نحوه کار به این صورت است: اگر پاسخ هر دو سوال “بله” است، سئو احتمالاً برای شما ارزشش را دارد. این به این دلیل است که سئو شانس شما را برای رتبه بندی بالا برای جستجوهای مرتبط و دریافت ترافیک ثابت و واجد شرایطی که نیازی به پرداخت هزینه ندارید، افزایش می دهد.
اما اگر پاسخ به همه یکی از آنها “نه” است، پس ممکن است با یک نوع بازاریابی متفاوت بهتر باشید.
نمی دانید چگونه به این سوالات پاسخ دهید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.
سوال 1. آیا مشتریان بالقوه به دنبال چیزی هستند که شما می فروشید یا انجام می دهید؟
اگر شما یک کسب و کار محلی دارید، پاسخ به این سوال تقریباً به طور قطع «بله» است – حداقل از نظر آماری:
- از هر 5 مصرف کننده 4 نفر از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات محلی استفاده می کنند (گوگل).
- 76 درصد از افرادی که در گوشی های هوشمند خود به دنبال چیزی در نزدیکی خود می گردند در عرض یک روز از یک کسب و کار بازدید می کنند (گوگل).
- 28 درصد از جستجوها برای چیزی نزدیک به خرید منجر می شود (گوگل).
به طور خلاصه، اگر برای درخواستهای محلی مربوطه حاضر نمیشوید، پول روی میز باقی میگذارید. سئوی محلی به این امر کمک می کند، و ما یک راهنمای کامل در مورد آن داریم.
اما اگر تجارت الکترونیک، SaaS یا کسب و کار آنلاین کوچکی دارید، ممکن است اینطور نباشد، به خصوص اگر در حال انجام کاری کاملاً جدید یا واقعاً خاص هستید.

شرکتهایی که سیستمهای حمام هوشمند (یا حمامهای هوشمند) مانند کوهلر تولید میکنند، احتمالاً باید قبل از اینکه مردم واقعاً به فناوری آنها دست یابند، در انواع دیگر بازاریابی سرمایهگذاری کنند. در حال حاضر، همه فقط در حال حمام کردن معمولی هستند. داده ها از طریق تولید کننده کلمات کلیدی رایگان Ahrefs.
بنابراین اولین قدم این است که کاری را که انجام میدهید یا میفروشید به ابزار تحقیق کلمات کلیدی متصل کنید و ببینید آیا حجم جستجو وجود دارد یا خیر.
به عنوان مثال، اگر “commissary kitchen” را به تولید کننده کلمات کلیدی رایگان Ahrefs متصل کنیم، می بینیم که حجم جستجوی ماهانه آن تنها در ایالات متحده 5900 تخمین زده می شود. این به سوال ما پاسخ می دهد: مردم هستند در جستجوی کاری که انجام می دهیم

اما حتی اگر اینطور نباشد، ممکن است افراد در جستجوی محصولات یا خدماتی باشند که شما ارائه می دهید. بنابراین ارزش این را دارد که برخی از اینها را به ابزار کلیدواژه متصل کنید تا ببینید آیا مردم در جستجوی آنها هستند یا خیر. اگر اینطور نیست، نگران نباشید. سئو ممکن است هنوز هم ارزشمند باشد – و این ما را به سوال شماره 2 می کشاند.
سوال 2. آیا مشتریان بالقوه به دنبال راه حل هایی برای مشکلاتی هستند که کسب و کار شما به حل آنها کمک می کند؟
حتی اگر مردم به طور مستقیم برای کاری که شما انجام می دهید یا می فروشید جستجو نمی کنند، ممکن است در جستجوی مشکلات برای راه حل هایی باشند که می توانید به آنها کمک کنید. و با توجه به اینکه:
- 68% از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود (BrightEdge).
- 71% از محققان B2B تحقیقات خود را با جستجوی عمومی به جای جستجوهای حاوی نام تجاری یا محصول آغاز می کنند.گوگل).
- 53 درصد از خریداران می گویند که همیشه قبل از خرید تحقیق می کنند تا مطمئن شوند بهترین انتخاب ممکن را انجام می دهند.گوگل).
به عنوان مثال، ما ابزاری به نام Content Explorer داریم که اساساً یک پایگاه داده قابل جستجو از میلیاردها صفحه وب است. تقریباً هیچ کس آن را در گوگل جستجو نمی کند. با این حال، آنها به دنبال مشکلاتی هستند که ابزار به حل آنها کمک می کند، مانند جستجوی پیوند یا یافتن ایده های محتوا.

موضوعاتی با پتانسیل ترافیک بالا و رقابت کم. نتایج به زبان انگلیسی است و سایت هایی را نشان می دهد که یک سایت جدید می تواند با آنها رقابت کند. برو
سئو اغلب در این مورد ارزشمند است زیرا می توانید محتوایی ایجاد کنید که به جستجوگران می آموزد چگونه مشکلات خود را با کمک محصول یا خدمات خود حل کنند. این دقیقاً همان کاری است که ما در Ahrefs انجام می دهیم.

یکی از پست های وبلاگ ما راه حلی را با استفاده از Content Explorer توضیح می دهد. این مقاله حدود 1.3 هزار ترافیک ارگانیک ماهانه دریافت می کند.
برای اینکه ببینید آیا مردم به دنبال مشکلاتی هستند که میتوانید به حل آنها کمک کنید، کافی است از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، همانطور که در سوال شماره 1 انجام دادیم. این بار نام مشکلی که محصول یا خدمات شما می تواند حل کند را وارد کنید. همچنین، ببینید سوالات برای جستجوی سوالات مرتبط، را برگه کنید.

فرض کنید شخصی یک برنامه/محصول آرام سازی درخشان اختراع کرده و نام کاملاً جدیدی به آن می دهد. این نام مطمئناً حجم جستجو نخواهد داشت. اما همانطور که می بینید، مشکل عدم تجربه آرامش موثر وجود دارد. به طوری که آن شخص می تواند محتوایی را در پاسخ به سوالات مربوط به آرامش ایجاد کند و در مورد برنامه آرامش خود آگاهی ایجاد کند.
نکته
اگر برای تحقیق خود به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید آن را با ویژگی های ارائه شده توسط ابزارهای برتر SEO به سطح بعدی ارتقا دهید. نه تنها می توانید کلمات کلیدی بیشتری را در یک اجرا جستجو کنید، بلکه معیارهای بیشتری نیز دریافت می کنید، به فیلترهای پیشرفته دسترسی دارید و حتی می توانید کلمات کلیدی رقبای خود را ببینید.

