AdSense یک محصول تبلیغاتی Google است که به ناشران اجازه می دهد با نمایش تبلیغات هدفمند در وب سایت خود از محتوای خود درآمد کسب کنند. وقتی مردم این تبلیغات را مشاهده یا روی آنها کلیک کنند ، ناشران درآمد کسب می کنند.
بنابراین چرا برخی معتقدند AdSense یک عامل رتبه بندی است؟ تبلیغات هیچ ربطی به رتبه بندی ارگانیک ندارد ، درست است؟
خوب ، اعتقاد بر این است که ارسال ترافیک به صفحات دارای تبلیغات ارائه شده توسط گوگل ، منافع گوگل را نیز به عنوان یک شرکت تامین می کند.
هنگامی که یک وب سایت با AdSense درآمدزایی می کند ، به پلتفرمی دیگر برای تبلیغ کنندگان گوگل تبدیل می شود تا تبلیغات را در آن ارائه دهند.
اخلاق را کنار بگذاریم ، انگیزه ای برای Google وجود دارد که ترافیک را به صفحات نمایش دهنده تبلیغات AdSense ارسال کند.
ترافیک بیشتر به معنای کلیک و نمایش تبلیغات بیشتر است ، به این معنی که تبلیغ کنندگان گوگل از پرداخت هزینه تبلیغات بیشتر خوشحال می شوند.
اما آیا Google به منافع خود به عنوان یک شرکت در ارائه نتایج جستجوی ارگانیک بی طرفانه اجازه می دهد؟
این نظریه ای است که بین کسانی که می پرسند آیا AdSense یک عامل رتبه بندی است یا خیر ، مشترک است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
برعکس ، نگرانی هایی وجود دارد که تبلیغات AdSense می تواند بر رتبه بندی تأثیر منفی بگذارد ، زیرا Google دستورالعمل های خاصی در مورد قرار دادن مناسب تبلیغات دارد.
بیایید بیشتر به این ادعاها بپردازیم ، سپس ببینیم شواهد در مورد تأثیر AdSense بر رتبه بندی جستجو چه می گویند.
ادعا: AdSense یک عامل رتبه بندی است
ادعاهای مختلفی در رابطه با AdSense به عنوان عامل رتبه بندی وجود دارد.
AdSense یک سیگنال مثبت است
یک نظریه نشان می دهد که قرار دادن تبلیغات AdSense در یک صفحه تأثیر مثبتی بر رتبه بندی دارد زیرا این تبلیغات برای گوگل و تبلیغ کنندگان آن سود ایجاد می کند.
با توجه به اینکه گوگل بسیاری از خدمات خود را در هم آمیخته است – مانند جستجوی ارگانیک ، Google Ads و AdSense – حدس و گمان وجود دارد که آنها سیگنال هایی را بین یکدیگر به اشتراک می گذارند.
درست همانطور که نظریه هایی درباره گوگل تبلیغات به عنوان یک عامل رتبه بندی منتشر می شود ، که در فصل دیگری آن را رد کرده ایم ، همین خط فکری در مورد AdSense اعمال می شود.
عدم اعتماد به گوگل؟
به نظر می رسد عنصری که همه این نظریه ها را به هم متصل می کند برای گوگل بی اعتمادی است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
مردم این ادعاها را باور می کنند زیرا اعتماد کافی به Google برای حفظ عادلانه و عینی نتایج جستجو وجود ندارد.
شهرت گوگل به عنوان یک شرکت معتبر با شکایت و تحقیقات در مورد اقدامات تجاری ضد رقابتی خدشه دار شده است.
مقامات دولتی گوگل را متهم کرده اند که به برنامه های خود در Android علاقه دارد و محصولات خود را در نتایج جستجو ترجیح می دهد.
در گذشته اتهامات ضد انحصاری علیه Google در اروپا و ایالات متحده تنظیم شده است. گوگل اغلب به دلیل ادعاهای مربوط به رفتارهای ضد رقابتی زیر ذره بین وزارت دادگستری ایالات متحده قرار دارد.
علیرغم اینکه به پرداخت جریمه محکوم شده است ، گوگل معتقد است که هیچ کاری برای خفه کردن رقابت انجام نداده است.
ادامه تحقیقات در مورد شیوه های گوگل صدمه قابل توجهی به تصویر آن از شرکتی می زند که مردم می توانند به آن اعتماد کنند.
به همین دلیل AdSense همچنان به بحث در مورد عوامل رتبه بندی می پردازد.
AdSense یک سیگنال منفی است
ادعای دیگر نشان می دهد که صاحبان سایت هنگام شرکت در AdSense باید ملایم عمل کنند.
تصور می شود که استفاده از تبلیغات زیاد یا استفاده از آنها در مکان های اشتباه بر رتبه بندی تأثیر منفی می گذارد.
این نظریه از این واقعیت نشأت می گیرد که گوگل به تدریج بر صفحاتی که تجربه کاربری خوبی ارائه می دهند تأکید بیشتری می کند.
شلوغی صفحه با تبلیغات ، تجربه کاربری ضعیفی را به طرق مختلف ایجاد می کند که گوگل آنها را مهم می داند.
تبلیغات فراوان می تواند تشخیص محتوای اصلی را دشوار کند ، باعث کندتر شدن بارگذاری صفحه شود و باعث حرکت صفحه هنگام بارگیری شود.
هر یک از این موارد می تواند نمره تجربه صفحه یک سایت را کاهش دهد. به همین دلیل AdSense ممکن است به عنوان یک عامل رتبه بندی منفی مطرح شود.
طبق ادعاها ، AdSense یا رتبه ها را بالا می برد یا آنها را پایین می آورد. کدام یکی است؟
در اینجا شواهد وجود دارد.
شواهد: AdSense به عنوان یک عامل رتبه بندی
این بخش برای هر یک از ادعاهای مجاور به دو قسمت تقسیم می شود.
AdSense یک سیگنال مثبت است
این سوال که آیا AdSense بر رتبه جستجوی یک سایت تأثیر می گذارد ، آنقدر پیش می آید که گوگل آن را در مقام رسمی آدرس می دهد راهنمای راهنمای AdSenseبه
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
گوگل تأیید می کند که AdSense نمی کند بر موقعیت یک سایت در SERP تأثیر می گذارد:
“شرکت در Google AdSense بر رتبه سایت شما در نتایج جستجوی Google تأثیر نمی گذارد و بر نتایج جستجویی که ارائه می دهیم تأثیر نخواهد گذاشت.
گوگل به آزادی بیان معتقد است و بنابراین دسترسی گسترده ای به محتوا در سراسر وب ارائه می دهد.
نتایج جستجوی ما با روابط ما با تبلیغ کنندگان و ناشران پولی بی طرف است. ما همچنان نتایج جستجو را مطابق با فناوری PageRank خود نشان می دهیم. “
صاحبان سایت نباید از AdSense استفاده کنند با این فرض که تأثیر مثبتی بر رتبه بندی جستجو خواهد داشت ، زیرا این امر صحت ندارد.
اگر تجزیه و تحلیل SERP رقابتی را انجام می دهید ، این را در نظر داشته باشید. اگر رقیبی از AdSense استفاده می کند و سایت شما از آن استفاده نمی کند ، دیگر نگران این نباشید که عاملی برای رتبه بندی بهتر باشد.
آیا منجر به رتبه بندی بدتر می شود؟ در اینجا شواهد ادعای دیگر وجود دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
AdSense یک عامل رتبه بندی منفی است
همانطور که در قسمت بالا آموختیم ، AdSense بر رتبه بندی ها نه مثبت و نه منفی تأثیر می گذارد.
با این حال ، تبلیغات به طور کلی می تواند تجربه کاربر را در نظر گوگل تنزل داده و منجر به رتبه های پایین تر شود.
درج آگهی در وب سایت به طور ذاتی مشکلی ندارد. اما روش های استفاده از آنها می تواند برای SEO مشکل ایجاد کند.
وقتی صحبت از قرار دادن تبلیغات می شود ، گوگل از صاحبان سایت می خواهد که این موارد را دنبال کنند استانداردهای تبلیغات بهتر که تبلیغات روی موبایل و رایانه را غیرقابل قبول معرفی می کند.
علاوه بر این ، مرکز راهنمای AdSense دارای بخشی در مورد آن است بهترین شیوه ها برای قرار دادن تبلیغات، که از صاحبان سایت خواسته می شود آنها را دنبال کنند.
در نهایت ، به روز رسانی تجربه صفحه گوگل نحوه استفاده یک سایت از تبلیغات را در نظر می گیرد.
در ارتباط با صاحبان سایت در مورد به روز رسانی تجربه صفحه ، Google می گوید:
“یک سایت نباید از تکنیک های تبلیغاتی استفاده کند که باعث حواس پرتی ، وقفه و یا در غیر این صورت برای تجربه کاربری خوب نمی شود.”
روشهای مختلفی وجود دارد که سایتها می توانند از تبلیغات استفاده کنند که بر رتبه بندی تأثیر منفی می گذارد ، اما این منحصر به AdSense نیست.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در همین راستا ، گوگل به طور مداوم اعلام کرده است که AdSense از سیگنال های منفی ای که تبلیغات می توانند ایجاد کنند ، مستثنی نیست.
تبلیغات تهاجمی AdSense مانند هر نوع تبلیغات تهاجمی دیگر رفتار می شود.
Google AdSense به عنوان یک عامل رتبه بندی: حکم ما
گوگل تأیید می کند که AdSense است عامل رتبه بندی نیستبه
نحوه استفاده از تبلیغات AdSense در یک صفحه میتوانست منجر به رتبه های پایین تر می شود ، اما این در مورد همه تبلیغات صادق است. بنابراین دقیق نیست که بگوییم AdSense یک عامل رتبه بندی منفی منفی نیز هست.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
تصویر ویژه: Paolo Bobita/Search Engine Journal