آیا نرخ کلیک فاکتور رتبه بندی گوگل است؟ بیایید از گوگل بپرسیم.

با توجه به این قطعه برجسته ، “Google در واقع از نرخ کلیک ارگانیک به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می کند.”
البته ، بررسی واقعیت به این سادگی نیست که از آنچه در جستجوی Google در ابتدا به عنوان تأیید استفاده می شود استفاده کنید-در واقع ، لطفاً هرگز این کار را نکنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
برای تعیین اینکه آیا CTR یک عامل رتبه بندی است یا خیر ، باید کمی حفاری کنیم.
ادعا: نرخ کلیک (CTR) به عنوان یک عامل رتبه بندی
این موضوع تقریباً تا زمانی که ما SEO را تمرین کرده ایم ، یک موضوع بحث برانگیز بوده است.
در مقاله 2002 خود بهینه سازی موتورهای جستجو با استفاده از داده های Clickthrough، Thorsten Joachims از Cornell استدلال کرد که “یک سیستم بازیابی اطلاعات خوب باید اسناد مربوطه را در رتبه بندی بالا ارائه دهد.” او گفت که داده های کلیک از گزارش جستجوی موتور جستجو همراه با گزارش پیوندهایی که کاربران روی آنها کلیک کرده اند باید در رتبه بندی استفاده شوند.
در پنج سال گذشته ، لری کیم چنین کرده است برای CTR بحث کرد به عنوان عامل رتبه بندی ، و اریک انگ در برابر آن ای جی کوهن توضیح داد که چرا او معتقد است که این یک سیگنال رتبه بندی است. دن تیلور شیرجه عمیقی کشید دلیل اینکه چرا معتقد است اینطور نیست
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
پس حق با کیست؟
بیایید به شواهد نگاهی بیندازیم.
شواهد برای نرخ کلیک (CTR) به عنوان یک عامل رتبه بندی
در سال 2016 ، لری کیم آزمایشی انجام داد مقایسه CTR های 1000 واژه کلیدی در یک طاقچه در جستجوی پولی و ارگانیک. وی گفت: “اتفاق غیر عادی در حال رخ دادن است.” “تفاوت (ما فکر می کنیم) این است که RankBrain رتبه جستجو در صفحاتی را افزایش می دهد که نرخ کلیک ارگانیک بالاتری دارند.”
کیم در آن زمان به این نتیجه رسید که نرخ کلیک و رتبه بندی متغیرهای وابسته به یکدیگر هستند. رابطه وجود دارد ، اما ماهیت دقیق آن مشخص نیست.
ما نباید همبستگی را با علیت اشتباه بگیریم. و این چیزی است – این بحث در مورد اینکه آیا CTR یک عامل رتبه بندی است این سال را ایجاد می کند: آیا مستقیم است یا غیرمستقیم؟
برای اهداف ما در اینجا ، ما دقیقاً بررسی می کنیم که آیا هر یک از عوامل توسط الگوریتم های رتبه بندی خود توسط Google استفاده می شود یا خیر. به طور بالقوه هزاران عامل وجود دارد که به طور غیر مستقیم از عوامل رتبه بندی مستقیم پشتیبانی می کند ، و ما باید مراقب باشیم که این دو را با هم اشتباه نگیریم.
این مسئله مربوط به آزمایش CTR رند فیشکین در سال 2014 بود که در آن وی یک وبلاگ منتشر کرد و از مردم خواست یک عبارت خاص را جستجو کنند ، سپس روی پیوند SERP ها کلیک کنید:

پست وبلاگ 228 بازدیدکننده داشت و همان شب به نقطه #1 در گوگل شلیک شد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
همانطور که فیشکین گفت ، “بگذارید واضح باشیم – این شواهد کافی نیست تا بتوان به طور قطعی گفت که گوگل به طور قطعی از کوئری و حجم کلیک برای رتبه بندی صفحات وب استفاده می کند. ممکن است عوامل دیگری در کار وجود داشته باشد. “
با این وجود ، او عنوان کرد قطعه “پرس و جوها و کلیک ها ممکن است نتایج گوگل را مستقیمتر از آنچه قبلاً تصور می شد تحت تأثیر قرار دهد.” و افسانه ای متولد شد
مانند انجی توضیح دادبه نظر می رسد آزمایش فیشکین نشان می دهد که گوگل در آن زمان از الگوریتم تازگی برای نمایش موضوعات پرطرفدار از CTR استفاده می کرده است – نه اینکه CTR بیش از آنچه که قبلاً تصور می شد بر نتایج گوگل تأثیر می گذارد.
