
تصور کنید که در یک مرکز خرید قدم می زنید و کوپن استارباکس را در تلفن هوشمند خود دریافت می کنید. شما بالا می روید تا مغازه استارباکس را ببینید.
این سناریو ممکن است شما را ترغیب به بازدید از فروشگاه ، کسب اطلاعات در مورد تبلیغات و استفاده از کوپن کند.
با بازاریابی جغرافیایی یا بازاریابی مبتنی بر مکان ، این استراتژی مناسب به واقعیت تبدیل می شود.
چگونه می توانید از آن استفاده کنید؟
بیایید با بحث در مورد اصول اولیه شروع کنیم.
بازاریابی ژئوفیسینگ چیست و چگونه استفاده می شود؟
شمشیربازی اجازه می دهد تا مشاغل در یک منطقه جغرافیایی مشخص برای مصرف کنندگان تبلیغ کنند.
با فناوری هایی مانند شناسه های GPS و فرکانس رادیویی ، بازاریابان می توانند یک محیط یا مرز را بر اساس موقعیت مکانی در دنیای واقعی تعیین کنند. سپس ، آنها می توانند یک مانع مجازی یا “ژئوفنس” در منطقه ایجاد کنند.
با ورود مصرف کنندگان به ژئوفنس ، تبلیغات مبتنی بر مکان بر روی دستگاه هایشان ارسال می شود.
این تبلیغ جغرافیایی هدفمند Uber را برای گردشگران ورودی در نظر بگیرید:

تبلیغات جغرافیایی هدف شما ممکن است مفید باشد:
- افزایش ترافیک پا: مارک ها می توانند تبلیغات موبایل ، کوپن یا اعلان ارسال کنند تا مشتری را به مکان های خود خشت و ملاقات جلب کنند.
- تعامل جمعیت: سازمان ها و مشاغل میزبان رویدادها ، جشنواره ها یا کنسرت ها می توانند از آن برای جلب افراد نزدیک غرفه های خود استفاده کنند.
- مشتریان رقبا را هدف قرار دهید: مشاغل می توانند برای جلب مشتری بیشتر به مغازه های خود ، مکان ژئوفنس را در محل رقبا راه اندازی کنند.
- رفتار مصرف کننده را درک کنید: ژئوفیسینگ به مارک ها اجازه می دهد رفتار مصرف کننده مانند زمان صرف شده در فروشگاه یا نحوه بازدید بازدید کنندگان از مغازه ها را جمع کنند.
مزایای بازاریابی ژئوفیسینگ
بازاریابی با استفاده از ژئوسکالینگ دارای مزایای بالقوه بسیاری برای مارک ها و بازاریابان است ، خواه حضور در فروشگاه داشته باشند و هم به صورت آنلاین. اگر به شیرجه رفتن فکر می کنید ، در اینجا چند هدیه احتمالی را می توان در نظر گرفت.
Geofencing ممکن است به بازاریابی محلی کمک کند
مردم بیش از هر زمان دیگری علاقه مند به بیرون آمدن از خانه های خود هستند ، به ویژه پیاده. این بدان معناست که هدف قرار دادن افراد در حالی که از مغازه ها عبور می کنند از اهمیت بیشتری برخوردار است.
این یک نتیجه کوچک نیست: یک مطالعه Billups پیدا شد 71 درصد از مصرف کنندگان بیش از گذشته به سادگی در اطراف محله ها یا شهرهای خود علاقه مند هستند. بسیاری از افراد هنگام گشت و گذار از دیدن فروشگاه های پاپ آپ در فضای باز لذت می برند.
از آنجا که افراد بیشتری مایل به مراجعه به مغازه ها و پیاده روی در جوامع خود هستند ، بازاریابی مبتنی بر مکان توانایی بالایی دارد – لازم نیست نگران افرادی باشید که برای گرفتن یا استفاده از اعلان خیلی سریع رانندگی می کنند.
ما همچنین شواهدی داریم که این روش کار می کند حتی اگر افراد به جای پیاده روی در گذشته رانندگی کنند. مطابق با مجله QSR ، یک شرکت آزمایشی را برای تعیین تأثیر تبلیغات مبتنی بر مکان در افزایش فروش صبحانه انجام داد.
با راه اندازی یک ژئوفنس ، خروجی شرکت کننده در ساعات صبحانه افزایش 20 درصدی بازدید از فروشگاه و 26 درصدی بازدید را تجربه کرد.
اطلاعات مربوط به رفتار مصرف کننده را دریافت کنید
برخلاف بازاریابی آنلاین ، تبلیغات با هدف جغرافیایی به مشاغل اجازه می دهد تا اطلاعات مربوط به مصرف کنندگان را با قصد خرید بالا در زمان واقعی جمع آوری کنند.
پس از مدتی ، می توانید از این اطلاعات برای بهبود هدف گیری و روش های تبلیغاتی خود برای بهبود نتایج استفاده کنید.
هدف گذاری ژئو می تواند بینش های جالب توجهی در مورد مصرف کننده نیز کشف کند. داده های ناشناس مبتنی بر مکان می توانند سایر مراکز خرید مشتری ، بیلبوردهایی که ممکن است متوجه شوند و جاده ها یا مناطقی را که در آنها مراجعه می کنند ، نشان دهند.
این بدان معناست که بازاریابان می توانند بیلبورد یا محل نصب تابلو را برای تقویت نتایج تبلیغات در فضای باز یا تعیین اینکه کدام یک از فروشگاه های فیزیکی دیگر رقبا هستند ، شناسایی کنند.
افزایش آگاهی از برند
تبلیغات جغرافیایی هدف همچنین می تواند باعث افزایش آگاهی از برند و ارتقا کانال های آنلاین شما شود.
اوایل به یاد می آورید وقتی به وضعیت فرضی در مورد توجه به استارباکس پس از دریافت تبلیغات هدفمند در تلفن خود اشاره کردیم؟ این استارباکس می تواند هر فروشگاهی باشد که در غیر اینصورت از آنجا عبور کرده اید بدون اینکه متوجه شوید وجود آن برای اطلاع رسانی نیست.
این تبلیغات فرصتی را فراهم می کند تا به مشتریان شما را یادآوری کنید و به آنها بگویید که شما در آنجا هستید و آماده ارائه خدمات به آنها هستید. در نتیجه آنها از مارک و موقعیت شما آگاهی بیشتری دارند.
چگونه ژئوفنسینگ را در استراتژی بازاریابی خود ادغام کنیم
تبلیغات مبتنی بر مکان ممکن است برای مشاغلی که امیدوارند بتوانند به فروشگاه های آنلاین یا حضوری خود مراجعه کنند ، ایده آل باشد.
با این حال ، گرچه مزایای بسیاری دارد ، اما حفاظت از زمین می تواند کمی گران تر از تبلیغات دیجیتال باشد.
یک کمپین ژئوفیسینگ از 3.50 تا 15 دلار CPM (هزینه هر مایل) برای فعالیت های دسک تاپ و موبایل. برای مقایسه ، متوسط هزینه هر کلیک برای جستجوی Google AdWords شبکه 2.32 دلار است.
گفته شد ، اگر هنوز آماده امتحان آن هستید ، در اینجا چند نکته برای موفقیت آمیز اجرای این استراتژی آورده شده است.
اندازه ایده آل برای Geofence خود را پیدا کنید
ژئوفنس بزرگتر از یک دزدگیر گران تر است ، اما در این حالت ممکن است بزرگتر بهتر نباشد.
به عنوان مثال ، اگر ژئوفنس شما از شعاع فروشگاهی شما 25 مایل فاصله دارد ، ممکن است خود را در حال خرج کردن برای مشتریانی دوردست که وقت کافی برای خرید ندارند ، پیدا کنید.
