آیا می دانید رقبای شما برای مشتریان سئو خود روی چه کارهایی وقت می گذارند؟
شما احتمالاً برخی از حدس های آموزش دیده را دارید ، اما در واقع دانستن اینکه دیگران زمان خود را در کجا می گذرانند به شما کمک می کند تا از فرصت های از دست رفته جلوگیری کنید.
همچنین ، دانستن بودجه ای که سایر آژانس ها از مشتریان SEO خود دریافت می کنند ، می تواند معیار مفیدی باشد تا بدانید آیا شما باید بیشتر (یا کمتر) شارژ کنید.
در این گزارش دوم از گزارش بررسی صنعت مجله Search Engine ، وضعیت SEO 2021: بینش ، فرصت ها و تهدیدها، ما بینش های 1،241 از متخصصان SEO را که مورد بررسی قرار دادیم ، به اشتراک می گذاریم ، که مستقیماً از طریق یک آژانس (875) یا به عنوان یک فریلنسر (366) با مشتریان کار می کردند.
در گروه مبتنی بر مشتری ما ، 51 in در B2B کار می کردند ، 41 B B2C بودند و 8 into در یک دسته “غیر” خاص قرار می گرفتند.
برای یافتن مطالعه را ادامه دهید:
- متداول ترین محدوده بودجه SEO.
- تفاوت بودجه مستقل و آژانس.
- چگونه متخصصان SEO زمان خود را برای انجام وظایف به کار می گیرند.
رایج ترین بودجه سئو ماهانه چیست؟
تنظیم بودجه مشتری معمولاً شامل نشان دادن وظایف مورد نیاز و تجزیه تعداد ساعات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج است.
به غیر از اندازه گیری دقیق مدت زمان انجام یک کار ، همیشه یک درجه پیش بینی برای پوشش احتمالی و تعیین سطح خود به عنوان یک سازمان وجود دارد.
به دست آوردن قیمت مناسب چیزی است که دائماً در حال تغییر است. واکنش نشان دادن به بازار و رقبای ما کلیدی است.
در بررسی وضعیت SEO ، این را آموختیم متداول ترین محدوده بودجه ماهانه مشتری SEO بین 1000 تا 5000 دلار است ، طبق نظر 27 درصد از پاسخ دهندگان
(س. متوسط بودجه ماهانه معمول ، برای هر مشتری ، برای خدمات SEO (USD) چقدر است؟ محدود به کسانی که پاسخ می دهند “من در یک آژانس کار می کنم” یا “من یک فریلنسر/پیمانکار هستم”. 1،219 پاسخ داد. 9.5 درصد انتخاب کردند “ترجیح می دهند نگویند”. 0.9٪ “بدون بودجه – سهم درآمد” ، 4.0٪ “بدون بودجه – برای هر پروژه” ، 0.7٪ “بدون بودجه – سایر موارد” را انتخاب کردند)
دو برابر تعداد آژانس ها (33)) و مترجمان آزاد (14) در گروه 1000 تا 5000 دلار قرار گرفتند.
تقریباً بودجه 500 تا 1000 دلار برای 23 درصد از پاسخ دهندگان بود.
بودجه برای آژانس در مقایسه با فریلنسر
(س. بودجه ماهانه متوسط/معمول ماهانه ، برای هر مشتری ، برای خدمات SEO (USD) چقدر است؟ محدود به کسانی که پاسخ می دهند “من در یک آژانس کار می کنم” (826) یا “من یک کارگر آزاد/پیمانکار هستم” (333).)
مقایسه داده ها بین فریلنسرها و آژانس ها نشان می دهد که فریلنسرها هزینه کمتری نسبت به آژانس ها دارند. پاسخگویان مستقل بیشتر از یک آژانس بودجه ای زیر 500 دلار دریافت می کنند.
از کسانی که 500 دلار در ماه یا کمتر هزینه می کنند ، 28 درصد مستقل کار هستند.
با کمال تعجب ، تعداد قابل توجهی از آژانس ها – 32 – اعلام کردند که آنها بودجه ماهانه ای زیر 1000 دلار دریافت می کنند. بدیهی است که بسیاری از آژانس ها به مجموعه ای از مشتریان کوچکتر خدمات ارائه می دهند.
شایان ذکر است که 14 درصد از پاسخگویان ما از هند بودند و این می تواند بودجه کمتر را توضیح دهد. کارگران دیجیتال در هند دارای 20٪ سهم بازار جهانی و هزینه های زندگی و درآمد متوسط آنها بسیار کمتر است.
متخصصان سئو چگونه زمان خود را برای انجام وظایف به کار می گیرند؟
تمرکز بر جایی که آژانس ها و فریلنسرها وقت خود را برای انجام کارهای SEO صرف می کنند ، نشان می دهد که جالب است بدانید که پیوندسازی کمترین زمان را اختصاص می دهد.
این به احتمال زیاد به این دلیل است که پیوند ساختمان یک طاقچه تخصصی است که مقیاس بندی آن دشوار است و معمولاً جایی است که پشتیبانی خارجی تامین می شود.
بررسی وضعیت SEO ما بینش های جالبی را در مورد زمان گذراندن پزشکان نشان می دهد:
- 11.7 professionals از متخصصان سئو گزارش می دهند که مدت زمانی که برای تحقیقات مخاطبان صرف می شود “هیچ” است.
- 67/8 درصد از متخصصان سئو هیچ وقت را صرف سئوی موبایل نمی کنند ، در حالی که 7 درصد تمام وقت خود را در اینجا صرف می کنند.
- تنها 7 درصد از پاسخ دهندگان تمام وقت خود را صرف SEO تکنیکی می کنند.
- 2/19 درصد از متخصصان سئو تنها اندکی از کل زمان سئو خود را صرف بهینه سازی روی صفحه می کنند.
- طبق گزارشات 7.3٪ از متخصصان SEO “کل” زمان مولد خود را صرف تحقیقات کلمات کلیدی می کنند.
- فقط 5.7 of از متخصصان SEO اصلاً وقت خود را صرف SEO تکنیکی نمی کنند و این برای بسیاری از افراد یک مهارت ضروری است.
(س. هنگام کار بر روی سئو ، چقدر برای هر یک از فعالیتهای زیر وقت صرف می کنید؟ انتخاب ماتریس ، یک در هر سطر. محدود به کسانی که پاسخ می دهند “من در یک آژانس کار می کنم” یا “من یک فریلنسر/پیمانکار هستم”. 1087 پاسخ داده شد.)
اگر نتایج را در جدول بالا در نظر بگیریم ، آنها روند SEO و آنچه ما انتظار داریم را تکرار می کنند:
- تحقیقات کلمات کلیدی یک فرایند اساسی برای یافتن فرصت های مناسب و افزایش ترافیک است.
- عوامل روی صفحه سهم اساسی در نمایان بودن صفحه دارند.
- هنگامی که یک استراتژی اجرا می شود ، تجزیه و تحلیل به طور مداوم برای اندازه گیری پیشرفت مورد بررسی قرار می گیرد.
- سئوی محلی یک بازار رو به رشد است زیرا مشاغل محلی بیشتری در سال گذشته به صورت آنلاین فعالیت کردند.
ممکن است فکر کنید که SEO فنی بیشتر در لیست قرار می گیرد.
با این حال ، SEO فنی مستلزم سرمایه گذاری بزرگتری در شروع ارتباط با مشتری جدید است و پس از انجام کارهای اولیه ، نگهداری آن زمان کمتری می برد.
به طور کلی ، SEO تعادل بین بهینه سازی فنی و استراتژی است.
با توجه به ، SEO را می توان به دو قسمت تقسیم کرد اریک انگ هلدینگ خلبان:
“به درستی سئو فنی را انجام دهید. در صورت عدم انجام این کار ، هیچ شانسی برای موفقیت ندارید. اما در نهایت ، این تا حدودی شبیه خرید بلیط برای شرکت در مسابقه است. اگر بلیط را نخرید ، نمی توانید برنده شوید. “
Enge افزود که قسمت دوم این است ، “اجرای استراتژی SEO مناسب. اینگونه است/که در آن تمام نقشه های صفحات و محتوا را با هدف ارائه سایتی برتر از رقبای خود ترسیم می کنید. هنگامی که وارد مسابقه شدید (سئو فناوری را به درستی آموختید) ، اینگونه برنده می شوید. “
بودجه در 12 ماه گذشته چگونه تغییر کرده است؟
نظرسنجی وضعیت SEO نشان می دهد که 50.5 درصد از بودجه مشتریان در 12 ماه گذشته کمی یا بسیار افزایش یافته است ، در حالی که تنها 3.8 درصد از بودجه ها به طور کامل کاهش یافته است.
