احتمالاً این ادعا را شنیده اید که می خواهید نسبت به کد (به عنوان متن ، متن HTML) سالم در هنگام نمایش محتوا – معمولاً متن – در یک صفحه وب ، دارای یک کد سالم باشید.
به طور خلاصه ، این نسبت است که به شما می گوید چند درصد از صفحه وب شما باید حاوی متن باشد.
این تصوری است که توسط بسیاری از متخصصان SEO و تجربیات خودم هنگام تعیین تعداد کلمات مناسب یا طراحی تجربه کاربری جدید (UX) پشتیبانی می شود.
هر کسی که یک وب سایت ایجاد کرده است ، می داند که نسبت کد به متن شما در UX ، نمایه سازی صفحات و سرعت صفحه چقدر است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
اما آیا نسبت کد به متن واقعا برای موتورهای جستجو اهمیت دارد؟
بیایید شواهد را تجزیه کنیم تا ببینیم آیا موتورهای جستجو از کد برای نوشتن به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می کنند یا خیر.
ادعا: کد به متن به عنوان یک عامل رتبه بندی
برخی از متخصصان سئو ادعا می کنند که کد به متن نه تنها برای بهبود تجربه کاربر بلکه به عنوان یک عامل رتبه بندی کلیدی برای موتورهای جستجو استفاده می شود.
گفته می شود که کد به متن توسط موتورهای جستجو برای تعیین ارتباط یک صفحه وب استفاده می شود. اگر نسبت کد به متن کمتری دارید (کپی کمتر در صفحه وب) ، باعث ایجاد سردرگمی با خزنده ها می شوید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
چرا؟
زیرا خزنده ها اطلاعات کافی برای تعیین زمینه صفحه وب و موضوع اصلی آن ندارند.
شواهد
بیایید با اولین سوال شروع کنیم: آیا نسبت کد به متن یک عامل رتبه بندی است؟
در 27 مارس 2018 ، جان مولر گوگل در یک مورد تأیید کرد Hangout ساعت مدیر وبمستر Google که کد به متن یک عامل رتبه بندی نیست.
https://www.youtube.com/watch؟v=PvNnPd76xSU
مولر توضیح داد که سایت های خاصی از HTML بیشتر استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر کمتر استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: “این بیشتر به ترجیح طراحی و نحوه تنظیم موارد در سایت شما بستگی دارد.”
بنابراین ، آیا باید به نسبت کد به متن اهمیت دهید؟
اکنون که می دانید کد به متن یک سیگنال رتبه بندی نیست ، آیا هنوز هم تمرکز روی SEO ضروری است؟
پاسخ کوتاه: بله.
نسبت کد به متن می تواند به شما بگوید که آیا HTML متورم دارید که می تواند سرعت صفحه شما را کاهش دهد ، به ویژه در تلفن همراه.
با استفاده از Core Web Vitals در کنسول جستجوی Google ، می توانید ببینید که چگونه SEO و تجربه کاربر دست به دست می دهند. 🤝

این گزارش می تواند به اتصال نقاط بین محتوا و سرعت صفحه کمک کند. این به شما نشان می دهد که چقدر طول می کشد تا محتوای اصلی شما بارگذاری شود ، نحوه بارگذاری آن و تغییرات طرح بندی.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
این می تواند به شما در شناسایی مناطقی از سایت شما که باعث ایجاد درد در کاربران می شود ، کمک کند.
کد مناسب نسبت متن چیست؟
یک قاعده خوب در مورد نسبت کد به متن این است که بین 25 تا 70 درصد از متن قابل مشاهده را در مقایسه با عناصر غیر قابل مشاهده (یعنی تگ های alt) هدف گذاری کنید.
نحوه بهبود نسبت کد به متن
کلید بهبود نسبت کد به متن ایجاد تجربه کاربری بهتر است.
با اطمینان از اعتبار کد HTML خود شروع کنید. می توانید آن را با یک ابزار مانند سرویس اعتبارسنجی نشانه گذاری W3C. اگر کد HTML نامعتبری دارید ، باید آن را حذف کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در مرحله بعد ، سرعت صفحه خود را ارزیابی کرده و تعیین کنید که چه چیزی را می توانید بهبود دهید.
سپس ، هرگونه کد غیر ضروری مانند فضاهای سفید ، زبانه ها ، نظرات و غیره را حذف کنید. اگر می توانید ، از جداول خودداری کنید زیرا HTML زیادی ایجاد می کنند.
در نهایت ، هرگونه متن پنهان را که به طور عمومی قابل مشاهده نیست حذف کنید ، اندازه خود را تغییر داده و فشرده کنید و سعی کنید اندازه صفحه خود را زیر 300 کیلوبایت نگه دارید.
کد به متن به عنوان یک سیگنال رتبه بندی: رتبه ما
همانطور که شواهد بالا نشان می دهد ، کد به متن یک سیگنال رتبه بندی نیست که توسط موتورهای جستجو استفاده می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در عوض ، شما باید از این به عنوان یک راهنما برای تعیین کیفیت کدگذاری و سرعت بارگذاری صفحه خود استفاده کنید.
تصویر ویژه: Paulo Bobita/SearchEngineJournal