در دنیای بی ثبات امروز ، موارد کمی قطعی هستند ، اما تغییر در Google Ads یکی از مواردی است که می توانیم با اطمینان پیش بینی کنیم.
بنابراین گوگل هفته گذشته اعلام کرد که تغییر دیگری در مورد تطابق کلمات کلیدی در حال انجام است.
کلمات کلیدی اصلاح شده مطابقت گسترده دیگر وجود نخواهد داشت و عملکرد آنها جذب کلمات کلیدی منطبق عبارت می شود.
من به عنوان یک طرفدار بزرگ استفاده از فناوری برای حفظ عقل خود در هنگام ایجاد تغییراتی در Google که مدت زیادی طول بکشد تا سازگار شود ، من یک اسکریپت رایگان Google Ads را به اشتراک می گذارم – این یکی برای کمک به پیش بینی تأثیر آخرین تغییر Google روی حسابهای شما
در انتهای این پست یک حساب کاربری و نسخه MCC از اسکریپت پیدا خواهید کرد.
نوع تطبیق کلمه کلیدی اصلاح شده متن گسترده چیست؟
چهار نوع نوع تطابق وجود دارد: دقیق، عبارت ، گسترده و منفی است.
هر کدام برای کمک به تبلیغ کنندگان در تعیین میزان پرسش کاربر از نظر انتخاب با وی طراحی شده است کلمه کلیدی قبل از اینکه تبلیغ تبلیغ شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
گوگل مدت هاست که گفته است حدود 15٪ از کل جستجوهای انجام شده توسط کاربران به اندازه کافی منحصر به فرد است و داشتن یک کلمه کلیدی مطابقت دقیق برای تبلیغ کنندگان غیرممکن است (جایی که کلمه کلیدی باید تقریباً مطابق با پرسش جستجو باشد).
به همین دلیل است که انواع مطابقت مانند عبارت و گسترده وجود دارد: برای نمایش تبلیغات هنگامی که پرس و جو مربوط به کلمه کلیدی است ، اما ممکن است از کلمات اضافی یا کمی متفاوت استفاده کند.
اما در حالی که تبلیغ کنندگان اغلب از تبدیل اضافی که می توانند با انعطاف پذیری انواع مختلف مطابق با Google به دست آورند ، لذت می برند ، مواردی وجود دارد که تبلیغ کنندگان می خواهند یک رویکرد نوع مسابقه ترکیبی از کلمات کلیدی ترکیبی ارائه دهند.
آنها می خواهند کلمات خاصی را در کلمه کلیدی مشخص کنند که برای تجارت مهم است در حالی که در مورد کلمات دیگر سخت گیری کمتری دارند.
به عنوان مثال ، با کلمه کلیدی [hotels in Miami]، یک هتل بوتیک که فقط دارای مکانی در میامی احتمالاً در مورد اینکه کلمه “میامی” بخشی از جستجو باشد بسیار سختگیر خواهد بود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اما ممکن است با تغییر کلمه “هتل” به “محل اقامت” اشکالی نداشته باشد زیرا می تواند نیازهای هر یک از کاربران را برآورده کند.
این تبلیغ دهنده می تواند این ترجیح را با افزودن علامت بعلاوه “+” در مقابل کلمات مهم در یک کلمه کلیدی مطابقت گسترده مشخص کند: [hotels in +Miami].
این نسخه اصلاح شده از یک کلمه کلیدی مطابقت گسترده a نامیده می شود کبریت گسترده کلمه کلیدی اصلاح شده (BMM).
با استفاده از همین مثال اما با در نظر گرفتن یک تبلیغ دهنده به نمایندگی از هتل های زنجیره ای جهانی با صدها مکان ، آنها ممکن است در مورد حفظ کلمه “هتل ها” سخت گیری بیشتری نشان دهند زیرا متوجه می شوند وقتی تبلیغات آنها برای جستجوهایی که شامل کلمه “متل ها” هستند نشان داده می شود ، نرخ تبدیل آنها پایین است زیرا خواص آنها گران تر و گران تر هستند.
آنها کلمه کلیدی BMM را دارند [+hotels in Miami].
کامل در مقابل BMM جزئی
برای اندازه گیری تأثیر تغییر Google بر روی حسابهای شما ، مفید است که درک کنید دو نوع کلمه کلیدی BMM وجود دارد: BMM کامل و BMM جزئی.
مثالهایی که در بالا ذکر کردم در جایی که فقط برخی از کلمات دارای “+” در مقابل آنها هستند ، هر دو نمونه از BMM جزئی هستند.
