مصرف کننده امروز به دنبال تعاملات تجاری شخصی تر و معنی دارتری است. چگونه می توانید برای به حداکثر رساندن ROI بازاریابی خود متصل شوید؟
در 24 مارس ، من یک وبینار مجله موتور جستجو را ارائه کردم که توسط Dan Dillon ، معاون اصلی بازاریابی در ارائه شد موبایل را فاش کنید.
دیلون کمپین های بازاریابی محلی اثبات شده ای را به اشتراک گذاشته است که هم اکنون می توانید از آنها برای جلب مخاطبان با اهداف بالا استفاده کنید.
در اینجا خلاصه ای از ارائه وی آورده شده است.
در حالی که به دلیل ابتلا به بیماری همه گیر COVID-19 ، خرید گسترده آنلاین در سال 2020 اتفاق افتاده بود ، اما باز هم تنها 21٪ از فروش خرده فروشی را به خود اختصاص داد.
حتی قبل از همه گیری ، بیشتر فروش خرده فروشی در فروشگاه های فیزیکی اتفاق افتاده است. همین روند به احتمال زیاد در سال 2021 نیز ادامه خواهد داشت.
از طرف دیگر ، تبلیغ کنندگان مشتاق هستند تا خریداران را به فروشگاه ها برگردانند.
یک eMarketer اخیر گزارش نشان می دهد که تعداد خرده فروشانی که قصد دارند هزینه تبلیغات خود را برای رانندگی در فروشگاه افزایش دهند ، طی شش ماه آینده تقریباً دو برابر شده است.
ارائه شخصی سازی
چیزی که تغییری نکرد ، انتظارات مصرف کنندگان از یک تجربه شخصی است.
تحقیقات Epsilon نشان داد که 80٪ هنگامی که مارک های تجاری تجارب شخصی را ارائه می دهند ، مصرف کنندگان به احتمال زیاد خرید می کنند.
اما شخصی سازی نباید فقط یک امر یک طرفه باشد. این باید در طول تعاملات مشتری اتفاق بیفتد.
خرده فروشانی که تا حد امکان نقاط تماس را در کانالهای بازاریابی و خرید شخصی می کنند ، احتمال دستیابی به آنها بیشتر است 300٪ ROI یا بیشتر ، بر اساس The Rise of Personalized Study.
خرده فروشانی که فقط بر روی تجربه خرید تمرکز دارند ، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) پایین را مشاهده می کنند.
اما واقعاً شخصی سازی به چه معناست؟
برای مصرف کنندگان ، این بدان معنی است که پیشنهادات ویژه فقط در دسترس آنها است و در تمام نقاط تماس ، به عنوان مشتری مشابه شناخته می شود.
مارک ها می توانند از انواع خاصی از محتوا که در هنگام شخصی سازی بیشترین جذابیت را دارند استفاده کنند.
این شامل:
- محصولات مرتبط با علاقه.
- توصیه های مشابه محصول براساس خرید یا جستجو.
- در دسترس بودن یا قیمت را به روز کنید.
- هدف گذاری مجدد محصول دقیق.
- بر اساس موقعیت مکانی آنها
- و بیشتر.
تنها مهمترین کاری که می توانید به عنوان بازاریاب برند انجام دهید این است که تبلیغ کالایی را برای مصرف کننده ای انجام دهید که می دانید با نشان دادن قصد ، آن محصول را می خواهد.
اما مهمترین چیز برای کار شخصی سازی داده ها است.
مصرف کنندگان می دانند که شخصی سازی بر اساس داده های آنها کار می کند و برخی از آنها مایل هستند که اطلاعاتی را از برند تجاری که با آنها تعامل دارند تجربه کنند.
در حقیقت، 66٪ کاربران دستگاه های همراه اگر زندگی را راحت تر می کند ، داده های شخصی را به اشتراک می گذارند و اگر زندگی را راحت تر می کند ، 69٪ از کاربران دستگاه تلفن همراه ، داده های موقعیت مکانی را به اشتراک می گذارند.
و آنچه خرده فروشان و مارک ها در اینجا آورده شده است می تواند در عوض دریافت کند اگر از شخصی سازی استفاده می کنند:
- فروش خرده فروشی 2-5٪ افزایش یافته است.
- هزینه های بازاریابی را 10-20 درصد کاهش دهید.
- افزایش میزان رضایت مشتری 20٪.
- نرخ تبدیل را 10-15٪ افزایش دهید.
- مشارکت کارمندان 20-30 افزایش یافته است.
Geofence برای به حداکثر رساندن ROI بازاریابی محلی
هنگام بازاریابی محلی ، خرده فروشان باید بر روی داده های مکان تمرکز کنند و از قصد خود برای ارائه تجربیات شخصی استفاده کنند.
بسیاری از تبلیغ کنندگان که کمپین های محلی را اجرا می کنند در حال ذخیره سازی ژئوفنس فروشگاه های خودشان هستند (یعنی ایجاد یک مرز مجازی برای مکان های تجاری خود) و بازاریابی مجدد را برای آن بازدیدکنندگان انجام می دهند تا دوباره برگردند.
همچنین می توان از ژئوفیسینگ استفاده کرد:
- در مکان های رقبا اگر می خواهید مخاطبان آنها را جذب کنید.
- در مکان های دیگری که مشتری ایده آل شما از آنها بازدید می کند.
با استفاده از شمشیربازی ، می توانید:
- مشتریان خود را حفظ کنید.
- سهم بازار را ببرید.
- مشتریان جدیدی پیدا کنید.
بازگرداندن خریداران به فروشگاه های محلی
داده های موقعیت مکانی به شما امکان می دهد به مشتریان وفاداری که بازاریابی کرده اید دسترسی پیدا کنید تا حتی در همه گیر همه موارد از فروشگاه خود بازدید کنید.
همچنین به شما امکان می دهد:
- برای مخاطبان با هدف بالا بازاریابی کنید و هزینه های بیهوده تبلیغات را از بین ببرید.
- خریداران معمولی که در سیستم دیگری ندارید را بگیرید.
با این حال ، بسیار مهم است که نه فقط در مورد مکان ها بلکه در مورد انواع مخاطبانی که به آنها بازاریابی می کنید ، فکر کنید.
MIT Sloan Management Review اخیراً پژوهش نشان می دهد که ترجیحات مصرف کننده چگونه تغییر کرده و خرده فروشان چگونه می توانند خود را منطبق کنند.
آنها پنج بخش عمده خرید مربوط به COVID-19 را شناسایی کردند:
- عملکردی: خریدارانی که مایلند به صورت حضوری به محیط های خرده فروشی برگردند که از قبل با طرح و طیف محصولات ارائه شده آشنایی داشته باشند.
- لمسی: خریدارانی که در خانه حوصله آنها سر رفته است و مشتاقانه می توانند به فروشگاه ها مراجعه کنند ، درصورتی که متوجه شوند خطر سلامتی نسبتاً کمی در طی همه گیری وجود دارد.
- تجربی: اینها خریدارانی هستند که فقط برای بررسی موارد موجود در لیست خرید در فروشگاه نیستند ، اما یک سفر خرید را به عنوان یک رویداد مشاهده می کنند.
- انحراف: خریداران مشتاق بهانه بیرون آمدن از خانه هستند و در میان بازگشایی فروشگاه ها بیشترین هیجان را داشتند.
- بی میل: خریدارانی که هرگز از خرید حضوری هیجان زده نیستند ، حتی وقتی بیماری همه گیر وجود نداشته باشد ..
هر بخش خریدار ارزشها و نیازهای مختلفی دارد و مهم این است که به آنها توجه کنید مخصوصاً هنگام ساخت پیام تبلیغاتی خود.
خرده فروشان و دارندگان مارک می توانند با استفاده از چارچوب SAVE (مخفف Solutions، Access، Value، و Education) هر بخش را هدف قرار دهند.
پیام شخصی سازی شده رانندگی بهترین بازگشت سرمایه
در طول تجربه مشتری چندین نقطه تماس وجود دارد که خریدار شما واقعاً با پیام شما طنین انداز می شود:
- برای یادآوری مشتریان برای بازگشت و پایان خرید خود (به عنوان مثال تبلیغاتی ، وفاداری ، برگرداندن برگه ، سبد خرید رها شده) از پیام شخصی استفاده کنید
- محتوای وب سایت شخصی و / یا برنامه تلفن همراه.
