تصویر بزرگ
هدف از یک کمپین SEO این است که صفحات استراتژیک یک وب سایت در جستجوی مرتبط در Google رتبه بالایی داشته باشد.
الگوریتم پیچیده گوگل مجموعه ای از عوامل را هنگام رتبه بندی یک صفحه وب ، از جمله مرتبط بودن و کیفیت محتوا ، تصاویر ، فراداده ، کاربرپسند بودن و پیوندهای ورودی ، در نظر می گیرد.
بنابراین ، اگر وب سایت مجدداً یک URL را که در حال رتبه بندی و ایجاد ترافیک ارگانیک بود تغییر دهد یا حذف کند – بدون توجه به ملاحظات مربوط به سئو – رتبه بندی شما برای آن صفحه به معنای واقعی کلمه از Google محو می شود.
چند نمونه
بگذارید شما بگوییم:
- پیمایش و سلسله مراتب وب سایت خود را تغییر دهید و یک صفحه مهم در سلسله مراتب عمیق تر می شود. خزنده های Google ممکن است آن صفحه را از اهمیت کمتری برخوردار باشند.
- URL یک صفحه استراتژیک را تغییر دهید و فراموش نکنید که برای هدایت مجدد 301 به URL جدید پیاده سازی کنید. تمام پیوندهای ورودی که آن صفحه قدیمی را به یک سوپراستار SEO تبدیل کرده اند ، در آن صفحه باقی می مانند و به URL جدید منتقل نمی شوند. با از بین رفتن پیوندها ، Google با یک صفحه کاملاً جدید روبرو شده است که برای رتبه بندی آن زمان و تلاش لازم است.
- محتوای یک صفحه استراتژیک را تغییر دهید، حذف کلمات کلیدی هدف ، کاهش تعداد کلمات ، تغییر برچسب عنوان و / یا تغییر پیام و تمرکز کلی صفحه. این تغییرات می تواند باعث کاهش قابل توجه رتبه بندی شود.
نقاط را به هم متصل کنید
چه زمانی معماری و سلسله مراتب وب سایت جدید خود را تعیین می کنید؟ خیلی زود – و SEO باید در آن زمان مورد توجه قرار گیرد.
چه زمانی URL های جدید را نهایی می کنید؟ احتمالاً جایی در اواسط پروژه است – و SEO باید در آن زمان مورد توجه قرار گیرد.
چه زمانی مطالب جدید را می نویسید و نهایی می کنید؟ احتمالاً در مراحل میانی یا اواخر پروژه است – و SEO باید در آن زمان مورد توجه قرار گیرد.
اینجوری فکر کن
فرض کنید شما به تازگی خانه رویایی 1 میلیون دلاری خود را ساخته اید. شما وارد خانه می شوید و با یک دسته از کسبه تماس می گیرید و می پرسید: “آیا اکنون زمان خوبی برای نصب برق ، لوله کشی و سیستم تهویه مطبوع ماست؟”
مسخره به نظر می رسد؟
اگر از تیم SEO بخواهید وب سایت جدید شما را دقیقاً قبل یا بعد از راه اندازی ارزیابی کند ، همان کار را انجام می دهید.
برنامه اقدام سئو برای طراحی مجدد وب سایت
در اینجا آنچه برای وب سایت جدید شما باید اتفاق بیفتد را حفظ کنید تا تمام قدرت SEO خود را حفظ کند.
تمام رتبه بندی کلمات کلیدی فعلی خود و همچنین ترافیک جستجوی ارگانیک و داده های تبدیل برای هر URL را ضبط کنید.
در صورت امکان یک سال به عقب برگردید ، داده های خود را ماهانه از بین ببرید. برای ارزیابی عملکرد سایت جدید خود پس از راه اندازی ، از این داده ها به عنوان معیار استفاده کنید.
از روز 1 این پروژه ، اطمینان حاصل کنید که سایت جدید شما صفحات استراتژیک SEO را مشخص کرده است. انجام این کار احتمالاً شامل کلمات کلیدی تازه و تحقیقات رقابتی است.
در اوایل ، برای سایت جدید که شامل هر صفحه ، سلسله مراتب کامل همه صفحات ، نام نهایی برای هر صفحه و مسیرهای URL نهایی برای هر صفحه است ، یک نقشه سایت با ورودی SEO ایجاد کنید.
این نه تنها به جستجوگرها کمک می کند بلکه با افزودن محتوای جدید ، سایت را به راحتی مرور و مقیاس بندی می کند.
قبل از شروع به نوشتن ، به نویسندگان محتوا ورودی های کامل SEO دهید.
آنها به راهنمایی در مورد برچسب های عنوان ، برچسب های توضیحات متا ، برچسب های عنوان ، کلمات کلیدی ، تعداد کلمات و پیوندهای داخلی نیاز دارند.
در مورد بهترین روشهای جستجوگرها برای طراحی پاسخگو ، طرح بندی و سرعت صفحه به طراحان کمک کنید.
بارگیری آهسته صفحه ، که برای سئو و تجربه کاربر مضر است ، اغلب نتیجه تصاویر بزرگ و غیربهینه است.
تأیید کنید توسعه دهندگان تأثیر SEO را در طیف گسترده ای از نکات فنی در نظر گرفته اند.
این شامل اهمیت HTTPS ، canonicals ، منابع مسدود کننده رندر و پیکربندی robots.txt است.