به جای یک ژئوفنس بزرگ ، من توصیه می کنم چندین محیط کوچک ایجاد کنید. در حالت ایده آل ، محیط باید حداکثر در فاصله 5 دقیقه پیاده روی از فروشگاه شما باشد.
گرچه شما فقط با محیط فروشگاه خود گیر ندارید. در برخی موارد ، ممکن است ایده خوبی برای تنظیم ژئوفنس در حوادث باشد. به عنوان مثال ، اگر تجارت کوچک شما غرفه ای در بازار کشاورزان یا حتی جشنواره موسیقی دارد ، می توانید با ارسال پیام هایی به مردم اطلاع دهید که آنجا هستید.
مخاطبان خود را بشناسید
درست مثل همه کمپین های بازاریابی ، درک مخاطب هدف شما کلید دستیابی به نتایج است.
سن ، جنس ، علایق و رفتارهای خرید آنها را شناسایی کنید تا دقت استراتژی های تبلیغات هدف خود را بهبود ببخشید. آنها از تجارت شما چه چیزی را دوست دارند؟ چرا آنها به سمت برند شما جذب شدند؟
فراتر از پاسخ به این سالات ، درک مخاطب هدف شما می تواند به شما در ایجاد کپی جذاب و تبلیغاتی که مردم به آن پاسخ خواهند داد ، کمک کند.
یک تبلیغ عملی راه اندازی کنید
فقط درمورد آنچه می فروشید صحبت نکنید. تبلیغات داخل فروشگاه را برجسته کنید یا در ازای پاسخگویی به تبلیغ ، پاداش دهید. اگر آنها مخاطب هدف شما هستند ، ممکن است از قبل شما را بشناسند – به آنها دلیل ورود دهید.
به عنوان مثال ، این یک اعلان شخصی استارباکس است که برای مشتریان نزدیک خود ارسال می شود. آنها نه تنها نام مشتری را ذکر می کنند بلکه تبلیغاتی در مورد نوشیدنی مورد علاقه وی را شامل می شوند.

CTA جذاب را اضافه کنید
آن را با CTA جذاب جلب کنید تا معامله را شیرین کنید.
گزارش موبایل آشکار پیدا شد CTA با عملکرد برتر برای تبلیغات با هدف جغرافیایی شامل موارد زیر است:
- بیشتر بدانید
- الان خرید کن
- هم اکنون خریداری کنید
- اینجا کلیک کنید
بازاریابان همچنین توانستند با سایر تغییرات CTA مانند “اکنون سفارش دهید” ، “برای ذخیره کلیک کنید” ، “اکنون تماس بگیرید” و “خرید آنلاین” موفقیت کسب کنند.
از چندین گزینه هدف گیری استفاده کنید
تبلیغات هدفمند جغرافیایی دارای چندین تکنیک هدف گذاری است که می توانید برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان هدف خود استفاده کنید.
بیایید نگاهی به تغییرات زیر بیندازیم:
- مهمانی روز: هدف قرار دادن کاربران در یک ساعت خاص از روز.
- هدف گذاری رفتاری: نمایش تبلیغات مربوط به رفتارهای کاربر.
- هدف قرار دادن متن: نمایش تبلیغات بر اساس وب سایت های بازدید شده.
- هدف گذاری مجدد: ارسال تبلیغات به بازدیدکنندگان آنلاین قبلی و مشتریان قبلی
پیگیری موفقیت کمپین های بازاریابی ژئوفیسینگ شما
شما باید KPI ها و معیارهای مربوطه را ردیابی کنید تا مشخص شود که آیا کمپین های بازاریابی با هدف جغرافیایی شما مثر هستند. خبر خوب این است که فن آوری های فعلی بازاریابی کاربران را قادر می سازد تا اطلاعات مربوط به فعالیت های خود را جمع آوری کنند.
در اینجا چند معیار برای بررسی وجود دارد:
- نمایش تبلیغات یا بازدیدها: تعداد دفعات مشاهده تبلیغ شما.
