با بیش از 4 میلیون برنامه تلفن همراه در فروشگاه های عمده برنامه ، کشف برنامه شما یکی از بزرگترین مسائلی است که امروز ناشران برنامه تلفن همراه با آن روبرو هستند. به همین دلیل درک بهینه سازی فروشگاه برنامه بسیار مهم است.
اما بهینه سازی فروشگاه برنامه چیست و چگونه می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید؟ در اینجا مواردی است که باید بدانید تا به برنامه شما کمک کند رتبه خوبی کسب کند.
بهینه سازی فروشگاه App (ASO) چیست؟
بهینه سازی فروشگاه برنامه فرآیند بهینه سازی برنامه های تلفن همراه برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی فروشگاه برنامه است. هرچه برنامه شما در نتایج جستجوی فروشگاه برنامه بالاتر باشد ، برای مشتریان بالقوه بیشتر دیده می شود.
این افزایش دید منجر به بازدید بیشتر به صفحه برنامه شما در فروشگاه برنامه می شود.
هدف ASO هدایت بازدید بیشتر به صفحه برنامه شما در فروشگاه برنامه است ، بنابراین جستجوگران می توانند اقدامی خاص انجام دهند: برنامه خود را بارگیری کنید.
روند ASO همچنین نیاز به درک اساسی از مشتری هدف شما دارد ، از جمله کلمات کلیدی که مشتریان بالقوه شما برای پیدا کردن برنامه های مشابه شما استفاده می کنند.
وقتی بیشتر در مورد استفاده از کلمات کلیدی بیشتر بدانید ، زبان مشتریان بالقوه خود را بهتر درک خواهید کرد تا بتوانید بهترین کلمات کلیدی مورد استفاده را انتخاب کنید.
چرا ASO مهم است؟
به گفته فارستر ، 63٪ برنامه ها از طریق فروشگاه برنامه کشف می شوند جستجوها. این باعث می شود که جستجو در فروشگاه برنامه بیشترین روش برای کشف و بارگیری برنامه های جدید باشد.
اخیراً ، در Google I / O ، آنکیت جین گزارش داد که “برای برنامه متوسط ، جستجو در واقع اکثر قریب به اتفاق نصب ها را تشکیل می دهد.“به زبان ساده ، این بدان معنی است که:
اگر از ASO برای افزایش رتبه جستجوی برنامه خود استفاده نمی کنید ، بزرگترین کانال کشف موجود در برنامه خود را از دست می دهید.
با صدها هزار برنامه در هر فروشگاه برنامه ای که برای رتبه بندی بالاتر از یکدیگر رقابت می کنند ، واقعیت شگفت انگیز این است که بیشتر ناشران در بهینه سازی فروشگاه برنامه سرمایه گذاری نمی کنند.
هدیه من به شما این است: ASO سلاح مخفی شما است. هر هفته وقت خود را صرف بهبود ASO کنید و به طور معنی داری بر رتبه بندی و موفقیت کلی برنامه خود تأثیر خواهید گذاشت.
چگونه به رتبه بندی برنامه خود کمک کنیم: اصول ASO
بسیاری از مواردی که می خواهم توضیح دهم اصول SEO است.
اگر قبلاً با این موارد برای جستجوی وب آشنایی دارید ، هنوز چند تفاوت اساسی در App Store وجود دارد.
بیایید با شکستن اجزای مختلفی که می توانند ASO شما را تحت تأثیر قرار دهند شروع می کنیم:
عوامل اصلی ASO:
- عنوان: کلمه کلیدی قرار داده شده در عنوان باید کلمه ای با بیشترین بازدید جستجو باشد. وقت خود را صرف تحقیق در مورد کدام کلمه کلیدی کنید ، زیرا تغییر زیاد عنوان خود می تواند مضر باشد. همانطور که برنامه شما شروع به رتبه بندی بالاتر و بررسی های بیشتر می کند ، اخبار برنامه شما دهان به دهان پخش می شود. تغییر عنوان می تواند انتشار کلمه درباره برنامه شما را دشوار کند.
- کلید واژه ها: برای بهبود رتبه بندی جستجوی خود ، باید بدانید که کدام کلمات کلیدی مرتبط هستند و بیشتر مورد استفاده مخاطبان قرار می گیرند. نظارت بر رقبا برای درک نحوه مقایسه هفته به هفته مفید است.
