نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.
تکمیل خودکار گوگل (که اغلب به آن پیشنهاد گوگل نیز گفته می شود) یکی از اولین پیشرفت های جستجوی گوگل است که در رادار سئوکاران ظاهر شد.
سالها پیش، Google Suggest چیزی بود که نتایج Google Instant را تقویت کرد و تأثیر زیادی بر سفرهای جستجوی کاربران گذاشت. SEO ها از آن به عنوان یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی استفاده می کنند.
با این حال، ویژگیهای جستجوی بسیار بیشتری وجود دارد، به خصوص پس از تمام بهروزرسانیهایی که Google معرفی کرده است و Google Autocomplete را به یک پلتفرم هوشمند و پیشبینیکننده خودش تبدیل میکند.
تکمیل خودکار گوگل چیست؟
Google Autocomplete به کاربران اجازه میدهد تا با پیشنهاد برنامههای افزودنی احتمالی آنچه در حال حاضر تایپ میکنند، به راحتی درخواست خود را تکمیل کنند:

پیشنهادات Google پویا هستند – همانطور که درخواست خود را تایپ می کنید فوراً تغییر می کنند. گوگل در تلاش است تا معنای تایپ کردن کاربر را پیش بینی کند. این پیشبینیها احتمالاً بر رفتارهای جستجو تأثیر میگذارند، زیرا افراد ممکن است به طور غریزی پیشنهادی را انتخاب کنند که هرگز قصد تایپ آن را نداشتهاند. به عبارت دیگر، تکمیل خودکار گوگل باید در اولویت سئو قرار گیرد.
اما عامل دیگری وجود دارد که این ویژگی را برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم میکند: بهطور پیشفرض، پیشنهادات را در نوار آدرس حداقل سه مرورگر محبوب ارائه میکند: فایرفاکس، گوگل کروم، و سافاری.
در اینجا نوار آدرس کروم است که عبارات جستجو را پیشنهاد می کند (و به طور خودکار آنها را تکمیل می کند) همانطور که شما تایپ می کنید.

حالا تصور کنید که دامنه شما plumber.com است و مشتری شما سعی می کند نام دامنه شما را تایپ کند.
این به این معنی است که در بسیاری از موارد از کاربران خواسته میشود که جستجو کنند، حتی زمانی که هیچ قصدی برای این کار نداشته باشند و عباراتی را که توسط گوگل پیشنهاد شده است را جستجو کنند.
پیشبینیهای تکمیل خودکار گوگل چگونه کار میکنند؟
پیشبینیهای تکمیل خودکار Google بر الگوهای جستجوی محبوب واقعی کاربران متکی است، یعنی آنچه جستجوگران Google تمایل دارند در مرحله بعدی تایپ کنند. به عبارت دیگر، پیشنهادات گوگل منعکس کننده رایج ترین عبارت های جستجو هستند.
عوامل دیگری که بر پیش بینی های گوگل تأثیر می گذارد هستند:
-
مکان جستجوگر
-
جستجوهای گذشته کاربر
-
پرس و جوهای جستجوی پرطرفدار در حال حاضر. به عنوان مثال، به نظر می رسد بسیاری از این پیشنهادات توسط جستجوهای پرطرفدار هدایت می شوند:

با غیرفعال کردن شخصیسازی، میتوانید سابقه جستجوی گذشته خود را غیرفعال کنید تا با پیشبینیهای Google خود درگیر نشود اینجا. به این ترتیب بینش بهتری نسبت به عادات جستجوی کاربران هدف خود خواهید داشت.
از تکمیل خودکار گوگل برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود استفاده کنید
تحقیقات کلمات کلیدی دقیقاً همان روشی است که SEO ها برای سال ها از Google Suggest استفاده می کردند – با موفقیت بسیار.
تکمیل خودکار Google برای کشف عبارات خاص و مرتبطتر که جستجوگران برای حل مشکلات یا پاسخ به سؤالات استفاده میکنند عالی است، زیرا هنگام تایپ عبارت جستجوی شما را گسترش میدهد. اگر جستجوی شما زیاد جستجو شود، Google به گسترش آن بیشتر و بیشتر ادامه میدهد – فقط کافیست در انتهای هر پرس و جو، فاصله را فشار دهید:

همه این پیشنهادات با محدود کردن اصطلاح اولیه شما به زوایای خاص تر، ایده های محتوایی را ارائه می دهند.
در حالی که می توانید این کار را با استفاده از کادر جستجو انجام دهید، می توانید از ابزارهایی مانند کلید واژه یاب پیشنهاد برای آسانتر و سریعتر کردن آن، زیرا هر یک از اصطلاحات انتخابی شما را عمیقتر تا سطح سه گسترش میدهد:

تعداد کمی نیز وجود دارد پلاگین ها که آن پیشنهادات را درست در ویرایشگر پست وردپرس شما آورده است.
از Google Autocomplete برای تحقیق در مورد سؤالات استفاده کنید
تحقیق در مورد سوالات در سطوح مختلف مفید است، از ایده پردازی محتوا گرفته تا شناسایی چالش هایی که مشتریان شما ممکن است با محصول یا خدمات شما تجربه کنند.
Google Autocomplete یکی از قدرتمندترین منابع سوالات تخصصی است که کاربران هدف شما به طور معمول برای حل مشکلات مرتبط تایپ می کنند. برای یافتن این سؤالات، کافی است کلمات سؤالی (چرا، چگونه، کجا و غیره) را در مقابل عبارت جستجوی خود در کادر جستجوی Google تایپ کنید:

برای جلوگیری از انجام دستی این کار، می توانید استفاده کنید به مردم پاسخ دهید، که از این ترفند برای ایجاد نقشه ذهنی سوالات بر اساس کلمه کلیدی شما استفاده می کند:

چندین راه برای پیاده سازی این سوالات در استراتژی بهینه سازی محتوا وجود دارد:
-
در محل راه اندازی کنید دانش محور برای جذب ترافیک طولانی و توانمندسازی تیم پشتیبانی مشتری خود.
-
از این سوالات در خود استفاده کنید به روز رسانی محتوا استراتژی هنگام بهینه سازی صفحات قدیمی یا قدیمی.
-
یک سری/لیست پخش یوتیوب یا حتی یک دوره ویدیویی راه اندازی کنید تا به هر یک از این سوالات، یکی یکی پاسخ دهید. شما محتوای زیادی خواهید داشت که می توانید مجدداً در سایت خود، در رسانه های اجتماعی و جاهای دیگر استفاده کنید.
ناراتو یک پلت فرم ایجاد محتوا و همکاری مفید است که به شما امکان می دهد این سؤالات را وارد کنید و آنها را در خلاصه محتوا و خود محتوای خود ادغام کنید:

Narrato به شما کمک می کند تا داده های زیادی را در مورد هر پروژه محتوایی ادغام کنید و به شما کمک می کند راهنماهای بهینه سازی شده بهتر، آهنرباهای سرب یا صفحات فرود تجاری ایجاد کنید.
از Google Auto Complete برای تحقیق در مورد نهادهای مفهومی مرتبط استفاده کنید
گسترش کلیدواژههای اصلی نحوه استفاده ما از Google Autocomplete برای سالها است، اما این ابزار در حال تکامل است، و این روزها بینش بیشتری در مورد نحوه جستجوی افراد و آنچه که Google مرتبط با موضوع مورد نظر شما (و سفر خرید) میداند، ارائه میکند.
به طور سنتی، گوگل پیشبینیهای جستجو را قبل از انجام جستجو ایجاد میکرد. امروزه گوگل به شما کمک خواهد کرد پالودن جستجوی شما با پیشنهاد عبارات جایگزین بعد از شما جستجو را انجام دهید
برای ایجاد این پیشنهادات، کافی است نشانگر خود را پس از بارگیری نتایج جستجو در کادر جستجوی Google برگردانید. به این موارد “تصفیه های جستجو” گفته می شود:

مزیت کلیدی این تمرین این است که میتوانید مفاهیم و نهادهای مرتبطی را که ممکن است بخواهید در استراتژی بهینهسازی خود بگنجانید، کشف کنید.
به عنوان مثال، اگر شما برای [why is google maps slow] و مکاننمای خود را در هرجایی داخل درخواست خود در کادر جستجو قرار دهید، Google Autocomplete سعی میکند با پیشنهاد دادن به شما در تعیین مشکل کمک کند. [delay time] بجای [slow] و مطمئن شوید که واقعا منظورتان است [maps] و نه [google earth slow].
هیچ بینشی در مورد چگونگی ایجاد اصلاحات جستجو توسط Google وجود ندارد، اما آنها احتمالاً به سفرهای جستجوی کاربران خود متکی هستند (یعنی همان شخصی که این سؤالات را در یک جلسه تایپ می کند).
رتبه بندی SE از اصلاحات جستجو برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبطی که می خواهید در استراتژی سئوی خود استفاده کنید، استفاده می کند:

تکمیل خودکار اصلاحات جستجو در بازاریابی محلی
اصلاحات جستجو پیامدهای زیادی دارد. به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار محلی هستید، باید از تکمیل خودکار برای کشف شهرهای مرتبط و شهرهایی که ممکن است مردم منطقه شما برای یافتن مشاغل مشابه استفاده کنند، استفاده کنید. اینها همه کلمات کلیدی هدف شما هستند:

در این مورد، یک لوله کش واقع در Halfmoon، NY می داند که باید صفحاتی داشته باشد که Clifton Park، Ballston Spa، و Glenville را هدف قرار دهد. آنها همچنین یک رقیب محلی متمایز را پیدا خواهند کرد تا مراقب آن باشند.
جالب است که گوگل می داند که نهادهای مرتبط با موقعیت مکانی شما چقدر باید فاصله داشته باشند. در مورد لوله کش، گوگل مکان هایی را در فاصله 10 تا 30 دقیقه پیشنهاد می کند. اما اگر چیزی مانند “زمین بازی” را در همان شهر جستجو کنید، تنها مکان هایی در فاصله پنج دقیقه رانندگی به شما پیشنهاد می شود:

از Google Auto Complete برای استراتژی مدیریت شهرت ارگانیک استفاده کنید
جستجوی برند محور زمانی است که یک عبارت جستجو حاوی نام تجاری یا محصول شما باشد.
مشتریان بالقوه شما از جستجوی برند-محور شما استفاده میکنند تا بفهمند آیا شرکت شما ارزش معامله با آن را دارد یا محصول شما همان چیزی است که آنها به آن نیاز دارند.
بدیهی است که جستجوی برند بخشی ضروری از قیف فروش شما است و نمی توانید آن را به طور کامل کنترل کنید.
با تکمیل خودکار Google، جستجوی مارک حتی پیچیدهتر و کمتر قابل کنترل میشود:
-
ممکن است گوگل از مشتریان شما بخواهد که نام شما را جستجو کنند، زمانی که می خواهند دامنه شما را تایپ کنند و به سایت شما برسند. در این مورد، تکمیل خودکار گوگل ممکن است حواس مشتریان واقعی شما را منحرف کند و از سایت شما دور کند، بنابراین باید مطمئن شوید که نتایج جستجوی برند شما آنها را به سایت شما بازگرداند.
-
Google Autocomplete ممکن است به مشتریان شما «ایدههایی» درباره کارهایی که باید قبل از خرید از شما انجام دهند ارائه دهد (و در نهایت باعث شود نظرشان تغییر کند).
به این دو دلیل، نتایج تکمیل خودکار مارک شما باید اولویت شرکت شما باشد:
-
تحقیق و گسترش آنهایی که از ابزارهایی مانند استفاده می کنند کلید واژه یاب پیشنهاد، به مردم پاسخ دهید، و رتبه بندی SE (همه در بالا ذکر شد).
-
رتبه بندی خود را برای همه این جستارهای جستجو دنبال کنید (به طور طبیعی، شما می خواهید صفحات شما رتبه 1 را کسب کنند تا فوراً آن جستجوگران را به سایت خود بازگردانید).
-
از دیده شدن نام تجاری خود در فهرست های بیش از ارگانیک اطمینان حاصل کنید. SERP های گوگل بصری و تعاملی هستند، به این معنی که بسیاری از افراد ممکن است هرگز روی آن نتایج ارگانیک کلیک نکنند. این جستوجوگران باید برند شما را در سراسر آن SERPها ببینند تا در نهایت متقاعد شوند که به سایت شما بروند:

SERP های مارک دار اغلب شامل چرخ فلک های تصویری و ویدئویی، جعبه های People Also Ask، توییت هایی از حساب رسمی برند و موارد دیگر می شوند. یک استراتژی مدیریت شهرت به خوبی سازماندهی شده باید تمام این بخش ها و عناصر جستجو را هدف قرار دهد.
برای کلیدواژه های کلیدی مارک تجاری شرکت خود، راه اندازی کنید پینگ بصری، یک پلتفرم نظارت بر تغییرات که به محض اینکه SERPهای مارک دار شما چیزی اضافه یا حذف کنند به شما هشدار می دهد. همچنین از هرگونه تغییر در پانل دانش خود، نتایج جدید، تصاویر یا ویدیوهای جدید در چرخ فلک های مارک خود، تغییرات در بسته 3 تایی محلی و غیره مطلع خواهید شد:

از Google Auto Complete برای شناسایی و تحقیق در مورد اشخاص استفاده کنید
تکمیل خودکار گوگل همراه با جستجوی گوگل در حال تکامل است. همانطور که Google در حال ادغام نهادها (مانند سازمان ها، کتاب ها، مکان ها، افراد مشهور، فیلم ها، نمایش ها و غیره) در الگوریتم خود است، تکمیل خودکار نیز انجام می شود.
وقتی Google چیزی را یک موجودیت در نظر میگیرد، فهرست کشویی تکمیل خودکار نشانواره آن و دستهای را که Google این موجودیت را با آن مرتبط میکند، در بر میگیرد. نهادهای محلی مکان خود را نیز شامل خواهند شد:

بهتر است قبل از ثبت دامنه، نتایج تکمیل خودکار را برای نام انتخابی خود بررسی کنید. نام گذاری کنید این کار را آسان می کند زیرا می توانید دامنه ها را به لیست اضافه کنید تا همه آنها را قبل از تصمیم گیری بررسی کنید:

این ایده خوبی است که از نام های تجاری که قبلاً به عنوان موجودیت هایی در دسته مشابه یا همسایه شناسایی شده اند خودداری کنید.
برای پروژهها و محصولات تازه راهاندازی شده، میتوان از Google Autocomplete برای شناسایی اینکه آیا Google هنوز شما را یک نهاد میداند یا خیر استفاده کرد:

نتیجه
تکمیل خودکار یک ابزار عالی (و رایگان) برای تحقیق کلمات کلیدی است، اما همچنین یک عامل قدرتمند است که می تواند بر سفر مشتریان هدف شما در اکثر مرورگرهای محبوب تأثیر بگذارد. به همین دلیل، مهم است که مراقب پیشنهادات تکمیل خودکار Google برای عبارتهای جستجوی مهم خود، از جمله جستارهای مبتنی بر نام تجاری خود باشید.