وقتی من در Google کار می کردم ، اعتقاد ما این بود که تبلیغات در درجه اول این همان چیزی است که به آنها امکان کنترل بیشتری می دهد. این مورد مشابه با دقیق مطابقت بود ، با مزیت اضافی حجم جستجو اضافی ارائه شده از برخی از کلمات مطابقت گسترده است.
اما همانطور که مشخص شد ، BMM هرگز در واقع از نوع تطابق متمایز ساخته نشده و یا از یک رابط مناسب برای راهنمایی تبلیغ کنندگان برای استفاده از آن طبق معمول استفاده نشده است.
در نتیجه این روش درمانی درجه دو ، به روشی غیرمنتظره مورد استفاده قرار گرفت.
تبلیغ کنندگان ، همیشه با زمان کوتاه و به دنبال یک میانبر ، به سادگی شروع به اضافه کردن یک امتیاز مثبت در مقابل هر کلمه از هر کلمه کلیدی می کنند.
بنابراین ، BMM برای اکثر تبلیغ کنندگان به طور کامل BMM کامل شد.
با کمال تعجب ، حتی افرادی در Google هستند که نمی دانستند که [+] مجبور نبود جلوی هر کلمه ای برود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در Optmyzr ، شرکت فعلی من ، ما هستیم تجزیه و تحلیل نمونه ای از 162 میلیون کلمه کلیدی در آغاز فوریه 2021 و دریافت که:
- 89٪ تبلیغ کنندگان از کلمات کلیدی اصلاح شده با تطبیق گسترده استفاده می کنند.
- 55٪ از تبلیغ کنندگانی که از تطبیق گسترده استفاده می کنند ، همیشه پرسش های BMM خود را در مقابل هر اصطلاح مثبت قرار می دهند ، یعنی [+video +games +for +xbox].
- 95٪ کل کلمات کلیدی اصلاح شده مطابقت گسترده در مقابل هر اصطلاح کلمه کلیدی یک امتیاز دارند و دارای BMM کامل هستند.
- فقط 5٪ کلمات کلیدی در افزودن کلمات انتخابی تر هستند [+] به کلمات و BMM جزئی هستند ، مانند.
همانطور که می بینید ، اکثریت قریب به اتفاق استفاده از BMM کامل BMM است.
BMM جزئی بیشتر به نظر می رسد که تبلیغ کنندگان به سادگی فراموش می کنند که a را اضافه کنند [+] قبل از هر کلمه به جای استفاده عمدی.
تطبیق عبارت جذب کننده BMM است
از اواسط ماه فوریه ، گوگل می گوید:
“جمله مطابقت گسترش خواهد یافت تا ترافیک اضافی اصلاح کننده مطابقت گسترده را پوشش دهد ، در حالی که احترام به ترتیب کلمات را هنگامی که برای معنی مهم است ادامه می دهد. “
تطبیق عبارت در اصل برای حفظ کلمات دقیق کلمه کلیدی به همان ترتیب طراحی شده است در حالی که اجازه می دهد کلمات اضافی را قبل یا بعد از آن قرار دهید.
دیگر اینگونه نخواهد بود.
مطابقت عبارت در حال تبدیل شدن به یک BMM کامل با یک اولویت است ، تا نظم کلمات را یکسان نگه دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این در واقع خبر خوبی است زیرا همانطور که نشان دادم ، اکثریت قریب به اتفاق BMM ها BMM کامل هستند.
اکنون ، تطبیق عبارت نقش کامل BMM را بر عهده خواهد گرفت.
اگر در گروه آگهی دهنده ها بودید که تقریباً به طور انحصاری از BMM کامل استفاده می کردید ، کلمات کلیدی منطبق عبارت شما اکنون این نقش را به عهده می گیرد و فقط کمی از بازدید شما از دست می رود.
دلیل این امر این است که وقتی Google احساس کند که معنای آن را تغییر می دهد ، ترتیب کلمات حفظ خواهد شد.
آنچه تبلیغ کنندگان باید انتظار داشته باشند
همیشه س bigال اصلی این است که چه اتفاقی برای حجم و ارتباط می افتد ، زیرا این موارد منجر به کم و بیش تبدیل شدن به خط می شود.
تأثیر مورد انتظار خوب است خلاصه شده توسط دیوید ویل از تیم Google API در پست خود برای وبلاگ Google Ads API:
- انتظار می رود تبلیغ دهندگانی که عمدتا از تطابق عبارات استفاده می کنند ، افزایش فزاینده ای در کلیک و تبدیل داشته باشند.
- این به دلیل س quالات دیگری است که این کلمات کلیدی اکنون برای مطابقت با آنها واجد شرایط هستند. مثلا، [holidays in Zambia] به عنوان یک کلمه کلیدی عبارت اکنون شروع به مطابقت با [holiday spots in Zambia]، که قبلا فقط واجد شرایط BMM بود.
- انتظار می رود تبلیغ دهندگانی که عمدتا از BMM استفاده می کنند ، در کلیک ها و تبدیل ها اندکی کاهش داشته باشند.
- بیشتر این ضرر مربوط به BMM است که اصلاح کننده فقط در بخشی از کلمه کلیدی اعمال شده است ، به عنوان مثال ، [tennis +shoes].
- بعلاوه ، ما اکنون اهمیت کلمات کلیدی را در نظر داریم که ترتیب کلمات را تعیین می کند ، بنابراین برخی از موارد منطبق با BMM فیلتر می شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
من می خواهم جز component جزئی و کامل BMM را به آن اضافه کنم بنابراین برای من ، در اینجا نحوه کار آن وجود دارد:
- مطابقت عبارت به دست خواهد آمد مقداری ترافیک زیرا ممکن است کلمات اضافی در بین عبارت قرار گیرند.
- BMM کامل از دست می دهد مقداری ترافیک زیرا نظم کلمات در بعضی موارد باید حفظ شود.
- BMM های جزئی از دست می دهند بیشتر ترافیک زیرا بدون توانایی انتخابی است [+] کلمات ، BMM های جزئی دیگر کار نمی کنند. بیشتر شبیه BMM کامل می شوند که محدود کننده تر هستند.
کاری که تبلیغ کنندگان می توانند انجام دهند
مثل همیشه ، تبلیغ کنندگان باید گزارشات جستجوی خود را کنترل کنند.
بله ، من می دانم که Google اخیراً این داده ها را محدود کرده است ، اما هنوز اطلاعات آماری برای کمک به نظارت بر تأثیرات وجود دارد.
با استفاده از اسکریپت موجود در این پست ، می توانید گزارشی درباره تجزیه نوع مسابقه کلمات کلیدی خود ، از جمله BMM کامل و جزئی دریافت کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
از این ترکیب در ترکیب با تأثیر پیش بینی شده بر اساس نوع مطابقت نشان داده شده در بالا استفاده کنید تا میزان اهمیت این تغییر برای حساب های شما را بسنجید.
این اسکریپت همچنین محاسبه می کند که وقتی BMM کاملاً در تطابق عبارت جذب شود ، چه تعداد کلمه کلیدی تکراری خواهد بود.
این کار را با جستجوی کلمات کلیدی با متن مشابه که هم در BMM وجود دارد و هم در مورد عبارت ها در همان کمپین وجود دارد ، انجام می دهد.
برای بهداشت حساب ، توصیه می شود کلمه کلیدی BMM را حذف کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
هرچه سریعتر نسخه های تکراری را حذف کنید ، سریعتر معیارهایی را برای کلمه کلیدی دریافت می کنید که بعداً در سال جاری بازنشسته نمی شود.
سرانجام ، اسکریپت بررسی می کند که چند درصد کلیک از طریق کمپین های پیشنهادی هوشمند از طریق تبلیغات حاصل می شود.
به تبلیغ دهندگان پیشنهاد می شود که از قدرت مناقصه زمان حراج استفاده کنند تا Google بتواند از هزینه بیش از حد در مورد استعلامات مرتبط اما احتمالاً با کیفیت پایین که ممکن است باعث ایجاد ترافیک شود جلوگیری کند.
استدلال پیشنهادات هوشمند مشابه استدلال من در رابطه با بستن تطابق های مختلف در است بخش اول از این پست قبلی در اینجا در SEJ.
آماده شدن برای بازنشستگی اصلاح شده بازی گسترده: یک متن
کد کامل اسکریپت مورد نظر را کپی و جایگذاری کنید اینجا را در GitHub پیدا کنید به یک اسکریپت جدید در حساب Google Ads خود وارد شوید.
اگر نسخه MCC کد را می خواهید ، می توانید آن را پیدا کنید اینجا.
در هر صورت ، خطی را که به URL صفحه گسترده اشاره دارد پیدا کنید و URL کپی خود را از این وارد کنید صفحه گسترده الگو.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
همه عکسهای صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، فوریه 2021