شما وب سایت فوق العاده خود را ساخته اید و آن را با محتوای شگفت انگیز پر کرده اید. چه چیزی باقی می ماند تا آن را به موتور جستجو تبدیل کند؟
لینک های ورودی!
مهم نیست چقدر HTML خود را بهینه می کنید یا محتوای خود را چقدر خوب می نویسید، صفحات وب شما صفحه اول نتایج موتورهای جستجو را نمی بینند مگر اینکه آن لینک های ورودی را دریافت کنید.
صبر کنید، آیا منظور من “بک لینک” است؟ نه، چون این دهه 1990 نیست. منظور من پیوندهای ورودی (یا فقط “پیوندها”) است.
ممکن است در مورد نحوه ارتباط با سایر وبسایتهای مرتبط به سبک روابط عمومی یا کشیدن لینک از رقبای خود خوانده باشید.
با این حال، احتمالاً یک استراتژی ایجاد لینک را از دست داده اید که می تواند در نحوه نمایش محتوای شما در نتایج جستجوی Google تفاوت ایجاد کند – اصلاح پیوندهای کم عمق.
لینک های کم عمق چیست؟
لینکهای کم عمق، لینکهای ورودی هستند که باید به صفحات خاص و عمیقتری در سایت شما پیوند بزنند، اما فقط به صفحه اصلی شما پیوند میدهند.
چرا این یک مسئله است؟
برای درک اینکه چرا پیوندهای سطحی می توانند محتوای شما را از صفحه اول نتایج جستجو دور نگه دارند، باید روی یک چیز توافق کنیم: گوگل صفحات وب را رتبه بندی می کند نه وب سایت ها.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
من می دانم که این ممکن است برخلاف همه چیزهایی باشد که در مورد وجود سیگنال های رتبه بندی “سطح دامنه” شنیده اید.
با این حال، متأسفانه، همانطور که گوگل و بسیاری دیگر به شما خواهند گفت، Google هنگام تعیین رتبه برای یک صفحه، اعتبار کل وب سایت شما را در نظر نمی گیرد (البته رویدادهای دیگر در سطح دامنه برای Google وجود دارد، اما اقتدار یکی از آنها نیست).
موتورهای جستجو مانند گوگل اینطور نیستند.
این چه ربطی به پیوندهای کم عمق دارد؟ خوب، وقتی یک صفحه وب به صفحه اصلی شما لینک میشود، تمام اختیارات آن پیوند مستقیماً به صفحه اصلی میرود.
اگر یک وبسایت از یک استراتژی لینکسازی داخلی هوشمند استفاده کند، بخشی از این قدرت به صفحات پایینتر میرسد، اما مانند Trickle-Down Economics، آنچه که صفحات پایینتر به دست میآورند چندان برای ادامه حیات نیست.
این واقعیت که گوگل صفحات وب را رتبه بندی می کند نه وب سایت ها به این معنی است که برای اینکه لینک های ورودی شما قوی ترین آنها باشند، باید مستقیماً به مرتبط ترین محتوای وب سایت شما پیوند داده شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
به عنوان مثال، بگویید که شما تولید کننده کفش هستید – انواع کفش – کفش دویدن، کفش کار، کفش بچه گانه، کفش فانتزی. و یک وبلاگ نویس بسیار تأثیرگذار به بررسی جدیدترین جفت مربی های متقابل شما می پردازد.
اما به جای پیوند دادن به صفحه محصول برای آن مربیان متقابل جدید، آنها به صفحه اصلی شما پیوند می دهند.
امیدواریم صفحه اصلی شما به آن ضربات جدید پیوند بخورد. اما در غیر این صورت، مجوز از پیوند آن وبلاگ نویس تنها به صفحه اصلی شما کمک می کند، نه صفحه محصول.
پیوندهای سطحی چگونه اتفاق میافتند؟ بیشتر اوقات، دلیل آن صرفاً به این دلیل است که یک نویسنده خوش نیت وقت صرف جستجوی وب سایت شما برای یافتن محتوای مناسب برای پیوند دادن به آن نکرده است، یا به این دلیل است که تبلیغاتگران شما نمی دانند که این موضوع زمانی که در حال اطلاع رسانی هستند مشکل ساز است. .