عنوان و کلمات کلیدی علاوه بر اینکه مهمترین عامل ASO هستند ، می توانند به راحتی اصلاح شوند تا مرتباً بهینه شوند.
عوامل ASO ثانویه:
- تعداد کل بارگیری ها: تعداد بارگیری های شما برای ASO قابل توجه است ، اما شما کنترل کاملی بر آنها ندارید.
- رتبه ها و بررسی ها: همچنین مهم و کنترل آن دشوار است. با این حال ، روشهایی وجود دارد که می تواند کاربران خوشحال را برای ارزیابی و بررسی انگیزه دهد
در اینجا تجزیه و تحلیل کاملی از تمام عواملی وجود دارد که باید هنگام بهینه سازی برنامه برای رتبه بندی بهتر به خاطر بسپارید.
عنوان
عنوان اولین برداشت آنلاین ماست. این چیزی است که شما را به خواندن این پست ترغیب می کند و همین امر باعث جذب کاربران به سمت برنامه شما می شود.
بهینه سازی با یک کلمه کلیدی در عنوان رتبه بندی جستجو را افزایش می دهد برای آن عنوان 10.3٪!
بدیهی است که برخی از محدودیت ها اعمال می شود ، زیرا فروشگاه App بسیار تنظیم شده است.
برای شما فقط 30 کاراکتر در نظر گرفته شده است عنوان در iOS 11، و پر کردن کلمات کلیدی راهی مطمئن برای خطر ممنوعیت است.
کاربران همچنین از نگرانی برای حفظ حریم خصوصی نسبت به بارگیری برنامه های سایه دار محتاط هستند.
به این فکر کنید – آیا ترجیح می دهید “Evernote” یا “Note Taking Note Note for Notes” را در تلفن هوشمند خود داشته باشید؟
در مورد چگونگی بهینه سازی هوشمند باشید.
به عنوان مثال پاندورا همه کارها را درست انجام می دهد.
نماد آن براق و ساده است و با نام کوتاه ، می تواند در سه کلمه کلیدی اساسی جای بگیرد.
هنگام جستجوی “رایگان” ، “موسیقی” یا “رادیو” در App Store ، Pandora را در بالا یا نزدیک آن پیدا خواهید کرد.
شرح
اینجا جایی است که اوضاع کمی کدر می شود. از نظر فنی الگوریتم App Store توضیحات را نادیده می گیرد.
با این وجود کاربران داستان متفاوتی هستند.
به جای بهینه سازی برای سئو ، بر توضیح ویژگی ها و مزایای محصول خود تمرکز کنید.
و گرچه به نظر می رسد فضای زیادی برای انجام این کار دارید ، اما در واقع این کار را نمی کنید.
قطعه های کوتاه شده در صفحه محصول شما نشان داده می شوند و تعداد کمی از خوانندگان برای خواندن فراتر از آنچه در اینجا می بینید ، “بیشتر” را کلیک می کنند.
شما 252 کاراکتر دارید تا سطح خود را ارتقا دهید و شخصی را که ارزش بارگیری را دارد متقاعد کنید.
دیگر جایی برای کرک وجود ندارد و ممکن است لازم باشد چندین آزمایش تکرار A / B را برای یافتن بهترین نتیجه انجام دهید.
فراداده کلمه کلیدی
iOS 11 100 حرف برای شما فراهم می کند تا کلمات کلیدی را با کاما جدا کنید.
این موارد به برنامه شما کمک می کند تا از طریق جستجو و محتوای مرتبط کشف شود.
در اینجا نیازی به کپی برداری نیست ، بنابراین کلمات کلیدی را که قبلاً در عنوان استفاده نکرده اید ، انتخاب کنید.
برخی از تجزیه و تحلیل دقیق کلمات کلیدی را می توان با استفاده از انجام داد تبلیغات جستجوی اپل.
این ویژگی فقط برای توسعه دهندگان برنامه های iOS در دسترس است و ابزاری اساسی برای فهرست هر پروژه است.
همچنین می توانید برای یافتن اصطلاحات کلیدی رایج و آزمایش آنها از یک ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی مانند Ubersuggest استفاده کنید.
عنوان فرعی
در نتایج جستجو زیرنویس به شما داده می شود. این نیز به 30 حرف محدود می شود.