وقتی URL های جدید درگیر هستند ، باید با تنظیم 301 هدایت مجدد بسیار مراقب باشید ، زیرا خزنده های Google را از صفحه قدیمی به صفحه جدید هدایت می کند.
تجربه صفحه Google: ارتباط طراحی مجدد سئو و وب سایت در حال بزرگتر شدن است
تحول اخیر در Google معرفی آن است صفحه تجربه سیگنال.
این یک تلاش قابل توجه توسط گوگل برای افزایش اهمیت تجربه کاربر (UX) در رتبه بندی خود است. Google بیشتر بر این عوامل مرتبط با UX تأکید دارد:
- موبایل دوستی.
- مرور ایمن (بدون محتوای مخرب یا فریبنده).
- HTTPS
- هیچ میاندیشی سرزده ای وجود ندارد.
- و یک چیز کاملاً جدید: Core Web Vital (CWV).
CWV یک سیگنال رتبه بندی جدید است که موارد زیر را در نظر می گیرد:
- یک صفحه وب با چه سرعتی بارگیری می شود.
- کاربر چقدر سریع و آسان می تواند با یک صفحه وب ارتباط برقرار کند.
- وقتی کاربران با آن ارتباط برقرار می کنند ، چقدر صفحه از نظر بصری پایدار است (به عنوان مثال ، در حالی که صفحه هنوز بارگیری می شود ، سعی در ارسال فرم دارند و فرم به طور غیر منتظره تغییر می کند).
با استفاده از سیگنال Page Experience ، به وضوح تصمیمات در مورد طراحی مجدد وب تأثیر بیشتری بر سئو خواهد داشت. این سیگنال ها باید در مراحل اولیه هنگام برنامه ریزی برای طراحی مجدد در نظر گرفته شوند.
بدون دریافت اطلاعات به روز و آگاه از متخصصان سئو ، تیم های طراحی وب می توانند به راحتی اهمیت موارد زیر را نادیده بگیرند:
- نحوه ایجاد و ارائه تصاویر به کاربران.
- نحوه ایجاد CSS و سایر کدهای سمت مشتری.
- نحوه ایجاد PHP ، ASP و سایر کدهای سمت سرور.
- کدام سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید.
از طرف دیگر ، اگر شرکت ها از همان ابتدا SEO را در پروژه طراحی مجدد وارد کنند ، نتیجه نه تنها سایتی است که رتبه بندی را به حداکثر می رساند ، بلکه سایتی است که تجربه کاربر را نیز به حداکثر می رساند.
گوگل عاقلانه است که بیشتر بر تجربه کاربر تأکید کند.
محتوا ، محرک سنتی رتبه بندی SEO ، از اهمیت اساسی برخوردار است و همچنان ادامه خواهد داشت.
اما یک تجربه کاربری ضعیف ، حتی اگر محتوای اساسی عالی باشد ، بسیاری از کاربران را ناامید و خشمگین می کند. Google کاربران ناامید و عصبانی نمی خواهد – و همچنین اگر وب سایت شغلی دارید نیز چنین کاری نمی کنید.
پرورش سئو: طراحی مجدد وب کار تیمی
در بعضی از سازمان ها ، رهبران پروژه و سایر اعضای تیم از نو طراحی می کنند که از همکاری با متخصصان سئو استفاده می کنند.
این تا حدی یک نگرش حفظ شده از روزهایی است که SEO بر استفاده زیاد از کلمات کلیدی ، محتوای فشرده بسته بندی شده و سایر تکنیک هایی که خواندن وب سایت ها را دشوار و گاهی سخت به نظر می رسد اصرار داشت.
با این حال آن روزها گذشته است.
ابتکار ابتکار صفحه گوگل اثبات مثبت بودن رتبه بندی بیشتر به محتوای مناسب با بهترین تجربه ممکن کاربر بستگی دارد. این باعث می شود اهداف سئو و طراحی وب در یک هماهنگی کامل یا حداقل هماهنگی تقریباً کامل باشد.
مواقعی پیش می آید که مشکلات باید حل شوند.
به عنوان مثال ، SEO ممکن است بخواهد یک صفحه محصول یا خدمات خاص را در ناوبری و سلسله مراتب اولویت قرار دهد ، در حالی که رهبری آن صفحه را چندان مهم در پیام کل مارک نمی داند.
راه حل ما را به ابتدای این مقاله باز می گرداند.
SEO از ابتدا باید در پروژه طراحی مجدد شرکت کند. اگر توافق اولیه وجود داشته باشد که کدام یک از این صفحات از نظر استراتژیک برای سئو مهم هستند ، جایی که هر یک از این صفحات متعلق به آن هستند بسیار کمتر بحث برانگیز می شود.
با در نظر داشتن این موضوع ، می توان فهمید که برای رهبران سئو سایت بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنند رهبری سازمان ، طراحان ، توسعه دهندگان و سازندگان محتوا از ارزش تجاری آن صفحات وب سایت هدف آگاه هستند.
خطوط اصلی تجزیه و تحلیل جامد ، تعیین هدف و ارتباطات سازگار ، SEO را در تمام مراحل طراحی مجدد کاملاً درگیر می کند و به حداقل رساندن تأثیرات منفی بر عملکرد SEO کمک می کند.