با رشد اینترنت ، توانایی های هدف گیری در سیستم عامل های تبلیغاتی نیز افزایش می یابد.
الگوریتم های ساده و مبتنی بر پیشنهادات که بالاترین پیشنهاد دهنده در آن زمان استفاده می شود ، عقب مانده اند.
الگوریتم ها مجبور شدند هوشمندتر شوند ، بنابراین سیستم عامل ها می توانند از عهده برندهای ظاهر شده در آنها برآیند.
یکی از روشهای قابل توجه PPC و پرداخت اجتماعی با این روش است هدف قرار دادن شخصیت ها، علایق و رفتارها.
جذابیت در سطح شخصی برای مشتریان بالقوه از طریق همسان سازی پیام رسانی و هدف گذاری ، در آنچه بازاریابی روانشناختی نامیده می شود ، به اوج خود می رسد.
بازاریابی روانشناختی چیست؟
بازاریابی روانشناختی فراتر از نشان دادن تبلیغ به شخصی است که چیزی را جستجو کرده است.
عواملی مانند ذهنیت ، احساسات ، نیازها ، خواسته ها و خواسته های کاربر را در نظر می گیرد.
به عبارت دیگر ، شما پیام های خود را با یک تراز می کنید انسان.
اگرچه ممکن است به نظر برسد که این فقط بازاریابی 101 است ، بازاریابی روانشناختی بیشتر به روانشناسی انواع خریدار در مقابل بینش سطح سطح مانند سن یک فرد یا محل زندگی او نگاه می کند.
مثالی اینجا: شما لوازم آرایشی دوستدار محیط زیست می فروشید. اطلاعات جمعیتی مورد نظر شما زنان 25 تا 34 ساله هستند که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بازاریابی روانشناختی عمیقتر از این است. این موارد مانند:
- چه چیزی برای این خریداران مهم است؟
- چه مارک های دیگری را دوست دارند؟
- چرا آنها محصولات دوستدار محیط زیست را انتخاب می کنند؟ آیا این یک انتخاب سبک زندگی است یا فقط داشتن یک چیز خوب است؟
- شما کجا وقت می گذرانید؟ آنها چگونه دوست دارند اوقات فراغت خود را سپری کنند؟
- سرگرمی های آنها چیست؟
پاسخ به این س questionsالات کمک می کند تا روش های مختلف هدف قرار دادن ، و پیام رسانی نشان داده شده به هر هدف.
این روش عمیق تر شدن به سمت انسان و همسویی با بازاریابی ، مدل روانشناختی است.
چگونه می توان لوازم آرایش روانشناختی را کشف کرد
روزگاری ، فیس بوک بازیکن اصلی در گزینه های هدف گیری روانشناختی بود.
این موتور قدرتمندترین موتور برای هدف گذاری براساس انواع پرسونا و ارتباط با کاربران در آن سطح از ذهنیت بود.
با گذشت سالها رسوایی های حریم خصوصی کمی فرسوده شد در گزینه های هدف قرار دادن تبلیغ کنندگان استفاده می شود.
در حالی که این اتفاق می افتاد ، گوگل با شدت بیشتری شروع به بازی می کند و سیستم عامل های دیگری مانند Snapchat و TikTok نیز از پایگاه های کاربران خود استفاده می کنند.
اهداف روانشناختی در Google Ads
Google راههای زیادی برای ترکیب جنبههای روانشناختی در مبارزات شما ارائه می دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در حالی که آنها بسیاری دارند انواع مختلف کمپین (جستجو ، خرید ، یوتیوب و غیره) ، همه آنها با یک پایگاه داده از انواع مختلف کاربر انتخاب می شوند.
بیشتر کاربران از نظر کانال هایی که افراد را در مقابل هدف قرار می دهند ، به بازاریابی روانشناختی فکر می کنند کلید واژه ها، اما مخاطبان مشابه در واقع برای جستجو بسیار مفید هستند.
گزینه های مخاطب را می توان در Google Ads در یافت حضاربخش s
مخاطبان یا در سطح کمپین یا در گروه آگهی اضافه می شوند. شما همچنین می توانید تعیین کنید که برای آنها مناسب است مشاهده، یا برای هدف گذاری.
با تنظیم Observation ، تبلیغات شما همچنان به همه جستجوگران نشان داده می شود ، اما می توانید عملکرد مخاطبان مشخص شده خود را مشاهده کنید.
هدف گذاری یعنی تبلیغات شما فقط به آن مخاطبان نشان داده می شود.
داده هایی که به دست می آورید می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات مبتنی بر بازاریابی را در مورد خرید آگهی خود تصمیم بگیرید ، در مقابل تنها به کلمات کلیدی متکی باشید.
به عنوان مثال ، می توانید تنظیمات پیشنهادی را برای نوع مخاطبی که اضافه کرده اید افزایش یا کاهش دهید (توجه داشته باشید: اینکه آیا تاثیری دارد یا خیر به تنظیم پیشنهاد شما بستگی دارد).
همچنین می توانید تشخیص دهید که آن دسته از مخاطبان تنها مخاطبینی هستند که تبلیغات را برای شما انجام می دهند و تبلیغات شما فقط باید به آنها نشان داده شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در این موارد ، می توانید از داشتن آن مخاطبان به عنوان مشاهده به هدف گذاری تغییر دهید.
جمعیت شناسی مشابه مخاطبان
گرچه یک آرایش مستقیم از یک شخصیت هدفمند نیست ، اما ویژگی قابل تأمل ، مخاطبان مشابه است.
این روزها ، همه سیستم عامل های تبلیغاتی عمده چیزی شبیه به این را ارائه می دهند ، اگرچه نام ها کمی متفاوت است.
شما در حال ارائه لیستی از کاربران به این سیستم عامل هستید و آنها را مجبور می کند کاربرانی مانند آنها را پیدا کنند.
هدف قرار دادن این مورد کمی دشوارتر است زیرا کمی “جعبه سیاه” است.
اگر بسیاری از افراد محصول شما را خریداری می کنند ، ایجاد مخاطبان مشابه به این معنی است که شما باید در پیام رسانی های خود کلی تر باشید.
با این حال ، اگر محصولی داشته باشید که مورد توجه انواع خاصی از کاربران باشد ، پیام رسانی روانشناختی می تواند نقش بسزایی داشته باشد.
اگر به طور خاص برای چادرنشینان چیزی بفروشید ، احتمالاً مخاطبان زیبایی به این افراد خواهند رسید.
در حالی که می توانید علایق کمپینگ را نیز هدف قرار دهید ، عملکردهای مشابه مخاطب بیش از یک علاقه را در نظر می گیرد ، با استفاده از داده های بسیار بیشتر در مورد رفتار و عادت کاربر برای تعیین محل تبلیغات شما.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این می تواند یک روش عالی برای گسترش دسترسی شما به بیش از سطلهای از پیش تعریف شده موجود باشد.
گزینه های روانشناختی در فیس بوک
از بسیاری جهات ، مارک ها فیس بوک را منادی بازاریابی شخصی می دانند.
قبل از آن ، نزدیکترین واقعاً نمایشگر و هدف گذاری برنامه ای بود.
با وجود گزینه هایی که در این زمینه وجود دارد ، بسیاری از تبلیغ کنندگان از چگونگی محدود کردن تبلیغات تبلیغاتی ناامید شدند.
برنامه ای با بودجه زیادی که به سمت رسانه های پاسخ مستقیم هدایت می شود ، یک دارایی خوب شد.
سپس فیس بوک آمد. سرانجام! یک محیط پاسخ مستقیم که می تواند شخصیت ها و روانشناسی را هدف قرار دهد!
گذشته از بازاریابی مجدد ، گزینه های فیس بوک بسیار روانشناختی متمرکز هستند.
این شامل نه تنها انواع هدف گذاری (که شامل هزاران علایق و عادت ها) بلکه واحدهای تبلیغاتی و چگونگی استفاده بهینه از آنها است.
اهداف مبتنی بر بهره
همانطور که برای آنها مشهور هستند ، فیس بوک ده ها هزار گروه علاقه مند دارد که می توانید آنها را هدف قرار دهید.
بسیاری از اهداف از نزدیک با هم مرتبط هستند. آنها از هم جدا و مجزا نیستند.
بنابراین ، برای مثال ، اگر شما دونده ها را هدف قرار می دهید ، یک هدف جداگانه برای Runners World احتمالاً شامل تعداد زیادی از افراد است که به هر دو تعلق دارند.
این مهم است که هنگام تنظیم اهداف تبلیغاتی در ذهن داشته باشید ، بنابراین در یک مجموعه مجموعه تبلیغاتی که عمدتا هدف اصلی همان افراد هستند ، غافل نشوید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به طور کلی بهتر است به جای موجودات مجزا و مجزا ، به یک سطل روانشناختی به عنوان یک موضوع بزرگ متشکل از بسیاری از علایق مرتبط فکر کنید.
مخاطبان ظاهری
بسیار شبیه به مخاطبان مشابه در گوگل ، فیس بوک می تواند گروه مشخصی از کاربران را جستجو کند تا مشتریانی پیدا کند که مانند آنها رفتار کنند.
این می تواند براساس مخاطب سفارشی شما در فیس بوک ایجاد کنید:
هدف گذاری روانشناختی Snapchat
Snapchat علی رغم آرایش کاربر تا حد زیادی جوان ، گزینه های زیادی برای هدف گیری دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
آنها به دو اردوگاه اصلی تقسیم می شوند: مخاطبان سوخت شخص ثالث و سطل های کاربری خود اسنپ چت.
(برای کسانی که مدتی است تبلیغات فیس بوک را انجام داده اند ، روزهایی را به خاطر می آورید که آنها مجموعه داده های شخص ثالثی را دارند که می توانید استفاده کنید. Snapchat هنوز برخی از این موارد را دارد!)
تحلیل مخاطب
بسیاری از کاربران تبلیغات فیس بوک هنوز از دست دادن بینش مخاطب ابراز تاسف می کنند.
این ابزاری مفید بود که می توانست اطلاعات زیادی درباره هر مخاطبی که تعیین کرده اید به شما بگوید ، اما امروزه این کار فقط برای افرادی انجام می شود که صفحه شما را دوست دارند.
با این حال ، Google Ads و Snapchat هنوز این اطلاعات را دارند.
این می تواند راهی عالی برای یافتن قرابت هایی باشد که ممکن است در مورد مخاطبان خود درک نکرده باشید.
این را می توان در مدیر مخاطب در Google Ads یافت ، با یک انتخابگر در بالا برای مخاطبی که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید:
در Snapchat ، این مورد در فهرست اصلی در قسمت اصلی موجود در منوی اصلی مشاهده می شود:
ملاحظات خلاقانه در هدف گیری روانشناختی
اگرچه قالب تبلیغات در هر سیستم عامل ممکن است متفاوت باشد ، اما وقتی این هدف را می گیرید یک چیز مطمئناً است: پیام درست.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برخلاف روزهای گذشته که مجبور بودید به یک یا دو پیام که امیدوارم خریدار مناسب را به دام بیندازد ، بسنده کنید ، بدیهی است که افراد زیادی دارید که می توانید به طور همزمان با آنها تماس بگیرید.
تفکر درباره هر هدف و متناسب سازی متناسب با خلاقیت ، بیش از هر زمان دیگری مهم است.
فراتر از به حداکثر رساندن فروش خود ، همچنین به آنچه پلتفرم نگاه می کند مهم است:
- CTR شما در Google چگونه است؟
- زمان تماشای ویدیو در YouTube چقدر است؟
- چه نوع تعاملی در تبلیغات خود در فیس بوک مشاهده می کنید؟
این عوامل همه به هزینه رسانه کمک می کنند. سیستم عامل ها خواستار تعامل کاربر هستند.
در حالی که هدف شما در نهایت فروش است ، به یاد داشته باشید: شما در زمین اجاره ای هستید.
سیستم عامل صاحبخانه است ، بنابراین هرچه بیشتر بتوانید مواردی را که برای آنها مهم است به حداکثر برسانید و همچنان اهداف خود را برآورده کنید ، وضعیت بهتری خواهید داشت.
زمان بندی همه چیز است ، بنابراین آنچه شما می گویید و نحوه گفتن آن نیز به مکان آن کاربر بستگی دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
آیا برای شخصی که چند روز پیش در سایت شما بود بازاریابی مجدد می کنید یا برای اولین بار با شخصی صحبت می کنید؟
به آنچه هدف شما انجام می دهد و نمی داند ، فکر کنید:
- آیا آنها احتمالاً از مارک شما مطلع هستند؟
- آیا آنها از محصول شما اطلاع دارند اما شاید متوجه نشوند که چه تعداد کاربر آن را خریداری کرده اند؟
- آیا مانند حضور در نمایش های تلویزیونی یا نقد و بررسی در نشریات ملی ، مدرک اجتماعی وجود دارد که آنها باید بدانند؟
- آیا محصول شما پیچیده و استفاده از آن سخت به نظر می رسد؟
اینها همه شما را به ذهنیت افرادی که با آنها صحبت می کنید ، سوق می دهد. تنها با چند ثانیه ارسال پیام ، باید بر روی آنچه برای هر کاربر آدرس می دهید متمرکز شوید.
برای استراتژی موفقیت آمیز بازاریابی روانشناختی همه را با هم بیاورید
از بسیاری جهات ، بازاریابی روانشناختی کاملاً حلقوی شده است. در طلوع اینترنت ، آنچه در واقع داشتیم کلمات کلیدی بودند.
در حالی که این موارد به ما اطلاع می دهند که کاربران به دنبال چه چیزی بوده اند ، اما اغلب در مورد اینکه چه کسانی هستند به ما نمی گویند.
افراد مختلف دقیقاً به همان روش جستجو می کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
هدف قرار دادن روانشناختی به خریدهای قدیمی مدرسه متوسل شد ، جایی که رتبه بندی نیلزن همان چیزی بود که به تعیین جایگاه تجاری تلویزیون کمک می کرد.
اکنون ، گزینه های روانشناختی امری عادی است.
در صورت وجود ، آنها شروع به تبدیل شدن به روش اصلی برای جلب مردم می کنند ، زیرا ما شاهد هستیم که حتی گوگل با سوخت کلمات کلیدی نیز به آرامی مارک ها را از تمرکز روی کلمات کلیدی دور می کند تا بیشتر روی مضامین و خریداران تمرکز کند.
ظهور قوانین حفظ حریم خصوصی ادامه خواهد داد تا این محیط به طور مداوم در حال تغییر باشد ، اما محیطی که برای بازاریابان قدرتمند هرگز از مد نمی افتد.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
همه عکسهای صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، فوریه 2021