ارائه راهی به مشتریان و مشتریان بالقوه برای ارتباط با شما از طریق تلفن یا ایمیل فقط یک تجارت خوب است.
این امکان را به افراد می دهد که با یکدیگر تماس بگیرند و سؤال بپرسند، هر گونه نگرانی را مطرح کنند، سفارش دهند و موارد دیگر.
با این گفته، ممکن است دلایل قانونی وجود داشته باشد که یک شخص یا سازمان تصمیم بگیرد اطلاعات تماس خود را منتشر نکند.
سوال این است که آیا اطلاعات تماس – یا فقدان آن – بر رتبه بندی جستجوی گوگل شما تأثیر می گذارد؟
ادعا: اطلاعات تماس یک عامل رتبه بندی گوگل است
در اینجا دو نظر متفاوت وجود دارد:
- اطلاعات تماس در فهرست GMB شما (که جایگزین Google Places برای کسب و کار و صفحات +Google شده است، به همین دلیل است که در زیر ارجاع به صفحات مکان را مشاهده خواهید کرد).
- اطلاعات تماس در وب سایت شما
شواهد برای اطلاعات تماس به عنوان یک عامل رتبه بندی
نمایش اطلاعات تماس شما – به ویژه نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شما – در مکانهای مختلف آنلاین به عنوان یک نقل قول شناخته میشود.
ما می دانیم که استنادها یک عامل رتبه بندی جستجوی محلی هستند و برای بیش از یک دهه بوده است (حتی احتمالاً قبل از Google مکان های خود را راه اندازی می کند صفحات در سال 2009).
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
پنجمین گزارش نظرسنجی عوامل رتبه بندی جستجوی محلی دیوید میهم، منتشر شده در سال 2012، تصویری از خرد متعارف در مورد اطلاعات تماس را به عنوان یک عامل رتبه بندی محلی در آن زمان ارائه می دهد.
سئو حرفه ای نیاگوسلاو ژکوف (در حال حاضر مدیر جستجوی محلی در WhiteSpark) موارد زیر را در مورد اهمیت داشتن کد منطقه ای در صفحه مکان شما بیان می کند:
“در حالی که این یک عامل رتبه بندی نسبتاً جزئی است، می تواند به طور قابل توجهی بر نرخ کلیک به تماس و تبدیل کلی شما تأثیر بگذارد، زیرا هنگامی که افراد مشاغل محلی را جستجو می کنند، ترجیح می دهند دقیقاً این را بیابند.”
جیمز آزادیشریک WebRanking گفت:
فاکتورهای صفحه مکان عنوان کسبوکار، دستهها، شماره تلفن و آدرس برای ایجاد یک نمایه دقیق و قابل اعتماد که در بازار محلی شما برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه خوبی داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
در اینجا میتوانید درباره استنادها به عنوان یک عامل رتبهبندی اطلاعات بیشتری کسب کنید.
وقتی سعی می کنیم تعیین کنیم که آیا گنجاندن اطلاعات تماس در وب سایت شما یک عامل رتبه بندی است یا خیر، کمی پیچیده تر می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
شواهدی وجود دارد که اینطور است.
را دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل (صفحه 15) بیان کنید که:
«انواع و میزان اطلاعات تماس مورد نیاز به نوع وب سایت بستگی دارد. اطلاعات تماس و اطلاعات خدمات مشتری برای وبسایتهایی که پول را مدیریت میکنند، مانند فروشگاهها، بانکها، شرکتهای کارت اعتباری و غیره بسیار مهم هستند. کاربران به روشی برای پرسیدن سؤال یا دریافت کمک در هنگام بروز مشکل نیاز دارند.»
حال، این بدان معنا نیست که بخشی از الگوریتم است. اینها دستورالعملهایی هستند که به ارزیابیکنندگان کیفیت انسانی که توانایی تأثیرگذاری بر رتبهبندی جستجو را ندارند، داده شده است.
اما به ما می گوید که Google اطلاعات تماس را بخش مهمی از تجربه جستجوگر در نظر می گیرد، به ویژه وقتی صحبت از صفحات وب Your Money Your Life (YMYL) می شود.
صفحه 35 اهمیت اطلاعات تماس را در ارزیابی قابلیت اعتماد یک صفحه وب در زمانی که YMYL در حال بازی است، تکرار می کند:
«مهم: برای صفحات YMYL و سایر صفحاتی که به سطح بالایی از اعتماد کاربر نیاز دارند، مقدار رضایت بخش هر یک از موارد زیر دلیلی برای دادن رتبه کیفیت پایین به صفحه است: اطلاعات خدمات مشتری، اطلاعات تماس، اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی مسئول وب سایت است یا اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی محتوا را ایجاد کرده است.”
و دوباره در صفحه 42:
ما انتظار داریم که اکثر وب سایت ها اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی (به عنوان مثال، چه فرد، شرکت، کسب و کار، بنیاد و غیره) مسئول وب سایت است و چه کسی MC را ایجاد کرده است، و همچنین برخی اطلاعات تماس داشته باشند، مگر اینکه اطلاعات خوبی وجود داشته باشد. دلیل ناشناس ماندن.»
شواهد علیه اطلاعات تماس به عنوان یک عامل رتبه بندی
در سال 2016 در یک پاتوق مرکزی Google Webmaster، از جان مولر پرسیده شد: «آیا از دست دادن اطلاعات تماس در یک مجله خبری میتواند باعث رتبهبندی بدتر در Google News یا قطعه اخبار Google در جستجوی ارگانیک شود؟
من در مورد Google News اطلاعی ندارم، بنابراین نمی توانم در مورد آن نظر بدهم. با توجه به جستجوی عادی وب، فکر نمیکنم ما به مواردی مانند اطلاعات تماس در یک صفحه وب نگاه کنیم. بنابراین احتمالاً این چیزی نیست که ما برای رتبه بندی جستجوی وب روی آن تمرکز کنیم.”
او افزود که شخصاً وقتی یک وبسایت اطلاعات تماس را نمایش میدهد قدردانی میکند، زیرا این امکان را به Google میدهد تا در صورت مشاهده خطای بزرگ سایت مانند اعمال noindex در سراسر سایت، مستقیماً در تماس باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
او همچنین خاطرنشان کرد که بهویژه برای سایتهای خبری، ارائه نکردن راهی برای تماس با کسبوکار به بازدیدکنندگان تجربه کاربری بدی به نظر میرسد.
اطلاعات تماس به عنوان یک عامل رتبه بندی: حکم ما
گوگل قطعاً از اطلاعات تماس در فهرستهای محلی (نقلها) به عنوان یک فاکتور رتبهبندی محلی استفاده میکند.
و اگرچه مولر ابراز تردید کرد که اطلاعات تماس در یک وب سایت در رتبه بندی جستجوی وب (ارگانیک) استفاده شده است، این در سال 2016 بود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
مضامین EAT و استانداردهای بالاتر برای YMYL در انتشار دستورالعملهای ارزیابی کیفیت در سال 2015 برجسته بودند.
من نسخهای که قبلاً از دستورالعملها فاش شده بود، خوانده و نوشته بودم در سال 2011، و تمرکز بر YMYL در نسخه 2015 به نظر می رسد اصلاح مقیاس رتبه بندی صفحه وب که گوگل در آن نسخه قبلی استفاده کرده بود. از ارزیابها میخواست که «دقیقاً یکی» از رتبهبندیهای زیر را اختصاص دهند:
- حیاتی.
- مفید.
- مربوط.
- کمی مرتبط
- خارج از موضوع یا بی فایده
- غیر قابل ارزیابی
به نظر می رسد که تا سال 2015، رویکرد گوگل به کیفیت وب سایت به حدی رسیده بود که نیاز به ارزیابی انواع مختلف سایت ها به روش های مختلف را تشخیص داد.
دنی سالیوان از گوگل در سال 2018 پیشنهاد کرد که کلید عملکرد بهتر در بهروزرسانیهای الگوریتم هسته گسترده، استفاده خوب از دستورالعملهای ارزیابی کیفیت است.
به همه این دلایل، شواهد نشان می دهد که اطلاعات تماس در وب سایت شما به عنوان یک عامل رتبه بندی برای سؤالاتی که پتانسیل تأثیرگذاری بر سلامت یا معیشت یک فرد را دارند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
سیستم های رتبه بندی جستجوی گوگل از الگوریتم های مختلفی تشکیل شده اند. سایتهایی که اطلاعات مهم و بالقوه تأثیرگذار را منتشر میکنند دارای استانداردهای بالاتری هستند و این شامل امکان دادن به خوانندگان/مشتریان برای تماس با آنها میشود.
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/SearchEngineJournal