- توصیه های محصول شخصی شده.
بازاریابی ژئوفیسینگ در فیس بوک
مدیر تبلیغات Facebook ابزاری همه در یک برای ایجاد تبلیغات ، مدیریت زمان و مکان اجرای آنها و پیگیری عملکرد کمپین های شما است.
ساده ترین فکر کردن در مورد مدیر تبلیغات فیس بوک در سه بخش مخاطبان ، مجموعه تبلیغات و تبلیغات است.
بیایید در مورد هر یک از این قسمت ها بیشتر صحبت کنیم.
مخاطبان سفارشی بهترین دوست شما هستند
سه نوع مخاطب وجود دارد که می توانید در مدیر تبلیغات فیس بوک ایجاد کنید:
- مخاطبان اصلی.
- مخاطبان سفارشی.
- مخاطبان زیبا.
برای ایجاد مخاطب اصلی ، باید معیارهایی مانند جمعیتی ، علایق و رفتارها را انتخاب کنید. تبلیغ شما برای افرادی که با این معیارها مطابقت دارند نمایش داده می شود.
مخاطبان سفارشی بیشتر از مخاطبان اصلی مورد هدف قرار می گیرند ، زیرا براساس اطلاعات شما ایجاد می شوند.
این مخاطبان به شما امکان می دهد بیشترین کنترل را در مورد افرادی که تبلیغات شما را در فیس بوک می بینند داشته باشید – و اگر از مخاطبان سفارشی استفاده نمی کنید ، وقت آن است که شروع کنید. آنها سریعترین راه برای رسیدن به ROI بهتر هستند.
برای تنظیم این مخاطبان ، می توانید مخاطبان سفارشی را با استفاده از انواع مختلفی از داده های سازمان خود ایجاد کنید. مفیدترین آنها:
- آدرس ایمیل.
- شناسه تبلیغات موبایل
- شماره تلفن.
- شرکت.
- عنوان شغلی
پس از ایجاد مخاطب سفارشی ، می توانید مخاطبان زیبایی جلوه دهید. فیس بوک از داده های شما در مخاطبان سفارشی شما استفاده می کند و افراد مشابه را در سیستم عامل پیدا می کند.
این یک روش عالی و مقرون به صرفه برای افزایش سطح دسترسی شماست. این یک روش خوب برای استقرار در صورت نیاز به مخاطبان بیشتر برای فعالیتهای بزرگتر است. نرخ تبدیل ممکن است پایین بیاید ، اما آگاهی افزایش می یابد.
مجموعه آگهی ها: چه کسی ، چه زمانی و چه مقدار
یک مجموعه تبلیغات می تواند از یک یا چند تبلیغ شما تشکیل شود.
در این سطح ، نحوه اجرای تبلیغات خود را تعیین خواهید کرد ، از جمله بودجه ، برنامه و مخاطبان.
تبلیغات: جایی که لاستیک با جاده ملاقات می کند
تبلیغات شما همان چیزی است که مخاطب شما می بیند – تصاویر ، فیلم ها ، متن و دعوت به عمل.
شما می توانید در یک مجموعه تبلیغات چندین تبلیغ داشته باشید. ما توصیه می کنیم تست های A / B را انجام دهید تا ببینید کدام یک از تبلیغات بر اساس KPI خاص شما عملکرد بهتری دارند.
آنچه واقعاً مهم است را بسنجید
پیوند تبلیغات با تبدیل آنلاین و خریدهای آنلاین کاملاً ساده است.
اما اگر در حال اجرای کمپین هایی هستید که به منظور ترافیک پا و خرید در خرده فروشی های خشت و خمپاره طراحی شده اند ، چه می کنید؟
این مکان جایی است که داده های مکانی سازگار با حریم خصوصی وارد می شوند. داده های موقعیت مکانی معتبرترین اطلاعات را برای انتساب ترافیک پا ایجاد می کند ، یعنی هزینه تبلیغات آنلاین را برای بازدیدهای آفلاین (در فروشگاه) گره می زند.
با استفاده از داده های موقعیت مکانی ، شما مخاطبان سفارشی متشکل از افرادی را که از مکان های خاصی بازدید می کنند و تبلیغات را برای آن افراد ارائه می دهند ، ایجاد می کنید.
این مخاطبان می توانند از مشتریان فعلی ، مشتریان رقیب و بازدید کنندگان از مکانهایی که در غیر این صورت برای شما مهم هستند تشکیل شود.
در نرم افزار بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی خود که مخاطبان خود را در آن ایجاد کرده اید ، می توانید ببینید که چه بخشی از مخاطبان هدف شما در مکان هایی که تبلیغ می کنید نشان داده شده اند و اسناد را به راحتی تعیین می کنید.
بسته به ابزاری که استفاده می کنید ، نرم افزار بازاریابی مبتنی بر مکان همچنین می تواند گزارشات دقیق تری مانند ترافیک پا در روز و مقایسه با ترافیک فروشگاهی رقبا را به شما نشان دهد.
این امکان را برای شما فراهم می کند تا ببینید عملکرد کمپین شما در زمان واقعی تقریباً خوب است و هنگام پرواز تنظیماتی را انجام دهید.
نیازی نیست صبر کنید تا کمپین به پایان برسد و سپس با یک چرخه کاملاً جدید کمپین دوباره امتحان کنید.
مطالعه موردی
Moe’s یک زنجیره حق رایانه رستوران سریع و گاه به گاه است که یک کمپین تبلیغاتی را با اهداف زیر اجرا می کند:
- بارگیری برنامه Moe و بازپرداخت کوپن را درایو کنید.
- ترافیک پا به رستوران ها را افزایش دهید.
- مشتریانی که به مکان های رقابتی می روند را به نفع خود جلب کنید.
برای این کار ، آنها در رسانه های اجتماعی تبلیغات کردند و از مخاطبان سفارشی در فیس بوک استفاده کردند.
آنها مخاطبان ایده آل خود را با استفاده از ژئوفنسینگ پیدا کردند:
- بازدید کنندگان از Moe’s.
- بازدید کنندگان از رقبای مستقیم مانند Qdoba و Chipotle بازدید می کنند.
- بازدید کنندگان از رقبای غیرمستقیم (به عنوان مثال ، رستوران های مکزیکی در رالی ، منطقه NC).
آنها پس از یک هفته توانستند نزدیک به 20،000 غذاخوری را شکار کنند.
آنها لیستی از شناسه های تبلیغات موبایل را گرفتند و سپس آنها را وارد فیس بوک کردند که با 85٪ از این بازدیدکنندگان محلی محلی (17،000) مطابقت دارد.
نتایج؟
آنها شاهد افزایش 67 درصدی در تبدیل برنامه ها بودند.
با هدف قرار دادن این مخاطبان ، آنها توانستند وفاداری مشتری خود را بهبود بخشند و غذاهایی را که در معرض خطر از دست دادن از رقیب خود قرار داشتند ، حفظ کنند.
پرسش و پاسخ
س: چه ابزارها / خدماتی را برای بازاریابی geofence پیشنهاد می کنید؟
دن دیلون: بازدید از محلی از Reveal Mobile. این بازاریابان را قادر می سازد مخاطبان سفارشی خود را براساس مکانهایی که مصرف کنندگان بازدید می کنند ، ایجاد کنند.
همچنین بازاریابان را قادر می سازد تا 18 ماه جستجو کنند ، بنابراین می توانید برای مخاطبانی که قبل از همه گیری از مکان های خاصی بازدید کرده اند ، تبلیغ کنید. از همه بهتر ، انتساب برای همه کمپین های شما با گزارش های واضح و عملی ساخته شده در داخل آن گنجانده شده است.
[Slides] استراتژی های بازاریابی محلی اثبات شده برای ایجاد تجربه مشتری و بازگشت سرمایه
SlideShare زیر را بررسی کنید.
اعتبار تصویر
عکسهای گرفته شده توسط نویسنده ، مارس 2021