آگهی دهندگان فیس بوک برای تأثیرگذاری آماده اند ، چرا که سرانجام برنامه iOS14 اپل در هفته های آینده به نتیجه می رسد. این به روزرسانی باعث ایجاد یک جنگ عمومی بین فیس بوک و اپل شده است ، زیرا سوال در مورد مواردی مانند حریم خصوصی در مقابل هدف تبلیغات همچنان در فضای بازاریابی پیچیده است.
در حالی که پیش بینی از دست رفتن داده ها در حال حاضر به کاربران iOS 14 گره خورده است ، اما تصویر بزرگتر این است که احتمالاً شروع نحوه استفاده از حریم خصوصی در آینده است.
چرا iOS 14 برای فیس بوک یک مشکل است؟
این آخرین تکرار سیستم عامل اپل شامل یک فرم جدید و سریع برای هر برنامه است. تلاش آن دو برابر است: آگاه ساختن کاربران از اینکه برنامه چه چیزی را ردیابی می کند قبل از نصب:
و سپس هنگام نصب ، اجازه ردیابی را انتخاب کنید.
اپل نام آن را “شفافیت ردیابی برنامه اپل (ATT)” اپل قرار داده است و فیس بوک از این موضوع راضی نیست.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
فیس بوک برای انجام کارهایی مانند گزارش در مورد اقدامات یا خریدها از تبلیغات ، ایجاد بازاریابی مجدد و سایر عملکردهای مشابه ، به شدت به اطلاعات استفاده کاربر متکی است. توانایی به اشتراک نگذاشتن این داده ها وجود دارد ، اما در طول تاریخ کاملاً از نظر کاربر دفن شده است.
این آخرین تغییر به این معنی است که کاربران صریحاً اجازه می دهند یا نمی دهند و بسیاری از آنها پیش بینی می کنند که کاربران با صراحت انتخاب خود را انتخاب کنند.
بدون این اطلاعات ، هدف قرار دادن تبلیغات فیس بوک که اکثر عملکرد خود به آن اعتماد کرده را مختل می کند.
این عملکرد ابتدا در تابستان اعلام شد ، با فشار قوی از فیس بوک در ماه اوت صادر شده است. اپل در آن زمان هشدار داد كه هنوز در حدود فوریه سال 2021 عرضه خواهد شد ، تاخیر را در تأسیس انجام داد.
به طور طبیعی ، این باعث ایجاد صدها سوال در مورد مشخصات خاص شده است ، که اکنون فقط مشهودتر شده اند.
چه اندازه گیری هایی تحت تأثیر قرار می گیرند؟
فیس بوک مشخص کرد که برای اندازه گیری هایی که عادت کرده ایم انتظار داشته باشیم. این موارد بر مدیر تبلیغات ، گزارشگری تبلیغات و API Ads Insights تأثیر می گذارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
- انتساب 28 روزه از هر نوع دیگر پشتیبانی نمی شود. داده های تاریخی برای آنها فقط از طریق API در دسترس خواهد بود.
- انتساب کلیک 7 روزه همچنان وجود خواهد داشت
- انتساب مرور 7 روزه نیز از بین خواهد رفت.
با توجه به این موضوع ، فیس بوک از مدل های آماری برای جبران داده های از دست رفته کاربران iOS14 استفاده خواهد کرد. برخی از پنجره ها فقط گزارش جزئی دارند. در این موارد ، حاشیه نویسی های درون پلت فرم نشان می دهد که این مدل ها استفاده شده اند.
در رویدادهای تبدیل خارج از سایت که وارد می شوند نیز تاثیری دارد. خرابی تحویل در مقابل عملکرد دیگر در دسترس نخواهد بود و تبدیلاتی که اتفاق می افتد براساس زمان وقوع آنها گزارش می شوند و نه براساس زمان نمایش تبلیغات.
اگرچه تبلیغ کنندگان همچنان می توانند بر اساس بخش های جغرافیایی و جمعیتی هدف گذاری کنند ، اما توجه به این نکته مهم است که آنها دیگر قادر به دیدن گزارش گزارش بر اساس این عوامل نخواهند بود.
تغییر سمت Facebook: اندازه گیری رویداد جمع شده
برای تلاش و به حداقل رساندن تأثیر از دست دادن داده ها ، فیس بوک در حال ایجاد آنچه با عنوان “تجمع رویداد اندازه گیری” می شود.
آنها در رهنمودهای خود درباره راه اندازی iOS 14 ، به سادگی می گویند: “این طراحی شده است تا به شما کمک کند عملکرد کمپین را به روشی اندازه گیری کنید که با تصمیمات مصرف کنندگان در مورد داده های آنها سازگار باشد.”
8 محدوده تبدیل
در این چارچوب ، تبلیغ کنندگان به 8 رویداد تبدیل ردیابی شده در هر دامنه محدود می شوند. این می تواند 8 رویداد مبتنی بر پیکسل یا 8 تبدیل سفارشی باشد. برای این تغییر نیازی به ایجاد هیچ تغییری نیست ، زیرا به طور خودکار اتفاق می افتد.
هنگام گزارش ، 8 رویداد تبدیل براساس اولویت رتبه بندی می شوند. دقیقا چه معنی میدهد؟
بیایید بگوییم شما از این 8 رویداد ، 2 مورد به سبد خرید و خرید دارید. اگر کاربر هر دو اقدام را انجام دهد ، فقط رویداد خرید به عنوان معیار “اولویت بندی بالاتر” ثبت می شود.
