افزودن آرد سوخاری به وب سایت شما به Google کمک می کند تا مطالب شما را از دیدگاه سلسله مراتبی بهتر درک کند.
همچنین به کاربران در درک موقعیت فعلی آنها در وب سایت شما کمک می کند.
ناوبری Breadcrumb هم برای گوگل و هم برای کاربران خوب به نظر می رسد.
اما آیا این بدان معناست که تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما دارد؟
بیایید دریابیم.
ادعا: ناوبری Breadcrumb یک عامل رتبه بندی است
Breadcrumbs وقتی انجمن گوگل را برای اولین بار به نتایج جستجو اضافه کرد ، توجه جامعه SEO را به خود جلب کرد 2009به این زمانی بود که موتور جستجو پیشرفت هایی در نحوه نمایش سلسله مراتب سایت در نتایج جستجو نشان داد.
قبل از تغییر ، گوگل معمولاً یک آدرس وب سبز یا نشانی وب را در پایین هر نتیجه جستجو نشان می داد تا به کاربران اطلاع دهد که به کجا می روند:
آدرس سبز با سلسله مراتبی که محل دقیق صفحه را در وب سایت نشان می دهد (AKA ، آرد سوخاری) جایگزین شد:
سایت هایی که قبلاً در جهت یابی خود آرد سوخاری سلسله مراتبی ارائه کرده بودند ، از این تغییر بهره مند شدند ، زیرا فهرست SERP آنها با نتیجه جستجوی معمولی متفاوت بود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
به عنوان آرون وال توضیح داد به هنگام:
“هر خرده نان یک پیوند قابل کلیک به صفحه مربوطه است (که در برخی موارد می تواند ترافیک را به سایت مورد نظر افزایش دهد) …”
در سالهای بعد ، مقداری متخصصان سئو شروع به گمانه زنی کرد که پیوندهای ناوبری خرده ریز می تواند یک عامل رتبه بندی باشد.
شواهدی برای ناوبری Breadcrumb به عنوان یک عامل رتبه بندی
برای درک چگونگی به وجود آمدن ایده ناوبری به عنوان عامل رتبه بندی ، مهم است که بفهمیم متخصصان SEO در آن زمان چگونه به آن نزدیک می شدند.
در اوایل دهه 2010 ، آرد سوخاری نه تنها به عنوان ابزاری برای سهولت ناوبری وب سایت بلکه به عنوان یک ساختار پیوند داخلی برای بهینه سازی در نظر گرفته شد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
جاش مک کوی این نکته را در مقاله سال 2010 خود ارائه کرده است ، “آنچه Google به سایت شما فکر می کند: ”
“برای ایجاد یک فرآیند بهینه پیوند خرده ، مطمئن شوید که استراتژی کلمات کلیدی خود را در کنار معماری اطلاعات محتوای سایت خود به کار برده اید.
ساختار نشانی وب شما باید شامل کلمات کلیدی و محتوای مربوط به دسته بندی/قراردادهای نامگذاری پوشه ها باشد و اطمینان حاصل کند که محتوای سایت در دسته های مناسب قرار می گیرد. “
که در 2011، Catfish Comstock ناوبری breadcrumb را به عنوان یکی از سه ساختار پیوند مهم برای بهینه سازی ، همراه با الگوی ناوبری جهانی و “ساختارهای پیوند جایگزین” ذکر کرد.
گمانه زنی های آرد سوخاری به عنوان یک عامل رتبه بندی SEO در یک پست وبلاگ در سال 2012 توسط مت گرین از مشاوره اخلاقی SEO ، با عنوان “پیوندهای ناوبری Breadcrumb به عنوان یک عامل بهینه سازی روی صفحه. »
“متن لنگر مورد استفاده در پیوندها علی رغم بروزرسانی های الگوریتمی اخیر گوگل که اهمیت آنها را کاهش داده است ، همچنان یک عامل مهم رتبه بندی است. هنگامی که ناوبری در وب سایت فعال می شود ، پیوندهای متنی لنگر را در هر صفحه وب سایت ایجاد می کند که به صفحه اصلی سایت پیوند می یابد.
این ، خانم ها و آقایان ، این است که چگونه می توانید از پیوندهای خرده نان به عنوان یک عامل رتبه بندی مثبت برای کلمات کلیدی مورد نظر استفاده کنید. “
برایان دین از Backlinko پس مشمول آن را در لیست 200 فاکتور رتبه بندی گوگل بدون ارائه توضیح یا مدرک زیاد ذکر کرد.
شواهد علیه ناوبری Breadcrumb به عنوان یک عامل رتبه بندی
روشی که گوگل نتایج جستجو را نمایش می دهد در طول سالها تکامل یافته است ، اما گوگل هنوز آرد سوخاری را در SERP های خود گنجانده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
اگرچه گوگل این را توصیه می کند صاحبان وب سایت و توسعه دهندگان با استفاده از آرد سوخاری ، هیچ کس از موتور جستجو هرگز ثبت نکرده است تا تأیید کند که در واقع یک عامل رتبه بندی است.
نزدیکترین اذعان به موضع گیری گوگل در زمینه ناوبری خرده نان مربوط به سال 2017 است ، هنگامی که از گری ایلیز گوگل پرسیده شد: “موضع گوگل در مورد ناوبری خرده نان چیست؟ آیا این پیوندها ارزش خود را دارند؟ اگر چنین است ، باید انجام دهند؟ »
ما آنها را دوست داریم. ما آنها را به عنوان پیوندهای معمولی در محاسبه PageRank در نظر می گیریم
– Gary 鯨 理 ye Gyeongri Illyes (methode) 22 ژوئن 2017
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در سال 2021 ، جان مولر گوگل توییت کرد که Google از خرده نان برای خزیدن (برای یافتن پیوندهای داخلی) و برای نتایج غنی (داده های ساختار یافته) استفاده می کند. وی همچنین افزود که محل آرد سوخاری در صفحه وب “برای SEO اهمیتی ندارد”.
ناوبری Breadcrumb به عنوان یک عامل رتبه بندی: حکم ما
Breadcrumbs به ارائه یک تجربه کاربری مثبت برای بازدیدکنندگان وب سایت و تقویت ساختار سایت برای موتورهای جستجو کمک می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
علاوه بر این ، آرد سوخاری به طور طبیعی پیوندهای داخلی بیشتری ایجاد می کند ، بنابراین رتبه صفحه بیشتری را به آن صفحات می رساند. به طور بالقوه ، آرد سوخاری ممکن است بر CTR تأثیر بگذارد ، اگرچه این بیشتر از مزایای غیر مستقیم برخوردار است.
اما افزودن ناوبری خرده ریز به صفحات وب سایت شما تضمین کننده افزایش قابل توجه رتبه شما نیست. بسیاری از وب سایت ها بدون استفاده از آرد سوخاری رتبه خوبی دارند.
و در حالی که گوگل استفاده از آرد سوخاری را به توسعه دهندگان و صاحبان وب سایت توصیه می کند ، این بیشتر از نظر UX و قابلیت استفاده بر خلاف SEO و رتبه بندی است.
تصویر ویژه: Paulo Bobita/SearchEngineJournal