نمونه کوچکی از Keywords Explorer ما. در اینجا، میتوانید تحقیقات مشابهی را برای سؤالات مربوط به آرامش ببینید، اما ما همچنین از کلمات کلیدی اولیه و فیلترهای پیشرفته برای نشان دادن کلمات کلیدی کم رقابت با ترافیک قابل توجه استفاده کردهایم. همچنین، میتوانید پتانسیل ترافیک (TP) آن کلمات کلیدی را ببینید — حجم جستجوی بیشتر همیشه به ترافیک بیشتر ترجمه نمیشود.
هزینه سئو چقدر است؟
بنابراین اگر به سوال شماره 1 و/یا سوال شماره 2 “بله” پاسخ دهید، سئو از نظر تئوری ارزش آن را دارد. اما یک چیز دیگر هم وجود دارد: هزینه/تلاش ممکن است بیشتر از پاداش باشد.
اساسا شما سه گزینه برای سرمایه گذاری در سئو دارید:
- استخدام آژانس – احتمالاً گرانترین گزینه با هزینه 134.66 دلار در ساعت (+ نگهدارنده) به طور متوسط. اما لازم نیست SEO را یاد بگیرید و می توانید سریع شروع کنید.
- ایجاد یک تیم یا برون سپاری به فریلنسرها/مشاوران – تا حدودی گران است. هزینه مشاوران سئو به طور متوسط 122.33 دلار در ساعت (+ نگهدارنده)، فریلنسرها 68 دلار در ساعت (+ نگهدارنده) و یک متخصص سئو داخلی است. هزینه 71 هزار دلار در سال (در امریکا). شما باید بدانید که در حال انجام چه کاری هستید، و باید برای فرآیند استخدام و استخدام وقت بگذارید.
- خودت انجامش بده – ارزان ترین گزینه اما نیاز به زمان و مهارت دارد.
ممکن است گزینه چهارم “هیبرید” وجود داشته باشد: استخدام یک آژانس / مترجم آزاد برای مدتی برای دیدن نتایج. سپس ممکن است بخواهید یک تیم سئو داخلی بسازید یا حتی خودتان سئو را یاد بگیرید.
Sidenote.
ما اعضای صنعت سئو را مورد بررسی قرار دادیم تا بفهمیم آنها چقدر برای خدمات سئو هزینه می کنند و از چه مدل های قیمت گذاری استفاده می کنند. مطالعه را اینجا بخوانید.
اگر تصمیم دارید یک آژانس سئو یا یک مشاور استخدام کنید، از آنها بپرسید که آیا فکر می کنند سئو برای شما ارزشمند است یا خیر. یک آژانس خوب به شما پاسخ صادقانه ای می دهد و می تواند توضیح دهد که چرا اینطوری است.
اگر میخواهید خودتان این کار را انجام دهید یا افرادی را برای انجام آن استخدام کنید، باید یاد بگیرید که چگونه سئو کار میکند و تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب را دنبال میکنید.
به طور کلی، هر چه افراد بیشتر برای چیزی جستجو کنند، رتبه بندی برای آن چیز رقابتی تر و دشوارتر است. به همین دلیل است که اگر در بازی سئو تازه کار هستید، احتمالاً ارزش آن را دارد که برای شروع به دنبال کلمات کلیدی کم رقابت باشید – تا زمانی که آنها همچنان به تجارت شما مرتبط هستند.

در اینجا چند غذای آماده وجود دارد: همه می دانند که سگ ها به غذا نیاز دارند. برخی از مردم تعجب می کنند که آیا می توانند یک موز را با یک سگ تقسیم کنند. و غذای انسانی و غذای سگ خشک شده در هوا مفاهیم نسبتا جدیدی هستند که افراد زیادی از آن آگاه نیستند. جای تعجب نیست کلمه کلیدی دوم دارای دشواری رتبه بندی متوسط (KD) است، در حالی که رتبه بندی دو کلمه آخر نسبتا آسان است.
اگر میخواهید درباره SEO بیشتر بدانید تا تصمیمات آگاهانه و مطمئن بگیرید، به مطالب آموزشی رایگان ما بروید:
افکار نهایی
بنابراین اگر به دنبال تقویت کسب و کار خود با سئو هستید، شماره 1 مطلق این است که تعیین کنید آیا جستجوهای مربوط به کسب و کار شما تقاضای جستجو دارند یا خیر. به هر حال، سئو به معنای هدایت بخشی از تقاضای جستجو به وب سایت شماست.
در نهایت، من معتقدم پاسخی که در این مقاله سعی کردیم ارائه کنیم، سادهترین پاسخ است، یعنی سریعترین پاسخی است که میتوانید به این سؤال دریافت کنید. اما بدیهی است که فقط همین است. این یک تجزیه و تحلیل کامل از کسب و کار شما و محیط بازار آن نیست. این را به عنوان اولین گام در سفر سئو خود در نظر بگیرید: دعوتی برای ایجاد یا درخواست از یک متخصص برای طراحی یک استراتژی سئو فقط برای شما.
سوال یا نظری دارید؟ به من پینگ کن در توییتر.