این تراژدی پیوند بیلدینگ چند بار اتفاق می افتد؟
زیاد.
بهعنوان آمادگی برای این مقاله، من با تیمهای OnCrawl و Majestic برای جمعآوری دادهها در مورد این موضوع کار کردم، اما این یک مشکل نادیده گرفته شده است که حتی نمیتوانیم به راحتی دادههای مربوط به این موضوع را دریافت کنیم.
نه، این چیزی است که شما باید برای وب سایت خود تعیین کنید.
با این حال، به عنوان فردی که صدها (اگر نه هزاران) ممیزی SEO را در طول حرفه خود انجام داده است، می توانم به شما بگویم که این یک اتفاق گسترده است.
یافتن پیوندهای کم عمق
قبل از اینکه بتوانیم تمام این پیوندهای کم عمق را اصلاح کنیم، باید آنها را پیدا کنیم.
متأسفانه، پیوندهای سطحی در ابزارهای سئوی دقیق شما به عنوان یک گزینه مبتنی بر چک باکس در دسترس نیستند. کمی تحقیق و حوصله می خواهد.
تقریباً هر ابزار سئوی موجود امروزه به شما امکان می دهد یک پروفایل لینک ورودی برای وب سایت خود ایجاد کنید.
برای این تمرین، به فهرست کاملی از منابع پیوند ورودی، صفحات وب که به آنها پیوند میدهند و متن لنگر مرتبط برای هر پیوند نیاز دارید.
بهعلاوه، اگر در سیستمی که استفاده میکنید موجود است، ممکن است بخواهید اطلاعاتی در مورد زیر اضافه کنید:
- نوع پیوندها (متن در مقابل تصویر).
- این که آیا لینک ها nofollow هستند یا نه (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد).
- و هر چیز دیگری که به شما کمک می کند لیست هدف خود را به چیزی کمتر ترسناک کاهش دهید.

من بهترین راه برای حفظ تمام موهای سر شما در طول این فرآیند این است که پروفایل پیوند خود را دانلود کرده و آن را در برنامه صفحه گسترده انتخابی خود باز کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
من خودم یک کاربر اکسل هستم، اما هر نرم افزار صفحه گسترده ای که به شما امکان می دهد داده های خود را فیلتر کنید به خوبی کار می کند.

هنگامی که نمایه پیوند ورودی خود را وارد کردید، ستون پیوند خود را فیلتر کنید تا فقط پیوندهای صفحه اصلی شما را شامل شود.
برای انجام این کار، میخواهید فیلتر را طوری تنظیم کنید که سلول دقیقاً برابر با صفحه اصلی شما باشد، هم با و هم بدون اسلش، اگر این مشکل با دادههای منبع شما باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
برخی از ابزارهای سئو به شما این امکان را می دهند که گزارش را به گونه ای بکشید که فقط صفحه اصلی را شامل شود، که در صورت موجود بودن آن را به شدت توصیه می کنم.

(توجه: من ستون های این داده ها را از دانلود اصلی بر اساس داده های مورد نیاز سازماندهی مجدد کرده ام.)
اکنون فهرستی از تمام پیوندهای صفحه اصلی خود خواهید داشت. با این حال، همه اینها پیوندهای سطحی نیستند (به عنوان مثال، زمانی که شخصی در حال نوشتن چیزی در مورد کل شرکت شما و غیره است)، بنابراین شما باید فیلترهای اضافی را در ستون متن لنگر انجام دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
معمولاً متوجه شدهام که اگر این ستون را فیلتر کنید تا همه نامهای شرکت خود را پنهان کنید، فهرست بسیار قابل مدیریتتری خواهید داشت، اما همیشه اینطور نیست.
فقط برای ایمن بودن، فیلتری را اجرا کنید تا فقط متن لنگر با نام شرکت شما نشان داده شود، سپس آن لیست را در کاربرگ دیگری کپی کنید تا بعدا مرور کنید، سپس دوباره همه آنها را پنهان کنید تا بتوانید به کار خود برسید.
