نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.
SEO ها معیارهای قدرتمندی برای اندازه گیری موفقیت استراتژی های خود در اختیار دارند، مانند Domain Authority (DA) و Page Authority (PA). اما بهترین استفاده از آنها چگونه است؟ در جمعه تخته سفید امروز، تام به شما نشان می دهد که چگونه در مورد این معیارها به عنوان بخشی از یک رویکرد جامع برای تجزیه و تحلیل لینک بیلدینگ خود فکر کنید.

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!
رونویسی ویدئو
جمعه مبارک، طرفداران Moz، و جمعه تخته سفید امروز در مورد اندازه گیری لینک سازی است. بنابراین بدیهی است که این یک موضوع بسیار بزرگ و بسیار قدیمی در فضای SEO است، و Moz، به عنوان یک شرکت، سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام داده است، درست است؟ Like Domain Authority و Page Authority دو محصول بسیار محبوب ما هستند که معمولاً برای این منظور استفاده می شوند.
با این حال، اکنون این قرار نیست تبلیغاتی باشد. من میتوانم اینجا بایستم و فقط بگویم بدیهی است که اینها بهترین معیارها در جهان و این چیزها هستند. این چیزی نیست که من اینجا انجام دهم. من اینجا هستم تا در مورد چگونگی و زمان استفاده از این معیارها و نحوه فکر کردن به آنها، و نحوه استفاده از آنها در کنار سایر معیارها، به جای داشتن یک ابزار و گفتن این که این یک راه حل برای همه است، کمی جزئیات را به شما ارائه دهم. مشکلات، که لزوما منصفانه نیست.
رتبه صفحه گوگل
بنابراین برای انجام این کار، من در واقع با بازگشت به سال 1998 و مدل پیج رنک گوگل شروع خواهم کرد. اکنون می دانم که از سال 1998 خیلی چیزها تغییر کرده است، هم در دنیا و هم با گوگل. اما این روش اصلی گوگل در مورد پیوندها بود و از بسیاری جهات هنوز بهترین چیزی است که باید ادامه دهیم. بسیاری از بهترین شیوهها و تعصبات فعلی سئو هنوز بر اساس این درک اصلی هستند، به جز مواردی که ما در این مسیر به نوعی انتخاب کردهایم که واقعاً مبنایی برای هر چیزی که Google گفته یا انجام داده است، وجود ندارد. این بخشی از دلیلی است که من می خواهم به آنها اشاره کنم.
بنابراین رتبه صفحه در ابتدا راهی برای استفاده از پیوندها برای تخمین احتمال حضور کاربر در یک صفحه بود، و این در حال حاضر بسیار جالب است، زیرا نشان می دهد که این مدلی است که در مورد محبوبیت است. بنابراین وقتی اکنون در مورد این موضوع صحبت می کنیم، اغلب در مورد چیزهایی مانند اعتماد و اقتدار و این نوع چیزها صحبت می کنیم. من مطمئن هستم که این موارد مرتبط هستند، اما لازم به یادآوری است که در ابتدا این فقط راهی برای تخمین موثر محبوبیت یک صفحه بود.
توجه داشته باشید که من در مورد صفحه نیز گفتم، نه حتی دامنه. بنابراین دنیایی را تصور کنید که در آن یک صفحه در اینترنت وجود دارد که صفحه A است که من در اینجا برچسب گذاری کرده ام. اکنون اگر یک صفحه در اینترنت وجود داشته باشد، تخمین احتمال وجود یک مرورگر تصادفی در آن صفحه چندان سخت نیست. مطمئناً آنها در آن صفحه هستند. اگر صفحه دوم را معرفی کنیم باز هم آنقدرها هم سخت نیست و فقط فرض می کنیم 50-50 و غیره و غیره خواهد بود.
احتمال پیوند
این یک نوع احتمال پایه است که باید با آن کار کنیم. اما پس از آن میتوانیم نوعی مماس یا کمی چاشنی اضافه شده به موقعیت زمانی که یک صفحه به صفحه دیگر پیوند میدهد، اضافه کنیم، و این همان چیزی است که ما واقعاً به آن علاقه داریم. بنابراین اگر A به این صفحه دوم و در در لحظه ای که هنوز فقط دو صفحه در اینترنت وجود دارد، این کادرهای دیگر را نادیده بگیرید، بعداً وارد می شوند، فقط دو صفحه در اینترنت و پیوندهای A به صفحه دوم وجود دارد.

می گوییم 0.85 برابر این احتمال منتقل می شود. اکنون 0.85 یک نوع ثابت نسبتاً دلخواه است. این یکی از اسناد قدیمی گوگل است. احتمالاً این مقدار دقیق نیست، اما برای اهداف توضیحی خوب است، و بهترین کاری است که باید ادامه دهیم.
بنابراین، در این مورد، اتفاقاً چرا ما 0.85 را گفته ایم؟ چرا نگفته ایم که همه کاربران این صفحه کلیک می کنند؟ خب، این به این دلیل است که ما فرض میکنیم که برخی از آنها میروند و کار خودشان را میکنند، مرور اینترنت را متوقف میکنند، کار دیگری میکنند. به نظر می رسد که این عامل میرایی در دنیایی که صفحات در واقع به یکدیگر در یک وب بزرگ پیوند می دهند بسیار مهم است نه فقط یک پیوند در یک جهت.
پس همه چیز خوب و خوب است، درست است؟ اگر لینک دومی داشتیم و صفحه سومی را به اینترنت معرفی می کردیم چه می شد؟ بنابراین این هنوز یک مدل بسیار ساده است. ما یک اینترنت با سه صفحه و دو لینک داریم و پیوندها فقط در یک جهت هستند.
این خیلی خیلی ساده است. اما در این مورد می گوییم که نمی توانیم هر دوی این صفحات احتمال کامل را داشته باشند. نه، کاربران روی هر دو کلیک نمیکنند. آنها روی یکی از آنها کلیک می کنند. بنابراین نصف 0.85A می شود. اما پس از آن این یکی نیز انجام می دهد.
دوباره، در یک مدل پیچیده تر، ممکن است بگوییم، اوه، احتمال بیشتری وجود دارد که روی یکی از این پیوندها کلیک شود، بنابراین احتمال بیشتری دارد یا چیزی شبیه به آن. اما در این نسخه ساده، می گوییم که به دو صورت تقسیم می شود. اکنون، در این مورد، ما قبلاً دوباره چیز جالبی یاد گرفتهایم، زیرا با افزودن یک پیوند دیگر، ارزش پیوندهای موجود را کاهش دادهایم و این چیزی است که به ندرت در زمینه پیوند بیلدینگ به آن فکر میکنیم.
اما زمانی که در مکالمات سئوی فنی در مورد نداشتن لینک های زیاد در بالای صفحه و این چیزها صحبت می کنیم، این چیزی است که ما به آن فکر می کنیم. ما سعی می کنیم قدرت خود را در جایی که بیشتر می خواهیم متمرکز کنیم. سپس، در آخر، من قول می دهم [indecipherable] به زودی متوقف خواهد شد در نهایت، اگر یک جهش دیگر در این سیستم داشتیم چه؟ خوب، در این مورد، این 0.85، این میرایی دوباره اتفاق می افتد.
بنابراین 0.85 ضربدر 0.85 حدود 0.72 است، بنابراین کمتر است. بنابراین اساساً 0.85 برابر این صفحه بالاتر از آن است، و بنابراین حتی کمتر شده است. به همین دلیل است که بهعنوان سئوکار فنی، گاهی اوقات درگیر چیزهایی مانند تغییر مسیرهای زنجیرهای و این نوع چیزها میشویم، چرا فکر میکنیم این مهم است.
این نوع دگم ها از آنجا می آید. بنابراین من قصد ندارم بیشتر از این با این نوع توضیحات ساده شده PageRank ادامه دهم. آنچه در اینجا سعی دارم توجه شما را جلب کنم چند نکته است. یکی این است که چیزهای زیادی در مورد ویژگی های یک صفحه در اینجا وجود دارد که بر ارزش این پیوندها تأثیر می گذارد، مانند تعداد پیوندهایی که صفحه به بیرون ارسال می کند و همچنین مواردی مانند آنچه به صفحه خاص پیوند داده شده است.
توجه داشته باشید که من اینجا چیزی در مورد دامنه ها نگفتم. این می تواند در چهار دامنه مختلف باشد. ممکن است در یک دامنه باشد. ما در اینجا فقط در مورد مشخصات صفحه صحبت کردیم. گوگل در طول زمان از نظر نحوه تفکر آنها در مورد صفحات در مقابل دامنه ها کمی مبهم بوده است. اما به طور کلی، آنها می گویند که به صفحات اهمیت می دهند، نه دامنه ها. بنابراین جالب است، درست است، زیرا همه آنها می توانند در یک دامنه قابل تصور باشند و با این حال این صفحه به طور بالقوه می تواند بسیار ضعیف تر باشد و قدرت بسیار کمتری نسبت به این صفحه داشته باشد.
معیارهای مربوط به ساخت لینک
بنابراین این جالب است، و این چیزی است که ما معمولاً در مورد ساخت لینک فکر نمی کنیم. بنابراین اگر این موضوع را به موضوعی که گفتم میخواهم درباره آن صحبت کنم، یعنی معیارهای واقعی برای لینکسازی، بازگردانیم، چند ویژگی وجود دارد که ما به دنبال آن هستیم.
سریع
حالا چیزی که من فقط در مورد آن صحبت نکردم این دو مورد اول است. ما معیارهایی می خواهیم که سریع باشند. ما میخواهیم آن را در اسرع وقت در دسترس قرار دهیم تا بتوانیم به مشتری یا رئیسمان یا مواردی از این دست گزارش دهیم و همچنین فقط افراد مشغول هستیم. ما نمی خواهیم وقت خود را تلف کنیم.
همه جا
ما معیارهایی را میخواهیم که همه جا حاضر باشند، بنابراین وقتی به رئیسم میگویم، “اوه، من برای شما پیوندی دارم که دارای DA 90 است”، احتمال زیادی وجود دارد که او بداند این به چه معناست. در حالی که اگر بگویم امتیاز تام کپر 38B داشت، آنها می گویند “در مورد چی صحبت می کنی؟” بنابراین من باید از معیاری استفاده کنم که به خوبی درک شده باشد.
مشخصات صفحه و پیوند
اما سپس این صفحه و مشخصات سطح پیوند وجود دارد که من در مورد آن صحبت کردم. بنابراین، اگر به معیاری مانند Domain Authority فکر کنم، در این دو مورد اول بسیار خوب عمل میکند و در مورد سوم هم خوب است، زیرا تا حدی در مورد رتبهبندی آموزش دیده است، که بخشی از آن چیزی است که تعیینکننده است.
بنابراین مقداری سود وجود دارد. برخی از این موارد را در نظر می گیرد، اما در نهایت این یک معیار سطح دامنه است. بنابراین باید طبق تعریف، تمام صفحات یک دامنه را به طور یکسان در نظر بگیرد. که برخی مزایا و معایب را به همراه دارد.
استفاده از معیارها با هم
بنابراین کاری که میخواهم انجام دهم این است که میخواهم برخی از معیارها را روی نموداری مانند این قرار دهم و به شما پیشنهاد کنم که چگونه میتوانید از آنها در کنار یکدیگر استفاده کنید.

بنابراین من در اینجا به عنوان محور عمودی واقعی شده ام. بنابراین هر چه به آنچه که در واقع سعی در اندازه گیری آن داریم، که اساساً دیدگاه گوگل در مورد ارزش پیوند است، نزدیک تر باشد، بالاتر خواهد رفت. اما پس از آن، من این سنجه راحتی سریع/آهسته را نیز دارم. بنابراین معیاری مانند Domain Authority احتمالاً در اینجا وجود دارد. خیلی سریع است.
بسیار فراگیر است. اما برخی از این تفاوت های ظریف را از دست داده است زیرا معیار سطح دامنه است و به سؤال کمی متفاوت پاسخ می دهد. DA برای پاسخ به این سوال طراحی شده است، “چقدر احتمال دارد یک صفحه در این دامنه، همه چیز برابر است، رتبه خوبی داشته باشد؟” این یک سوال کمی متفاوت از ارزش لینک است. اما اگر بگویم، اوه، من DA میخواهم، اما نه لزوماً سطح دامنه، ممکن است بگویید، “اوه، خوب، Moz معیاری برای آن دارد و شما باید بدانید و به آن “Page Authority” میگویند.
خب، بله، این نامزد خوبی است. بنابراین مانند بسیاری از معیارهای سطح صفحه در صنعت، از جمله معیارهای گوگل و از جمله ما، اعتبار صفحه در ابتدا توسط برخی از عوامل سطح دامنه و همچنین عوامل سطح صفحه مطلع می شود. ما مطالعات همبستگی و این نوع چیزها را انجام داده ایم.
همانطور که انتظار دارید، بسیار نزدیک به اندازه گیری ارزش و پتانسیل رتبه بندی یک صفحه خاص است تا Domain Authority، زیرا معیار دقیق تری است و بخشی از این تفاوت های ظریف را به تصویر می کشد. اما در واقع با این نیز می توانید یک قدم فراتر بروید. اکنون Page Authority کمی کندتر از Domain Authority است زیرا باید منتظر بمانید تا Moz صفحه را پیدا کند و بخزد.
ما تمام تلاش خود را می کنیم، اما آنی نیست. با این حال، اگر میخواهید حتی بیشتر از آن صبر کنید، میتوانید از معیاری مانند ترافیک ارجاع استفاده کنید. عذرخواهی برای نوشتن مطلقا افتضاح من در آنجا.
بنابراین در مورد ترافیک ارجاع، چیزی که ما به آن علاقه مندیم این است که واقعاً چند نفر از پیوندی که من به سایت خود ساخته ام کلیک می کنند. این جالب است زیرا این همان چیزی است که گوگل در وهله اول سعی در اندازه گیری آن داشت. بنابراین، اگر بتوانیم آن را اندازه گیری کنیم، به هر چیزی که آنها در نظر داشتند نزدیک می شویم.
بنابراین، هر پیچیدگی را که آنها ایجاد کردهاند، ما به نوعی آن تفاوتهای ظریف را به تصویر میکشیم. در حال حاضر برخی از اشکالات آشکار است. یکی این است که بسیاری از کمپین های لینک بیلدینگ در این معیار چندان خوب عمل نمی کنند، و شما می توانید نتیجه گیری خود را در مورد آن بگیرید. مورد دیگر این است که واضح است که شما باید مدت زیادی صبر کنید تا این داده ها در دسترس قرار گیرند، و حتی در این صورت ممکن است مشکلاتی با تجزیه و تحلیل مشتری یا این نوع چیزها وجود داشته باشد. به هر حال، این چیزی است که امروز می خواستم با شما در میان بگذارم.
اساساً آنچه من پیشنهاد می کنم این است که از همه این معیارها و برخی دیگر که می توانید خود را در این نمودار قرار دهید استفاده کنید. بنابراین من علاقه مندم که بشنوم از چه معیارهایی استفاده می کنید و آنها را در کجا روی این نوع نمودار ترسیم می کنید. من این خطوط سبز را بهعنوان یک راهنما قرار دادم، زیرا فکر میکنم میتوانید در این بخش اول کاوش انجام دهید، مانند قبل از ایجاد پیوند، و سپس گزارش اولیه به مشتری.
سپس این بخش بیشتر بعد از کمپین خواهد بود، زمانی که می خواهید از آن بیاموزید و به این فکر کنید که در آینده چه نوع پیوندهایی ایجاد خواهید کرد و آیا دوباره همان کار را انجام خواهید داد. اما بله، من دوست دارم ایده های شما را بشنوم. خیلی ممنون و جمعه مبارک.