اگر دو لینک داخلی در یک صفحه داشته باشید که هر دو به صفحه دیگری در وب سایت شما پیوند می دهند، آیا گوگل برای یکی بیشتر از دیگری ارزش قائل است؟
و آیا می توانید از متن لنگر در پیوندهای داخلی خود برای علامت دادن به گوگل استفاده کنید که می خواهید کدام کلمات کلیدی را رتبه بندی کنید؟
در مورد یک صفحه خارجی که دو بار به صفحه شما لینک می دهد چطور – آیا لینک دوم به اندازه صفحه اول رتبه صفحه را دارد؟
اینها همه سوالاتی هستند که در مکالمات در مورد اولویت پیوند اول ایجاد می شوند.
در اینجا چیزهایی برای باز کردن بسته وجود دارد، پس بیایید به آن بپردازیم.
ادعا: اولویت پیوند اول به عنوان یک عامل رتبه بندی
در اینجا دو موضوع جداگانه وجود دارد که در طی سالها با عبارت اولویت پیوند اول در نقاط مختلف مرتبط بوده است:
اولویت لینک اول داخلی
اگر صفحه 1 در سایت شما دو بار به صفحه 2 در سایت شما پیوند داده شود، گوگل در رتبه بندی صفحه 2 تنها لنگر متن اولین پیوند را در نظر می گیرد.
بنابراین، اگر می خواهید صفحه خاصی در سایت خود رتبه بندی شود [red hot bananas]، مطمئن خواهید شد [red hot bananas] به عنوان متن لنگر در اولین پیوند از صفحه 1 به صفحه 2 استفاده می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
اولویت پیوند اول خارجی
وقتی YourWebpage.com چندین بار به MyWebpage.com پیوند میدهد، Google اولین پیوند را میشمرد و پس از آن هر پیوند دیگری را نادیده میگیرد.
(این نظریه ای است که امروزه در یک قطعه ویژه در مورد این اصطلاح ظاهر می شود، بنابراین برای هر کسی که تازه وارد این صنعت شده است، محتمل ترین درک آنها از موضوع خواهد بود.)
شواهد برای اولویت پیوند اول به عنوان یک عامل رتبه بندی
برخی از مقالات و پست های وبلاگ که از اولویت پیوند اول به عنوان یک استراتژی داخلی حمایت می کنند، به این موضوع اشاره می کنند پستی از رند فیشکین، که گفت او این را آزمایش کرده است، به عنوان مدرک:
«… فرض کنید در صفحه اصلی وب سایت خود، دو پیوند به وبلاگ خود دارید.
اولین پیوند در ناوبری سطح بالا و متن لنگر است [blog]. لینک دوم در بدنه صفحه اصلی است و می خواند [celebrity news blog].
متن لنگر پیوند دوم به رتبه بندی صفحه وبلاگ کمکی نمی کند [celebrity news] زیرا به نظر نمی رسد که گوگل متن لنگر را از چندین پیوند به یک هدف از یک URL واحد شمارش کند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
موضوع این است که سال 2008 بود.
و حتی پس از آن، او گفت:
“در مورد چیزهایی مانند این، هرگز ایده خوبی نیست که فقط حرف من (یا هر کس دیگری) را قبول کنید – آزمایش ها را خودتان انجام دهید و نتایجی را که می گیرید ببینید. از آنجایی که موتورها همیشه در حال تکامل هستند، نتایج ممکن است در شش ماه یا شش روز متفاوت باشد.
یا، می دانید، بیش از یک دهه بعد.
از دیدگاه بک لینک خارجی، متخصصان سئو متعجب و بحث کردند که آیا دریافت بیش از یک لینک از یک دامنه منفرد، فایده ای دارد یا خیر.
اجماع عمومی در حدود سالهای 2010-2012، تا آنجا که حافظه من را به یاد میآورد، این بود که گرفتن چندین پیوند از یک دامنه واحد تا زمانی که صفحات مختلف پیوند داده میشوند، هنوز ارزش دارند. با این حال، برخی گفتند که بازدهی کاهشی در هر پیوند اضافی وجود دارد.
شواهدی وجود دارد که نشان میدهد هر دوی استراتژیهای بالا در آن زمان کار میکردند، و من به متخصصان سئو که میگویند برای آنها کارآمد بود، شک ندارم.
اما حالا چطور؟
شواهد در برابر اولویت پیوند اول به عنوان یک عامل رتبه بندی
جان مولر در این مورد صحبت کرد در ساعات اداری Google Webmaster Central در سال 2018، در پاسخ به یک سوال ارسال شده توسط کاربر. او گفت:
«این چیزی نیست که ما تعریف کردهایم، جایی که میگوییم «همیشه همینطور است – همیشه اولین پیوند، همیشه آخرین پیوند، همیشه میانگین پیوندها یا چیزی شبیه به آن است.
در عوض، این چیزی است که الگوریتمهای ما ممکن است آن را برای انجام یک راه یا روش دیگر انتخاب کنند.
بنابراین توصیه من این است که زیاد نگران این موضوع نباشید. اگر لینک های مختلفی دارید که به یک صفحه می روند، این کاملا طبیعی است. این چیزی است که ما باید با آن مقابله کنیم. ما باید متن لنگر را درک کنیم تا زمینه آن پیوند را بهتر درک کنیم و این کاملاً طبیعی است.”
متخصصان سئو در گذشته تلاش زیادی برای مهندسی معکوس کرده اند که چگونه گوگل چندین لینک داخلی به یک منبع را در یک صفحه واحد درک می کند و با آن برخورد می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
وارسی این آزمایش از سال 2011
در اینجا چیزی است که مولر درباره این نوع تلاش ها برای شکستن کد “اولویت پیوند اول” می گوید:
من میدانم که مردم آزمایشهای سئو را انجام میدهند و سعی میکنند این را بفهمند، تا تلاش کنند و به نتیجه برسند، اوه، گوگل در حال حاضر این کار را انجام میدهد.
اما از دیدگاه ما، این می تواند تغییر کند و این چیزی نیست که ما تعریف کرده باشیم. بنابراین حتی اگر بتوانید بفهمید که ما در حال حاضر چگونه این کار را انجام میدهیم، لزوماً فردا این کار را انجام نمیدهیم یا همیشه در همه وبسایتها چنین است.»
برخی از متخصصان سئو تصمیم می گیرند وقتی در مورد این موارد صحبت می کنند، گوگل را باور نکنند.
اما موضوع اینجاست.
آنچه او در مورد زمینه گفت، بسیار منطقی تر از داشتن یک قانون سخت و سریع در مورد آن است، بر اساس آنچه که ما در مورد نحوه عملکرد امروز گوگل می دانیم.
Google RankBrain، نمودار دانش و ابزارها/فناوری های دیگر را توسعه داده است تا به الگوریتم کمک کند تا محتوایی را که ارزیابی می کند، بهتر درک کند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
همچنین، داشتن یک قانون سخت و سریع برای محدود کردن PageRank که از یک دامنه به دامنه دیگر منتقل می شود، دیگر منطقی نیست. این احتمالاً یک تاکتیک ضروری برای مبارزه با هرزنامه ها در یک نقطه بود.
اما گوگل اکنون می تواند از نظر الگوریتمی خیلی بیشتر در مورد رابطه بین موجودیت ها و صفحات تشخیص دهد. راههای زیادی وجود دارد که میتوان تشخیص داد آیا یک پیوند به عنوان تأیید واقعی یک محتوا معنا دارد یا خیر.
اولویت لینک اول یک عامل رتبه بندی نیست
شما نمی توانید به گوگل بگویید که کدام عبارت جستجو را می خواهید با توجه به اینکه از کدام متن لنگر اول در پیوندهای داخلی خود استفاده می کنید، رتبه بندی کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
Google نوعی حاکمیت ندارد که میزان اعتماد یا اختیارات را بین نهادها محدود کند (در سیگنالهای مختلف از جمله رتبه صفحه اما نه محدود).
این به طور بالقوه می تواند از کشف منابع مفید جلوگیری کند، که در تضاد با تمام تلاش های گوگل است.
اولویت شما در پیوندهای داخلی همیشه باید این باشد که ابتدا تجربه کاربری یکپارچه و بصری را تسهیل کنید. پیوندهای داخلی برای کمک به افراد در جابجایی و حرکت در سایت شما هستند.
هر ابزاری که ممکن است به عنوان سیگنال رمز کلیدی مخفی به گوگل داشته باشند، مدت ها پیش از بین رفته است.
در مورد استراتژی بک لینک خود، تمرکز بر ایجاد محتوایی که مردم می خواهند به آن لینک دهند بسیار هوشمندانه تر است تا اینکه نگران هدر دادن رتبه صفحه به دلیل اینکه چه کسی اغلب به شما لینک می دهد، بسیار هوشمندانه تر است. این رویکرد در طول زمان به طور مداوم کار خواهد کرد.
خط پایین: گوگل از اولویت لینک اول به عنوان سیگنال رتبه بندی جستجو استفاده نمی کند.
تصویر برجسته: پائولو بوبیتا