سئو متخصصان بازاریاب هایی هستند که مسئول بهبود قابلیت مشاهده یک وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک هستند. اگر آنها بیشتر از اینکه در داخل کار کنند در آژانس کار می کنند ، ممکن است این مسئولیت را در قبال چندین وب سایت مشتری داشته باشند.
به نظر می رسد شخصی که می خواهید استخدام کنید؟ ما پشت شما هستیم
ما به دلیل اشتراکات در پورتال های معروف استخدام مانند LinkedIn و واقعا سئو شرح وظایف تخصصی. سپس از 15 پرسیدیم سئو استخدام مدیران – اعم از نمایندگی و مشتری – تا ببینند آیا این مسئولیت ها ، مهارت ها و الزامات با آنها مطابقت دارد. از پاسخ های آنها ، الگوی شرح شغل ایجاد کردیم.
با تشکر فراوان از این افراد برای کمک به ما:
- جیسون اسیدر – بنیانگذار ، آواریس؛
- ویولا اوا – بنیانگذار ، جریان سئو؛
- Suganthan Mohanadasan – بنیانگذار & فنی سئو رهبری، Snippet Digital
- ایان اونگ – بنیانگذار همکار & مدیر عامل، ریشه رسانه دیجیتال است
- الکساندرس بوراکس – رئیس رشد ، DiscoverCars
- آماندا توماس – شریک مدیر ، ساخت دیجیتال
- لیلی ری – مدیر ارشد سئو و رئیس تحقیقات ارگانیک ، Amsive Digital
- سایجو جورج – سئو مدیر ، انعطاف پذیر
- مایکل کینگ – بنیانگذار ، iPullRank
- جیسون مون – مدیر ارشد جستجو ، مصرف بیش از حد دیجیتال
- کوری گرافت – مدیر کاردانی ، سئو، بیننده تعاملی
- Fabrizio Ballarini – رشد ارگانیک ، عاقل
- جیسون هنسی – مدیر عامل، هنسی دیجیتال
- جسیکا لوانسون – رئیس استراتژی دیجیتال & سئو، اوراکل NetSuite
- Aundraya Ruse – جانشین، استراتژی مشتری ، محاصره رسانه
بدون آزار بیشتر ، این الگو است.
[Company name] در حال جستجو برای سئو متخصص که خواهد شد [brief description of what they’ll be doing].
مسئولیت ها
- تحقیق و تحلیل رقابتی کلمات کلیدی را انجام دهید
- فنی را درک و پیاده سازی کنید سئو ممیزی ها و تغییرات
- بهینه سازی های صفحه را انجام دهید
- اعمال تغییرات در سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
- با برنامه ریزی تقویم های محتوا ، مدیریت نویسندگان (یا همکاری با تیم های نوشتن محتوا) و پشتیبانی از آنها ، تولید محتوا را مدیریت کنید. سئو
- روش هایی را برای ردیابی ، گزارش ، تجزیه و تحلیل و بهبود ابداع و اجرا کنید سئو کارایی
- همکاری با سئو مدیران و سایر تیم های بازاریابی داخلی
- برای اجرای ویژگی ها و تغییرات لازم با توسعه دهندگان و تیم های تولید محصول همکاری کنید
- توسعه جدید سئو آزمون ها و استراتژی ها
- ارائه و ارتباط برقرار کردن سئو استراتژی ها و پروژه ها برای مشتریان و / یا ذینفعان داخلی
- به عنوان کلید خدمت کنید سئو متخصص / مدافع
- به روزترین موارد را به روز نگه دارید سئو روندها ، استراتژی ها و تغییرات الگوریتم
الزامات
- 2 سال تجربه کار در سئو
- درک خوب از سئو بهترین شیوه ها
- اشتیاق برای سئو و بازاریابی اینترنتی
- توانایی ایجاد ، توجیه ، برقراری ارتباط و اجرا سئو استراتژی های مختلف بین تیم ها و آژانس های خارجی
- ذهنیت داده محور و تحلیلی
- توجه به جزئیات
- مهارت های مدیریت پروژه
مطلوب
- تجربه کار با سئو ابزارهایی از جمله Google Search Console ، Google Analytics ، Ahrefs و Screaming Frog
- تجربه و یا درک کد (به عنوان مثال ، HTML، CSS، جاوا اسکریپت)
- تجربه و یا درک کانالهای بازاریابی دیگر (به عنوان مثال) PPC)
- تجربه کار با محبوب CMS“(به عنوان مثال ، وردپرس)
- تجربه فنی سئو
- مهارت عالی در نوشتن
الگویی از این شرح وظیفه می خواهید؟ یک کپی تهیه کنید اینجا.
الگو صرفاً یک نقطه شروع است. انجیل نیست بسته به اینکه آژانس باشید یا یک تیم داخلی ، خاص سئو متخصصی که به دنبال آن هستید متفاوت خواهد بود. هر قسمت را به دلخواه اضافه یا حذف کنید. اگر مهارتی از بخش “مطلوب” در نقشی که استخدام می کنید بسیار مهم است ، آن را به بخش “الزامات” تغییر دهید.
فراتر از آن ، در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد.
1. شرح مختصری از شرکت خود اضافه کنید
انتظار نداشته باشید که مردم بدانند شرکت شما در مورد چه چیزی است. شرح مختصری از آنچه شرکت شما انجام می دهد ، ارائه دهید. می توانید این قسمت را در همان ابتدا ، قبل از شرح کار ، اضافه کنید.
معمولاً شرکتها بیانیه ماموریت برند خود را درج می کنند.

اگر فکر می کنید ماموریت و چشم انداز شما ارزش افزوده است ، آزادانه آن را وارد کنید. با این حال ، سعی کنید از اصطلاحات شرکتی بزرگ اجتناب کنید. شرح وظایف KlientBoost مثالی خوب در مورد چگونگی انجام این کار به خوبی ارائه می دهد:

آنها می دانند که استخدامهای جدید نگران فرهنگ شرکت هستند. بنابراین ، آنها به جای یک شعار پوچ که توسط مجموعه های C in در تعطیلات سالیانه خود ایجاد شده است ، نگرانی اصلی را مستقیماً برطرف کردند.
2. دستورالعمل های روشنی در مورد نحوه درخواست بدهید
هدف از استخدام ، کسب هر چه بیشتر متقاضیان نیست. زمانبر است که باید از طریق رزومه های مختلف غربال کنیم.
درعوض ، باید بر یافتن افراد مرتبط و واجد شرایط تمرکز کنید. یک راه خوب برای انجام این کار این است که چگونگی درخواست آنها را اعمال کنید. این کار متقاضیان تنبلی شغلی را که تنها استراتژی آنها ارسال پست الکترونیکی رزومه است ، منصرف می کند.
به عنوان مثال ، در لیست مشاغل خود ، ما به طور خاص آنچه که متقاضیان ما می خواهند انجام دهند ، بیان کردیم.

3- به بهترین متقاضیان دلیل برای درخواست خود بدهید
هر شرکتی می خواهد بازیکنان A h استخدام کند. اما تعداد زیادی از آنها برای گشت و گذار وجود ندارد. بنابراین ، شما باید به این متقاضیان بگویید که چرا باید شما را از شرکت های دیگر انتخاب کنند.
این معمولاً به معنای صحبت در مورد حقوق و نوع مزایایی است که شرکت شما ارائه می دهد. با این حال ، به این محدود نمی شود. شما می توانید مأموریت شرکت خود را تکرار کنید ، فرهنگ شرکت را معرفی کنید ، در مورد زمان و / یا انعطاف پذیری مکان صحبت کنید و غیره.
به عنوان مثال ، این روش Perfect Keto است.

ما کار خود را با جستجوی مشترکات در این زمینه آغاز کردیم سئو شرح وظایف تخصصی در پرتال های محبوب استخدام. این روند علمی به هیچ وجه نبود. ما این کار را با چشم انجام دادیم سپس یک نظرسنجی بر اساس آن الگوها ایجاد کردیم و آن را برای 20 ارسال کردیم سئو استخدام مدیران. 15 پاسخ داد.
این نظرسنجی به دو بخش تقسیم شد:
- مسئولیت ها
- مهارتها و الزامات
بیایید نگاهی دقیق تر به پاسخ ها بیندازیم.
مسئولیت ها
در این بخش ، ما ارائه دادیم سئو استخدام مدیران با 19 مسئولیت متداول از سئو شرح وظایف تخصصی. سپس ما پرسیدیم که آیا هر یک از اینها مسئولیت روزمره آنها را خواهد داشت یا نه؟سئو متخصص’.
در اینجا نتایج

متعجب هیچ کس ، استاندارد سئو وظایفی مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، در صفحه سئو و فنی سئو بخشی از مسئولیتهای روزمره مورد انتظار هستند. سایر وظایف کلیدی دیگر مانند همکاری با تیم های دیگر (به ویژه تیم های محتوا) ، گزارش ، ارائه سئو استراتژی ها و توصیه ها به ذینفعان داخلی / خارجی و توسعه جدید سئو تست ها
به روز بودن در مورد آخرین اخبار و روند صنعت نیز بخشی از کار مورد انتظار است. با این حال، سئو از متخصصان انتظار نمی رود که محتوا ایجاد کنند و پیوند ایجاد کنند.
البته ، ما تصور نمی کردیم که همه چیز را بدانیم ، بنابراین یک سوال اضافه کردیم:
آیا نقش ها و مسئولیت های دیگری وجود دارد که می خواهید اضافه کنید و در این لیست وجود ندارد؟
در حالی که چند نفر مثالهای مشخص تری از مسئولیتها را بیان كردند ، من این جواب را از این نظر گرفتم جسیکا لوانسون ارزش برجسته سازی داشت:
راستش ، این یک مهارت است. من شخصی را می خواهم که کنجکاو باشد. آنها لازم نیست که همه مهارت ها را داشته باشند ، آنها باید مایل به یادگیری باشند و همیشه کنجکاو باشند.
مهارتها و الزامات
در این بخش ، ما سئو استخدام مدیران با 15 مورد از رایج ترین مهارت ها و الزامات از سئو شرح وظایف تخصصی. سپس ما پرسیدیم که آیا این مهارت ها برای آنها بسیار مهم است ، تا حدی مهم است یا اگر استخدام می کنندسئو متخصص’.
در اینجا نتایج

جالب توجه است ، می توانیم ببینیم مهارتهایی كه بیشتر آنها ، اگر نه همه پاسخ دهندگان در مورد آنها توافق كردند ، مهارتهای نرم (به عنوان مثال ، توجه به جزئیات ، ذهنیت مبتنی بر داده ، ارتباطات) یا نگرش (به عنوان مثال ، اشتیاق به سئو و بازاریابی اینترنتی).
همانطور که جسیکا لوانسون اضافه کرد ،
استعداد نسبت به تجربه همیشه موضع من است. من می توانم به هر کسی آموزش دهم سئو به شرط تمایل و توانایی. از طرف تلنگری ، من نمی توانم شخصیت های سخت و یا عدم تمایل به یادگیری را آموزش دهم.
البته این بدان معنا نیست که مهارت سخت لازم نیست. پاسخ دهندگان هنوز هم توافق کردند که درک خوبی از سئو بهترین روش ها ، فنی خوب سئو مهارت ها و تجربه قبلی در سئو صنعت ترجیح داده می شود.
مدیران استخدام دقیقاً چند سال به دنبال تجربه هستند؟ اکثر آنها حداقل 2 سال گفتند.

علاوه بر سالها تجربه در صنعت ، بیشتر پاسخ دهندگان نیز ترجیح می دهند که آنها باشند سئو متخصص دارای تجربه با سئو ابزار
در اینجا آنچه آنها گفتند بعد از اینکه ما پرسیدیم کدام است سئو به ویژه ابزار:

سرانجام ، اکثر آنها گفتند “درک کد” تا حدودی مهم است. و در اینجا زبان های رمزگذاری وجود دارد که آنها گفتند مهم هستند.

افکار نهایی
مهارت های فنی مهم هستند. اما همانطور که بیشتر پاسخ دهندگان تأکید کردند ، نگرش بسیار مهمتر است. اگر در نهایت کاندیدایی پیدا کردید که قابل لمس باشد و دارای کار تیمی عالی باشد ، اما مهارت های سخت خاصی ندارد ، از اینکه فرصتی برای آنها ایجاد کنید نترسید.
مهارت های بازاریابی را همیشه می توان به فرد مناسب آموخت.
اگر این را به عنوان یک کارمند بالقوه در می خوانید سئو صنعت ، دلسرد نشو تقریباً همه آنها موافقت کردند که مدرک دانشگاهی و گواهینامه های آنلاین اصلاً لازم نیست. این با تجربیات بیشتر ما در Ahrefs همخوانی دارد – اکثریت تیم بازاریابی هیچ صلاحیتی در بازاریابی ندارند.
در عوض ، بر پرورش نگرش مناسب تمرکز کنید. در اینجا آنچه شما باید تلاش کنید تا در آن خوب باشید ، با توجه به سایجو جورج:
- توانایی یادگیری و یادگیری سریع همه چیز ؛
- ذهن پرسشگر
- سعی کنید یک مسئله را کشف کنید ، اما اگر نمی توانید ، می توانید درخواست کمک کنید.
- مایل به اشتراک دانش و تخصص خود با تیم گسترده تر ؛
- بالاتر از همه ، یک بازیکن تیم باشید. اگر بازیکن تیم نباشید ، هیچ یک از مهارت ها مهم نیست ، زیرا بیشتر مهارت ها را می توان آموزش داد.
چه از طریق ساختن وب سایت خود و چه از طریق کارآموزی ، با نگرش صحیح و تجربه کافی ، شما هم یک هدف قرار می دهید سئو شغل تخصصی
سوال یا نظری دارید؟ از طریق توییتر به من اطلاع دهید.