به شما فرصتی دیگر می دهد تا از کلمات کلیدی توصیفی بیشتری استفاده کنید.
به عنوان مثال TypeShift از فضا برای وارد کردن SEO خود استفاده می کند.
این ظاهر تمیزتر است و می تواند به خوبی کار کند.
من هنوز از این فرصت استفاده می کردم و از برخی کلمات کلیدی در عنوان استفاده می کردم ، اما این از کنترل من خارج است.
که بحث بزرگی برای موضوع بعدی من است.
بررسی و رتبه بندی برنامه
بررسی و رتبه بندی مشتری از نکات مهم برای کاربران است ، خصوصاً افرادی که با مارک برنامه آشنا نیستند.
برنامه های دارای رتبه بالاتر نیز رتبه بالاتری دارند. این یک معضل مشکل ایجاد می کند: شما می خواهید رتبه بندی و بررسی بیشتری داشته باشید ، اما اگر منفی باشد ، این کار را نمی کنید. بنابراین ، شما باید راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود در داخل برنامه خود داشته باشید تا به آنها محلی برای تخلیه و صحبت مستقیم با توسعه دهنده بدهید.
از طرف مقابل ، شما می خواهید مشتریان خوشحال را راهنمایی کنید تا نظرات مثبتی برای شما بگذارند.
میانگین امتیاز 100 برنامه برتر برتر در App Store 4 ستاره است!
کیفیت به وضوح مهم است.
هرچه رتبه شما پایین تر باشد ، مصرف کنندگان کمتری که مایل به بارگیری آن هستند کمتر می شوند.
در مورد آن فکر کنید آخرین باری که یک برنامه یک ستاره بارگیری کردید کی بود؟
ممکن است شما یک برنامه را یک ستاره ارزیابی کرده باشید ، اما هنگام بارگیری آن به احتمال زیاد به 3 ستاره یا بیشتر رسیده است.
رتبه بندی ها نیز بر تبدیل ها تأثیر می گذارد.
حفظ درجه بالا اغلب آسان تر از بالا بردن یک ستاره از 2 به 4 ستاره است.
به همین دلیل درخواست نظرات مشتریان در داخل برنامه مهم است.
یک بار تمام موارد ضروری است و باید طی 72 ساعت اول انجام شود.
تا کی 77٪ کاربران از برنامه ای استفاده خواهد کرد قبل از اینکه هرگز دوباره آن را روشن نکنید.
همچنین مهم است که منتظر بمانید تا مشتری فرصت استفاده از برنامه را داشته باشد.
به جای اینکه آن را بر اساس یک تایمر قرار دهید ، وقتی مشتری اقدامات خاصی را انجام داد ، یک اعلان فشار را در نظر بگیرید.
نمونه هایی از اوقات عالی برای انجام این کار ، بعد از سطح اول یک بازی یا پس از ارسال اولین پیام مشتری از طریق برنامه پیام رمزگذاری شده شما است.
اگرچه سعی کنید زیاد اسپم نباشید و به خاطر داشته باشید که عملکرد برنامه شما می تواند در رتبه بندی آن تأثیر بگذارد.
در نهایت ، شما یک صفحه پر از بررسی های درخشان می خواهید.
و از پاسخ دادن به نظرات منفی خجالتی نباشید.
ممکن است یک تجربه بد مشتری به دلیل خطا یا نقصی که از آن زمان برطرف شده رخ داده است.
در صورت امکان ، خوب یا بد و مشکلات صحیح ، از کاربران برای بررسی هایشان تشکر می کنیم. این زمان شما برای جمع آوری بازخورد ارزشمند کاربر است.
این زمان شما برای جمع آوری بازخورد ارزشمند کاربر است.
بارگیری ها
در نهایت این یک بارگیری است که مهم است.
پیش نمایش برنامه و فیلم و عکس ها به تبدیل کاربران بلاتکلیف کمک می کند.
هر دو فروشگاه App و Google Play از تعداد بارگیری برنامه برای تعیین رتبه استفاده می کنند.
به طور خاص ، این میزان بارگیری فعلی است.
به عنوان مثال ، اگرچه ممکن است یک برنامه بارگیری کلی در یک برنامه داشته باشد ، اما یک برنامه جدیدتر با بارگیری بیشتر در این ماه می تواند آن را شکست دهد.
پیش نمایش فیلم و تصاویر می تواند عامل اصلی در این امر باشد.
اکثر برنامه های برتر در App Store برای افزایش تبدیل مشتری از پیش نمایش برنامه استفاده می کنند.
اگر یک کاربر داشته باشید ، باید آنها را نگه دارید.
این سخت تر از آن است که به نظر می رسد ، و اپل توجه دارد.
برای دریافت بارگیری بیشتر برای برنامه خود چه کاری می توانید انجام دهید؟
بهبود ASO یک مکان عالی برای شروع است. فراتر از آن ، برای بهبود شناخت ، آگاهی و جذابیت ، از توصیف فروشگاه برنامه گرفته تا تصاویر ، رتبه بندی / بازبینی و حضور در شبکه های اجتماعی ، در مورد بازاریابی نام تجاری و برنامه خود کار کنید.
تأثیرات احتباس
نرخ نگهداری برای رتبه بندی دستگاه های تلفن همراه مهم است ، اما نوار خیلی زیاد تنظیم نشده است.
برنامه متوسط فقط یک دارد 36٪ میزان ماندگاری در ماه اول
با شکستن بیشتر مسائل ، می توان به نرخ ماندگاری توسط صنعت نگاه کرد.
برنامه های رسانه / سرگرمی ، سبک زندگی / سفر و تجارت الکترونیکی / خرده فروشی بهترین نرخ نگهداری سه ماهه را دارند.
برنامه های زیادی در App Store موجود است که کاربران بارگیری زیادی می کنند تا هرگز از آنها استفاده نکنند.
یک مطالعه نشان داد آمریکایی ها به طور متوسط از هر ماه 30 برنامه از تقریباً 90 نصب شده
این بدان معناست که حتی اگر برنامه شما بارگیری شود ، بعید است بیش از 72 ساعت اول از آن استفاده شود.
مدت زمان نصب برنامه شما و چند بار استفاده هنگام نصب می تواند به رتبه بندی جستجو در App Store کمک کند.
اکنون که نحوه عملکرد رتبه بندی جستجو را فهمیدید ، زمان آن فرا رسیده است که برای اطمینان از مشاهده و بارگیری برنامه ، بهترین روش ها را برای انتشار آن جستجو کنید.
آیا برنامه ها با رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو بالاتر می روند؟
این آزمون با نمونه گیری تصادفی از کلمات کلیدی و طبقه بندی آنها بر اساس دشواری مربوط به رتبه بندی انجام شد.
یک کلمه کلیدی “آسان” منجر به کمتر از 25 برنامه می شود که برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی می کنند. کلمات کلیدی “متوسط” در 25-100 برنامه وجود دارد و کلمات کلیدی “رقابتی” در 100+ برنامه وجود دارد.
بر اساس این آزمون ، روند واضحی وجود دارد که نشان می دهد برنامه های دارای رتبه بالاتر نیز از نظر دشواری کلمات کلیدی رتبه بالاتری دارند.
آیا برنامه هایی با رتبه بندی بهتر رتبه بالاتری دارند؟ آره.
(اما برای آنها گدایی نکنید ؛ کسب کنید رتبه بندی بهتر برای برنامه های شما راه درست.)
نتیجه
ASO فرایندی است که باید در یک بازه زمانی کنترل و مرتباً اصلاح شود. مجموعه بهینه کلمات کلیدی شما به ندرت مجموعه ای است که ابتدا انتخاب می کنید در فروشگاه app قرار دهید.
در بیشتر موارد ، قبل از ارسال برنامه ، تحقیقات کمی در مورد جستجوی کلمات کلیدی انجام شده یا هیچ تحقیقاتی انجام نشده است ، و بیشتر برنامه ها پنهان مانده و احتمال کشف آن بسیار کم است.
برای بهره مندی از مزایای ASO ، باید وقت و تلاش خود را صرف کنید. اگر این کار را انجام دهید ، یک کانال ثابت خواهید داشت که به برنامه خود ترافیک می رساند.
پیدا شدن یکی از دشوارترین چالش های برنامه های موبایل است ، اما مشکلی است که می توانید با نکات بالا فعالانه آن را حل کنید.
آیا با ASO موفقیت کسب کرده اید؟ چه چیزی به رتبه بندی بهتر برنامه شما کمک کرده است؟