثانیه ای پاسخ می دهد: