جان مولر از گوگل در پاتوق Google Office-hours به سوالی درباره بهبود اعتماد به گوگل پاسخ داد. قابلیت اعتماد ، همراه با تخصص و اقتدار موضوع مهمی است. مولر در پاسخ خود به موضوع عوامل اعتماد می پردازد.
قابل اعتماد بودن و خوردن
امروزه قابل اعتماد بودن به یک موضوع بزرگ تبدیل شده است زیرا دستورالعملهای ارزیابی کیفیت Google توضیح میدهد که چگونه تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن موارد مهمی هستند که ارزیابیکنندگان کیفیت جستجو هنگام ارزیابی نتایج جستجو برای انواع خاصی از پرسوجوها، بهویژه آنچه که گوگل آن را مینامد، به دنبال آن باشند. پول شما یا زندگی شما دستههایی مانند مواردی که برای جستجوهای مالی و پزشکی هستند.
بنابراین طبیعی است که یک سئوکار بخواهد بداند چگونه اعتماد خود را به گوگل افزایش دهد.
نتایج جستجوی گوگل درباره عوامل اعتماد
اگر در گوگل جستجو می کنید:
عوامل اعتماد گوگل چیست؟
گوگل با سایت های متعددی به ادعاهای مختلف پاسخ می دهد:
سایت شماره یک:
“فاکتور اعتماد چیست؟ فاکتور اعتماد گوگل ترکیبی از فاکتورهای زیادی است که از آنها برای اعمال ارزشی از میزان اعتماد یک سایت استفاده می کنند. هر چه یک سایت قابل اعتمادتر دیده شود، احتمال اینکه مقالات آن در جستجوهای خاص گوگل رتبه بالاتری داشته باشند، بیشتر می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
نتیجه جستجوی شماره دو:
Google TrustRank به گوگل و سایر موتورهای جستجو برای مبارزه با هرزنامه های وب کمک می کند. به طور خاص، TrustRank به اصطلاح “سیگنال های اعتماد” را اندازه گیری می کند.
نتیجه جستجوی شماره سه:
در حقیقت، اعتماد یا عدم اعتماد گوگل به سایت شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. امنیت یک عامل پیشرو است.»
نتیجه جستجو شماره 4:
گوگل از سیگنال های اعتماد برای ارزیابی واقعی بودن سایر عوامل رتبه بندی استفاده می کند.
یک سایت جدول تناوبی از عوامل سئو را منتشر کرد:
“در اینجا ما به عناصر اعتماد جدول تناوبی عوامل SEO می پردازیم.”
اگرچه در نتایج جستجوی گوگل یک کنایه وجود دارد.
به نظر میرسد که پاسخ جان مولر با آنچه که همه آن پاسخها در نتایج جستجوی خود گوگل هستند، تناقض دارد.
چگونه اعتماد را بهبود ببخشیم
شخصی که این سوال را میپرسد میخواست بداند بهترین راه برای بهبود اعتماد به گوگل، احتمالاً برای دستیابی به رتبهبندی بهتر چیست.
در اینجا این سال مطرح می شود:
“آیا وب سایتی که حاوی محتوای عالی است اعتماد به گوگل را بهبود می بخشد یا فقط از طریق پیوندها مشخص می شود؟”
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
گوگل می گوید هیچ فاکتور اعتمادی وجود ندارد
جان مولر از گوگل پاسخ داد:
«من فکر نمیکنم که ما یک عامل اعتماد داشته باشیم که بتوانیم به آن نگاه کنیم و بگوییم، اوه اعتماد در (نمیدانم) نه از دوازده یا هر عددی که شما در آنجا دارید است.
پس این به نوعی (نمی دانم) … در آن نقطه تقریباً مانند یک سؤال فلسفی است.
مثل این است که آیا بهبود کیفیت محتوای شما به طور کلی باعث می شود که یک وب سایت از نظر گوگل قابل اعتمادتر باشد؟
و مانند خوب … من نمی دانم. هیچ معیار خاصی برای آن وجود ندارد.»
هیچ معیاری برای اندازه گیری اعتماد وجود ندارد
متریک راهی برای اندازه گیری و کمک به ارزیابی چیزی است. جان مولر واضح است که گوگل معیار خاصی برای اندازه گیری قابلیت اطمینان ندارد.
تنها دلیلی که قابل اعتماد بودن در دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجو مهم است این است که این همان چیزی است که رتبهدهندگان شخص ثالث به دنبال آن هستند.
اما این بدان معنا نیست که بخشی از الگوریتمهای گوگل است و الگوریتمی در گوگل وجود دارد که سایتها را از نظر قابلیت اطمینان رتبهبندی میکند.
بهبود محتوا رویکرد خوبی است
مولر در مرحله بعد روش بهبود محتوا را تأیید کرد.
او در ادامه پاسخش گفت:
“من فکر می کنم بهبود کیفیت محتوای شما همیشه ایده خوبی است.
اما خیلی چیزها در آنجا دخیل هستند.
و وقتی صحبت از اعتماد به میان میآید، قطعاً موضوع فقط پیوندهایی نیست که به یک وبسایت اشاره میکنند.»
هیچ معیاری برای اعتماد و نه فقط پیوندها وجود دارد
همیشه ایده بدی است که بخشی از آنچه در یک پتنت نوشته شده یا آنچه جان مولر میگوید را در نظر بگیرید و سپس آن را به معنایی خارج از چارچوب کلی پتنت یا بیانیه قرار دهید.
پاسخ جان مولر مبنی بر اینکه معیاری برای قابل اعتماد بودن وجود ندارد در چارچوب پاسخ به این سوال گفته شد که آیامطالب عالی” یا “پیوندها” به بهبود اعتماد با Google کمک کنید.
مولر بهجای تمرکز بر اینکه آیا لینکها یا محتوا روی گوگل تأثیر میگذارد تا به یک وبسایت اعتماد کند یا خیر، او را از تفکر در مورد تأثیرگذاری بر یک عامل اعتماد موجود منصرف میکند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
او فرد را تشویق می کند تا روی بهبود محتوا تمرکز کند. محتوا یکی از معدود مواردی است که ناشران کنترل کامل روی آن دارند، چیزی که نمی توان درباره پیوندهای قانونی گفت.
نقل قول
گوگل می گوید هیچ فاکتور یا معیار اعتمادی برای اندازه گیری اعتماد وجود ندارد
مولر را تماشا کنید که حباب ایده معیار اعتماد را در ساعت 29:20 دقیقه نشان می دهد