در ماه اکتبر ، گوگل اعلام کرد مهمترین تغییر در Google Analytics تاکنون: Google Analytics 4.
با به روزرسانی های بزرگ چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد و طبیعی است که تعجب کنید این امر چگونه بر شغل یا شغل شما تأثیر می گذارد.
در حالی که ما هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه GA سنتی به زودی به هر مکانی می رود ، نشنیده ایم ، اکنون ویژگی های جدید به صورت GA4 پیش فرض هستند. این یک نشانه قوی است که یادگیری Google Analytics 4 ارزش اولویت بندی دارد.
در این راهنمای کامل ، هر آنچه را که برای شروع کار با Google Analytics 4 باید بدانید خواهید آموخت:
- چه چیزی تغییر کرده است
- تبدیل سوییچ به GA4.
- چگونه GA4 به گزارشگری کمک می کند.
- بهترین راه ها برای استفاده از گزارش های GA4.
Google Analytics 4: چه چیزی تغییر کرده است؟
خلاصه … خیلی
GA4 از ساختار داده ها و منطق جمع آوری داده ها به طور قابل توجهی متفاوت استفاده می کند.
اکنون ، همه چیز در اطراف کاربران و رویدادها ساخته شده است – نه جلسات ، همانطور که ما عادت کرده ایم.
یک مدل مبتنی بر رویدادها ، هر تعامل کاربر را به عنوان یک رویداد مستقل پردازش می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این تغییر قابل توجه است زیرا از نظر تاریخی ما به یک مدل مبتنی بر جلسه متکی بودیم که تعاملات کاربر را در یک بازه زمانی مشخص گروه بندی می کند.
انتقال تمرکز از جلسات به رویدادها مزایای عمده ای را برای بازاریابان مانند تجزیه و تحلیل کراس پلتفرم و ظرفیت پیشرفته برای تجزیه و تحلیل مسیر فراهم می کند.
با حرکت به یک مدل مبتنی بر رویداد ، GA4 انعطاف پذیرتر است و بهتر می تواند رفتار کاربر را پیش بینی کند.
آیا باید به Google Analytics 4 تغییر کنم؟
این س bigال بزرگ است – آیا اکنون باید به Google Analytics 4 بروید؟
جواب کوتاه: آره.
ویژگی GA4 را تنظیم کنید تا موازی با Universal Analytics اجرا شود.
حتی اگر بلافاصله استفاده از آن را برنامه ریزی نکنید ، جمع آوری داده ها و تقویت مدل های یادگیری ماشین (ML) تجزیه و تحلیل آینده را معنادارتر می کند.
جمع آوری اطلاعات بهتر = استراتژی های بازاریابی با آگاهی بهتر.
نحوه راه اندازی GA4
پیکربندی GA4 به سادگی چند کلیک ساده است.
ویژگی تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که با آن آشنا هستید بدون تغییر باقی می ماند و به جمع آوری داده ها ادامه می دهد. نمای UA شما از طریق صفحه مدیر همچنان در دسترس خواهد بود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در اینجا نحوه اتصال جریان داده جدید GA4 به Universal Analytics فعلی شما ارائه شده است. (اگر در حال راه اندازی یک ملک کاملاً جدید هستید ، به مراجعه کنید Google Tag Manager: راهنمای مبتدیان GA4.)
مراحل پیکربندی GA4
- وارد حساب Google Analytics خود شوید.
- روی مدیر کلیک کنید. نماد چرخ دنده ، پیمایش پایین سمت چپ.
- تأیید کنید که حساب مورد نظر شما انتخاب شده است.
- تأیید کنید که ویژگی مورد نظر انتخاب شده است.
- کلیک دستیار راه اندازی GA4، اولین گزینه در ستون ویژگی.
پس از ورود به جادوگر نصب ، روی دکمه بزرگ آبی کلیک کنید ، شروع کنید.
فقط یک مرحله دیگر وجود دارد ، روی دکمه آبی کلیک کنید ایجاد اموال
واقعاً این آسان است!
