به زبان ساده ، برچسب های سرآیند H1 مهم هستند.
اما این فقط اطمینان از استفاده از H1 در صفحات وب یا حتی آن نیست چگونه ما از آنها استفاده می کنیم
در واقع درک این است که H1 چیست (در تعریف مدرن) و نحوه قرارگیری آن در سازمان صفحه.
از همه مهمتر ، دانستن چگونگی H1 – و سایر موارد است برچسب های سربرگ (H2 ، H3 ، H4 و غیره) – در تجربه کاربر کلی آن صفحه و وب سایت به طور کلی متناسب است.
از نظر فنی ، این برچسب هدر اصلی حتی نباید H1 باشد.
اما ، آیا این یک H1 یا یک برچسب هدر دیگر است ، این هدر اصلی فوق العاده قابل توجه است.
بگذار توضیح بدهم.
H1 همان چیزی نیست که قبلاً بوده است
H1 ها قبلاً سیستماتیک و استاندارد بودند. اما دیگر ، زیرا جستجوی هوشمندانه تر از هر زمان دیگری است و هر روز هوشمندتر می شود.
ایده استفاده از H1 به عنوان یک دسته اصلی – اگر بخواهید عنوان باشد – تغییر نکرده است.
اما نقش آن هدر بیشتر از تجربه کلی کاربر در صفحه ایجاد می شود – و چگونگی کمک به بهبود آن – از تغییرات کلمات کلیدی موجود در آن و ترتیب نمایش H1 در سلسله مراتب هدر.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بنابراین ، عنوان اصلی نباید یک H1 باشد ، بلکه اصول اساسی آن است بازیگری به عنوان H1 باقی می ماند.
عنوان اصلی یک وب سایت ، که می تواند به راحتی یک H1 باشد ، باید خلاصه ای کوتاه و خلاصه از محتوای صفحه باشد.
و بقیه محتوای صفحه باید به راحتی در زیر آن در صفحه وجود داشته باشد ، احتمالاً به صورت زیرعنوان.
برای درک بیشتر اهمیت H1 – و چگونگی ساخت موارد عالی برای محتوای خود – کمک می کند تا درک کنید که H1 ها از کجا آمده اند و چگونه تکامل یافته اند.
زیرا اکنون ، هدف آنها مهم است ، اما رسمیت آنها با قوانین یا پیش نیازها محدود نمی شود.
آنچه H1s استفاده می شود
قبلاً الزامات بسیار ساده ای برای H1 در رابطه با SEO وجود داشت.
- مهمترین کلید واژه (ها) را وارد کنید.
- بیش از یک H1 در هر صفحه استفاده نکنید.
- اطمینان حاصل کنید که H1 اولین و بزرگترین متن صفحه است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اما گوگل این موضوع را به روشنی بیان کرده است اینها دیگر قوانین سرزمین نیستند.
وب سایت ها همانند نحوه ارائه ، نحوه خزش (توسط موتورهای جستجو) و نحوه مصرف (توسط انسان) تکامل یافته اند.
اکنون H1 چیست
داشتن چندین H1 مسئله ای نیست.
به گفته جان مولر از گوگل در ویدیوی پیوند داده شده در بالا ، این در واقع یک روند نسبتاً رایج در وب است ، به ویژه با HTML5.
اگر ساختار عنوان یک صفحه خاص ، بهترین و سازمان یافته ترین روش برای ارائه محتوای آن صفحه باشد ، نباید تعداد H1 ها یا جایی که آنها در صفحه قرار می گیرند نباید مورد اغماض قرار گیرد.
“سایت شما بدون هیچ برچسب H1 یا پنج برچسب H1 رتبه بندی خوبی خواهد داشت” مولر در اواخر سال 2019 گفت.
ما همیشه باید تجربه کاربر را نسبت به تراکم کلمات کلیدی یا حتی سلسله مراتب عنوان ها ترجیح دهیم.
(از آنجا که برخی سیستم های مدیریت محتوا از یک ظاهر طراحی شده استفاده می کنند که ممکن است هدرهای دیگر را به هر دلیل طراحی برجسته تر کند.)
و ، از آنجا که داشتن H1 های متعدد بر دید ارگانیک یک صفحه تأثیر منفی نمی گذارد ، و همچنین کمبود کلمات کلیدی با ارزش بالا برای H1 (اگر بیشترین معنی را داشته باشد و همچنان محتوای صفحه را خلاصه کند) ، سرصفحه های ایجاد شده در یک صفحه باید بدون تمرکز بیش از حد بر روی عناصر H1 بیش از یک انجام می شود H2 یا برعکس.
این فقط درمورد اطمینان از مرتب سازی محتوا به روشی عملی و معقول است.
مولر برای درک سرصفحه های صفحه و نحوه پشتیبانی آنها از یک صفحه ، سه روش کار سیستم Google را ذکر کرد.
آنها شامل یک صفحه با:
- یک عنوان H1.
- چند عنوان H1.
- متن های سبک شده (بدون HTML معنایی).
بدیهی است که این امر بیانگر آزادی زیادی در مورد سبک صفحه و سازماندهی و همچنین به طور کلی برچسب های سرصفحه است.
و سایت های زیادی جایزه می گیرند که از هر سه طرح فوق الذکر استفاده می کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برچسب های سربرگ ، از جمله H1 ها نیز هستند برای دسترسی مفید است.
مخصوصاً برای بازدیدکنندگان سایت کم بینا که توانایی دیدن واقعی وب سایت و طراحی آن را ندارند.
نرم افزاری که به کاربران معلول کمک می کند تا وب سایت ها را مصرف کنند ، عناوین را به ترتیب مشاهده آنها می خواند.
بنابراین ، H1 ها بخش بزرگی از یک وب سایت هستند که با آن کاربران ارتباط برقرار می کنند ، اما H1 های متعدد حتی در افراد کم بینا نیز در اثربخشی آن صفحه تأثیر نمی گذارند.
به یاد داشته باشید ، این مربوط به تجربه کاربر است.
10 بار از 10 ، داشتن چنین ساختار معنایی که نشان دهنده سازماندهی مشخص محتوای صفحه باشد ، از نظر قابلیت خزش ، قابلیت هضم و در نهایت قابل مشاهده بودن به نفع آن صفحه وب است.
بیشترین بهره را از H1s & Header Tags دریافت کنید
در حالی که گفته شده است H1 ها اینطور نیستند به طور مستقیم بر رتبه بندی آلی تأثیر می گذارد (به عنوان مثال ، درج کلمات کلیدی ، برچسب های متعدد و غیره) ، ممکن نیست که آنها را بخشی مهم از بهینه سازی کلی و در نتیجه ارائه هر صفحه وب دانست.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر سرصفحه ها به مردم کمک کنند تا محتوای صفحه را به روشی آسان تر درک کنند ، به احتمال زیاد می توانند به همان شیوه به موتورهای جستجو کمک کنند.
و آنها این کار را می کنند.
سرآیند اصلی خود را که ممکن است به خوبی H1 باشد ، در نظر بگیرید تا خلاصه ای دقیق از صفحه و محتوای آن باشد.
همه موضوعات و دسته های دیگر در آن صفحه به احتمال زیاد در زیر آن عنوان اصلی به عنوان زیر عنوان قرار می گیرند ، به طور معمول در مورد یک موضوع در آن عنوان اصلی عمق بیشتری دارند.
به ساختار معنایی یک صفحه به روشی ساده فکر کنید:
- سربرگ اصلی (می تواند H1 باشد).
- زیر عنوان 1 (می تواند H2 باشد).
- زیر عنوان 2 (می تواند H2 دیگری باشد).
- فرعی فرعی 1 (می تواند H3 باشد).
- زیر فرعی دوم (می تواند H3 باشد).
- زیر عنوان 3 (می تواند H2 دیگری باشد).
- فرعی فرعی 1 (می تواند H3 باشد).
- زیر فرعی دوم (می تواند H3 باشد).
- زیرشاخه ثانویه 3 (می تواند H3 باشد).
- زیر عنوان 4 (می تواند H2 دیگری باشد).
- زیر عنوان 5 (می تواند H2 دیگری باشد).
برخی از مطالب بسیاری از زیرنویس ها را نخواهند داشت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بعضی از آنها چند برابر خواهند داشت.
باز هم ، این در مورد محتوا و بهترین راه برای ارائه آن به مخاطب است.
عناوین مهمتر از H1 هستند
هدرها می توانند H1 باشند ، اما لازم نیست که باشند.
عنوان اصلی یک صفحه می تواند H1 باشد ، اما لازم نیست که باشد.
عنوان اصلی یک صفحه باید یک موضوع / خلاصه اصلی صفحه باشد ، بنابراین احتمالاً شامل کلمات کلیدی هدف نیز خواهد بود.
اما برای سئو یک صفحه نیست. این برای بازدید کننده وب سایت و تجربه آنها در وب سایت است.
به یاد داشته باشید: این در مورد SEO نیست.
این در مورد کاربران است.
پیام را واضح و طرح بندی هر صفحه را ساده کنید.
منابع بیشتر: