وایت برد جمعه برای فصل دیگری از نکات، ترفندها و بینش سئو بازگشته است!
ابتدا، دکتر پیت شما را از طریق برخی از داده های جدیدی که در مورد روش هایی که گوگل برچسب های عنوان را بازنویسی می کند، جمع آوری کرده است. علاوه بر این، او سه الگوی عنوان را به اشتراک میگذارد که اگر نمیخواهید بازنویسی شوند، از آنها اجتناب کنید. لذت بردن!

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!
رونویسی ویدیو
سلام به همگی. به نسخه دیگری از جمعه تخته سفید خوش آمدید. من دکتر پیت هستم، دانشمند بازاریابی Moz، و میخواهم امروز درباره بازنویسی عنوان با شما صحبت کنم. در نسخه جدید، گوگل در 6 یا 7 ماه گذشته تغییرات زیادی ایجاد کرده است و کوتاه ترین پاسخ این است که ما آنها را دوست نداریم. اما مانند بسیاری از چیزها در مورد گوگل، دوست نداشتن ما آنها را واقعاً تغییر نمی دهد.
بنابراین می خواهم امروز کمی در مورد آنچه در شش ماه گذشته دیده ایم صحبت کنم، برخی از داده های جدید که ما جمع آوری کردیم، اگر همه چیز متفاوت یا یکسان است، و برخی از سناریوهایی که ممکن است آنقدرها هم فاحش به نظر نرسند، اما گوگل در حال بازنویسی است، و ممکن است بخواهیم از آنها اجتناب کنیم و ممکن است انتظار نداشته باشیم مشکلی ایجاد شود. من سه تا از این سناریوها را مرور خواهم کرد.
داده های بازنویسی عنوان جدید

بنابراین اول از همه، دادههای خود را از اوت گذشته دوباره بررسی کردیم. در آگوست گذشته، متوجه شدیم که حدود 58 درصد از عناوینی که در مجموعه ای از 10000 کلمه کلیدی اندازه گیری کردیم، بازنویسی شده اند. من می خواهم آن را در یک دقیقه تعریف کنم. این بار متوجه شدیم که این عدد به 57 درصد کاهش یافته است. هورا، درصد کامل! اخیراً سیروس شپرد که قبلاً در موز با ما بود، شماره بسیار مشابهی پیدا کرد. گوگل عدد بسیار متفاوتی را نقل می کند. بنابراین میخواهم در مورد اینکه چگونه چیزها را تعریف میکنیم و چگونه میخواهیم آن را کمی در سمت Moz تغییر دهیم، با شما صحبت کنم.
کوتاه کردن
بنابراین 57 درصد ما شامل موارد زیادی است. این شامل، اول از همه، این بخش آبی پای، این سبز مایل به آبی است، من در اینجا از سبزهای آبی بیش از حد استفاده کردم، که من به آن کوتاهی می گویم. واقعا زمانی است که عنوان خیلی طولانی است و گوگل باید آن را قطع کند. این به نوعی برای همیشه وجود داشته است. چه کاری می توانی انجام بدهی؟ جعبه در حال حاضر 600 پیکسل طول دارد. فضای شما تمام می شود، فضای شما کم است. واقعاً تقصیر گوگل نیست. آنها شش یا هفت ماه پیش اوضاع را کمی تغییر دادند. حالا، به جای آن قطع و «…» در پایان، ممکن است یک تکه از وسط بردارند. ممکن است یک قطعه کامل از وسط بگیرند و حتی “…” را هم نگذارند. اما من قصد دارم همه آن کوتاهی را فراخوانی کنم زیرا آنها از برچسب عنوان شما استفاده می کنند و خیلی طولانی است. بنابراین من آن را بیرون کشیدم.
اضافه
من همچنین چیزی را که اضافه نامیدهام بیرون کشیدهام، و در این مورد اینجاست که Google یا نام تجاری شما یا گاهی اوقات یک مکان را اضافه میکند. بنابراین آنها از عنوان شما یا بخشی از عنوان شما استفاده می کنند، گاهی اوقات آنها را کوتاه می کنند و اضافه می کنند که کمی گیج کننده است، و سپس اطلاعات اضافی را که فکر می کنند مفید هستند اضافه می کنند. باز هم، من فکر نمی کنم واقعاً منصفانه باشد که آن را بازنویسی بنامیم. بنابراین وقتی آنها را بیرون میکشیم، میبینیم که حدود 30 درصد از عناوین این مجموعه داده بر روی کلمات کلیدی رقابتی و حجم بالا بازنویسی میشوند.
بازنویسی چیست؟
اگر آنچه گوگل میگوید را بخوانید، آنها شرایطی را بازنویسی مینامند که در آن متنی را از جای دیگری در صفحه میگیرند، میگویند H1 یا متنی بدنه، و از آن به جای برچسب عنوان استفاده میکنند. بنابراین آنها تغییرات را به حساب نمی آورند. بنابراین ما فقط باید آگاه باشیم که تعریف آنها و ما کمی متفاوت است و منطقه خاکستری زیادی وجود دارد.
من نمی خواهم امروز در مورد بازنویسی های آشکار صحبت کنم، جایی که فکر می کنم گوگل کار خوبی انجام می دهد. اگر هر صفحه در وبسایت شما وبسایت نامیده میشود و گوگل آن را بازنویسی میکند، فکر میکنم این احتمالاً خوب است. این برای کاربران خوب است، درست است، و احتمالاً برای شما و برای نرخ کلیک و تعامل شما خوب است. اگر کل لیست کلمات کلیدی خود را بردارید و CSV آنها را خالی کنید و آنها را در برچسب عنوان خود قرار دهید و گوگل آن را بازنویسی کند، من نیز در این مورد با گوگل طرف خواهم شد. متاسفم، اما این عالی نیست. بنابراین فکر میکنم موقعیتهایی وجود دارد که گوگل کار شایستهای انجام میدهد. فکر می کنم با گذشت زمان بهتر می شود.
سه الگوی برچسب عنوان برای اجتناب از
اما من می خواهم در مورد سه سناریو صحبت کنم که ممکن است کمی شما را شگفت زده کند و می خواهم مراقب آنها باشید. بنابراین من قصد دارم از این تجارت تخیلی، Bob’s Boba استفاده کنم. من طرفدار چای بوبا هستم. رنگ قرمز برای جداکننده ها عمدی است.
یکی از چیزهایی که متوجه میشویم این است که گوگل در مورد کاماها و پیپها و خط تیرهها کمی تهاجمی میشود و از آنها برای شکستن چیزها استفاده میکند یا آنها را راهی برای جدا کردن کلمات کلیدی میداند. پس باید کمی محتاط باشیم. من فکر می کنم آنها در حال حاضر در این کار زیاده روی می کنند و ممکن است آن را کاهش دهند. آنها کمی آن را کاهش داده اند، اما نه به اندازه کافی.
سناریو 1: کلید واژه پر کردن نور
بنابراین اولین سناریوی من چیزی است که من آن را “چشم پر کردن کلمات کلیدی” می نامم. این فاحش نیست، و به نوعی منطقی است، اما ممکن است گوگل آن را اینطور نبیند. بنابراین این مثال، “چای بوبا، چای شیر، اولانگ”، خوب، سه محصول، “27 نوع بوبا | کوپرتینو، فرمونت، سانی ویل | باب بابا”، همه این چیزها در سناریوی تخیلی ما صادق است. همه آنها مفید هستند. من واقعاً بیش از سه چیز از یک نوع را پشت سر هم پر نمی کنم.
اما یکی دو چیز یکی، خیلی طولانی است. گوگل آن را قطع خواهد کرد. دو، آنها واقعاً این چیزها را از نظر مفهومی به خوبی از هم جدا نکرده اند. آنها کمی انجام می دهند. بنابراین آنها ممکن است هنوز هم این را به عنوان یک رشته از کلمات کلیدی ببینند، و ما شاهد بازنویسی چیزهایی مانند این هستیم. حالا، در گذشته، ممکن است فقط قسمت اول این و «…» را بگیرند و آن را قطع کنند، و شما خوب باشید. چالش در حال حاضر این است که آنها می توانند چیزی را در وسط انتخاب کنند. بنابراین می توانید در نهایت عنوان نمایش خود را با کوپرتینو، فریمونت و سانی ویل انتخاب کنید. احتمالا نه. اما شما واقعاً این کنترل را ندارید. اکنون گزینه های بیشتری از دیدگاه گوگل وجود دارد که به نوعی به این معنی است که شما کنترل کمتری دارید. اتفاقی که قرار است بیفتد کمی غیرقابل پیش بینی تر است.
بنابراین این یک سناریو است که در آن شما کار وحشتناکی اشتباه انجام می دهید؟ نه، اما این را کوتاه کنید. در کنترل باشد. این پیام همه اینها خواهد بود. کنترل بیشتری بر این فرآیند داشته باشید زیرا گوگل آزادی های بیشتری را در اختیار خواهد گرفت و آنها کارهای بیشتری از صرفاً کوتاه کردن را انجام خواهند داد. بنابراین پیشنهاد میکنم در اینجا روی کلمات کلیدی مهم خود تمرکز کنید و سعی نکنید در عنوان کار زیادی انجام دهید.
سناریو 2: موارد فوق العاده
مثال دوم موارد فوق العاده است که بر روی کپی بازاریابی سنگین است. این به نظر بد نیست “11 بهترین ترکیب بوبا برای عاشقان بوبا.” بسیار خوب، من “بهترین” را در همه کلاه ها قرار دادم. کمی زیاد است. اما این فوق اسپم نیست. من پر از شرایط بازاریابی نیستم. اما میبینیم که گوگل مقدار زیادی بازنویسی روی این نوع عنوان و حتی چیزهایی را انجام میدهد که در بالا نیستند. من فکر می کنم بحث این است که یک جورهایی خالی است. واقعا چیز زیادی به مردم نمی گوید. فکر میکنم میتوانید استدلال کنید که عناوین بهتر و آموزندهتری وجود دارند که ممکن است برای کاربران جستجو و برای تعامل شما مفید باشند.
باز هم، چالش اینجاست که گوگل فقط این را کوتاه نمی کند. آنها می خواهند چیزی متفاوت را در صفحه شما انتخاب کنند تا آن را جایگزین کنند. چیزی که در حال حاضر عجیب است این است که چیزی در صفحه شما که آن را با آن جایگزین می کنند ممکن است حتی عالی تر باشد و کپی بازاریابی بیشتری داشته باشد. بنابراین من چیزهای عجیب و غریب می بینم. خوب، شاید اگر آن H1 یا آن هدر را بگیرند، مشکلی ندارد. اما، دوباره، شما آن را کنترل نمی کنید. پس حواستان به این موارد باشد و شاید کمی زبان را کاهش دهید و کمی توصیفی تر باشید. یک رسانه شاد وجود دارد.
سناریو 3: معماری سایت
در نهایت، ما چیزی داریم که اصلاً پر کردن کلمات کلیدی نیست. طولانی است و متن سنگینی دارد، اما این در واقع فقط بازتابی از معماری سایت است، از برندی به دسته دیگر به زیر شاخه به محصول دیگر. ما همیشه این را می بینیم. بنابراین این مثال “Bob’s Boba | Drinks Menu | Boba Tea | Popping Boba | Popping Boba با طعم میوه | Mango Popping Boba”، بسیار خب، من کمی زیاده روی کردم. اما اگر سایت نسبتا بزرگ بود، این یک معماری سایت کاملاً قابل قبول است. برای افراد و CMS ها بسیار رایج است که سعی کنند آن را در عنوان منعکس کنند. مشکل در اینجا، دوباره، این است که گوگل فقط قصد ندارد این را کوتاه کند. آنها ممکن است چیزی مانند “بوبای با طعم و مزه – بوبای باب” را انتخاب کنند و در واقع آن را به هر شکلی که می خواهند با هم ترکیب کنند. میتونه باشه اما، دوباره، شما کنترل آن را ندارید.
ما قبلاً توصیه می کردیم این را ورق بزنیم. ما می گفتیم اول منحصر به فرد ترین قسمت را برای صفحه قرار دهید. So Mango Popping Boba | با طعم Popping Boba، روی و در، و Bob’s Boba در پایان. در یک سناریوی کوتاه کردن ساده، خوب بود. اما اکنون که گوگل به طور بالقوه چیزی را در میانه راه میبرد، فکر نمیکنم دیگر آنقدر خوب کار کند. بنابراین من فکر می کنم شما باید این را محکم کنید و آن را کنترل کنید.
من می دانم که برخی از مردم قصد دارند بحث کنند، خوب، این بازتاب کاملاً معتبری از معماری سایت ما است. بله همینطور است. تو هیچ غلطی نمیکنی اما آیا این واقعا برای کاربران خوب است؟ افرادی که در جستجو هستند، دامنه توجه کوتاهی دارند. شما اسکن کنید. اسکن می کنم. روشی که ما از جستجو استفاده می کنیم و طرز فکر ما به عنوان سئوکار همیشه یکسان نیست. بنابراین شما قصد ندارید همه اینها را بخوانید، حتی اگر نمایش داده شده باشد، و این واقعاً برای بازدیدکننده مفید نیست. در معماری سایت شما کاملاً خوب است که به این سمت حرکت کنید و آن ساختار را داشته باشید. عالیه. اما شما به همه اینها در تگ عنوان خود نیاز ندارید. بنابراین منحصر به فرد ترین چیز را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید نام تجاری را در انتها قرار دهید. باز هم، شما آن را کنترل می کنید، نه گوگل.
نتیجه
بنابراین سه سناریو در اینجا وجود دارد – کلید واژه پر کردن سبک، کمی بیش از حد سنگین بر روی آن کپی بازاریابی، و در نهایت تلاش برای قرار دادن کل ناوبری سایت خود در عنوان. هیچکدام از اینها چیزهای وحشتناکی نیستند، و شما آدم بدی نیستید، اما به احتمال زیاد بازنویسی میشوید و بازنویسیها ممکن است کمی تصادفیتر از آنچه میخواهید باشد.
این داده ها فقط در ماه گذشته، حدود 30 درصد بازنویسی می شوند. از زمانی که گوگل در ماه آگوست عرضه شد، واقعاً تغییر چندانی نکرده است. خیلی مراقب باش. آگاه باشید. در حین حرکت اندازه گیری و تنظیم کنید. از اینکه به ما ملحق شدید متشکریم و دفعه بعد شما را در وایت برد جمعه خواهیم دید. مراقب باش.