استخدام هر آژانس بازاریابی محتوا آسان است. اگر می خواهید به سرعت شروع به تولید محتوا کنید، گزینه های زیادی وجود دارد.
با این حال، پیدا کردن آژانس مناسب – کسی که واقعاً تجارت شما را درک می کند و می تواند به اهداف شما کمک کند – دشوار است. و اگر می خواهید استراتژی بازاریابی محتوای شما موفق باشد، استخدام شریک مناسب کاملا ضروری است.
فرآیند استخدام یک آژانس بازاریابی محتوا می تواند زمان بر باشد.
اما داشتن یک طرح کلی از اهداف شما و سوالات کلیدی که باید در طول فرآیند غربالگری بپرسید به شما کمک می کند تا زمانی را برای بحث با فروشندگان اشتباه تلف نکنید.
در اینجا، فهرستی از سوالات مهمی را که باید قبل از انتخاب یک آژانس بازاریابی محتوا بپرسید، پیدا خواهید کرد تا مطمئن شوید که برای تیم و سازمان بازاریابی منحصر به فرد خود مناسب هستید.
1. آیا سئو انجام می دهید؟
اگر چنین است، از چه بهترین شیوه ها استفاده می کنید؟
بسیاری از آژانس ها ادعا می کنند که متخصص سئو هستند. در حالی که برخی مطمئناً مهارتهای سئو قوی دارند، حقیقت سخت این است که بسیاری از کسانی که ادعا میکنند سئو را به خوبی انجام میدهند، در واقع با بهترین شیوههای منسوخ کار میکنند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
درک درستی از عناصر سئو که آژانس بازاریابی محتوا در نظر می گیرد و همچنین بهترین شیوه هایی که آنها اعمال می کنند بسیار مهم است.
درخواست از آنها برای به اشتراک گذاشتن بهترین مستندات تجربی به شما کمک می کند تا درک بهتری از دانش آنها داشته باشید و اینکه آیا آنها در مورد آخرین استراتژی ها به روز هستند.
اگر خودتان یک متخصص سئو نیستید، من به شدت توصیه میکنم قبل از شروع فرآیند غربالگری برای آژانس بازاریابی محتوا، آن را توسط شخصی اجرا کنید که در حال انجام تحقیقات آنلاین است.
2. چگونه به کسب و کار ما کمک خواهید کرد؟
ممکن است این یک سوال کاملاً اساسی به نظر برسد، اما کاملاً ضروری است. مهم نیست چقدر در مورد آژانس هیجان زده هستید، لطفا فراموش نکنید که این یکی را بپرسید!
در ابتدا، آژانس ممکن است یک استراتژی بازاریابی محتوای نسبتاً ساده یا جهانی را به شما ارائه دهد که در بین مشتریان از آن استفاده می کند. این خوب است – این یک نقطه پرش خوب است. اما پیگیری کنید تا ببینید چگونه با نیازهای خاص کسب و کار شما مطابقت خواهد داشت.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
به عنوان مثال، آژانس ممکن است استانداردهای خاصی را برای تعداد کلمات یا دفعات انتشار تعیین کند. اما ممکن است شما در یک تجارت بسیار فنی باشید که به پستهای عمیقتری نیاز دارد، یا شاید کسبوکار شما به محتوای سبک رهبری فکری نیاز دارد که نیاز به مصاحبه با کارشناسان موضوع شما (SMEs) دارد.
این نه تنها به آژانس فرصتی برای ارائه مشاوره استراتژیک و نشان دادن تخصص خود می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا درک بهتری از میزان تعهد آنها به تجارت و صنعت خود داشته باشید.
3. چه نتایجی می توانیم انتظار داشته باشیم؟
استراتژی های بازاریابی محتوای موفق زمان بر است. اگر یک آژانس محتوا جهان را به شما وعده می دهد، قطعاً یک پرچم قرمز است.
از آنها بخواهید با توضیح جزئیات استراتژی خود و/یا با به اشتراک گذاشتن نتایجی که برای سازمان مشابه دیگری به دست آورده اند، آن را ثابت کنند.