مالک دامنه قادر به پیکربندی 8 موردی است که در مدیر رویدادها ردیابی می شوند. اگر و هنگامی که یک تبلیغ دهنده یکی از رویدادها را تغییر می دهد ، 3 روز تعلیق در نظر گرفته می شود تا زمانی که بتواند کمپین هایی را علیه رویداد جدید اجرا کند. این امکان را برای یک روز انتساب فراهم می کند ، و 1-2 روز تأخیر آنها را “دوره خنک کننده” می نامند تا از گزارش صحیح ویژگی ها اطمینان حاصل کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مالکیت پیکسل مبتنی بر دامنه
توجه به زبان مورد استفاده مهم است: دامنه. پیکسل های فیس بوک قبلاً ایجاد و به حساب های تبلیغاتی اختصاص داده می شدند ، اما اکنون به دامنه تأیید شده پیوند می خورند. این فقط برای مواردی که یک تبلیغ دهنده صاحب دامنه است و می خواهد وقایع یا تبدیل های سفارشی را در آن اندازه گیری کند ، واقعاً مهم است. اگر مارک تجاری بخواهد ترافیک را به شخص ثالث هدایت کند ، هیچ تأثیری ندارد. آنها هنوز هم می توانند چنین کاری انجام دهند و مانند امروز فاقد اندازه گیری رویداد و تبدیل خواهند بود.
این برای سایر برنامه ها به چه معناست؟
اگرچه خشم در اطراف فیس بوک است ، اما با برنامه هایی که در یک فضای تبلیغاتی مشابه کار می کنند ، بر سایر سیستم عامل ها تأثیر می گذارد.
در حال حاضر مشخص نیست که آیا گوگل از پنجره های کوچکتر انتساب پیروی می کند یا خیر. آنها نیت خود را برای استفاده از کلوچه بسیار واضح اعلام کرده اند و هدف قرار دادن 2022 به صورت گسترده است.
تا آن زمان ، بسیاری از استراتژیست ها توصیه می کنند که در صورت امکان از برچسب های UTM و Google Analytics استفاده کرده و اطلاعات کاربر را دوباره پر کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
کارشناسان چه می گویند؟
اندرو فاکسل ، مالک Foxwell Digital و به عنوان یک متخصص برجسته در تبلیغات فیس بوک مورد توجه قرار گرفت ، در مورد آنچه تاکنون دیده است با من صحبت کرد.
“بیشتر تبلیغ کنندگان در دو اردوگاه قرار می گیرند: آنها آماده و آماده هستند و بنابراین مشتریان خود را آماده کرده اند. یا آنها در تلاشند تا همه چیز را کشف کنند. بیشتر س questionsالاتی که درباره این موضوع وجود دارد که آیا فعالیت تعاملی درون برنامه ای حفظ می شود یا نه ، یا اینکه راه حل های پیگیری پس از خرید چیست؟ ” “ما ابزارهای خرید پس از خرید را به همراه مدلسازی رابطه بین ROAS با کلیک 7 و 28 روزه پیشنهاد داده ایم.”
ما همچنین با کریستین لوورچیچ ، مدیر Pixl Feed Media صحبت کردیم. وی با بیش از یک دهه تجربه و صرف هزینه های زیاد در تجارت الکترونیکی ، اظهار داشت: “با نگاه کردن به تمام داده های مربوط به همه حساب هایی که تیم من و من مدیریت می کنیم ، iOS نمایانگر اکثر مخاطبان است که به یک خرید تبدیل می شوند.” وی در ادامه خاطر نشان كرد كه از زمان اعلام آن ، در تلاش است تا اثرات خود را كاهش دهد ، و به دنبال مراحل توصیه شده توسط فیس بوك است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
هنگامی که از او خواسته شد میزان اختلال در آگهی های تبلیغاتی فیس بوک را 10 ارزیابی کند ، “این FB را همانطور که برای همیشه می شناسیم تغییر می دهد” ، آن را در 6 قرار داد. “در ابتدا ، من قطعا می گویم که این یک 6 است اما ، بعنوان فردی که بیش از یک دهه است این کار را انجام می دهد ، همه ما می دانیم که تغییر در فناوری اجتناب ناپذیر است و در پایان روز ، همه آنچه که می توانیم آماده سازی ، انطباق و غلبه بر هر تغییری است که بر سر راه ما قرار گرفته است. “
مراحل بعدی توصیه می شود
- آماده شوید تا داده های اسناد نمایشی ناپدید شوند. داده های تاریخی خود را برای هر دو ویندوز (28 روز و 7 روز) و همچنین کلیک کلیک 28 روزه بارگیری کنید. تبدیل های کلیک 28 روزه را با تبدیل های 7 روزه مقایسه کنید تا درک کنید که اگر در حال حاضر از آن پنجره 28 روزه استفاده کنید ، بر تأثیرگذاری بر روی تبدیل های گزارش شده شما تأثیر می گذارد.
- اگر از قوانینی استفاده می کنید که به آن نسبت 28 روزه وابسته است ، اکنون آنها را به روز کنید تا تأثیر کمتری بر هزینه یا نتایج خود داشته باشید.
- دامنه خود را در اسرع وقت با فیس بوک تأیید کنید تا اطمینان حاصل شود که داده پیکسل شما تا حد ممکن یکپارچه است. این مسئله به ویژه اگر در دامنه خود بیش از یک نهاد پیکسل داشته باشید ، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
- به یاد داشته باشید که این فقط بر روی کاربران iOS14 تأثیر می گذارد و میزان پذیرش انصراف هنوز مشخص نیست. برای درک بهتر تأثیرات باید داده ها و نتایج خود را با دقت مشاهده کنید. این به شما کمک می کند تا آماده شوید زیرا iOS 14 با گذشت زمان افزایش می یابد.
ما همچنان ادامه می دهیم و اطلاعات جدید را با در دسترس قرار دادن به روز می کنیم.
اطلاعیه فیس بوک با توصیه های فوق را می توان یافت اینجا.