Canonicalization به سادگی با رتبه بندی جستجو مرتبط است ، اما آیا آن را عامل رتبه بندی نامیده می شود؟
شاید شنیده باشید که برچسب rel = ”canonical” ابزاری است که می تواند برای تجمیع سیگنال های رتبه بندی از URL های متعدد به یک URL متعارف واحد استفاده شود.
این درست است ، اما ابزاری است که موارد استفاده محدودی دارد.
حتی در صورت استفاده صحیح ، هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل از دستورالعمل های آن پیروی کند.
درباره URL های متعارف و نحوه اتصال تگ rel = ”canonical” به رتبه بندی جستجو بیشتر بدانید.
ادعا: Canonicalization (rel = ”canonical”) یک عامل رتبه بندی است
Rel = ”canonical” یک برچسب HTML است که می تواند به Google گفته شود در صورت وجود چندین نسخه از صفحه ، کدام نسخه از صفحه را در نتایج جستجو نشان دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
بیشتر از آن به عنوان راهی برای ادغام نشانی های اینترنتی تکراری در سایت شخصی خود استفاده می شود ، اما از برچسب همچنین می توان برای بازنشر یا ارسال سند در چندین دامنه استفاده کرد.
Google دوست ندارد محتوای تکراری را در نتایج جستجو نشان دهد ، بنابراین در عوض یک آدرس اینترنتی را انتخاب کرده و بقیه را حذف می کند. از این آدرس به عنوان URL متعارف یاد می شود.
برخی معتقدند علاوه بر این که به Google می گویند کدام URL را در نتایج جستجو نشان دهد ، تگ rel = “canonical” می تواند سیگنال های رتبه بندی را از صفحه ای به صفحه دیگر ارسال کند.
این همان چیزی است که گوگل در مورد متعارف به رتبه بندی جستجو می گوید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
شواهد: مقدس سازی (rel = ”canonical”) به عنوان یک عامل رتبه بندی
راهنمای رسمی گوگل برای SEO پیشرفته دارای a کل فصل در مورد استفاده از canonicalization برای ادغام URL های تکراری. جالب اینجاست که در مورد رتبه بندی جستجو چیزی ذکر نمی کند.
با این حال ، جان مولر گوگل قبلاً در یکی از جلسات پرسش و پاسخ سئو هفتگی خود به موضوعات متعارف و رتبه بندی جستجو پرداخت.
که در این مثال خاص، مولر توصیه می کند که صاحب سایت از برچسب rel = ”canonical” برای محتوای تکراری استفاده کند زیرا می تواند تمام سیگنال های رتبه بندی را در یک ترکیب کند. او گفت:
“به طور کلی ، من توصیه می کنم از یک rel =” canonical “برای محتوای تکراری به جای noindex استفاده کنید.
با noindex ، شما به ما می گویید که این صفحه به هیچ وجه نباید ایندکس شود.
با یک قانون اساسی ، شما به ما می گویید این صفحه در اصل همان صفحه دیگری است که من دارم ، و این به ما کمک می کند زیرا در این صورت ما می توانیم تمام سیگنال هایی را که برای هر دو این صفحات داریم گرفته و آنها را در یک ترکیب کنیم.
در حالی که اگر فقط یک noindex دارید ، یا اگر آن را با robots.txt مسدود کرده اید ، سیگنال های مربوط به آن صفحه مسدود شده یا noindex روی آن از بین می روند ، حذف می شوند. “
این تأیید این است که Google قادر است سیگنال های رتبه بندی از محتوای تکراری را در یک آدرس اینترنتی متعارف با تگ HTML rel = ”canonical” ترکیب کند.
مقدس سازی به عنوان یک عامل رتبه بندی: حکم ما
Canonicalization تأیید شده است که با رتبه بندی جستجو ارتباط دارد ، اما این بدان معنا نیست که یک عامل رتبه بندی است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
از یک تگ rel = ”canonical” می توان برای ترکیب سیگنال های چندین نشانی اینترنتی تکراری در یک مورد استفاده کرد ، اما حتی در این صورت نیز یک ابزار قابل اعتماد نیست.
وقتی از برچسب rel = ”canonical” به درستی استفاده می شود ، ممکن است Google نادیده گرفتن آن را انتخاب کند و URL متعارف خود را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب کند.
برچسب rel = ”canonical” بیشتر یک پیشنهاد است تا یک دستورالعمل – و قطعاً عاملی برای رتبه بندی نیست.
تصویر ویژه: Paulo Bobita/SearchEngineJournal