یادداشت مهم: دستیار راه اندازی GA4 به طور خودکار با gtag.js کار می کند. اگر از سازنده وب سایت مانند وردپرس ، Wix و غیره استفاده می کنید ، لازم است خودتان برچسب Analytics را اضافه کنید.
پیگیری رویداد
پس از ایجاد ویژگی خود ، دستیار راه اندازی به طور خودکار فعال می شود اندازه گیری پیشرفته در ویژگی Google Analytics 4 شما.
برای ردیابی عناصر شخص ثالث و ارسال فرم ، هنوز کد سفارشی مورد نیاز است اما ابتدایی ترین اشکال ردیابی رویداد به صورت خودکار و آماده برای استفاده است.
GA4 چگونه به گزارشگری کمک می کند؟
استراتژی جمع آوری اطلاعات فقط به اندازه اطلاعاتی است که می توانید از آن استخراج کنید.
بنابراین چگونه تغییر وضعیت به GA4 به گزارشگری کمک می کند؟
با فشار به حریم خصوصی کاربر ، ردیابی کاربران هنگام استفاده از چندین سیستم عامل با استفاده از چندین دستگاه ، به طور فزاینده ای دشوار می شود.
GA4 یک راه حل آینده نگرانه با استفاده از تکنیک های پیشرفته یادگیری ماشین برای کمک به پر کردن خلا the داده های از دست رفته است. ایجاد یک سفر کاربر واحد برای همه داده های مرتبط با یک هویت.
سرانجام ، GA4 رابط کاربری گزارش دهی را ساده کرد و این کار برای بازاریابان بسیار آسان است تا روند اصلی و بی نظمی در داده ها را تشخیص دهند.
به جای یک لیست طولانی از گزارش های از پیش تعریف شده که سعی می کنند موارد مورد استفاده را پوشش دهند ، GA4 از گزارش های کلی در کارت های خلاصه استفاده می کند. اگر می خواهید بیشتر به کاوش بپردازید ، کافیست روی کارت امتیازی کلیک کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بهترین راه ها برای استفاده از گزارش های Google Analytics 4
این بخش نهایی شناخت Google Analytics 4 بهترین روشهای استفاده از گزارشهای GA4 را پوشش می دهد.
وقتی برای اولین بار وارد سیستم می شوید ، می بینید که صفحه اصلی به طور خلاصه ترافیک ، تبدیل و درآمد آن ملک را نشان می دهد. برای اطمینان از اینکه همه چیز مطابق انتظار رفتار می کند بهتر است از این کار استفاده شود.
گزارش صفحه اصلی شما به سرعت پاسخ می دهد:
- کاربران جدید از کجا آمده اند؟
- مبارزات برتر شما چیست؟
- کدام صفحات و صفحه ها بیشترین بازدید را دارند؟
گزارش بیدرنگ
گزارش بیدرنگ گزارش پیش فرض بعدی در پیمایش سمت چپ است و رویدادهایی را نشان می دهد که طی 30 دقیقه گذشته اتفاق افتاده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای سریعاً از گزارش بیدرنگ استفاده کنید:
- تأیید کنید کد رهگیری کار می کند.
- جلوه ها را از یک ویدیوی YouTube مشاهده کنید.
- قطره محصول جدید را مشاهده کنید ، همانطور که در زمان واقعی اتفاق می افتد.
ویژگی جالب: “مشاهده عکس فوری کاربر”
کلیک مشاهده عکس فوری کاربر در گوشه سمت راست و بالای گزارش Realtime برای دیدن یک عکس فوری به صورت واقعی برای یک کاربر منفرد مشاهده کنید.
این شامل اطلاعات مربوط به دستگاه کاربر ، موقعیت مکانی و تعامل در زمان واقعی با سایت / برنامه از طریق رویدادهای ایجاد شده است.
گزارش چرخه زندگی
گزارش چرخه زندگی آینه جذب ، جذب ، درآمد زایی و حفظ کاربران است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای تجزیه و تحلیل نحوه ورود کاربران به قیف تبدیل و رفتار آنها هنگامی که در قیف قرار می گیرند ، ایده آل است.
گزارش های چرخه زندگی به سرعت پاسخ می دهد:
- چگونه کاربران وارد قیف تبدیل می شوند؟
- وقتی کاربران در قیف قرار می گیرند چگونه رفتار می کنند؟
GA4 همچنین شامل گزارش های کاربران در مورد آمارهای جمعیتی و فناوری و همچنین رویدادها و تبدیل ها است.
گزارش های اکسپلورر: تجزیه و تحلیل
این ممکن است قدرتمندترین تغییر در GA4 باشد (یا حداقل آنچه که فکر می کنم برای بازاریابان مفیدترین باشد): Analysis Hub جدید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در حالی که گزارش های پیش فرض به شما کمک می کند تا معیارهای اصلی کسب و کار را کنترل کنید ، GA4 Analysis Hub به شما امکان دسترسی به چندین تکنیک پیشرفته و یک گالری الگو را می دهد که در هیچ جای دیگری در دسترس نیست.
ایجاد یک تحلیل جدید
- وارد حساب Google Analytics خود شوید.
- روی تحلیل کلیک کنید.
- نمودار با نماد ذره بین ، ناوبری پایین سمت چپ در زیر کاوش.
- تکنیکی را که می خواهید برای تجزیه و تحلیل داده های خود استفاده کنید انتخاب کنید.
نحوه خواندن گزارش های مرکز تحلیل
- بازگشت به مرکز تجزیه و تحلیل
- ستون متغیرها: ستون متغیرها جایی است که شما داده هایی را که می خواهید در تحلیل خود استفاده کنید انتخاب می کنید. دامنه تاریخ ، بخشها ، ابعاد ، سنجه ها.
- ستون تنظیمات برگه: ستون تنظیمات برگه جایی است که شما روش تجزیه و تحلیل را تعیین می کنید ، ابعاد ، معیارها را اضافه می کنید و بخشها را اعمال می کنید.
- بخشها: بخشها گروههای مختلفی از کاربران هستند. گروههای مختلفی از کاربران را به گزارش خود بکشید و رها کنید تا رفتار آنها را مقایسه و مقایسه کند. اگر بخشی را که می خواهید استفاده کنید نمی بینید ، با کلیک روی نماد بعلاوه ، بخش خود را اضافه کنید.
- ابعاد: ابعاد مواردی هستند که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید. به عنوان مثال ، تعداد رویدادها ، کاربران فعال ، معاملات و … ابعاد را به صورت ردیف یا ستون در قسمت تنظیمات Tab بکشید و رها کنید.
- معیارهای: معیارها اعداد را در تجزیه و تحلیل شما ارائه می دهند. در تنظیمات برگه ، معیارها را به منطقه مقادیر اضافه کنید.
- تجسم: گزارش را چگونه انتخاب کنید. گزینه های اکتشاف شامل جدول ، نمودار دایره ای ، نمودار خط و موارد دیگر است.
- ارزش های: معیارهایی را که می خواهید به عنوان ستون در گزارش نمایش داده شوند ، بکشید. نوع سلول را می توان به صورت نمودار میله ای ، متن ساده یا نقشه حرارتی نمایش داد.
- زبانه ها: برگه ها تجسم های شما را نشان می دهد. یک تجزیه و تحلیل می تواند شامل 10 برگه باشد. برای افزودن برگه جدید ، روی نماد بعلاوه کلیک کنید.
- نمایش دادن: در تصویر با کلیک راست روی یک نقطه داده با داده ها ارتباط برقرار کنید.
انواع تجزیه و تحلیل
اکتشاف
GA4 Exploration کنترل بیشتری بر تجسم داده ها نسبت به آنچه قبلاً در Universal Analytics در دسترس بود فراهم می کند.
تعداد زیادی گزینه برای پیکربندی وجود دارد که به شما کمک می کند بینش جدیدی را پیدا کنید و داده های خود را به روشی نشان دهید که برای تیم یا مشتری شما منطقی باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
یکی از ویژگی های مورد علاقه من در اکتشاف است تشخیص ناهنجاری زیرا به طور خودکار نقاط داده ای را که خارج از نتیجه مورد انتظار هستند ، علامت گذاری می کند.