به طور خاص، زمانی که یک آژانس محتوا هر نوع نتیجه نهایی را وعده می دهد، این یک پرچم قرمز خودکار است. بدیهی است که این هدف نهایی همه استراتژی های بازاریابی ما است. اما عوامل بسیار زیادی خارج از کنترل آنها وجود دارد تا یک آژانس محتوا وعده فروش، مشتریان جدید و غیره را بدهد.
بر کسی پوشیده نیست که ردیابی و گزارش موفقیت محتوا همیشه آنطور که ما میخواهیم آسان نیست. به عنوان مثال، اندازه گیری آگاهی از برند دشوار است.
در عین حال، میخواهید مطمئن شوید که آنها خودشان را مسئول نتایجی میدانند که سازمان شما باید ببیند، به همین دلیل است که باید بدانید آژانس دقیقاً چگونه موفقیت آنها را اندازهگیری میکند و از چه معیارهایی برای اثبات آن استفاده میکند.
تعیین اهداف در مورد افزایش ترافیک و تبدیل، بهبود دید کلمات کلیدی و افزایش اشتراکهای اجتماعی بسیار واقعیتر به نظر میرسد. تعیین کنید که آنها (و شما) با چه اهدافی راحت هستند – و آنها را مشخص کنید.
4. چگونه نتایج را گزارش می دهید؟
ردیابی عملکرد و گزارشدهی بسیار مهم است، به خصوص که در حال ایجاد اعتماد با آژانس بازاریابی محتوای خود هستید. حتماً از آنها بپرسید که معمولاً چگونه مشتریان را ردیابی می کنند و به آنها گزارش می دهند و چند بار این کار را انجام می دهند.
آنها همچنین ممکن است چند گزارش نمونه بدون مارک داشته باشند که می توانند با شما به اشتراک بگذارند تا بینش بیشتری در مورد نحوه ارائه همه آنها ارائه دهند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
در حالی که آنها ممکن است یک چارچوب گزارش استانداردی داشته باشند که برای مشتریان استفاده می کنند، ایده خوبی است که ببینید آیا و چگونه آن را برای کسب و کار شما سفارشی می کنند.
به عنوان بخشی از فرآیند ورود، یک آژانس محتوای با کیفیت یک گزارش پایه برای شما تهیه می کند. به این ترتیب، در نهایت می توانید پیشرفت را از آغاز رابطه خود مشاهده کنید.
5. چه چیزی از تیم ما مورد نیاز خواهد بود؟
تعیین انتظارات در مورد انتظاراتی که آژانس محتوا از تیم شما دارد – به منظور دستیابی به نتایجی که وعده داده است – کلیدی است.
آنها چقدر می خواهند که شما در این کار مشارکت داشته باشید؟ چه نوع بررسی ها و تاییدیه هایی مورد نیاز خواهد بود؟ این فرایند چگونه کار می کند؟ اینجا چیزهای زیادی برای پوشش دادن وجود دارد.
پرداختن به این موضوع قبل از اینکه بخواهید با یک آژانس پیش بروید، به جلوگیری از گفتگوهای دشوارتر در آینده کمک می کند.
6. در چه صنایعی تخصص دارید؟
همانطور که در حال تحقیق در مورد آژانس ها هستید، ضروری است که تخصص آنها را در نظر بگیرید. برخی ادعا می کنند که یک جک از همه معاملات هستند، اما این همیشه بهترین چیز نیست.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
در واقع، بسیاری از اوقات این یک پرچم قرمز است. آژانسهای بازاریابی محتوایی که بهجای تلاش برای خوب بودن در همه چیز، آنچه را که در آن خوب هستند پیدا میکنند و به آن پایبند هستند، در ارائه محتوای باکیفیت به مشتریان خود موفقتر هستند.
آژانسی که در حال حاضر درک کاملی از صنعت شما دارد، در نهایت کار با آن آسان تر خواهد بود.
آنها درک درستی از نکات دردناک و آنچه که مخاطبان شما بیشتر با آنها طنین انداز می کنند خواهند داشت تا استراتژی محتوایی متناسب با مخاطبان هدف شما ایجاد کنند.
آنها استراتژیهایی را در صنعت شما آزمایش کردهاند و از موفقیتها و حتی شکستهای گذشته درس گرفتهاند، که میتواند به شما در جلوگیری از اشتباهات مشابه کمک کند.
برای آژانسهایی که ادعا میکنند در صنعت شما تخصص دارند، دریغ نکنید که از آنها مطالعات موردی و نمونههایی از آنها را بخواهید که به اهدافی مشابه با اهدافی که شما تعیین کردهاید دست مییابند.
7. پروژه چگونه مدیریت خواهد شد؟
مهم نیست که آژانس چقدر است، این سوال اساسی است. هنگامی که قراردادی را امضا می کنید، بسیاری از آژانس ها برنامه را به یک مدیر کل پروژه یا مدیر حساب که تجربه بسیار محدودی دارد واگذار می کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
یک آژانس خوب یک متخصص بازاریابی محتوا دارد که برنامه شما را مدیریت می کند. اگر اینطور نیست، ممکن است بخواهید قبل از تنظیم قراردادها دوباره ارزیابی کنید.
داشتن یک مدیر محتوای باتجربه که در استراتژی پروژه شما دخیل است برای ایجاد یک پایه محکم و دستیابی به اهداف شما کاملا ضروری است.
درک درستی از نحوه ساختار تیم نویسندگی نیز مهم است. آیا یک تیم اختصاصی از نویسندگان در پروژه خود خواهید داشت؟ یا نویسندگان متناوب خواهند شد؟ اگر شیوه نوشتن یک شخص خاص را دوست دارید یا دوست ندارید، آیا انعطاف پذیری برای کار کم و بیش با او وجود دارد؟
جابجایی کارمندان یک چالش واقعی برای آژانس ها است، بنابراین سؤال در مورد صلاحیت نویسندگان نیز مفید است. چند سال سابقه کار دارند؟ آیا آنها نویسندگان فنی هستند؟
اگر دائماً نویسندگان جدیدی در پروژه شما وجود دارد، حفظ لحن و سبک نوشتاری ثابت میتواند همراه با بسیاری دیگر به یک مشکل تبدیل شود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
همچنین ایده خوبی است که در مورد فرآیند ارتباط پرس و جو کنید – چند بار با آژانس چت می کنید و از چه ابزارهایی استفاده می کنید.
8. آیا می توانید اثبات نتایج را به اشتراک بگذارید؟
این چیزی است که در بالا به طور خلاصه به آن اشاره کردم، اما سزاوار بحث عمیق تر است. هنگام ارزیابی یک آژانس، فقط نمونه هایی از کار آنها را نپرسید. نتایج واقعی را نیز بخواهید.
اگر آژانسی مدرکی برای نتایج نداشته باشد، راه آسانی برای رد صلاحیت آنها است. از سوی دیگر، اگر آژانس بتواند نتایج مشابهی را با نتایج مورد انتظار شما به اشتراک بگذارد – خواه ترافیک، تبدیل، کلمات کلیدی یا همه موارد فوق باشد – به شما در تصمیم خود اطمینان می دهد.
ممکن است ناگفته نماند که شما باید مدتی را صرف بررسی مطالعات موردی آنها در وب سایت خود کنید. اما آنها باید شواهد بیشتری در جیب پشتی خود داشته باشند – اسکرین شات از Google Analytics، توصیفات و غیره.
9. چه نوع محتوایی ایجاد می کنید؟
صادقانه بگویم، این یک نوع سوال ترفند است. اما هنوز سوال کردن ضروری است.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
یک آژانس بازاریابی محتوای باکیفیت باید بتواند انواع مختلفی از محتوا از جمله پستهای وبلاگ عمومی، بخشهای رهبری فکری، وثیقه فروش، صفحات واژهنامه یا برخی از انواع محتوای مبتنی بر تعریف، داراییهای محتوای ممتاز مانند کتابهای الکترونیکی و کاغذهای سفید را در اختیار شما قرار دهد. و بیشتر.
