مصرف کنندگان در هر سنی و جمعیتی به طور فزاینده ای از وابستگی فزاینده خود به فناوری آگاه می شوند – در بسیاری از موارد به بهای حفظ حریم خصوصی آنها.
به گفته مرکز تحقیقات پیو، 80% آمریکاییها فکر میکنند خطرات بالقوه جمعآوری دادههای شخصی توسط شرکتها بیشتر از مزایای آن است و 79 درصد از بزرگسالان بسیار یا تا حدودی نگران نحوه استفاده شرکتها از این دادهها هستند.
در نتیجه، حریم خصوصی به عنوان یک سرویس (PaaS) چیزی است که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای آن را کمتر به عنوان یک امتیاز و بیشتر به عنوان یک ضرورت در نظر می گیرند.
موتورهای جستجوی غیر گوگل خواسته های کاربران را برای چیزی که امروزه کمبود دارد تامین می کنند – حریم خصوصی دیجیتال. موتورهای جستجو یک سرویس ضروری را ارائه می دهند، اما در حالی که از نظر پولی رایگان هستند، مطمئناً بدون هزینه نیستند.
این هزینه سطح مشخصی از نفوذ به زندگی کاربران است زیرا شرکت های فناوری (به عنوان مثال گوگل) داده هایی را در مورد عادات آنلاین جمع آوری می کنند و از آن داده ها برای بهینه سازی تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنند.
پیشتاز جستجوی حریم خصوصی DuckDuckGo است، اما اخیراً رقیب جدیدی برای Google با تمرکز بر حریم خصوصی راه اندازی شد – Brave.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
Brave یک موتور جستجوی پیشرفته، حامی حریم خصوصی و بدون ردیابی است که توسط مخترع جاوا اسکریپت و یکی از بنیانگذاران موزیلا تأسیس شده است و به آن نفوذ صنعت می دهد.
طبق موتور جستجوی “privacy-first”:
«جستجوی شجاع شما، جستجوها یا کلیکهای شما را ردیابی نمیکند. برای Brave غیرممکن است که اطلاعاتی در مورد شما برای کسی فاش کند.
هر تبلیغاتی که ممکن است در آینده پشتیبانی کنیم، ناشناس میماند (مانند سایر تبلیغات Brave)، و بر رتبهبندی تأثیری نخواهد داشت. در آینده، جستجوی پولی بدون آگهی را نیز ارائه خواهیم داد.»
حتی در مقایسه با DuckDuckGo، Brave (از برخی جهات) از رقبا پیشی میگیرد:
- Brave شاخص خود را ارائه می دهد و به آن استقلال از سایر ارائه دهندگان جستجو می دهد. برعکس، نتایج DuckDuckGo مجموعه ای از “بیش از 400” منبع، از جمله Bing، Yandex، Yahoo! BOSS، Wolfram Alpha، خزنده وب خود و دیگران را جستجو کنید.
- گزینه بدون آگهی کاربران جست و جوی شجاع می توانند نسخه پولی را انتخاب کنند که به آنها امکان می دهد وب را بدون آگهی کاوش کنند.
- کنترل مکان بیشتر مهم نیست چه منطقه ای را برای نتایج جستجو انتخاب می کنید، جستجوی شجاع گزینه دیگری برای فیلتر کردن نتایج بر اساس محل ارائه می دهد.
آیا بازاریابان باید به موتورهای جستجوی خصوصی غیر گوگل اهمیت بدهند؟
گوگل به یک فعل تبدیل شده است. اصطلاحی مترادف با تکمیل جستجوی آنلاین.
این جایی است که اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان جستجو می کنند و تقریباً آن را نگه می دارند 87% استفاده از موتورهای جستجو، با Bing با 7٪، یاهو با 3٪ و DuckDuckGo (موتور جستجوی خصوصی کهنه کار) با 1٪ دنبال می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
جای تعجب نیست که Brave هنوز به نمودارها راه پیدا نکرده است. با این حال، از آنجایی که حریم خصوصی دیجیتال مکرر سرفصلهای خبری است، حریم خصوصی به خطر افتاده ممکن است مصرفکنندگان را به اندازه کافی نگران کند تا بتوانند اقدامی انجام دهند.
مشکل این است که آگاهی از موتورهای غیر گوگل کم است. ارائه دهندگان جستجوی “ثانویه” با چالش افزایش آگاهی مصرف کننده روبرو هستند.
مانع این است که آنها باید یک ارزش پیشنهادی قوی و روشی برای تغییر موتور جستجوی پیشفرض خود به کاربران ارائه دهند که آسان و بدون قربانی باشد.
تا آن نقطه، موتورهای جستجوی غیر گوگل به امید جذب کاربران وفادار جدید به نوآوری ادامه می دهند.
