فیس بوک اعلام کرد که آنها استرالیایی ها را از اشتراک اخبار محدود می کنند. این اقدام در پاسخ به قانون پیشنهادی بود که فیس بوک به عنوان سوerstand تفاهم در مورد حقایق نحوه ارتباط ناشران با فیس بوک توصیف می کند.
کد معامله رسانه ای اخبار استرالیا
قانون معامله رسانه های خبری قانونی است که بود در 8 دسامبر سال 2020 اعلام شد، نتیجه سه سال مشورت.
با توجه به مروری رسمی دولت استرالیا، هدف از این قانون ایجاد چارچوبی برای مجبور کردن فیس بوک و گوگل برای مذاکره با سازمان های خبری برای ترتیب پرداخت به آنها در ازای میزبانی از محتوای رسانه های خبری در سیستم عامل های آنها بود.
یک خواسته جسورانه این بود که فیس بوک و گوگل چهارده روز قبل نسبت به تغییرات الگوریتم اطلاع رسانی کنند به ناشران اخبار.
این است که چگونه مروری آن را توصیف می کند:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
“… تعیین حداقل استانداردهای روشن و قابل اجرا برای سیستم عامل های دیجیتال از جمله نیاز به اطلاع قبلی 14 روز از تغییرات الگوریتم تعمدی که بر مشاغل رسانه های خبری تأثیر می گذارد.”
هدف از پرداخت ها حمایت از روزنامه نگاری با منافع عمومی است. اما خود سند حقوقی این تردید را ایجاد می کند که آیا پرداخت ها واقعاً برای این هدف تأمین می شوند یا خیر.
آنچه در آن ذکر شده است (سند کامل PDF در اینجا):
“… باید دید آیا منافع حاصل از کسب و کارهای خبری ثبت شده برای حمایت از روزنامه نگاری منافع عمومی استفاده می شود.”
معنی این امر این است که این اصلاحیه هیچ گونه دندانی برای اجرای پول پرداخت شده برای حمایت از روزنامه نگاری ندارد. سازمان های خبری استرالیا آزاد هستند که از این پول برای پرداخت پاداش به خود یا خرید سهام خود استفاده کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
رابطه بین رسانه های خبری و سیستم عامل های فناوری
این قانون به دنبال رفع عدم توازن چانه زنی بین سیستم عامل ها و رسانه های خبری استرالیا است.
اما واقعیت این است که رابطه بین سیستم عامل ها این است که سیستم عامل ها مزایای ترافیک گسترده را به صورت رایگان به سازمان های خبری ارائه می دهند.
فیس بوک ادعا کرد که این سوerstand تفاهم و بی عدالتی متناظر با آن است که تصمیم فیس بوک برای جلوگیری از اخبار استرالیا از سیستم عامل خود را تشکیل می دهد.
فیس بوک با گفتن اینکه سازمان های خبری به طور غیر ارادی در Google News شرکت می کنند ، خود را در برابر Google قرار داد.
در حالی که سازمان های خبری داوطلبانه به فیس بوک می آیند تا محتوای خود را به اشتراک بگذارند و از مزایای ترافیک جستجوی بیش از پنج میلیارد بازدید کننده که ارزش تقریبی 407 میلیون دلار استرالیا دارند ، بهره مند شوند.
طبق فیس بوک:
وی گفت: “این قانون پیشنهادی اساساً روابط بین سیستم عامل ما و ناشران را که از آن برای اشتراک مطالب خبری استفاده می کنند ، سوund تفاهم می کند.
این امر ما را با یک انتخاب جدی روبرو کرده است: تلاش برای مطابقت با قانونی که واقعیت های این رابطه را نادیده می گیرد یا توقف اجازه دادن به محتوای اخبار مربوط به خدمات ما در استرالیا.
با قلبی سنگین ، ما دومی را انتخاب می کنیم. “
بیش از اخبار استرالیا قفل شده است
قفل خبری اخبار استرالیا در فیس بوک دارای استقبال گسترده ای شد. بر اساس گزارشی که توسط یک متخصص بازاریابی جستجو در استرالیا منتشر شده است ، الگوریتم فیس بوک با جلوگیری از موجودیت های اشتباه یا اجازه انتشار انتشارات به سازمان های خبری ، اشتباهات زیادی انجام داده است.
مطابق با خالص ماژلان، وبلاگ کارشناس بازاریابی جستجوی سازمانی Ash Nallawalla:
“به عنوان مثال ، محتوای اداره هواشناسی دولت حذف شده است. content صفحه بهداشت دولت کوئینزلند محتوای آن حذف شده است. سازمان غیر انتفاعی که صحبت از افراد مبتلا به فقر می کند ، محتوای ACOSS (شورای خدمات اجتماعی استرالیا) حذف شده است! آیا الگوریتم سانسور به دنبال کلمه “خبر” در توضیحات صفحه است و بر اساس آن عمل می کند؟ “
عکس صفحه صفحه دولت با پستهای حذف شده در خطا
سایر سازمان های دارای پست حذف شده عبارتند از:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
- خطوط هوایی ویرجین استرالیا
- پیتزا دومینو استرالیا
- یک مرکز سرطان کودکان استرالیایی
- یک جامعه آلزایمر انگلیس
عکس صفحه ای از انجمن آلزایمر انگلیس
در جای دیگر ، یک SEO استرالیایی قادر به اشتراک گذاری پیوند به وبلاگ حرفه ای خود نبود.
فقط سعی کردم پیوندی به وبلاگ خودم در فیس بوک به اشتراک بگذارم. این دیوانه است https://t.co/RaPpkimoRN pic.twitter.com/mN5Fqb4wDh
– برودی کلارک (rodieseo) 17 فوریه 2021
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
حتی یک دانشگاه استرالیا نیز مسدود شد.
دانشگاه باند نیز مسدود شده است. این کاملا وحشی است. https://t.co/5DxHYIj1Fn
– CB (Claireinthesnow @) 18 فوریه 2021
بعدش چی؟
Google همچنان با سازمان های خبری معاملات پرداخت را انجام می دهد.
اما فیس بوک چنین تحت فشار نیست زیرا فیس بوک مقاله های خبری را نمی خزد و دوباره استفاده نمی کند. سازمان های خبری داوطلبانه از فیس بوک برای تبلیغ محتوای خود استفاده می کنند.
توپ به وضوح در کنار دولت استرالیا است.
استناد
اعلامیه فیس بوک
تغییرات در به اشتراک گذاری و مشاهده اخبار در فیس بوک در استرالیا