نزدیک به شانزده درصد از مشتریان بودجه SEO خود را تا حدی کاهش دادند و 23.8 درصد نیز با حفظ بودجه مشابه در سال گذشته این دوره را برگزار کردند.
(س. در 12 ماه گذشته ، بودجه مشتری شما برای SEO نسبت به سال قبل چگونه تغییر کرده است؟ محدود به کسانی که پاسخ می دهند “من در یک آژانس کار می کنم” یا “من یک فریلنسر/پیمانکار هستم”. 1،219 پاسخ داد. 6.1٪ “نمی دانم” را انتخاب کرده اند)
سال گذشته ، هنگامی که همه گیری آغاز شد ، وحشت اولیه ای از کار به حالت تعلیق درآمد و بودجه کاهش یافت. سپس عدم قطعیت واقعی به وجود آمد.
در پی آن وحشت اولیه ، مشخص شد که زیرساخت های دیجیتالی حیاتی هستند و کار بازاریابی آنلاین دوباره شروع شد. سپس کار دوباره به سرعت شروع شد و تقاضا افزایش یافت.
از نظرسنجی ما ، نتایج نشان داد که بودجه کمی افزایش یافته یا ثابت مانده است.
با توجه به اهمیت بازاریابی دیجیتالی برای بقای کسب و کار پس از همه گیری ، به احتمال زیاد بودجه بیشتری به سئو اختصاص داده می شود تا ما به جلو حرکت کنیم.
این بدان معناست که تقاضای بیشتری برای متخصصان SEO با مهارت بالا برای مدیریت افزایش رقابت وجود خواهد داشت.
جیسون بارنارد از Kalicube توضیح می دهد: “در ابتدا من از مشتریان می خواستم قرارداد خود را فسخ یا به شدت کاهش دهند-این یک واکنش تکان دهنده زانو به حساب می آید ، زیرا هیچ کس هیچ ایده واقعی در مورد آنچه در حال رخ دادن است یا چگونگی به وجود آمدن شرایط ندارد.
“هنگامی که تغییر به آنلاین پس از چند ماه آشکار شد ، بودجه دوباره افزایش یافت و مشتریان برای کمک به سازگاری با” عادی جدید “به من نزدیک شدند.”
چگونه ترافیک برای مشتریان در سال گذشته تغییر کرد؟
روند کلی سال گذشته افزایش ترافیک بود زیرا افراد بیشتری در خانه بودند و اینترنت به عنوان درگاه آنها برای دنیای خارج تبدیل شد. همه چیز به صورت آنلاین اتفاق افتاده است.
سطح ترافیک اینترنت در سراسر جهان افزایش یافته است 40٪ و بیشتر متخصصان سئو به عنوان یک موج از افزایش جزر و مد ، افزایش ترافیک را برای مشتریان تجربه کردند.
با توجه به پاسخ دهندگان نظرسنجی ما ، اکثر مشتریان SEO (41)) افزایش کمی در ترافیک تجربه کردند ، در حالی که 23 saw مشاهده کردند که ترافیک آنها بسیار افزایش یافته است. به طور کلی، ترافیک وب سایت مشتری برای 64.2 درصد از پاسخ دهندگان افزایش یافته است.
تنها 5 درصد از متخصصان SEO مشاهده کردند که ترافیک مشتریان آنها بسیار کاهش یافته است.