- نرخ کلیک (CTR): تعداد کلیکهایی که تبلیغ شما به ازای تعداد بازدیدها دریافت می کند.
- هزینه برای هر 1000 برداشت (CPM): مبلغی که برای هر 1000 نمایش پرداخت می کنید.
- هزینه هر کلیک (CPC): بالاترین مبلغی که با کلیک روی تبلیغ خود پرداخت می کنید.
- بازدید از منطقه تبدیل: تعداد افرادی که هنگام مشاهده تبلیغ شما از فروشگاه یا مکان خاصی بازدید کرده اند.
- هزینه هر بازدید: تعداد کل بازدید از فروشگاه شما تقسیم بر هزینه تلاش های بازاریابی شما.
- هزینه هر اقدام (تماس تلفنی ، پیاده روی ، فروش): مبلغی که برای تولید تبدیل پرداخت می کنید.
- نرخ پیاده روی: درصد افرادی که در خیابان هستند و در آخر به فروشگاه شما می روند.
می توانید تبلیغات خود را بر اساس نتایج خود تغییر دهید. اگر رهگذران به اعلان های فشار آور شما پاسخ نمی دهند ، نسخه یا تبلیغات خود را اصلاح کنید.
ملاحظات اخلاقی بازاریابی ژئوفیزیشن
وقتی صحبت از تبلیغات مبتنی بر مکان می شود ، رعایت اصول اخلاقی حریم خصوصی است.
قوانینی از قبیل قانون حریم خصوصی مصرف کننده در کالیفرنیا (CCPA) و آیین نامه عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) در اتحادیه اروپا به حفاظت از داده های مصرف کننده اختصاص یافته است.
بیشتر از 80 کشور مقررات مربوط به حریم خصوصی دیجیتال را اجرا کرده اند و در سال های آینده بیشتر لایحه ها در دست بررسی است.
در حالی که اکثر فناوری های تبلیغاتی مبتنی بر مکان ، داده های ناشناس تولید می کنند ، داده های مکان هنوز اطلاعات شخصی هستند. علاوه بر این ، سابقه جستجوی فرد و داده های مرور نیز باید خصوصی باشد.
مشاغل می توانند ضمن رعایت خط مشی های حقوق مصرف کننده GDPR و CCPA ، از خود و مصرف کنندگانشان محافظت کنند و همچنین حصار کشی را انجام دهند.
این شامل موارد زیر است:
- مصرف کنندگان می توانند بپرسند چه اطلاعاتی جمع آوری می شود و چرا.
- اگر از شما خواسته شود ، باید داده های جمع آوری شده را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهید.
- افراد ممکن است از این مجموعه داده انصراف دهند.
- فقط به دلایلی که افشا می کنید می توانید از اطلاعات استفاده کنید.
به احتمال زیاد ، شما قبلاً شرکت هایی را دیده اید که این انتظارات را رعایت می کنند. به عنوان مثال ، برنامه Sephora به خریداران امکان انتخاب یا انصراف از خدمات مکان و اعلان های فروشگاه را می دهد:

نتیجه
بازاریابی با استفاده از فن آوری جغرافیایی می تواند یک روش موثر برای افزایش بازدید از فروشگاه ، وب سایت یا حتی کانال های رسانه های اجتماعی شما باشد.
به یاد داشته باشید ، مکان مشتریان بالقوه کافی نیست: شما همچنین باید بفهمید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و تبلیغاتی را برای ارسال مستقیم به آنها ایجاد کنید.
تا زمانی که مراحل درست را بلد باشید ، می توانید کمپین های بازاریابی خود را با هدف جغرافیایی ایجاد کنید. ما به شدت توصیه می کنیم نتایج خود را کنترل کنید ، CTA های جذاب ایجاد کنید و مخاطبان خود را برای حداکثر اثربخشی درک کنید.
چگونه می توانید از تبلیغات با هدف جغرافیایی برای کسب و کار خود استفاده کنید؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید