واقعیت چگونگی برقراری ارتباط با ایده های ساده و پیچیده چقدر دشوار است در همان اوایل کار من کاملاً برای من آشکار شد.
قصه گویی داده ها هم یک هنر است و هم یک مهارت قابل توجه.
در حالی که این مقاله بر بهینه سازی ارتباطات مربوط به گزارش نتایج SEO و ابتکار عمل PPC به مشتریان متمرکز است ، اصول مربوط به همه اشکال ارتباطات است.
در اینجا 10 اشتباه وجود دارد که باید هنگام برقراری ارتباط بین عملکرد ، بینش و استراتژی در یک محیط کسب و کار از آنها جلوگیری کنید. همچنین پیشنهادهایی خواهید یافت که گزارش شما را به مشتریان و ذینفعان داخلی افزایش می دهد.
1. عدم استفاده از نشانه های بصری در Dآنها داستان سرایی
هر گزارش مناسب و معقولی داشته باشد یک عنصر بصری. به هر حال ، ما موجودات بصری هستیم.
گزارش خوب از نظر بصری آنچه مهم است را فرا می خواند. چند مثال شامل:
تجسم های ساده و تمیز که جای تفسیر کمی دارند.
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود ، هدف این است که گزارش از نامزدی استفاده از معیارهای گوه بین آگاهی و ابتکار عمل منطق روشن و منطقی است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
استفاده از قالب بندی (به عنوان مثال فونت ، وزن ، رنگ) برای تأکید بر کلیدهای اصلی.
برجسته کردن داده های جدول کلید.
یک جدول داده با بسیاری از آمار ایده آل نیست زیرا به خواننده نیاز دارد که میزان درخواست را تفسیر کند.
با این حال ، زمان و مکانی برای آن وجود دارد. در آن شرایط ، توجه خود را به ردیف ها / ستون ها / سلول های مهم نشان دهید.
2. گفتن داستانی بدون زمینه
به عنوان بخشی از روند پردازش مشتری جدید ، من اغلب گزارشات گذشته یک داده تخلیه دریافت می کنم. در بیشتر مواقع ، گزارش قبلی مورد دلخواه قرار می گرفت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
غالباً ، “چرا” (زمینه) موجود نیست.
با این حال ، گنجاندن زمینه در داستان سرایی داده ها یکی از ساده ترین راه ها برای موثرتر کردن گزارش دهی به مشتری است.
مشتریان برای جبران مجدد آمار ، به شما / آژانستان پول نمی دهند. آنها هزینه های شما را پرداخت می کنند توانایی رانندگی نتایج و ارائه بینش.
اگر تغییر معناداری در عملکرد ایجاد شود ، باید علاوه بر آمار ، زمینه نیز بدهید. یک قدم جلوتر بروید ، زمینه ای که ارائه می دهید باید بسته به شرایط متفاوت باشد.
من یک قانون کلی را دنبال می کنم: هنگامی که نتایج خوب هستند با آمار پیشرو باشید و وقتی نتایج کمرنگ هستند با زمینه همراه شوید.
اگر یک هفته خاموش بود ، پیشرو بودن با زمینه به شما کمک می کند تا “چرا” را قبل از اینکه خواننده واکنش منفی اولیه نشان دهد ، روشن کنید.
به عنوان مثال ، به جای:
حجم سرب هفته به هفته 70٪ کاهش یافت. این به خاطر گرفتن ما بود [whitepaper A] خارج از چرخش
این را امتحان کن:
گرفتن [whitepaper a] خارج از چرخش منجر به کاهش 70 درصدی در حجم سرب در هفته به هفته شد.
این یک تفاوت ظریف ، اما تأثیرگذار است. در صورت ارائه نتایج subpar ، شروع با زمینه به کاهش احساسات منفی کمک می کند.
حتی اگر عملکرد به دلیل چیزی خارج از کنترل شما رنج می برد ، باید از ادراک آگاه باشید و گزارش های خود را تهیه کنید تا احساسات مختلف را کاهش دهید.
نکته حرفه ای: گزارش باید میزان اطلاعات ارائه شده را متعادل کند. افزودن پیوندهای پیوندی با زمینه اضافی به ایجاد تعادل کمک می کند.
ارائه اسکرین شات های صفحه ، فیلم های اشتراک صفحه ، تجسم داده ها و مقالات پشتیبانی به ارائه اطلاعات اضافی بدون سر و صدایی که افزودن محتوای درون آن ایجاد می کند ، کمک می کند.
ابزار رفتن من Snagit است که با استفاده از آن می توانید عکس های صفحه (یا اشتراک صفحه + صدای صدا) را علامت گذاری کرده و در یک URL قابل دسترسی مانند Google Drive بارگذاری کنید.
3. نشان دادن عدم اعتماد به نفس
هر زمان که با مشتری ارتباط برقرار می کنید ، باید تخصص خود را تقویت کنید. دانش عمیق شما باید درخشان شود.
به عنوان مثال ، گزینه زیر چگونه با گزینه دوم در ذهن شما مقایسه می شود؟ چه احساساتی برانگیخته می شوند؟
“گوگل توصیه می کند که یک افزونه تماس به تبلیغات جستجوی خود اضافه کنیم. با این کار کاربران می توانند برای تماس با یک شماره تلفن تعیین شده کلیک کنند. آیا این چیزی است که می خواهیم اضافه کنیم؟ “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در مقایسه با:
“ما طرفدار استفاده از افزونه های تماس Google برای تبلیغات جستجوی خود هستیم. این روش و همچنین امتیاز نمره کیفیت را به کاربران تغییر می دهد. در گذشته ، ما مرکز تماس برای برقراری چنین تماس هایی نداشته ایم ، اما می خواستم در صورت تغییر ، بررسی کنم. “
هر مثال توصیه مشابهی دارد. با این حال ، مثال دوم:
- کمی جزئیات بیشتری می دهد.
- اعتبار می گیرد.
- توصیه را بیان کنید.
دور بوته نمی زند. متوقف نمی شود و س askال می کند.
در عوض ، این اطمینان را به خواننده القا می کند که شما دیدگاه قوی دارید و از به اشتراک گذاشتن آن نمی ترسید.
مثالی دیگر:
“کمپین های جستجوی” widget a and b “هنوز هم در هزینه ها مثر هستند ، اما ما در حال کار بر روی افزایش پیشنهادات خود با استفاده از شبیه ساز کمپین Google هستیم.”
در آن مثال ، تأکید بر ارزش ابزار – شبیه ساز کمپین گوگل – به جای این که مقداری توسط مدیریت فعال شما روی میز آورده شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مقایسه کنید با این:
“ما در تلاش هستیم تا با استفاده از ابزارهایی مانند شبیه ساز مبارزات انتخاباتی Google ، همچنین با نظارت و ایجاد تنظیمات بر اساس معیارهایی مانند Search Impressions Share ، اشتراک گذاری کلیک کنید و مطلق بالای صفحه Impression Share ، میزان مبارزات جستجوی” widget a and b “را به حداکثر برسانیم. “
در اینجا ، تمرکز به سمت اقداماتی است که فرد با استفاده از ابزاری انجام می دهد. همچنین این بیانیه گسترش می یابد و تخصص و اقتدار نویسنده را به نمایش می گذارد.
4. مقتدر نبودن
یکی از قطعات آژانس های بازخورد که اغلب دریافت می کنند این است که به اندازه کافی استراتژیک نیستند.
فارغ از میزان استراتژیک بودن یک آژانس ، اگر ارتباطات قطعی و معتبر نباشد ، بازخورد “استراتژیک نبودن” دریافت می شود.
مثال:
در اینجا ، متن در ارائه خلاصه ای از عملکرد ، زمینه و یک دوره عملی بسیار عالی عمل می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با این حال ، چندین تغییر ظریف وجود دارد که می تواند اقتدار را در هنگام داستان پردازی داده افزایش دهد:
حتی اصلاحات ظریف با هدف معتبرتر بودن منجر به تفاوتهای اساسی در درک می شود.
5. تنظیم لحن دیرهنگام
اولین جمله ای که می زنید فوق العاده قدرتمند است. لحن آینده را تعیین می کند.
با فکر کردن از طریق چه پیام و احساسی کلیدی می خواهید مردم را با زبانی که از آن هدف پشتیبانی می کند ، ترک کنید و شانس نتیجه دلخواه خود را به حداکثر برسانید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر در حال انجام یک گزارش هفتگی هستید و عملکرد آن دوره گزارش قوی بود ، وام را دفن نکنید. اگر گزارشی دارید که هم با اخبار خوب و هم با اخبار بد مخلوط شده است ، رهبری با خوب ها را در نظر بگیرید.
مثال (اصلی):
در حالی که تمرکز خود را به سمت ارزش های پایین تر و نقاط تبدیل هزینه پایین تر تغییر داده بود ، هفته گذشته 25٪ کاهش یافت. این امر منجر به بهبود 20 درصدی CPL شد.
مثال (اصلاح شده):
CPL هفته گذشته 20٪ بهبود یافت زیرا ما تمرکز خود را به سمت نقاط تبدیل با کارایی بالاتر و پایین تر سوق دادیم. همانطور که انتظار می رفت ، این منجر به کاهش 25 درصدی حجم سرب شد
در مثال دوم ، ما با خبر خوب شروع می کنیم و روشن می کنیم که از نتایج احتمالی آگاه بوده ایم.
6. فرض كردن
من در طول زندگی حرفه ای خود بارها یاد گرفته ام که پیش فرض هایی درباره آنچه مردم می دانند بسیار نادرست است.
آنچه برای شما واضح است ممکن است برای همه یکسان نباشد. این امر در گزارشگری نیز صادق است.
در مثال شماره 5 ، عبارت “همانطور که انتظار می رفت” چیزی را روشن می کند که من اغلب می بینم مردم فقط تصور می کنند مشتری از آن مطلع است. سعی کنید از آن جلوگیری کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
7. صحبت بدون هدف
کلمات مهم هستند.
کلمات قدرتمند هستند.
در حالی که بسیاری از کلمات تعاریف مشابهی دارند ، اما هدف این کلمات اغلب دارای وزنهای مختلفی است.
یک کلمه می تواند احساسات برانگیخته شده توسط خواننده را تغییر دهد. به عنوان مثال ، کدام یک از گزاره های زیر هنگام برقراری ارتباط از طریق داستان سرایی داده ها ، بیشترین احساسات مثبت را برای شما ایجاد می کند؟
- گزینه 1: عملکرد هفته به هفته راکد بود.
- گزینه 2: عملکرد هفته به هفته ثابت بود.
- گزینه 3: عملکرد هفته به هفته ثابت است.
گزینه سوم با استفاده از “ثابت” به عنوان توصیف کننده ، مثبت ترین احساسات را برای شما ایجاد می کند. “ثابت” در مقایسه با “راکد” و “مسطح” که اغلب به طور منفی فقدان رشد یا حرکت را نشان می دهند ، دارای معنای مثبتی با پیامدهای ایمنی ، تعادل و ثبات است.
در صورت مثبت بودن ، هر زمان که ممکن باشد مثبت است.
8. عدم شناخت مخاطب
گزارشی که برای یک مدیر بازاریابی در نظر گرفته شده است با گزارشی که برای رهبری اجرایی در نظر گرفته شده تفاوت قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
گزارش گیری برای کارشناسان موضوع باید با افراد غیر متخصص متفاوت باشد. گزارش خود را تهیه و تنظیم کنید بر اساس آنچه برای مخاطبان شما بیشترین اهمیت را دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای مدیران ، امور را در سطح بالا نگه دارید و از روندهای تصویر بزرگ استفاده کنید. برای مدیران ، بیشتر تاکتیک ها را در نظر بگیرید.
نکته حرفه ای: آماده شدن برای تماس های مهم گزارش های اجرایی مانند بازبینی های سه ماهه کسب و کار می تواند دلهره آور باشد. یافتن نقطه شیرین نماهای سطح بالا و جزئیات می تواند یک چالش باشد.
برای دور زدن این مورد در اسلایدهای خود ، یک قسمت ضمیمه اضافه کنید که اگر محاوره محوری باشد ، می توانید به سرعت به آن مراجعه کنید.
9. از بردن خود خجالتی باشید
تواضع داشتن یک ویژگی خارق العاده است. با این حال ، در تجارت و با مشتری ، باید تواضعی بین فروتنی و ابراز وجود داشته باشد.
نترس صاحب برنده های خود باشید.
مثلا:
“[Keyword] تبدیل در جستجوی گوگل 184 Mo ماهانه و CPL 36 down کاهش یافته است. این به خاطر شرایط طولانی مدت در استراتژی پیشنهاد tCPA و همچنین بودجه بیشتری است که به سمت دارایی ها و کلمات کلیدی می رود. “
در مقایسه با:
“علاوه بر افزودن دارایی های بیشتر به مخلوط و افزایش بودجه ، ما KW های دم بلند را در گروه تقسیم کردیم تا بتوانیم tCPA را برای بهترین عملکرد خود فعال کنیم ، که منجر به تبدیل ویجت در جستجوی Google 184٪ MoM با CPL کاهش 36٪ “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
همیشه هنگامی که محوری تأثیر مثبتی بر عملکرد دارد ، اعتبار را در نظر بگیرید.
10. رقیق کردن غذای اصلی خود
بازاریابی دیجیتال کمتر پیچیده نیست و قصه پردازی داده ها نیز مشکل ندارند. میزان داده هایی که یک بازاریاب متوسط در اختیار دارد ، در دهه گذشته بسیار افزایش یافته است.
مسئولیت اصلی یک مدیر بازاریابی داخلی یا آژانس ، تقطیر اطلاعات پیچیده و جستجوی طلا است. بازاریابان قدرتمند مجموعه داده های عظیم را تجزیه و تحلیل می کنند و در گزارش های خود قطعات خرد را صدا می کنند.
یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش سر و صدا و مختصر بودن ، استفاده از لیست ها و گلوله ها است.
نتیجه
بنابراین ، آن را دارید – 10 راه برای مخزن قصه گویی داده های خود. با اجتناب از این اشتباهات اساسی و اجرای اصولی که به اشتراک گذاشته ام ، شما:
- اطلاعات منتقل شده را ساده کنید.
- درک و درک را بهبود ببخشید.
- اطمینان حاصل کنید که اعتبار در جایی که سررسید است داده می شود.
- اقتدار و اعتبار را بسازید.
- تقویت کنید که شما فرد مورد نظر برای این کار هستید.
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اعتبار تصویر
عکسهای گرفته شده توسط نویسنده ، ژوئن 2021