همچنین، این زمانی است که شناخت برند خود (یا برند مشتری) بسیار ضروری است. به عنوان مثال، در این مثال از All Birds، می توانید ببینید که من نام شرکت را در این لیست ذکر کرده ام، اما فقط به این دلیل که کلمه “کفش” را نیز در بر می گیرد.
این به این دلیل است که All Birds چیزی بیش از کفش میسازد، بنابراین متن لنگر که “کفش allbirds” را میخواند، هدف احتمالی برای اصلاح یک URL خاص در وبسایت آنها است.

آخرین نکته اختیاری: اگر میخواهید فهرست خود را حتی بیشتر کاهش دهید، میتوانید تلاش خود را روی پیوندهایی متمرکز کنید که از ویژگی nofollow استفاده نمیکنند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
فکر اینجاست که از آنجایی که این برای اهداف سئو است، اگر پیوند به هر حال دارای اعتبار نیست، پس نیازی به توضیح بیشتر نیست.
با این حال، اگر لیست شما بزرگ نیست، ممکن است بخواهید به هر حال با این پیوندها مقابله کنید. از این گذشته، پیوندها توسط رباتهای خزنده موتورهای جستجو بیشتر استفاده میشوند.
رفع لینک های کم عمق
اکنون که پیوند پیوندهای کم عمق خود را برای تعمیر دارید، لذت واقعی شروع می شود.
و منظورم از “سرگرمی”، اصلاً سرگرم کننده نیست.
این در بهترین حالت یک فرآیند طولانی و زمان بر است. اما نتیجه ارزش تلاش را دارد.
ابتدا باید اطلاعات تماس را به لیست پیوندهای کم عمق خود اضافه کنید.
اگر خوش شانس باشید، شما یا مدیر تبلیغاتی شما از قبل اطلاعات تماس برخی از نشریات برجسته را خواهید داشت. اما اگر نه، به این معنی است که از هر لینک بازدید کرده و نویسنده آن محتوا را پیدا کنید.
راهنماهای زیادی در وب برای انجام تحقیقات فراگیر وجود دارد، بنابراین من زمان زیادی را در اینجا صرف نمیکنم، اما میگویم این یکی از آن کارهای عالی برای کارآموزان و دستیاران مجازی است.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
هنگامی که لیست محتوای خود را تهیه کردید، زمان آن فرا رسیده است که برخی از موارد را پیگیری کنید.
در اینجا چند نکته برای نوشتن ایمیل های ارتباطی شما آورده شده است:
- من به شما پیشنهاد می کنم قبل از شروع درخواست تغییرات، ایمیل (و موضوع) خود را با تشکر فراوان برای پیوند به وب سایت خود شروع کنید.
- بعد، توضیح دهید که متوجه شده اید که پیوند به جای محصول یا سایر صفحات وب، به صفحه اصلی شرکت شما اشاره می کند.
- سپس، به آنها بگویید که چرا درخواست به روز رسانی می کنید. این می تواند چیزی شبیه به این باشد: «همانطور که ممکن است بدانید، Google پیوندهایی را دوست دارد که تا حد امکان خاص باشند، به این معنی که ما نیز همینطور!» به خوبی کار میکند.
- در نهایت، به آنها اطلاع دهید که می خواهید کجا پیوند دهند.
- فراموش نکنید که دوباره از آنها تشکر کنید! به یاد داشته باشید، آنها مجبور نیستند این کار را انجام دهند.
باز هم، این فرآیند می تواند تا حدودی زمان بر باشد، بنابراین شاید از کارآموزان خود یا یک دستیار مجازی کمک بگیرید.
مانند همه تلاشهای اطلاعرسانی، برای ناامیدی آماده باشید، بهصورتی که نویسندگان به شما میگویند که زمان یا دسترسی به صفحه ندارند، ایمیلهای برگشتی یا صرفاً رد کردن صریح (امیدواریم که آنها در این مورد دوستانه هستند).
خبر خوب، هنگامی که این دور اول ویرایش را انجام دادید، درخواستهای بعدی بسیار کوچکتر میشوند، زیرا هنگام وقوع به آنها حمله میکنید.
تنها چیزی که باقی می ماند این است که مراقب تغییرات در رتبه بندی آن صفحات فرعی باشید!
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
تصویر ویژه: Sammby/Shutterstock