چه در حال بهینه سازی وب سایت با هدف فروش یک محصول، خدمات یا خدمات دیجیتالی ملموس (مانند SaaS) باشید، هیچ استراتژی بازاریابی محصول ارگانیک بدون ترکیب کلمات کلیدی مقایسه کامل نمی شود.
گوگل به طور مداوم در درک اهداف مختلف کاربر (نه فقط هدف) در پشت پرس و جوهای جستجو و تنظیم صفحات نتایج جستجو برای پاسخگویی به “دیدگاه های” مختلف پیرامون یک عبارت خاص، بهتر می شود.
گنجاندن کلمات کلیدی مقایسه در استراتژی رشد خود، به خصوص اگر بازار شما به شدت از رقبا اشباع شده باشد، می تواند به بهبود دید و ترافیک جستجوی ارگانیک شما کمک کند.
همچنین به کاربران کمک می کند تا محصول شما را در زمینه بازار بهتر درک کنند.
به طور معمول، دو نوع عبارت جستجوی مقایسه ای وجود دارد که باید در استراتژی خود بگنجانید. آنها دو نوع مختلف از کاربران را نشان می دهند:
- عبارات جستجوی «جایگزین»: کاربران از یک محصول خاص آگاه هستند و ممکن است از برخی دیگر آگاه باشند، اما هنوز به یک جایگزین قوی متقاعد نشده اند.
- عبارات جستجوی “در مقابل”: به طور معمول، کاربران در این مرحله تحقیقات بیشتری در مورد بازار و محصول انجام داده اند و اکنون مستقیماً لیست کوتاهی از راه حل ها را با هم مقایسه می کنند.
برخی از وب سایت ها این دو عبارت هدف را در یک صفحه با هم ترکیب می کنند. با این حال، ایجاد تمایز و ایجاد تجربه کاربری لازم برای رضایت کامل این گروههای کاربری مختلف بسیار مهم است.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
شناسایی عبارات مقایسه
علاوه بر تحقیقات کلمات کلیدی شما و تمام داده هایی که ابزار شما ارائه می دهد، یک لیست فرصت کامل نیز شامل موارد زیر است:
- دانش بازار خودتان
- بازخورد از مشتریان احتمالی در مورد اینکه آنها شما را با چه کسی مقایسه می کنند (خواه شرکت دیگر را به عنوان یک رقیب ببینی یا نه).
- آنچه گوگل از نظر نتایج برمی گرداند (که نشان دهنده ارزش درک شده آن است).
عبارات “جایگزین”.
من همیشه توصیه میکنم ابتدا با گزینههای جایگزین خود شروع کنید، زیرا این میتواند به افزایش تعداد سایتهایی که فکر میکنید رقبای شما هستند، از طریق عبارات جستجویی که پایگاه کاربر هدف شما استفاده میکند، کمک کند.
بیایید از Airbnb به عنوان نمونه ای از رقیب پیشرو در بازاری استفاده کنیم که در آن تلاش می کنیم به کشش ارگانیک برسیم.
در ارزش اسمی، عبارات جستجوی جایگزین Airbnb (به عنوان یک دسته) دارای حجم جستجوی 5300 هستند و از تعدادی اصلاح کننده از جمله بهترین، موقعیت فیزیکی، “اخلاقی” و قیمت (ارزان) استفاده می کنند.
اما آنچه مهمتر از لیست 173 کلمه کلیدی است که Ahrefs به من می دهد این است که می توانم مارک هایی را ببینم که کاربران از نزدیک با Airbnb مرتبط هستند، بنابراین شما یک جایگزین نام تجاری دوگانه خواهید داشت:
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
- جایگزین های airbnb vrbo
- جایگزین های airbnb و vrbo
- جایگزین های vrbo و airbnb
از اینجا، ما همچنین می توانیم به نتایج جستجو برای جایگزین های VRBO نگاه کنیم. آنها ممکن است ارتباط (یا متقاطع) با جایگزین های Airbnb داشته باشند و فرصت محتوا را گسترش دهند.
گام بعدی این است که اطلاعات مورد نظر خود را در SERP ها پیدا کنید. در برخی از صنایع مانند سفر، تعداد زیادی از سایت های مسافرتی کار پا را برای شما انجام داده اند.
در جایگاههای دیگر، ممکن است سایتهایی مانند G2 و وبلاگهای فناوری مختلف در SaaS پیدا کنید.
انجام جستجو برای [airbnb alternatives] از یک IP انگلستان، من سایت های مسافرتی را دریافت می کنم که کار را برای من انجام داده اند.
می توانم VRBO، Flipkey، TurnKey، Plum Guide، Homestay، Sonder، onefinestay، Agoda Homes، Third Home، Vacasa و HomeToGo را شناسایی کنم.
با انجام جستجوی VRBO، می توانم Casamundo، Wimdu و Tripping را به این لیست اضافه کنم.
این به من 15 صفحه محتوای مقایسه بالقوه برای تولید می دهد.
در نظر گرفتن حجم جستجوی عبارات از جمله [x] حجم جستجوی ماهانه بالقوه 6190 وجود دارد، که برای یک مرکز مقایسه کوچک، فقط نگاه کردن به گزینه های جایگزین بد نیست.
سپس این حجم جستجو با آن ترکیب می شود [your-brand vs. competitor brand] برای یافتن پتانسیل صفحه
بنابراین اگر نگاه کنیم [airbnb vs vrbo]، پتانسیل حجم جستجوی ترکیبی برای این صفحه 16500 است. و اگر از CTR برای دسکتاپ از آخرین مطالعه seoClarity استفاده کنیم – 8.17٪ – در نهایت با پتانسیل ترافیک ماهانه در منطقه 1350 مواجه خواهیم شد.
عبارات “در مقابل”.
زمانی که لیست رقبای خود را از دانش بازار خود و تحقیقات کلیدواژه جایگزین تهیه کردید، اینها نسبتاً توضیحی هستند.
من تمایل دارم در این مرحله خیلی روی حجم جستجو تمرکز نکنم. کاربرانی که در جستجوی مقایسه مستقیم بین محصول شما و رقبا هستند، معمولاً هم به خوبی تحقیق میشوند و هم به نقطه تبدیل نزدیک میشوند.
در نتیجه ممکن است ترافیک از نظر حجم کم نباشد اما از نظر کیفیت بسیار بالا باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
در مقابل، میخواهید یک جدول مقایسه در HTML ساده بسازید تا Google بتواند به راحتی همه محتوا را بدون نیاز به تفسیر یک تصویر بخواند. مطمئن شوید که ویژگیهایی را که دارید و رقبای شما ندارد، به همان اندازه که رقبای شما دارند اما شما ندارید، درج کنید.
برجسته کردن مستقیم ویژگی هایی که رقبای شما دارند و شما ندارید، ممکن است غیر شهودی به نظر برسد.
با این حال، شما در واقع «پیشبینی تجربه کاربری» بهتری ارائه میدهید.
کاربرانی که به طور خاص به چیزی نیاز دارند که شما ندارید، سرنخ ایجاد نمیکنند یا وقت تیم فروش را تلف نمیکنند. آنها ثبت نام نمی کنند و سپس به سرعت از بین می روند و در نهایت با دید منفی نسبت به محصولی مواجه می شوند که نیازهای آنها را برآورده نمی کند.
ساخت یک صفحه مقایسه عالی
با هر دو این عبارت، می توانید یک صفحه مقایسه عالی بسازید که به طور عینی و واقعی محصولات/خدمات شما را با دیگری مقایسه می کند. و این کار را به گونه ای انجام می دهد که یک پیشنهاد با ارزش بالا را برای کاربران ارسال می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
برای ساختار، یک “هاب” اولیه یا یک عنصر صفحه در صفحات محصول و راه حل خاص ایجاد کنید که به صورت داخلی به صفحات مقایسه پیوند می دهد.
بسیاری از وب سایت ها این اشتباه را مرتکب می شوند که سعی می کنند یک سفر کاربر مستقل برای محتوای مقایسه خود ایجاد کنند. در حقیقت، پیوند داخلی با صفحات فرود محصول/راهحل ارزش زیادی دارد.
در هر صفحه جداگانه:
- یک بخش مقدماتی داشته باشید توضیح کیفی و ارائه سه دلیل کلیدی برای اینکه چرا محصول شما جایگزینی برای محصولی است که کاربر شما را با آن مقایسه می کند. از اینجا، باید به صورت داخلی به صفحات محصول/راه حل مربوطه در سایت خود، و هر وبلاگ یا مقاله پشتیبانی که ویژگی های محصول برجسته شده را توضیح می دهد، پیوند دهید.
- بخش دوم باید بیشتر باشد مقایسه کمی استفاده از جداول ساده HTML برای مقایسه ویژگیهای مستقیم محصول، ویژگیهای غیرمستقیم محصول مانند پشتیبانی، و دسترسی به هر سرویس «ارزش افزوده» دیگر.
- نتیجه گیری ایجاد کنید با یک یا دو پاراگراف که در مورد برخی تفاوتهای کمتر (مثبت) بین محصول شما و رقبا صحبت میکند، از جمله یک عنوان و برخی اطلاعات در مورد نحوه انتقال کاربران از محصول خود به محصول شما.
امیدواریم با کمک این مقاله بتوانید بحث را شروع کنید و یک مورد تجاری برای صفحات مقایسه بسازید.
آنها نه تنها یک راه عالی برای بهبود دید جستجو هستند، بلکه به عنوان ابزاری برای کمک به تبدیل و نشان دادن اعتماد و تخصص به کاربران عمل می کنند.
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
تصویر ویژه: Shutterstock/Troyan