حتی اگر در فرآیند تولید محتوای خود دست دیگری دارید، اگر آژانس نتواند هر یک از این نوع دارایی ها را در اختیار شما قرار دهد، کمی نگران کننده است.
انواع مختلف محتوا، چیزهای متفاوتی را به نمایش می گذارد و دانستن آژانس می تواند محتوایی را که برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد.
10. از چه ابزارهایی استفاده می کنید؟
این یکی از سوالات مورد علاقه من برای پرسیدن است – نه فقط در بحث های بازاریابی محتوا، بلکه برای تصمیم گیری در مورد استخدام. این یک راه عالی برای بررسی سطح تخصص آنها و همچنین کشف ابزارهای جدید در فضا است.
برای مثال، اگر فردی را برای انجام سئو استخدام میکنم و او از SEMrush، Ahrefs یا Moz به عنوان یکی از ابزارهای خود نام نمیبرد، احتمالاً برای این نقش مناسب نیست.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
یکی از مزایای متعدد کار با آژانس محتوا، دسترسی به ابزارهای تخصصی است که ممکن است کسب و کار شما از قبل در پشته MarTech شما نداشته باشد. همچنین برای مقاصد گزارش دهی بسیار مهم است.
انتخاب آژانسی که از بهترین ابزار برای کار استفاده می کند، به اطمینان از ارزشمند بودن سرمایه گذاری شما کمک می کند. همچنین این یک راه عالی برای کمک به آژانس های پیشرو است که از بقیه متمایز شوند.
11. هزینه آن چقدر خواهد بود؟
آخرین اما نه کم اهمیت، شما بدیهی است که باید سرمایه گذاری مورد نیاز کسب و کار خود را درک کنید.
این ضرب المثل رایج را به خاطر بسپارید که می گوید: «آنچه را که برایش پول می پردازی دریافت می کنی». پیشنهاد ارزانتر به این معنی نیست که انتخاب مناسبی برای کسب و کار شماست.
در واقع، اگر قیمت آن خیلی پایین است، ممکن است بخواهید به تابلوی طراحی برگردید.
میتوانید آن را به اطلاع آژانس برسانید و مستقیماً از آنها بپرسید که چرا آنها بسیار مقرون به صرفهتر از سایرین هستند – چگونه میتوانند قیمتها را پایین نگه دارند و آیا کیفیت محتوا به این دلیل به خطر میافتد؟
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
اگر هیچ چیز دیگری نیست، باید خودتان کمی بررسی و بررسی کنید تا مطمئن شوید که دلارهای بازاریابی را به طور کلی هدر نمی دهید.
در عین حال، این بدان معنا نیست که گران ترین پیشنهاد نیز راهی است که باید انجام شود. از تمام تحقیقات و غربالگری هایی که در طول این فرآیند انجام داده اید استفاده کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.
افکار نهایی
به یاد داشته باشید، بخشی از این تصمیم مستلزم استفاده از قضاوت خود و اعتماد به دل خود است. برخی از ملاحظات را که ممکن است نتوانید مستقیماً در طول فرآیند غربالگری بپرسید و لازم است خودتان حفاری کنید.
یکی از مهمترین چیزها این است که آیا آنها آنچه را که موعظه می کنند عمل می کنند؟
یک راه آسان برای تشخیص اینکه آیا یک آژانس بازاریابی محتوا پر از آن است (به دلیل عدم وجود عبارت بهتر) با نگاه کردن به محتوای خود است. می توان تصور کرد که آنها همان کیفیت محتوایی را که در وب سایت خودشان وجود دارد را برای مشتریان خود ارائه می دهند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
آیا مطابق با استانداردهای شماست؟
اگر به اعتبار سنجی اضافی نیاز دارید، از آنها بپرسید که آیا می توانند مرجعی را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید مستقیماً آن را از یک مشتری بشنوید.
با پرسیدن سوالات مطرح شده در این مقاله، امیدواریم آژانس بازاریابی محتوا و شریک مناسب برای کسب و کار خود را پیدا کنید. با آرزوی موفقیت در جستجوی شما!
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Shutterstock/View Apart