بینگ به تازگی IndexNow را معرفی کرده است، یک ابتکار جدید که به صاحبان سایت اجازه می دهد تا با محتوای جدید یا به روز شده IndexNow را پینگ کنند.
در حال حاضر فقط Bing و Yandex از IndexNow استفاده می کنند، اما این ابتکار به وضوح پیشنهادی برای جذب متخصصان سئو و وب مسترها با توانایی ایندکس سریعتر و امیدواریم رتبه بندی سریعتر است.
با این کار، گوگل نباید ترسی از سقوط از سلطنت داشته باشد.
اما این بدان معنا نیست که بازاریابان نباید برای آینده ای آماده باشند که – همانطور که در طول یکی دو سال گذشته آموختیم – می تواند مسیر خود را در یک سکه تغییر دهد.
وقتی حفظ حریم خصوصی به نگرانی بزرگتری برای مصرف کنندگان تبدیل می شود، بازاریابان جستجو باید چه چیزی را در نظر داشته باشند؟
از موتورهای جستجوی جایگزین استفاده کنید
شما فقط با آزمایش دست اول به قابلیت جابجایی به موتورهای جستجوی غیر گوگل پی خواهید برد. بدون شک شکاف هایی در ویژگی ها پیدا خواهید کرد، به خصوص اگر یک کاربر فوق العاده باشید.
برای مثال، DuckDuckGo فاقد قابلیتهای جستجوی عکس معکوس است که هم گوگل و هم بینگ ارائه میکنند.
با توجه به ارزش حریم خصوصی شخصی، به خصوص اگر به زنگ ها و سوت ها نیاز نداشته باشید، فراموش کردن گوگل بسیار آسان است.
هنگام طراحی استراتژی های بازاریابی و گزارش عملکرد، موتورهای جستجوی جایگزین را در نظر بگیرید
در مورد استراتژی و تجزیه و تحلیل، به خصوص در مورد جستجوی ارگانیک، برای تیم های بازاریابی بسیار مهم است که از گوگل جدا شوند.
اقداماتی را برای درک نحوه عملکرد سایر موتورهای جستجو انجام دهید و اذعان کنید که جمعیت شناسی کاربر در موتورهای جستجو متفاوت است.
به عنوان مثال، کاربران Bing تمایل دارند سن بالاتری داشته باشند و از دستگاه های مایکروسافت و الکسا استفاده می کنند. احتمالاً سهم شرکت شما از ترافیک موتورهای مختلف نیز متفاوت است – به خصوص اگر در یک صنعت خاص فعالیت می کنید یا مخاطبان خاص را هدف قرار می دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
علاوه بر این، تنها با گزارش عملکرد گوگل، بخشی از پازل را از دست می دهید. نظارت بر عملکرد در وسعت موتورها تضمین می کند که تصویر کاملی از عملکرد جستجوی ارگانیک داشته باشید.
کیفیت، رقابت، و ارتباط اغلب حجم جستجوی ترامپ
با توجه به ردپای کوچکتر آنها، حجم ترافیک کمی از موتورهای کوچکتر انتظار می رود. با این حال، رقابت رتبهبندی اغلب به دلیل ویژگیهای SERP و تبلیغات کمتر در رتبههای برتر کمتر است.
به عنوان مثال، یک جستار با حجم بالای جستجوی مربوط به مراقبت های بهداشتی در صفحه دو نتیجه جستجوی Google ظاهر شد، زیرا سایت های جمع آوری کننده معتبر و تبلیغات در صفحه اول اشباع شده بودند، اما در موقعیت چهار (صفحه یک) نتایج جستجوی ارگانیک در جستجوی Brave ظاهر شد (بدون هیچ تبلیغات قابل مشاهده).
در حالی که حجم جستجو در Brave کم است، رتبهبندی بالا میتواند حتی در زمین بازی ظاهر شود و فاصله بین دو موتور را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
اغلب، بازاریابان توجه زیادی را روی حجم جستجو متمرکز می کنند. اما واقعیت این است (مگر اینکه هدف بازاریابی شما فقط آگاهی باشد)، حتی سه بازدید با نرخ تبدیل 50 درصد بهتر از 1000 بازدید بدون تبدیل است.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
با پتانسیل قوی تری برای رتبه بالاتر در Brave یا DuckDuckGo نسبت به Google، شانس بسیار بیشتری برای دریافت کلیک و تبدیل دارید.
نتیجه
من شما را به استفاده از یک موتور جستجوی «جایگزین» برای یک هفته دعوت میکنم یا به سادگی رتبهبندی مهمترین کلمات کلیدی خود را بررسی کنید. ببینید چطوری جمع می کنید.
آیا رقابت کمتری وجود دارد؟ تبلیغات کمتر؟ رتبه بهتری داری؟
شاید موتورهای جایگزین بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید قابل استفاده باشند.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: آفریقای جدید/Shutterstock