شواهد علیه نرخ کلیک (CTR) به عنوان یک عامل رتبه بندی
همانطور که راجر مونتتی در ارزیابی مقاله های تحقیقاتی CTR در سال 2018 اشاره کرد ، مسائل عمده ای در مورد CTR به عنوان عامل رتبه بندی احتمالی حتی در مقاله 2002 یوآخیمز ذکر شد. حتی در آن زمان ، کارشناسان تشخیص دادند که استفاده از CTR به عنوان یک عامل رتبه بندی در برابر دستکاری آسیب پذیر است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
شما می توانید همه چیز را از لایک های فیس بوک و فالوورهای اینستاگرام گرفته تا پیوندها ، نظرات و مقاله های چرخیده خریداری کنید.
چرا مردم نیز کلیک نمی کنند؟
اگر این در واقع یک عامل رتبه بندی بود ، قطعاً چنین می کردند.
در حال حاضر ، گوگل تأیید کرده است که CTR در کنار سایر معیارهای مشارکت در آزمایش های کنترل کیفیت جستجو (مانند مستند شده توسط Enge، بر اساس عرشه SMX West گوگل در 2016 که از آن به بعد خصوصی شده است).
اما این یک عامل رتبه بندی نیست.
قانع نشده اید؟ گوگل گری ایلیز تایید کرد CTR یک عامل رتبه بندی Google در Pubcon Las Vegas 2016 نیست.
ایلیز گفت: “اگر به آن فکر کنید ، کلیک ها به طور کلی بسیار سر و صدا دارند.” “مردم کارهای عجیب و غریب را در صفحات نتایج جستجو انجام می دهند. آنها مانند دیوانه ها روی اطراف کلیک می کنند و به طور کلی پاک کردن این داده ها واقعاً بسیار سخت است. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
CTR همچنین برای شخصی سازی مورد استفاده قرار می گیرد ، ایلیز گفت ، به این دلیل که انواع نتایجی که یک فرد معمولاً انتخاب می کند می تواند به الگوریتم گوگل “آموزش” دهد که کدام نوع نتایج را شخص ترجیح می دهد.
اما آیا CTR به عنوان یک عامل رتبه بندی مستقیم می تواند بر عملکرد وب سایت شما در مقیاس تاثیر بگذارد؟
خیر
نرخ کلیک به عنوان یک عامل رتبه بندی: حکم ما
نتیجه نهایی: هیچ شواهد قانع کننده ای برای حمایت از این ایده وجود ندارد که گوگل از CTR به عنوان سیگنال رتبه بندی جستجوی مستقیم استفاده می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
این بدان معناست که تلاش برای بازی کردن با این بازی هیچ فایده ای ندارد – گوگل ده ها سال پیش روی آن کار کرده بود.
آیا باید CTR ارگانیک خود را پیگیری کرده و سعی در بهبود آن داشته باشید؟ بله – زیرا این یک معیار است که می توانید از آن برای درک موفقیت آمیز بودن محتوای خود استفاده کنید.
به شما در رتبه بندی بهتر در Google کمک نمی کند. اما افزایش بازدیدکنندگان از وب سایت شما همیشه چیز خوبی است.
نرخ کلیک بسیار پر سر و صدا ، آشفته و آسان است و به عنوان یک عامل رتبه بندی جدی تلقی نمی شود.
مکانهای پربار دیگری برای تمرکز تلاش های SEO شما وجود دارد!
تصویر ویژه: Paulo Bobita/SearchEngineJournal
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید