بسیاری از مردم در مورد سئو برای Bing ساکت هستند زیرا اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد. نکته خنده دار این است که بسیاری از فناوری ها و تکنیک های پیشرفته در بینگ قبل از گوگل استفاده می شد. فابریس کانل، مدیر برنامه اصلی بینگ اخیراً اطلاعات زیادی را با جیسون بارنارد از Kalicube در مورد نحوه عملکرد نه تنها Bing بلکه به طور کلی نحوه عملکرد موتورهای جستجو نیز به اشتراک گذاشته است.
معیارهای نمایه سازی محتوا
Fabrice مسئول خزنده Bingbot، کشف و انتخاب URL ها، پردازش اسناد و ابزارهای وب مستر Bing است. او فرد خوبی است که می توان برای کسب اطلاعات در مورد موتورهای جستجو، به ویژه خزیدن و انتخاب صفحه، به او مراجعه کرد.
فابریس در اینجا فرآیند خزیدن را توصیف میکند و آنچه که من احساس میکنم نکته مهم این است که او چگونه میگوید بینگ در مورد آنچه که برای فهرست کردن انتخاب میکند سختگیر است.
بسیاری از مردم احساس می کنند که هر صفحه از سایت آنها شایسته فرصتی برای رتبه بندی است. اما هم گوگل و هم بینگ همه چیز را ایندکس نمی کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
آنها تمایل دارند انواع خاصی از صفحات را پشت سر بگذارند.
اولین مشخصه صفحه ای که بینگ می خواهد ایندکس کند، صفحه مفیدی است.
اسکرین شات از جیسون بارنارد
فابریس کانل توضیح داد:
واضح است که ما برای جلب رضایت مشتری نهایی، تجارت محور هستیم، اما باید انتخاب کنیم و انتخاب کنیم.
ما نمیتوانیم همه چیز را در اینترنت بخزیم، بینهایت URL در آنجا وجود دارد.
شما صفحاتی با تقویم دارید. می توانید برای همیشه به روز بعد بروید.
بنابراین این واقعاً در مورد تشخیص مفیدترین چیز برای جلب رضایت مشتری مایکروسافت بینگ است.”
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
بینگ و دامنه های کلیدی
فابریس در ادامه در مورد مفهوم کلید دامنه ها و نحوه هدایت آنها توسط صفحات کلیدی در اینترنت صحبت می کند تا محتوای با کیفیت را به آنها نشان دهد.
این نوع به نظر میرسد الگوریتمی است که مجموعهای از سایتهای قابل اعتماد را در خود جای داده است که هر چه یک سایت از وبسایتهای کلیدی فاصله بیشتری داشته باشد، احتمال اسپم یا بیفایده بودن آن بیشتر است (الگوریتمهای رتبهبندی فاصله لینک)
من نمی خواهم کلمات را در دهان فابریس بگذارم، موارد بالا فقط مشاهده من است.
به فابریس اجازه میدهم خودش صحبت کند.
جیسون پرسید:
“آیا می گویید اکثر مطالب موجود در وب مفید نیستند یا اغراق آمیز است؟”
فابریس پاسخ داد:
“من فکر می کنم کمی اغراق آمیز است.
ما توسط صفحات کلیدی که در اینترنت مهم هستند هدایت میشویم و پیوندها را دنبال میکنیم تا بفهمیم چه چیزی در آینده است.
و اگر واقعاً روی این دامنه های کلیدی (صفحات کلیدی) تمرکز کنیم، این ما را به سمت محتوای با کیفیت راهنمایی می کند.
بنابراین دیدگاهی که ما نسبت به اینترنت داریم این است که برای همیشه عمیق نشویم و محتوای بی فایده را بخزیم.
بدیهی است که این فهرست تازه و جامع نگه داشته می شود و حاوی همه مرتبط ترین مطالب در وب است.
چه چیزی باعث میشود Bing در وبسایتها عمیق بخزد
سپس جیسون در مورد وب سایت هایی که عمیقاً خزیده می شوند می پرسد. بدیهی است که گرفتن یک موتور جستجو برای ایندکس کردن تمام صفحات یک سایت مهم است.
فابریس این روند را توضیح می دهد.
جیسون پرسید:
“درست. و بعد فکر می کنم این کلید است. شما ترجیح می دهید عریض و عمیق بروید.
بنابراین، اگر من سایتی داشته باشم که در بالای جدول باشد، بیشتر روی من تمرکز خواهید کرد تا تلاش برای یافتن چیزهای جدیدی که قبلاً درباره آنها نمی دانید؟
فابریس پاسخ ظریفی ارائه کرد که ماهیت پیچیده آن چیزی که برای خزیدن و نمایه سازی انتخاب می شود را منعکس می کند:
«بستگی دارد. اگر سایتی دارید که تخصصی است و موضوع جالبی را پوشش میدهد که مشتری به آن اهمیت میدهد، واضح است که ما ممکن است عمیقتر شویم.»
ماشینها انتخاب میکنند چه چیزی بخزند
ما گاهی اوقات با گفتن جملاتی مانند “موتورهای جستجو را انسان سازی می کنیم.موتور جستجو سایت من را دوست ندارد.”
اما در واقعیت چیزی در الگوریتمها وجود ندارد که درباره دوست داشتن یا اعتماد کردن باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
ماشین ها این کار را نمی کنند پسندیدن.
ماشین ها این کار را نمی کنند اعتماد.
موتورهای جستجو ماشین هایی هستند که اساساً با اهداف برنامه ریزی شده اند.
فابریس توضیح می دهد که چگونه بینگ خزیدن عمیق یا خزیدن عمیق را انتخاب می کند:
“این من نیستم که انتخاب کنم کجا به عمق برویم و نه عمیق. تیم من هم نیست.
