زیاد سئو و ابزارهای محتوا توصیه های خوانایی مربوط به چیزی به نام نمره Flesch Reading Ease را ارائه می دهند.

اما چقدر باید به آن توجه کنید؟ واقعا به چه درد می خوره؟ آیا نمره خوانایی بهتر می تواند به شما در رتبه بندی بهتر کمک کند؟
در این مقاله ، شما می توانید پاسخ این س questionsالات را با نتیجه گیری با مطالعه کوچک ما در مورد 15000 کلمه کلیدی بیاموزید.
اما قبل از رسیدن به نیتری ، باید مطمئن شویم که در یک صفحه هستیم.
- Flesch Reading Ease چیست؟
- آیا نمره Flesch Reading Ease بر رتبه بندی Google تأثیر دارد؟
- آیا باید محتوای خود را بر اساس نمره Flesch Reading Ease بهینه کنید؟
- نکاتی درباره روش شناسی
Flesch Reading Ease (FRE) روشی برای ارزیابی امتیاز خوانایی متن است. نمره ها بین 1 تا 100 است ، و خواندن نمرات بالاتر به نظر می رسد.

در اینجا فرمول نمره Flesch Reading Ease آورده شده است:

احتمالاً هرگز نیازی به محاسبه خودتان نخواهید داشت اما دو متغیر آن را در نظر داشته باشید: طول جملات و کلمات. هرچه کلمات و جملات شما به طور متوسط طولانی تر باشند ، کمتر از کلمات شما هستند FRE نمره.
در سال 2018 ، جان مولر از گوگل گفت او از هیچ الگوریتمی که از امتیازات اولیه خوانایی استفاده می کند ، آگاهی ندارد. و از FRE فقط با دو متغیر در بازی بسیار اساسی است ، استفاده از آن واقعاً منطقی نخواهد بود. بنابراین ، نه ، نمرات خوانایی مانند FRE مستقیماً روی رتبه بندی تأثیر نمی گذارند.
این با مطالعه ما در مورد 15000 کلمه کلیدی پشتیبانی می شود ، که تقریباً بین رتبه بندی و FRE نمرات

پس چرا این همه کار می کنند سئو و ابزار محتوا این نمره را نشان می دهد؟
پاسخ این است که FRE یک پروکسی برای خوانایی است ، و خوانایی واضح است که مهم است. این می تواند تجربه کاربر را تحت تأثیر قرار دهد – چیزی که در آن اهمیت و اهمیت بیشتری پیدا می کند سئو در طول سال ها.
اگر جستجوگران برای خواندن و درک محتوای شما سخت باشند ، احتمالاً آنها را ترک می کنند. این منجر به سیگنالهای منفی تجربه کاربر مانند کم بودن زمان سکونت ، حضور در صفحه و سرعت پرش زیاد می شود که ممکن است به Google نشان دهد که صفحه شما نتیجه خوبی نیست.
از این بدتر ، زیرا بازدیدکنندگان کمتری در نهایت به مصرف محتوا می پردازند ، افراد کمتری به آن پیوند می خورند – و ما می دانیم که بک لینک یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی است.
با توجه به اینکه قابلیت خواندن مهم است ، احتمالاً به نظر می رسد که باید محتوای خود را بهینه کنید FRE نمره خیلی کم است ، درسته؟
دقیقاً به این دلیل نیست که این امر به ضرر برخی از عناوین خواهد بود.
به عنوان مثال ، یک موضوع فنی مانند موضوعی که اکنون می خوانید را در نظر بگیرید. هیچ راهی برای صحبت در مورد Flesch Reading Ease و سئو بدون استفاده از چند کلمه پیچیده اگر سعی کنیم با جایگزینی کلمات پیچیده با واژه های ساده تر ، این مقاله را برای قابلیت خواندن “بهینه” کنیم ، درک آن دشوارتر می شود.
همچنین هیچ دلیلی برای انجام این کار وجود ندارد زیرا این مقاله ای نیست که مخاطب آن توده ها باشد. کلمه کلیدی هدف ما “سهولت خواندن flesch” است که ماهانه تخمین زده می شود 4،900 جستجو در آمریکا:

شما الان این را می خوانید ، بنابراین مشخص است که سطح درک مطلب شما از حد متوسط بالاتر است و با چند کلمه بزرگ اینجا و آنجا راحت هستید.
گفته شد ، اگر در مورد یک موضوع اصلی تر می نویسید که احتمالاً مورد توجه افرادی قرار می گیرد که سطح درک متفاوتی از خواندن دارند و هدف بالاتری دارند FRE نمره می تواند ایده خوبی باشد.
اما این نکته در اینجا وجود دارد: این احتمالاً به طور طبیعی اتفاق خواهد افتاد زیرا اگر مثلاً یک دستورالعمل پنکیک می نویسید ، کمتر از کلمات و جملات طولانی و پیچیده استفاده می کنید.
این احتمالاً همین دلیل متوسط است FRE همانطور که در مطالعه کوچک خود یافتیم ، امتیاز 10 نتیجه برتر در Google به طور موضوعی متفاوت است.

شما می توانید آن میانگین را ببینید FRE نمرات بر اساس پیچیدگی موضوع کاهش می یابد:
غذا (موضوع ساده): 69.7 به طور متوسط ، یعنی خواندن آن نسبتاً آسان است
بازاریابی (موضوع متوسط): به طور متوسط 60.2 ، یعنی سطح استاندارد خواندن
مهندسی (مبحث پیچیده): 49.6 به طور متوسط ، به عنوان مثال ، خواندن دشوار است
واضح است که افرادی که در مورد موضوعات مرتبط با غذا می نویسند بیشتر از کسانی که در مورد مهندسی صحبت می کنند در “بهینه سازی” خوانایی خود تلاش نمی کنند. فقط این که غذا موضوع ساده تری است.
این همه در عمل به چه معناست؟
نتایج این مطالعه تأیید می کند که هیچ آستانه نمره خوانایی وجود ندارد که برای انواع محتوا قابل استفاده باشد. همه ما ذاتاً از واژگان مختلفی بر اساس موضوع و مخاطبان هدف استفاده می کنیم.
همه اینها که گفته شد ، در اینجا شش نکته در مورد نوشتن مطالب مربوط به نمرات خوانایی وجود دارد:
- کورکورانه “امتیازات عالی” را دنبال نکنید سئو و ابزار محتوا.
- مخاطبان خود را درک کنید و برای آنها بنویسید.
- جریان خواندن را خوب حفظ کنید. از جملات کوتاه استفاده کنید اما از انداختن یک جمله پیچیده در اینجا و آنجا نترسید.
- کارها را بیش از حد لازم پیچیده نکنید.
- هنگام ویرایش آن را با صدای بلند بخوانید. این کمک می کند تا موضوعاتی را که معمولاً از آنها چشم پوشی می کنید ، تشخیص دهید.
- از شخص دیگری بخواهید متن شما را تصحیح کند و نظرات خود را ارائه دهد.
برای جمع بندی این موارد:
تا زمانی که به روشهای نوشتن محکم پایبند باشید ، نمرات خوانایی برای آنها مهم نیست سئو. محتوای ارزشمند عالی این کار را انجام می دهد.
توصیه هایی را که ابزارها به شما می دهند تنها براساس امتیازات دنبال نکنید. تنها زمانی که پیشنهاد می کنم محتوای شما بر اساس نمره خوانایی مجدد ارزیابی شود این است که تفاوت معناداری با نمره معمول شما داشته باشد.
من نمونه ای از چند وب سایت بزرگ را انتخاب کردم که در زمینه مهندسی ، بازاریابی و موضوعات غذایی تمرکز داشتند. با استفاده از کلمات کلیدی آلی گزارش در سایت اکسپلورر Ahrefs ، سپس من نمونه ای از کلمات کلیدی را با محدوده حجم جستجو ماهانه متفاوت صادر کردم که هر دامنه در 10 رتبه برتر قرار گرفت. این برای کلمات کلیدی انگلیسی در آمریکا فقط:

این گزارش کلمات کلیدی ارگانیک 500 کلمه کلیدی را نشان می دهد که ahrefs.com با حداقل 1000 جستجو ماهانه در آمریکا.
من از محدوده های مختلف حجم جستجو استفاده کردم تا مطمئن شوم نمونه ها شامل کلمات کلیدی چربی سر و دم بلند در هر گروه هستند. کلمات کلیدی منحصر به فرد بودند و کلمات کلیدی نام تجاری واضح حذف شدند.
در پایان با 5،000 کلمه کلیدی در هر گروه مواجه شدیم ، به این معنی که ما در کل 15000 کلمه کلیدی و SERP را تجزیه و تحلیل کردیم. بعضی از صفحات (19٪ در مهندسی ، 9٪ در بازاریابی ، 10٪ در غذا) از مطالعه خارج شدند زیرا محاسبه قابل اعتماد نمره Flesch Reading Ease برای آنها امکان پذیر نبود.
سوالی دارید؟ منو پینگ کن توییتر.