اگر روز SEO خود را با هدف تلاش برای بهبود نرخ بازده خود شروع می کنید ، دست خود را بالا بگیرید…
هر کسی؟ هر کسی؟
اغلب اوقات ، توصیه های SEO آنقدر در بین افراد مختلف به تصویب می رسد که تشخیص واقعیت از روی داستان دشوار است.
و نرخ پرش فقط یکی دیگر از قربانیان اطلاعات غلط در جامعه SEO است.
شما احتمالاً توصیه های SEO مانند این را برایان دین از Backlinko خوانده اید ، که با “مطالعه صنعت” خود از این امر پشتیبانی می کند.

با این حال ، “مطالعه صنعت” او به سرعت به عنوان “یک قطعه موثر طعمه پیوند”توسط انجمن SEO.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
وقتی دیدم نرخ پرش همراه با پوگو استیک ، جایی که او همچنان به انتشار اطلاعات غلط ادامه می داد ، باید پرچم قرمز بود.

برای تأیید ، چسباندن پوگو یک عامل رتبه بندی نیست. اما من منحرف می شوم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
بنابراین ، حقیقت چیست – آیا نرخ پرش یک عامل رتبه بندی است؟ آیا نرخ پرش بر ترافیک ارگانیک شما تأثیر می گذارد؟
بیایید تحقیق کنیم.
ادعا: نرخ بازگشت به عنوان یک عامل رتبه بندی
نرخ بازگشت من را به یاد آن برنامه های تلویزیونی تعطیلات بهاری تلویزیون می اندازد. پر از انتظارات غیرواقعی است و در نهایت امیدهای شما را برآورده می کند. در حالی که به نظر می رسد بازیگران “تپه ها” در هتلی بزرگ در تولوم جمع شده اند ، آنها در واقع در متل 6 در میامی هستند.
وقتی صحبت از سئو می شود ، من نرخ بازگشت را اینگونه می بینم.
بنابراین ، نرخ پرش چیست؟
نرخ بازگشت به درصد بازدیدهای یکجا از سایت شما مربوط می شود. Google Analytics تعداد افرادی را که از صفحه شما دیدن می کنند و بدون مشاهده صفحات دیگر سایت شما می روند ، ردیابی می کند.
نرخ پرش لزوما به این معنا نیست که شما نیاز به بهبود کیفیت سایت خود دارید. جریان کاربر سایت شما باید برای سفر مشتری شما طراحی شود ، نه نرخ پرش.
در اینجا برخی از افسانه ها ، حقایق و حقایقی است که باید در مورد نحوه تاثیر نرخ بازگشت به رتبه بندی شما بدانید.
نرخ بازگشت به عنوان یک عامل رتبه بندی: شواهد
در 12 ژوئن 2020 ، جان مولر گوگل تأیید کرد که گوگل از نرخ پرش به عنوان عامل رتبه بندی در a استفاده نمی کند پاتوق مدیر وب سایتبه
“من فکر می کنم کمی تصور غلط در اینجا وجود دارد که ما در مورد رتبه بندی وب سایت ها به مواردی مانند نرخ بازگشت سریع تجزیه و تحلیل می پردازیم ، و قطعاً اینطور نیست.”
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
داده های تاریخی برای حمایت از این پیام وجود دارد.
در 14 آوریل 2017 ، گری ایلیس گوگل در توییتر گفت، “نرخ پرش سیگنال خوبی نیست.”

و در سال 2008 ، مت کاتز گوگل در یک انجمن Sphinn گفت: “نرخ بازگشت نه تنها قابل حمل است ، بلکه پر سر و صدا نیز خواهد بود. »
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
“یکی از افراد صنعت جستجو اخیراً س meالاتی در مورد نحوه انجام bounce rate در Google برای من ارسال کرده است ، و من گفتم:” عزیزم ، من هیچ نظری در مورد مواردی مانند نرخ پرش ندارم. چرا با این انجیلی خوب Google Analytics که در مورد مواردی مانند نرخ پرش اطلاعات دارد ، صحبت نمی کنید؟ ‘ من حتی در زندگی روزمره با افرادی که در این مورد صحبت می کنند برخورد نمی کنم. “
به جرات می توان گفت که نرخ بازگشت به عنوان یک عامل رتبه بندی یک افسانه است.
آیا نرخ گزاف گویی بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد؟
نرخ بازگشت به طور مستقیم بر رتبه بندی ارگانیک تأثیر نمی گذارد.
با این حال ، این به طور غیر مستقیم بر سایر عوامل رتبه بندی که Google به آنها اهمیت می دهد-سرعت پایین صفحه ، طراحی بی کیفیت ، بهینه سازی ضعیف تلفن همراه و غیره تأثیر می گذارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
اینجاست که زمان روی صفحه و نرخ پرش به هم می رسند. این معیارها می توانند به شما بگویند که تجربه کاربری خوبی ایجاد کرده اید.
اگر صفحه وب شما دارای نرخ پرش کم و زمان زیاد در صفحه است ، صفحه وب شما در مکان خوبی قرار دارد.
زمان زیاد در صفحه نشان می دهد که محتوای شما جذاب است – و ایجاد یک وب سایت جذاب به مراتب بهتر از زمان شما استفاده می کند تا تلاش برای بهینه سازی نرخ بازگشت.
نرخ بازگشت به عنوان یک سیگنال رتبه بندی: رتبه ما
نه ، نرخ پرش یک عامل رتبه بندی گوگل نیست.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
نرخ بازگشت فقط یک معیار است – و یکی از گوگل بارها گفته است که مستقیماً بر رتبه بندی گوگل تأثیر نمی گذارد.
آیا باید نرخ پرش خود را ردیابی کرده و برای بهبود آن تلاش کنید؟ بله – زیرا این یک معیار است که می توانید از آن برای درک موفقیت آمیز بودن محتوای خود استفاده کنید.
بهبود نرخ بازگشت به شما کمک نمی کند رتبه بهتری در Google کسب کنید. اما کاهش نرخ پرش شما معمولاً یک شاخص خوب است که نشان می دهد محتوای شما جذاب ، ارزشمند یا مفید است.
اگرچه اکثر جامعه SEO این ایده را به عنوان یک افسانه نادیده گرفته اند ، اما به نوعی هنوز پابرجاست.
بنابراین دفعه بعد که مشتری ، همکار ، همکار یا رئیس شما با اطمینان 100٪ به شما مراجعه می کند که نرخ بازگشت به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل است (به دلیل اطلاعات بدی که خوانده اند) ، این مقاله را برای آنها ارسال کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
خواهش میکنم!
تصویر ویژه: Paulo Bobita/SearchEngineJournal