هنگامی که تجارت شما با فروش از طریق برنامه PPC شما را از بین می برد ، وسوسه انگیز است که فقط بنشینید و از بازده لذت ببرید.
از این گذشته ، چرا با ایجاد تغییراتی چیز خوبی را بهم ریخته؟
اما این نوع تفکر می تواند تجارت شما را آسیب پذیر کند – به ویژه اگر موفقیت PPC شما عمدتا به یک عامل ، مانند یک کلمه کلیدی متکی باشد.
اگر شرایط ناگهانی تغییر کند – بگویید رقبای بیشتری وارد بازار می شوند یا Google Ads الگوریتم خود را تغییر می دهد – این بازدهی فوق العاده ممکن است به طرز چشمگیری کاهش یابد.
و این فکر برای شما پیش می آید که کجا از آنجا بروید.
راه حل چیست؟
بهترین راه برای اثبات آینده کسب و کار شما سرمایه گذاری مجدد برخی از بازده های جذاب در برنامه PPC شما است.
اما به جای اینکه آنها را در کمپین های مبتنی بر عملکرد قرار دهید ، آنها را در کمپین هایی قرار دهید که به شما کمک می کنند مخاطبان جدیدی پیدا کنید و برند خود را بسازید.
درست مثل اینکه اگر تمام بازده ها را خرج کنید نمی توانید سبد مالی خود را رشد دهید ، اگر مقداری از درآمد فروش PPC خود را مجدداً در آن سرمایه گذاری نکنید ، رشد برنامه PPC نیز دشوار است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
و یکی از راه های سرمایه گذاری مجدد این است که مقداری از درآمد حاصل از فروش PPC خود را به کمپین های ایجاد برند هدایت کنید.
در این مقاله مثالی از نحوه اجرای این استراتژی برای مشاغل B2C مشاهده خواهید کرد.
یک مثال: وقتی موفقیت PPC به یک کلمه کلیدی متکی است
ما یک مشتری داریم که در حال حاضر در Google Ads فوق العاده عمل می کند.
آنها دو برابر می شوند پادشاه. بنابراین به ازای هر دلار که آنها به PPC می گذارند ، دو دلار در ازای آن دریافت می کنند.
دو برابر!
در نتیجه ، آنها بودجه خود را از 6K به 15K $ در ماه افزایش داده اند (و چرا با این بازده ، این کار را نمی کنید؟).
اما در عین حال ، این شرکت است موفقیت برنامه PPC آسیب پذیر است ، حتی با این نتایج حیرت انگیز.
مشکل در این است چگونه آنها آن نتایج را می گیرند.
در این حالت ، اکثریت قریب به اتفاق موفقیت های آنها به یکی متکی است کلمه کلیدی. یکی
این کلمه کلیدی در حال حاضر یک بلیط داغ در صنعت آنها است و اتفاقاً کاملاً توصیف محصول جدید این شرکت است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بنابراین آنها از افرادی که این اصطلاح را جستجو می کنند و بر روی تبلیغات خود کلیک می کنند ، نتایج خوبی کسب می کنند.
(محصول آنها بصورت آنلاین قابل خریداری و تحویل است که به نرخ بازده آنها نیز کمک می کند.)
در حالی که همه ما از نتایج به دست آمده هیجان زده ایم ، این اعتماد به یک کلمه کلیدی من را عصبی می کند.
زیرا هرچه رقابت برای این کلمه کلیدی افزایش یابد – و احتمالاً وجود خواهد داشت زیرا در یک منطقه محبوب و موضعی وجود دارد – این شرکت به راحتی می تواند مزیت خود را از دست بدهد.
و ما قطعاً می خواهیم جلوی آن را بگیریم.
برای این مشتری ، توصیه من این است که مقداری از این بازده ها را گرفته و به آنها وارد کنید Google Display Network (GDN) و YouTube.
سپس ما فرآیند تست و یادگیری را برای یافتن مخاطبان جدید و رشد آگاهی از برند پیاده خواهیم کرد.
یافتن مخاطبان جدید در شبکه نمایش Google
همانطور که اتفاق می افتد ، GDN ابزاری مناسب برای ایجاد آگاهی از برند است.
به همین دلیل ما برنامه آزمایش و یادگیری را در GDN پیاده کردیم تا ببینیم چه نوع استراتژی های هدف گیری برای این مشتری و محصول جدید آنها کارساز است.
در این حالت ، محصول B2C است ، بنابراین موارد زیادی داریم که می توانیم آزمایش کنیم.
در اینجا فقط برخی از مناطق هدف قرار دادن GDN مربوط به این مشتری است که می توانیم آنها را آزمایش کنیم:
- علایق زنان.
- خودیاری.
- معنویت
- تست های سرگرم کننده و نظرسنجی های احمقانه.
- فیلم های عاشقانه.
- واقعیت های تلویزیونی را نشان می دهد.
- برنامه های گفتگوی تلویزیونی.
- خدمات زیبایی و آبگرم.
- داروهای جایگزین و طبیعی.
- سلامت روان.
- اخبار سلامت
- ازدواج.
- داستان عاشقانه.
- روابط پریشان.
داشتن این همه گزینه عالی است. و این حتی هنوز مخاطبان سفارشی یا گزینه های موجود در بازار را درگیر نمی کند!
با بودجه آزمایشی روزانه 100 دلار در روز ، نمی توان همه اینها را یک باره آزمایش کرد. بنابراین ما یک جدول زمانی برای آزمایش ایجاد کرده ایم که طی چندین ماه ادامه دارد.
ما هر گزینه را در طی دو هفته آزمایش خواهیم کرد و گزینه های برنده را ادامه خواهیم داد ، بازنده ها را مکث کرده و گزینه های جدید را آزمایش خواهیم کرد.
یک کسب و کار B2B به احتمال زیاد تقریباً به همین تعداد گزینه تست ندارد. اما رویکرد به همان شکل باقی می ماند: شناسایی مناطق مربوط به GDN و تعیین یک برنامه زمانی برای آزمایش.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به عنوان مثال ، ما در حوزه علوم زندگی مشتری داریم که در وضعیت مشابهی است. آنها در GDN مناطق هدفمندی مرتبط بسیار کمتری دارند ، بنابراین لیست آزمون و یادگیری ما کوچکتر است.
و ما اغلب با مخاطبان سفارشی URL رقبا و کلمات کلیدی برای B2B شروع می کنیم.
یافتن مخاطبان جدید در YouTube
گرچه ما بیشتر به GDN به عنوان راهی برای اثبات برند شما نگاه کرده ایم ، این تنها گزینه شما نیست.
در مورد مشتری B2C ، بودجه جداگانه ای به ما داده شد تبلیغات YouTube.
کمپین های YouTube مناسب این مشتری است زیرا مشتریان آن جوان تر هستند و بیشتر خریدها از طریق تلفن همراه انجام می شود – هر دو مورد برای YouTube مناسب است.
نحوه بودجه بندی برای تست و یادگیری
اگر در وضعیت مشابهی هستید ، ممکن است تعجب کنید که چه میزان بودجه باید برای این روش آزمون و یادگیری اختصاص دهید.
غالباً ، توصیه می کنیم درصدی از درآمد فروش PPC خود را اختصاص دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با این حال ، برخی از شرکت ها ترجیح می دهند بودجه ماهانه مشخصی تنظیم کنند.
در نهایت ، هیچ رویکرد یا مبلغی درست یا غلط وجود ندارد. همه چیز به تجارت شما و آنچه با آن راحت هستید بستگی دارد.
چگونه می دانید که تلاش های شما در حال انجام است؟
به طور طبیعی ، شما می خواهید ارزیابی کنید که آیا اقدامات ضد عفونی کننده شما در آینده جواب می دهد یا خیر
Google Analytics به شما اطلاعاتی ارائه می دهد. معیارهایی مانند زمان حضور در سایت ، نرخ گزاف گویی و صفحات مشاهده شده شاخص های خوبی هستند.
(متأسفانه ، ما این معیارها را از دست خواهیم داد Google Analytics 4، اما ما ممکن است به استفاده از آنها ادامه دهیم تا زمانی که در دسترس باشند.)
با وجود این معیارها ، می توانید به موفقیت و افزایش میزان بازدید و فروش برند نیز توجه کنید.
اگر کارزارهای تجاری سازی شما موفقیت آمیز است ، باید با گذشت زمان میزان بازدید و فروش برند خود را افزایش دهید.
فروش زیاد به این معنی نیست که شما ضد گلوله هستید
هرچند که وقتی خرید و فروش شما بسیار خوب است و کنار می کشید وسوسه انگیز است ، این روش می تواند شما را آسیب پذیر کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این امر به ویژه اگر فروش شما به شدت متکی به یک عنصر از برنامه PPC شما باشد ، بسیار صادق است.
در عوض ، برخی از این بازدهی عالی را به PPC برگردانید.
این البته به نظم و انضباط نیاز دارد.
اما در حال حاضر انجام این کار بسیار آسان تر خواهد بود – زمانی که فروش زیاد است – تا زمانی که افت شدیدی داشته باشد.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تصویر ویژه: Dreamstime.com