یوتیوب ویژگی جدیدی را راهاندازی میکند که برای سادهسازی فرآیند تحقیق کلمات کلیدی طراحی شده است تا بتوانید محتوای بیشتری پیرامون موضوعاتی که افراد به دنبال آن هستند ایجاد کنید.
جستجوی بینش یک ویژگی آزمایشی است که در حال حاضر در استودیوی YouTube در حال آزمایش است.
شما از Search Insights برای جمعآوری دادهها در موارد زیر استفاده میکنید:
- چی شما مخاطب در جستجوی
- آنچه مخاطبان عمومی یوتیوب به دنبال آن هستند
- حجم جستجوی تخمینی برای هر پرس و جو
- اینکه آیا برای یک عبارت جستجوی خاص «شکاف محتوا» وجود دارد یا خیر
جستجوی Insights میتواند به برنامهریزی محتوا کمک کند، زیرا دادهها نشانهای قوی از نوع ویدیوهایی است که مردم میخواهند تماشا کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
این دادهها میتوانند به ایجاد محتوای مرتبطتر و متناسب با علایق مخاطبان شما کمک کنند.
در اینجا اطلاعات بیشتری درباره Search Insights و کارهایی که میتوانید با آن انجام دهید وجود دارد.
YouTube Search Insights چیست؟
YouTube Search Insights به سازندگان این امکان را میدهد تا آنچه را که در 28 روز گذشته جستجو شده است ببینند.
همه اطلاعات آماری به صورت انبوه هستند، به این معنی که امکان ردیابی جستجوهای فردی برای کاربران فردی وجود ندارد.
Search Insights از دو بخش اصلی تشکیل شده است. ابتدا می توانید ببینید که مخاطبان و بینندگان کانال شما در یوتیوب به دنبال چه چیزی هستند.
دوم، میتوانید تمام جستجوهای بینندگان برای هر کلمه کلیدی را در هزاران موضوع در YouTube مشاهده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
یوتیوب در این مجموعه دادهها در حال آزمایش ویژگی جدید دیگری به نام «شکافهای محتوا» است.
زمانی که بینندگان نتوانند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند، جستجو به شکاف محتوا تبدیل می شود.
اگر بینندگان نتوانند هیچ نتیجه ای برای یک عبارت جستجوی خاص پیدا کنند، یا محتوایی که پیدا کرده اند کیفیت پایینی داشته باشد، به عنوان شکاف محتوا برچسب گذاری می شود.
اکنون که اصول اولیه Search Insights را میدانید، در اینجا مکان دسترسی به آن و نحوه استفاده از آن است.
نحوه استفاده از اطلاعات جستجوی YouTube
با ورود به سیستم به Insights Search دسترسی پیدا کنید YouTube Studio و کلیک کنید تجزیه و تحلیل در منوی سمت چپ
هنگامی که به آنجا رسیدید، به مسیر بروید پژوهش بخش و به دنبال برگه ای با عنوان “جستجوهای بینندگان شما“.

در اینجا بهترین جستجوها را از بینندگان خود یا بینندگان کانال های مشابه شما پیدا خواهید کرد.
داده های هر عبارت جستجو شده به چندین ستون جدا می شود.
ستون اول حجم جستجوی تخمینی کلمات کلیدی را نشان می دهد که از زیاد، متوسط و کم متغیر است.
ستون دیگری تعداد بازدیدهایی را که کانال شما از جستجوهای آن کلمه کلیدی در 28 روز گذشته دریافت کرده است نشان می دهد.
در مرحله بعد، میتوانید با کلیک کردن بر روی «مخاطب گستردهتر YouTube به دنبال چه چیزی هستندجستجو در سراسر YouTubeبرگه ”
نام یک موضوع یا یک کلمه کلیدی خاص را در نوار جستجو تایپ کنید تا داده ها را دریافت کنید.

مثال بالا نتایجی را برای کلمات کلیدی مرتبط با نحوه انجام کارها در YouTube نشان می دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
اینها پرس و جوهای واقعی هستند که مردم به دنبال آن هستند. حتی می توانید نتایج را فیلتر کنید تا فقط شکاف های محتوا را شامل شود.
این می تواند نقطه شروع خوبی برای تحقیق در مورد ایده های بالقوه برای ویدیوی بعدی شما باشد.
Search Insights در حال حاضر در حال انتشار است، اما به خاطر داشته باشید که در مرحله آزمایشی است. این بدان معناست که همه فوراً به آن دسترسی نخواهند داشت.
یوتیوب می گوید زمانی که Search Insights را برای کاربران بیشتری گسترش دهد، اعلامیه دیگری را اعلام خواهد کرد.
برای اطلاعات بیشتر، ویدیوی زیر را ببینید:
تصویر ویژه: makeushi1/Shutterstock
تبلیغات
ادامه مطلب زیر