این دستگاه است.
یادگیری ماشینی که بر اساس آنچه ما احساس میکنیم برای مشتری بینگ مهم است، انتخاب میکند تا عمیقتر یا عمیقتر شود.»
این بخش در مورد آنچه برای مشتری مهم است چیزی است که باید به آن توجه داشت. موتور جستجو، در این مورد Bing، برای شناسایی صفحاتی که برای مشتریان مهم هستند تنظیم شده است.
هنگام نوشتن یک مقاله یا حتی ایجاد یک صفحه تجارت الکترونیک، ممکن است مفید باشد که به صفحه نگاه کنید و بپرسید: “چگونه می توانم این صفحه را برای کسانی که از این صفحه وب بازدید می کنند مهم کنم؟”
جیسون یک سوال را دنبال کرد تا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه در انتخاب موارد مهم برای بازدیدکنندگان سایت دخیل است، به دست آورد.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
جیسون پرسید:
“شما فقط اهدافی را به ماشین میدهید که میخواهید به آنها برسد؟”
فابریس پاسخ داد:
“کاملا. آره.
ورودی اصلی که ما به الگوریتمهای یادگیری ماشین میدهیم، رضایت مشتریان بینگ است.
و بنابراین ما به ابعاد مختلف برای جلب رضایت مشتریان بینگ نگاه می کنیم.
دوباره، اگر برای فیس بوک پرس و جو کنید. شما می خواهید پیوند فیس بوک در موقعیت بالا باشد. شما نمی خواهید برخی وبلاگ های تصادفی درباره فیس بوک صحبت کنند.
خزیدن جستجو خراب است و نیاز به به روز رسانی دارد
جیسون از فابریس می پرسد که چرا IndexNow مفید است.
فابریس با بیان اینکه امروزه خزیدن چیست و چگونه این روش یافتن محتوا برای فهرست بندی، که نزدیک به سی سال قدمت دارد، به به روز رسانی نیاز دارد، پاسخ می دهد.
روش قدیمی و فعلی خزیدن این است که از وب سایت بازدید کنید وکشیدندادههای وبسایتها، حتی اگر صفحات وب یکسان باشند و تغییر نکرده باشند.
موتورهای جستجو باید به بازدید از کل وب نمایه شده ادامه دهند تا بررسی کنند که آیا صفحات، جمله یا پیوندهای جدیدی اضافه شده است یا خیر.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
فابریس ادعا می کند که روشی که موتورهای جستجو در وب سایت ها می خزند باید تغییر کند زیرا راه بهتری برای انجام آن وجود دارد.
وی مشکل اساسی را توضیح داد:
بنابراین مدل خزیدن واقعاً یادگیری است، تلاش برای فهمیدن اینکه چه زمانی همه چیز در حال تغییر است.
جیسون کی دوباره پست خواهد کرد؟ شاید بتوانیم آن را مدل سازی کنیم. شاید بتوانیم سعی کنیم آن را کشف کنیم. اما ما واقعاً نمی دانیم.
بنابراین کاری که ما انجام میدهیم این است که میکشیم و میکشیم و میخزدیم و میخزیم تا ببینیم آیا چیزی تغییر کرده است.
این یک مدل خزیدن امروزی است. ما ممکن است از پیوندها یاد بگیریم، اما در پایان روز، به صفحه اصلی می رویم و آن را کشف می کنیم. بنابراین این مدل باید تغییر کند.»
فابریس در ادامه راه حل را توضیح داد:
«ما باید از صاحب وبسایت اطلاعات دریافت کنیم، جیسون و جیسون میتواند از طریق یک API ساده به ما بگوید که محتوای وبسایت تغییر کرده است و به ما کمک میکند تا این تغییر را کشف کنیم – از تغییر مطلع شویم، خزنده را ارسال کنیم و آخرین محتوا را دریافت کنیم. .
این یک تغییر کلی صنعت از خزیدن و خزیدن و خزیدن و خزیدن است تا بفهمیم آیا چیزی تغییر کرده است یا خیر…”
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
وضعیت فعلی جستجو
گوگل تمایل دارد آنها را کاربران خطاب کند، افرادی که از سایت آنها استفاده می کنند. بینگ مفهوم افرادی را معرفی می کند که به عنوان مشتری جستجو می کنند و با آن تمام عبارات کوچک در مورد مشتریان که در رویکرد اول مشتری به طور ضمنی وجود دارد، مانند همیشه حق با مشتری است، آنچه را که مشتری می خواهد به او بدهید.
استیو جابز در مورد مشتریان در رابطه با نوآوری، که کمی با IndexNow Bing و همچنین برای ناشران مرتبط است، گفت:
شما نمی توانید فقط از مشتریان بپرسید که آنها چه می خواهند و سپس سعی کنید آن را به آنها بدهید. تا زمانی که آن را بسازید، آنها چیز جدیدی می خواهند.”
آینده جستجو Push است؟
بینگ فناوری فشار جدیدی به نام IndexNow را عرضه کرده است. این راهی است که ناشران میتوانند به موتورهای جستجو اطلاع دهند تا در صفحات وب جدید یا بهروز شده بخزند. این باعث صرفه جویی در منابع میزبانی و مرکز داده در قالب انرژی الکتریکی و پهنای باند می شود. همچنین این امر برای ناشران آسانتر میشود که بدانند موتور جستجو سریعتر میآید و محتوا را با روش فشاری دریافت میکند تا دیرتر مانند روش خزیدن فعلی.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
نقل قول
این تنها بخشی از آن چیزی است که مورد بحث قرار گرفت.