آیا خطاهای 404 و نرم 404s می تواند بر رتبه بندی جستجوی Google شما تأثیر بگذارد؟
به گفته گوگل ، پاسخ منفی است.
با این حال ، یک استثنا وجود دارد که می خواهید بدانید ، به منظور جلوگیری از خطای 404 بر رتبه بندی شما. برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.
ادعا: خطاهای 404 و نرم 404 یک عامل رتبه بندی هستند
خطاهای 404 چیست؟ خطاهای 404 هنگامی رخ می دهد که کاربر یا خزنده جستجو سعی می کند به صفحه ای دسترسی پیدا کند که به نظر نمی رسد در یک دامنه وجود داشته باشد. 404 خطا زمانی رخ می دهد که:
- یک صفحه بدون تغییر مسیر 301 از وب سایت شما حذف می شود.
- شخصی در تایپ URL صفحه در نوار آدرس مرورگر خود دچار اشتباه می شود.
- وب سایت دیگری به آدرس اینترنتی نادرست پیوند می دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
علاوه بر خطاهای سنتی 404 ، برخی از صفحات باعث 404 نرم می شوند.
نرم 404 زمانی اتفاق می افتد که یک وب سایت 200 کد موفقیت را از سرور باز می گرداند ، اما “صفحه 404 یافت نمی شود” به طور همزمان برای کاربر.
صفحه یا وجود ندارد یا بخشی از محتوای اصلی به طور کامل بارگیری نشده است.
شواهد علیه 404 و نرم 404 به عنوان عوامل رتبه بندی
که در 2011، سوزان مسکوا ، تحلیلگر روند مدیران وب ، مجموعه ای از پرسش ها و پاسخ ها را در مورد 404 مورد در وبلاگ مرکزی جستجوی Google منتشر کرد. پاسخ کوتاه به اولین س ،ال ، آیا خطاهای 404 بر رتبه سایت من تأثیر می گذارد ، خیر بود.
“این واقعیت که برخی از نشانی های اینترنتی در سایت شما دیگر وجود ندارند/404 نشان می دهند بر عملکرد URL های دیگر سایت شما (آنهایی که 200 (موفقیت آمیز) هستند) در نتایج جستجوی ما تأثیر نمی گذارد.”
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
گوگل Search Console Help همچنین اطلاعات مربوط به 404 خطا را به اشتراک می گذارد.
مهمتر از همه ، آنها از ابتدا به شما اطمینان می دهند:
“… خطاهای 404 بر عملکرد جستجوی سایت شما تأثیر نمی گذارد و اگر مطمئن هستید که نشانی های اینترنتی نباید در سایت شما وجود داشته باشد ، می توانید آنها را با خیال راحت نادیده بگیرید.”
در مورد خطاهای نرم 404 ، باید از هر چیزی که پردازش ساختار وب سایت شما را برای گوگل سخت می کند ، اجتناب کنید. به طور مشخص:
“محتوای جعلی ایجاد نکنید ، به صفحه اصلی خود هدایت نشوید یا از robots.txt برای مسدود کردن 404 ها استفاده نکنید.”
استثناء
خطاهای 404 ممکن است به رتبه بندی صفحاتی که با موفقیت بارگیری می شوند لطمه نزند. اما وقتی پیوندهای ورودی را نشان می دهید که به صفحه ای که دیگر وجود ندارد اشاره کنید ، می توانند این کار را انجام دهند.
در فصل قبل به این نتیجه رسیدیم که پیوندهای ورودی یک عامل رتبه بندی هستند.
فرض کنید شما صفحه ای را با پیوندهای ورودی از وب سایت خود حذف می کنید. که در 2017، Google Search Central ویدئویی در مورد نحوه مدیریت URL که منجر به خطای 404 می شود ، ارسال کرد.
اگر ترافیک قابل توجهی به سمت URL در Google Analytics یا پیوندهایی به URL مشاهده می کنید ، باید از تغییر مسیر 301 استفاده کنید.
طبق توییت جان مولر در 2019، با تغییر مسیر 301 ،
“… پیوندهای آدرس هدایت کننده را می توان پیوندهایی به هدف هدایت مجدد دانست.”
با این حال ، بدون تغییر مسیر 301 ، رتبه بندی پیوندهای ورودی از بین می رود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
این تنها زمانی است که خطای 404 می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد.
404 & Soft 404s به عنوان عامل رتبه بندی: حکم ما
گوگل به طور مستقیم می گوید 404 بر رتبه سایت شما تأثیر نمی گذارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در حقیقت ، “صفحه 404 یافت نشد” و 301 تغییر مسیر به اشتباهات 404 ترجیح داده می شود.
مستندات SEO پیشرفته برای توسعه دهندگان در جستجوی Google مرکزی پیشنهاد می کند که خطاهای نرم 404 را برای تغییر مسیر یا تعمیر قطعی خطاهای 404 یا 410 برطرف کنید.
اگر محتوا هنوز وجود دارد ، اما صفحه خطای نرم 404 را باز می گرداند ، می توانید از ابزار بازرسی URL برای بررسی نحوه مشاهده صفحه گوگل
تصویر ویژه: Paolo Bobita/Search Engine Journal