آنالیز قیف
چگونه بازدید کنندگان وب سایت به خریدهای یک بار تبدیل می شوند و سپس چگونه خریداران یکبار مصرف به مشتریان تکراری تبدیل می شوند؟
این را در گزارش تجزیه و تحلیل قیف GA4 بیابید. در اینجا می توانید گام هایی را که خریداران برای تکمیل یک رویداد برمی دارند تجسم کنید و ببینید که در هر مرحله چقدر موفق هستند یا شکست می خورند.
تحلیل مسیر
اگر گزارش های جریان رفتاری را در تجزیه و تحلیل جهانی دوست دارید ، گزارش های رهگیری توپی تجزیه و تحلیل در GA4 را دوست خواهید داشت.
تجزیه و تحلیل مسیر جریان رویداد را در آنچه به عنوان “نمودار درخت” شناخته می شود تجسم می کند. جریان رویداد به مجموعه رویدادهایی گفته می شود که کاربران در طول مسیر خود ایجاد می کنند.
روش تجزیه و تحلیل مسیر به بازاریابان کمک می کند تا رفتار حلقه ای را کشف کنند که ممکن است نشان دهنده گیر افتادن کاربران باشد.
همپوشانی قطعه
بخشها را می توان در خصوصیات Universal Analytics و Google Analytics 4 استفاده کرد.
در GA4 ، بخشها می توانند به عنوان رویدادها یا جلسات کاربر استفاده شوند. بازاریابان حتی می توانند بخشهایی را که حاوی شرایط متعدد است بسازند و آنها را در یک “گروه شرایط” قرار دهند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
یک بخش را به عنوان یک گروه خاص از کاربران سایت خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، یک بخش ممکن است کاربران از یک شهر خاص ، کسانی که از صفحه خاصی بازدید کرده اند یا کاربرانی که اقدام خاصی مانند خرید از یک گروه خاص محصول را انجام داده اند.
تجزیه و تحلیل کوهورت
یک گروه گروهی از کاربران است که دارای یک ویژگی مشترک است ، مانند همان تاریخ کسب ، یک رویداد یا یک تبدیل.
به عنوان مثال ، شما می توانید یک گزارش کوهورت ایجاد کنید تا ببینید چه مدت طول می کشد تا مردم در رابطه با یک تاکتیک خاص بازاریابی تبدیل شوند.
طول عمر کاربر
گزارش طول عمر کاربر برای بازاریاب های جستجو بسیار قدرتمند است زیرا به شما امکان می دهد گزارش هایی ایجاد کنید که بصورت تصور کنید کدام منبع باعث بالاترین درآمد مادام العمر می شود – نه فقط درآمد یک ماه انتخاب شده.
با GA4 می توانید مبارزات بازاریابی را که با ارزش ترین کاربران را به دست می آورند ، با بالاترین احتمال خرید و کمترین احتمال ریزش ، کشف کنید.
این به لطف Google Analytics است مدل های پیش بینی.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
نتیجه
یک ابزار تجزیه و تحلیل یکی از قدرتمندترین سلاح های بازاریابی شما است. این امر به درک درستی از ترافیک وب سایت و نحوه رفتار کاربران یکبار در سایت کمک می کند.
بینش تجزیه و تحلیل بهتر = تصمیمات بهتر بازاریابی.
GA4 تجزیه و تحلیل جدیدی است که همه ما به آن نیاز داشتیم. انعطاف پذیری بیشتر و بازاریابی را در اختیار بازاریابان قرار می دهد و ضمن حفظ حریم خصوصی کاربر ، رفتار کاربر را پیش بینی می کند.
هنگامی که از منحنی یادگیری عبور کردید ، می توانید انعطاف پذیری GA4 را درک کنید و بینش های پیشرفته بیش از ارزش آن است.
منابع بیشتر: