مسابقه پاپ: یک معیار رتبه بندی محبوب وجود دارد که توسط متخصصان سئو مورد توجه قرار گرفته است – معیاری که می تواند کیفیت یک سایت را درجه بندی کند، تخمین بزند که رتبه آن وب سایت در موتورهای جستجو چقدر آسان/دشوار است، یا به شما بگوید که لینک آن سایت چقدر ارزشمند است. ممکن است برای سئوی شما باشد.
آیا ما در مورد Domain Authority یا PageRank صحبت می کنیم؟
اگر شما پیج رنک گفته اید، تبریک می گوییم! بالاخره از کمایی که در حدود سال 2015 به آن رفتی بیدار شدی.
برای بقیه ما، و همانطور که احتمالاً باید از عنوان این مقاله حدس زده باشید، در مورد Domain Authority (DA) صحبت می کنیم.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
چرا برخی DA را یک عامل رتبه بندی می دانند؟
اول از همه: Domain Authority متریک Moz است. این نمره ای است که بین 0-100 است.
و از زمانی که Moz DA را منتشر کرد، باعث سردرگمی در صنعت سئو شده است.
Domain Authority با PageRank گوگل مقایسه شده و با آن اشتباه گرفته شده است. گاهی اوقات، DA حتی به اشتباه به عنوان “متریک گوگل” نامیده می شود.
برخی از متخصصان سئو DA را به عنوان بلیت طلایی در الگوریتم گوگل معرفی کردند. این نویدی بود که با باز کردن درها به روی نحوه رتبه بندی سایت شما توسط موتورهای جستجو، رتبه خود را افزایش دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
این متخصصان به اصطلاح SEO در راس این نوع ایمیل ها قرار دارند که صندوق ورودی شما را پر می کند.

زمانی که وب سایت های معروف همچنان اطلاعات گیج کننده ای را منتشر می کنند، انکار آن دشوار است.

هوم، برای من بوی BS می دهد.
برای دستیابی به حقیقت در مورد اقتدار دامنه ، به سراغ خود منبع – تیم Moz – رفتیم.
قدرت دامنه (DA) در مقابل Domain Authority (مفهوم)
قبل از ادامه، باید یک تمایز مهم قائل شویم.
دو نوع “اختیار دامنه” وجود دارد.
قبلاً در مورد Domain Authority یا DA، متریک Moz صحبت کردهایم.
اما مفهوم اعتبار دامنه نیز وجود دارد.
اساساً ، این ایده این است که گوگل به دامنه های خاصی اقتدار بیشتری می دهد-و شما می توانید با انجام کارهایی مانند انتشار محتوای عالی و جذب پیوندهای با کیفیت بالا ، به مرور زمان برای یک دامنه اقتدار ایجاد کنید.
همه این ها به سایت های خاصی مزیت رتبه بندی ذاتی در SERP ها می دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
به عبارت ساده تر، توضیح می دهد که چرا برای وب سایتی مانند نیویورک تایمز رتبه بندی در جایگاه 1 آسان است، در حالی که وبلاگ خبری جو که ماه گذشته راه اندازی شد، کار بسیار سخت تری خواهد داشت.
ما این ایده را در فصل خود در مورد امتیاز کیفیت وب سایت بیشتر بررسی می کنیم.
ادعا: اعتبار دامنه به عنوان یک عامل رتبه بندی
قبل از اینکه تیم Moz را در مورد اعتبار دامنه بررسی کنیم، مهم است که اصول اولیه را درک کنیم.
Domain Authority چیست؟
وب سایت Moz کشورهایی که:
Domain Authority (DA) یک امتیاز رتبهبندی موتور جستجو است که توسط Moz ایجاد شده است و پیشبینی میکند که چقدر احتمال دارد یک وبسایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) رتبهبندی شود. امتیازات Domain Authority از یک تا 100 متغیر است و امتیازات بالاتر مربوط به احتمال بالاتر رتبه بندی است.
Domain Authority بر اساس داده های فهرست وب Link Explorer ما است و از ده ها عامل در محاسبات خود استفاده می کند. خود محاسبه Domain Authority واقعی از یک مدل یادگیری ماشینی استفاده میکند تا بهطور پیشبینیکننده الگوریتم «بهترین تناسب» را پیدا کند که بیشترین ارتباط را با دادههای پیوند ما با رتبهبندی هزاران نتیجه جستجوی واقعی دارد که بهعنوان استاندارد برای مقیاسبندی استفاده میکنیم.»
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
آیا اعتبار دامنه و رتبه دامنه یکسان است؟
اگر منصف باشیم، Moz تنها ابزار سئو نیست که معیارهای الگوریتم موتور جستجوی خود را ارائه میکند.
پس از رهبری Moz، ابزارهای دیگر سئو نیز به دنبال آن بودند.
سمروش دارای امتیاز اعتبار است.

Ahrefs دارای رتبه Ahrefs است.

رتبه بندی دامنه از اینجا نشات می گیرد. Ahrefs قبلاً رتبه Ahrefs را “رتبه بندی دامنه” می نامید. در سال 2018، Ahrefs فرمول و تغییر نام به Ahrefs Rankبه
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
Ahrefs در ابتدا از این فرمول فقط با استفاده از بک لینک استفاده می کرد. در مقابل، اعتبار دامنه تمام تلاشهای سئوی داخلی و خارجی شما را به عنوان یک واحد نشان میدهد.
اعتبار دامنه به عنوان یک عامل رتبه بندی: شواهد
خیر ، Domain Authority یک عامل رتبه بندی نیست.
برای روشن شدن موضوع، Moz برای روشن کردن این موضوع جلو آمد و تأیید کرد:
“Domain Authority یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیست و هیچ تاثیری بر SERP ها ندارد.”
سپس Domain Authority چیست؟
این راهی برای سنجش عملکرد وب سایت است. اگر استراتژی SEO شما از بهترین شیوه ها پیروی می کند ، باید برای ارائه ایده استفاده شود.
قدرت دامنه به عنوان یک علامت رتبه بندی: حکم ما
Domain Authority تنها معیاری است که می توانید از آن برای مقایسه سایت خود با سایت رقیب استفاده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
در مورد آن وسواس نداشته باشید. در واقع اگر بخواهید می توانید با خیال راحت از آن چشم پوشی کنید.
اگر Domain Authority شما کاهش یابد، لزوماً به این معنی نیست که رتبه Google شما کاهش می یابد.
اما بالاتر از همه چیز، مانند رتبهبندی BBB، منطقی نیست که گوگل از معیاری که توسط شخص ثالث ایجاد شده است برای کمک به رتبهبندی نتایج جستجوی خود استفاده کند.
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/SearchEngineJournal