(س. در 12 ماه گذشته ، آیا تغییری در رتبه بندی یا ترافیک مشتریان ایجاد کرده اید؟ محدود به کسانی که پاسخ می دهند “من در یک آژانس کار می کنم” یا “من یک فریلنسر/پیمانکار هستم”. 1،219 پاسخ داد. 4.1٪ “نمی دانم” را انتخاب کرده اند)
اگر سطح بودجه را با سطح ترافیک مقایسه کنیم ، می بینیم که سرمایه گذاری زمان بر روی SEO چه عواملی را بر نتایج قابل دستیابی دارد:
(س. در 12 ماه گذشته ، بودجه مشتری شما برای سئو نسبت به سال قبل چگونه تغییر کرده است؟ در مقایسه با: س. در 12 ماه گذشته ، آیا تغییری در رتبه بندی یا ترافیک مشتریان ایجاد کرده اید؟ محدود به کسانی که پاسخ می دهند “من در یک آژانس کار می کنم” یا “من یک فریلنسر/پیمانکار هستم”. 1،219 پاسخ داد. )
داده ها همبستگی واضحی بین ترافیک و افزایش/کاهش بودجه نشان می دهد:
- در جایی که بودجه کمی افزایش یافت ، 54 درصد از آنها کمی افزایش ترافیک را مشاهده کردند.
- در جایی که بودجه ها بسیار افزایش یافته است ، 59 درصد از کسانی که ترافیک را بسیار زیاد کرده اند.
- برعکس ، برای بودجه ای که به میزان زیادی کاهش یافته است ، 20 درصد از افرادی که ترافیک را مشاهده کردند بسیار کاهش یافته است.
این یک افسانه نیست که بسیاری از مشتریان معتقدند وقتی روی SEO به عنوان “یکبار مصرف” سرمایه گذاری کردند ، می توانند برای مدت طولانی از نتایج استفاده کنند. کار انجام شد.
اندرو شاتلند از Local SEO Guide به اشتراک گذاشت: “متأسفانه بله – بودجه با تغییرات در سطح ترافیک و موفقیت ارتباط دارد. البته گفتن این امر کمی خودخواهانه است ، اما مشتریانی که تمایل دارند بهترین کار را بکنند ، کسانی هستند که دائماً روی SEO سرمایه گذاری می کنند و استراتژی های پیروزی را دو برابر می کنند. “
تا حدی ، کار SEO بسیار محکم فنی می تواند برای مدتی سودمند باشد.
اما تغییرات مداوم که گوگل در الگوریتم ، خرابی پیوندها و افزایش رقابت ایجاد می کند ، به مرور رتبه ها و ترافیک را از بین می برد.
اریک انج می گوید: “در سایت هایی که SEO فنی از قبل قوی است و بودجه ای برای افزودن محتوا و بهبود محتوا در سایت سرمایه گذاری می شود ، بین افزایش بودجه و افزایش ترافیک ارتباط بسیار قوی مشاهده می کنیم.”
وی افزود: “این کار را درست انجام دادیم ، مانند چاپ پول است. در سایر انواع سرمایه گذاری ها ، نتایج آنچنان قابل پیش بینی نیستند اما عموماً تأثیر مثبتی دارند. “
در مورد آنچه در سئو اهمیت دارد و در این قسمت در کجا تمرکز کنید در این گزارش به اشتراک بگذارید و در مورد روندهای نوظهور و عوامل رتبه بندی از نظرسنجی وضعیت SEO 2021 اطلاعات بیشتری کسب کنید.
منابع بیشتر:
همچنین ممکن است به مطالعه گزارش حقوق SEO 2021 ما علاقه مند باشید. میانگین حقوق SEO را با عنوان شغل و سالها تجربه در یافته های نظرسنجی از 2300+ پاسخ دهندگان کشف کنید.
تمام داده های این مقاله از مجله Search Engine State of SEO Survey 2021 گرفته شده است.
همین حالا نسخه رایگان خود را بارگیری کنید.
بینش هایی مانند:
- مهمترین عوامل بروز چند سال آینده چیست؟
- کدام تغییرات Google بزرگترین تهدید برای SEO محسوب می شود؟
- کدام عوامل بیشترین تأثیر را در رتبه بندی دارند.
- کجا می توان مشاغل جدید پیدا کرد.
- برای سال آینده روی چه چیزی تمرکز کنیم.
تصویر ویژه: Sviatlana Zyhmantovic/Shutterstock
همه تصاویر درون مقاله ایجاد شده توسط نویسنده ، آگوست 2021