
دانستن اعتبار دامنه شما برای کمک به ایجاد یا بهبود طرح بازاریابی خود، کلیدی است. اما چگونه می دانید که اعتبار دامنه شما چیست؟
بیایید به بررسی این معیار و چند نکته برای انتخاب بهترین بررسی کننده اعتبار دامنه برای کسب و کار خود بپردازیم.
Domain Authority چیست؟
Domain Authority (DA) به تعداد بک لینک های مرتبط – پیوندهایی به وب سایت شما از سایر سایت های معتبر – سایت شما اشاره دارد. ارتباط آن بک لینک ها نیز به امتیاز شما کمک می کند.
Moz متریک Domain Authority را ایجاد کرد برای کمک به کسبوکارها در یافتن رتبهشان در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP). آنها رتبه بندی احتمالی یک صفحه را از طریق چندین کانال، «از جمله پیوند دادن دامنه های ریشه و تعداد کل پیوندها، در یک امتیاز DA برآورد می کنند. این امتیاز می تواند وب سایت ها را مقایسه کند یا قدرت رتبه بندی یک وب سایت را در طول زمان ردیابی کند.
برخی از برندها بدون اینکه به ظاهر تلاش کنند معتبر هستند. این به این دلیل است که کلمات کلیدی که به طور طبیعی در وبسایتهای آنها وجود دارند، دارای وزن هستند.
به عنوان مثال، سایت فیلم IMDB دارای DA بالایی است زیرا کلمات کلیدی مرتبط به طور طبیعی در سراسر سایت یکپارچه شده اند. کلمات کلیدی مرتبط ثانویه نیز رایج هستند.
وقتی ایده بهتری در مورد شرایطی که برای آنها معتبر شناخته میشوید داشته باشید، میتوانید سایت خود را بهتر بهینه کنید.
اما این فقط کلمات کلیدی نیستند – هر چه بک لینک های شما بهتر باشد، شانس شما برای افزایش در DA بیشتر است.
اعتبار دامنه در مقیاس لگاریتمی تعیین می شود. این بدان معنی است که معیارهای انفرادی همیشه امتیاز را به همان درجه افزایش یا کاهش نمی دهند. هر چه یک معیار مهمتر باشد، احتمالاً تأثیر بیشتری خواهد داشت.
چرا باید به اعتبار دامنه اهمیت بدهم؟
اگرچه گوگل از اعتبار دامنه در رتبه بندی خود استفاده نمی کند، اما الف مطالعه توسط Ahrefs نشان داد a همبستگی بین رتبه بندی DA و SERP
نتایج این مطالعه نشان میدهد که DA ممکن است معیار مفیدی برای سنجش میزان ترافیک ارگانیک شما از Google باشد.
اگر می خواهید رتبه بندی سئوی خود را افزایش دهید، استراتژی اعتبار دامنه خود را افزایش دهید. با این حال، ممکن است مدتی طول بکشد تا اقتدار ایجاد شود، بنابراین اگر فوراً نتایج را مشاهده نکردید نگران نباشید.
امتیاز اعتبار دامنه خوب چیست؟
امتیازات اعتبار دامنه از یک تا 100 متغیر است. وقتی امتیاز اعتبار دامنه بیشتری دارید، به احتمال زیاد شاهد افزایش در ترافیک وب و رتبه بندی SERP خواهید بود.
هنگامی که یک وب سایت جدید را راه اندازی می کنید، اعتبار دامنه آن یک است. موز اشاره می کند سایت هایی با لینک های خارجی زیاد معمولا بالاتر هستند وقتی صحبت از DA می شود، در حالی که سایت های کسب و کار کوچک و آنهایی که لینک های ورودی کمتری دارند معمولاً امتیاز DA پایین تری دارند.
یک معیار قوی برای سایت شما این است که آن را با سایر سایت های مشابه یا مشابه اندازه گیری کنید. DA شما می تواند در طول زمان نوسان داشته باشد و با تعداد زیاد قطعات متحرک، شناسایی دلیل تغییر آن می تواند چالش برانگیز باشد. اما تسلیم نشو
Moz چندین عامل را برجسته می کند که می تواند بر امتیاز شما تأثیر بگذارد.
یکی از آنها به سادگی می تواند این باشد که رشد پروفایل پیوند شما هنوز توسط شاخص آنها دیده نشده است.
مورد دیگر زمانی اتفاق میافتد که سایتهای دارای اعتبار بالاتر رشد گستردهای را در تعداد پیوندها تجربه میکنند، که ممکن است روند مقیاسبندی را منحرف کند. این نوع نوسانات ممکن است به طور قابل توجهی بر مقامات دامنه در انتهای پایین تأثیر بگذارد.
همچنین ممکن است از سایتهایی که به رتبهبندی در گوگل کمکی نمیکنند، لینکهایی به دست آورده باشید. اگر Moz مقدار متفاوتی از دامنه های پیوند را نسبت به دفعه قبل که از سایت شما عبور کرده بود بخزد، نتایج ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.
چگونه می توانید امتیاز اعتبار دامنه خود را افزایش دهید؟
افزایش DA یک فرآیند طولانی مدت است، اما راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد.
ابتدا یک حسابرسی لینک انجام دهید. این فرآیند شامل اطمینان از معتبر بودن پیوندهای وب سایت شما است و شامل تاکتیک های سئو کلاه سیاه نمی شود. Ubersuggest را امتحان کنید تا در مورد امتیاز دامنه خود، تعداد بک لینک های فعلی و دامنه های ارجاع دهنده اطلاعاتی کسب کنید.
بک لینکها، که لینکهایی از سایر وبسایتها به وبسایت شما هستند، بر رتبهبندی سئو تأثیر میگذارند – اگرچه بک لینکها همه یکسان ایجاد نمیشوند.
آیا می دانید چگونه برای دریافت لینک های با کیفیت بالا اقدام کنید؟ برای شروع، ابزار بک لینک رایگان ما، Backlinks را امتحان کنید. در میان چیزهای دیگر، به شما نشان میدهد که کدام سایتها به جای شما به رقبای شما پیوند میدهند.

فیلترهای مختلف ارزیابی فرصت ها را برای شما آسان می کند.
همچنین جستجو برای فهرستهای محلی یا فهرستهای «بهترین» که میتوانند کسب و کار شما را نشان دهند، مفید است. این سایت ها اغلب کسب و کارهای جدیدی را اضافه می کنند.
چگونه Domain Authority خود را بررسی می کنید؟
چندین ابزار مرجع لینک وجود دارد. چگونه می دانید کدام یک برای شما مناسب است؟
ابزارهای بررسی سئو دارای یک بررسی کننده اعتبار دامنه اولیه است. به اعتبار (بر اساس کمیت و کیفیت بک لینک) و محتوا نگاه می کند.
سایر معیارهای اندازه گیری شده توسط این ابزار شامل سن وب سایت و امتیاز رسانه های اجتماعی است. امتیاز رسانه های اجتماعی شما به میزان فعال بودن پروفایل های اجتماعی شما و تعداد اشتراک هایی که محتوای شما دریافت می کند مربوط می شود.
اعتبار صفحه نیز اندازه گیری می شود. این معیار مانند DA است، با این تفاوت که به یک صفحه خاص نگاه می کند نه کل سایت ها. قدرت صفحه نیز در مقیاس لگاریتمی یک تا 100 محاسبه می شود.
اگر می خواهید چندین سایت را همزمان بررسی کنید،Linkgraph’s Free Bulk DA Checker ممکن است گزینه عالی باشد این ابزار به شما اجازه می دهد تا معیارهای DA و هرزنامه را برای حداکثر 10 URL در یک زمان بررسی کنید.
اگر می خواهید دامنه های بیشتری را بررسی کنید، ردیاب رتبه SEO Rankz به شما اجازه می دهد صدها را در یک زمان بررسی کنید. آنها همچنین یک بررسی کننده بک لینک، مانیتور بک لینک و بررسی کننده در دسترس بودن دامنه را ارائه می دهند.
Moz یک ابزار جامع تجزیه و تحلیل سئو دامنه رایگان دارد. صفحات برتر را با پیوندها، پیوندهای کشف شده و گم شده، دامنه های پیوند دهنده برتر و کلمات کلیدی را با کلیک های تخمینی نشان می دهد. البته می توانید با استفاده از این اطلاعات بخشی از این اطلاعات را نیز پیدا کنید Ubersuggest همچنین.
به عنوان مثال، هنگامی که شما برای DA neilpatel.com در Moz جستجو می کنید، مشخص می شود که 88 است و 69900 دامنه پیوند دهنده (یعنی بک لینک) وجود دارد. همچنین بیش از 269000 کلمه کلیدی وجود دارد که سایت برای آنها رتبه بندی می کند و امتیاز هرزنامه فقط 1٪ است.

سپس این ابزار مهم ترین صفحات سایت را بر اساس اقتدار صفحه و سایر دامنه های لینک دهنده بالا تجزیه می کند. همچنین میتوانید معیارهایی مانند کلمات کلیدی با رتبهبندی بالا، کلمات کلیدی بر اساس کلیکهای تخمینی، قطعات برجسته برتر، کلمات کلیدی مارکدار و موارد دیگر را پیدا کنید.
همچنین می توانید با استفاده از کلمات کلیدی خود، تفکیک رقبا را مشاهده کنید. سپس میتوانید دامنههای رقیب را بگیرید و آنها را به یک جستجوگر انبوه مانند موارد ذکر شده در بالا متصل کنید.
چگونه اعتبار دامنه خود را در استراتژی سئو خود ادغام می کنید؟
پس از تعیین امتیاز اعتبار دامنه خود و عوامل مؤثر بر آن، در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهید؟
با بک لینک شروع کنید. شما می خواهید به سایت های دیگر دلیلی برای لینک دادن به سایت خود بدهید.
اگر در چیزی منحصر به فرد تخصص دارید یا گزینه جدیدی برای یک محصول یا خدمات ارائه می دهید، می تواند شروع خوبی باشد. برای ارائه اطلاعات بهتر در مورد جایگاه خود نسبت به رقبا تلاش کنید.
همچنین ممکن است عاقلانه باشد که با مشاغل کوچکی همکاری کنید که می توانید با آنها شراکت های سودمندی ایجاد کنید.
با شرکت هایی که قبلاً با آنها رابطه دارید نیز تماس بگیرید. ببینید آیا راه هایی وجود دارد که بتوانید از حضور آنلاین یکدیگر حمایت کنید. مبادله گواهینامه ها تنها یکی از تاکتیک هایی است که می توانید به کار ببرید.
همچنین باید محتوای موجود خود را برای فرصتهایی برای افزودن پیوند جستجو کنید. به عنوان مثال، اگر به یک کافی شاپ اشاره می کنید، به وب سایت آنها لینک دهید. اگر آنها ترافیک وب خود را زیر نظر داشته باشند، شما را مرتبط با آنها می بینند و ممکن است تمایل داشته باشند که لطف خود را جبران کنند.
البته، شما می خواهید مطمئن شوید که تمام بک لینک هایی که دریافت می کنید از کیفیت بالایی برخوردار هستند. بهتر است چند بک لینک با کیفیت داشته باشید تا تعداد زیادی بک لینک بی اثر.
ارسال مهمان در سایت های دیگر همچنین ممکن است به معرفی نام و سایت شما کمک کند. با این حال، برخی از سایت ها برای این کار مناسب تر از سایرین هستند.
هنگام ارزیابی اینکه کدام وبلاگ ها را مهمان کنید، بررسی کنید که آیا پیوندهای آنها “فالو” یا “nofollow” است. این ممکن است بر میزان ارزش پیوند تأثیر بگذارد، اگرچه همه پیوندها به کاربران کمک می کنند تا به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند، بنابراین پیوندها را به عنوان یک ابزار مارک تجاری و ترافیک ارجاع نیز در نظر بگیرید.
همچنین باید به DA و PA آنها برای صفحات هدف، مدت زمان پست های آنها و مخاطبان آنها نگاه کنید. اگر اهداف آنها شبیه اهداف شما نیست، پست مهمان ممکن است ارزش وقت گذاشتن را نداشته باشد.
این جنبه از افزایش اعتبار دامنه شما با استراتژی بازاریابی محتوای شما همپوشانی دارد. اکنون اکثر شرکتها وبلاگها یا رسانههای مشابهی در وبسایتهای خود دارند—بنابراین، اگر ندارید، شروع کردن چیزی شبیه به این را در نظر بگیرید.
هرچه به طور منظم محتوای بیشتری ایجاد کنید، احتمال رتبه بندی شما بیشتر است.
سوالات متداول
دامنه اتوریتی چیست؟
Domain Authority معیاری است که توسط Moz برای تعیین میزان اعتبار و اعتبار یک دامنه ایجاد شده است. فاکتورهای زیادی از جمله بک لینک، ترافیک و موارد دیگر را در نظر می گیرد.
چگونه می توانم اعتبار دامنه خود را افزایش دهم؟
بک لینک بیشتر و ترافیک بهتر می تواند به افزایش اعتبار دامنه کمک کند. مهم است که روی منبعی عالی برای کاربران تمرکز کنید.
چگونه اعتبار دامنه خود را بررسی کنم؟
برای تعیین تعداد اعتبار دامنه فعلی خود به ابزار بررسی اعتبار دامنه Moz بروید.
چند وقت یکبار باید اعتبار دامنه خود را بررسی کنم؟
معمولاً یک بار در ماه سرعت خوبی برای بررسی اعتبار دامنه شما است.
نتیجه
اقتدار دامنه ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد. عوامل زیادی در رتبه بندی شما نقش دارند و تجزیه و تحلیل همه آنها ممکن است دلهره آور به نظر برسد.
با این وجود، هنگامی که DA را به دست آوردید، ارزش نظارت و بهینه سازی برای آن را دارد.
افزودن این مورد به جعبه ابزار SEO به شما امکان می دهد درک جامع تری از حضور کلی دیجیتال و سلامت وب سایت خود داشته باشید.
آیا در بهبود اعتبار دامنه خود موفق بوده اید؟ در نظرات به ما بگویید.

ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما
- سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.
یک تماس رزرو کنید