استناد مشترک چیست و آیا یک فاکتور رتبه بندی جستجوی گوگل است؟
ممکن است اصطلاح co-citation را در سرگردانی سئو خود شنیده باشید، اغلب در بحث های مربوط به لینک سازی و معمولاً در ارتباط با اصطلاح دیگری: همزمانی.
نقل قول از مدتها قبل توسط موتورهای جستجو برای تعیین نحوه اتصال دو سند به ظاهر غیر مرتبط استفاده می شود.
اگر وبسایت کوچک خانهسازی من (دختری میتواند رویاپردازی کند) این هفته از یک ناشر برجسته ساختمانی و وبسایت تجهیزات انرژی خورشیدی شما در هفته آینده پیوندی از آنها دریافت کند، این به Google چه میگوید؟
در حالی که این نشان دهنده رابطه بین من و شما نیست ، اما به موتورهای جستجو نشان می دهد که ما یک نقطه مشترک داریم.
اما آیا واقعاً گوگل از استناد همزمان به عنوان عاملی در الگوریتم رتبه بندی جستجو استفاده می کند؟ اجازه بدید ببینم.
ادعا: استناد به عنوان یک عامل رتبه بندی
ما مدت زیادی است که درباره هماستنادی صحبت میکنیم. جیم بویکین به اشتراک گذاشت یک نمای کلی خوب از درک صنعت سئو از این مفهوم در آن زمان در سال 2006.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
استناد کرد یک تعریف از SourceForge که در بخشی بیان می کند:
«هماستناد کتابشناختی یک معیار تشابه رایج است که برای ایجاد شباهت موضوعی بین دو مورد استفاده میشود. اگر A و B هر دو توسط C ذکر شده باشند، ممکن است گفته شود که آنها با یکدیگر مرتبط هستند، حتی اگر مستقیماً به یکدیگر اشاره نکنند. اگر A و B هر دو توسط بسیاری از موارد دیگر ذکر شده باشند، رابطه قوی تری دارند. هرچه موارد بیشتری به آنها استناد شود ، رابطه آنها قوی تر است. “
می توانید ببینید که چگونه چنین تفاهمی می تواند برای جستجوی گوگل در یافتن معتبرترین ، معتبرترین و معتبرترین منابع برای پاسخ به سوالات جستجوگران مفید باشد.
اما آیا هماستنادی در واقع یک عامل رتبهبندی است؟
شواهد برای استناد به عنوان یک عامل رتبه بندی
قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، اگر می پرسید تفاوت بین استناد مشترک و رخداد مشترک در چیست ، این گفتگوی کوتاه بین رند فیشکین و بیل اسلاوسکی آن را خلاصه می کند در چند توییت:

برای اهداف این بخش، ما در مورد استناد مشترک صحبت می کنیم – چگونه پیوندها در مقابل کلمات کلیدی باعث درک گوگل از یک قطعه محتوا می شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
تجزیه و تحلیل استناد از حوزه کتاب سنجی می آید، که در آن دانشگاهیان و محققان از استنادات بین اسناد استفاده می کنند تا تعیین کنند که کدام کتاب، مقاله یا سایر محتواها بیشترین محبوبیت را دارند.
این عملی است که حداقل از اوایل قرن نوزدهم وجود داشته است. با این حال، تجزیه و تحلیل استناد با اتوماسیون و نمایه سازی استناد بسیار مفیدتر شد. این محققین را قادر می سازد تا نه تنها استنادها را در مقیاس مستند کنند، بلکه نحوه اتصال آنها را تجسم کنند و کل مجموعه را برای الگوها تجزیه و تحلیل کنند.
آشنا بنظر رسیدن؟ باید، زیرا اینها اصولی هستند که نمودار دانش Google بر اساس آنها ساخته شده است.
و اگر حتی یک روش برای نمایه سازی و جنون بازیابی اطلاعات گوگل وجود داشته باشد ، متخصصان SEO سعی می کنند بفهمند که چگونه بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.
بازاریابان دیجیتال مدت هاست که به قدرت استناد مشترک اعتقاد داشته اند.
در سال 2010 ، جنیفر وان ایدرستاین نوشت:
یکی از چیزهایی که می تواند بر ارزش یک لینک تأثیر بگذارد، پیوندهای اطراف آن هستند. به زبان ساده، محاصره شدن لینک شما توسط چیزهای بیهوده باعث می شود بد به نظر برسید. اما پیوند دادن سایت شما در کنار رقبا یا منابع مورد اعتماد می تواند تأثیر مثبتی بر رتبه بندی شما داشته باشد. “
طیب نصیر در سال 2013 نوشت:
“هم استنادها توسط موتورهای جستجو بیشتر از متن لنگر می پسندند، زیرا هم استنادها به دست می آیند، در حالی که متن لنگر توسط خودتان ایجاد می شود.”
و در سال 2020، آدام هایتزمن نوشت:
“اگر به این موضوع فکر کنید ، هم استناد و هم اتفاق زمانی کاملاً منطقی به نظر می رسد که صحبت از چیزی است که گوگل در طول این مدت سعی در ارزش گذاری آن داشته است-اقتدار و ترکیب واقعی و واقعی بین بخشهای بزرگ محتوا.”
پیوندها هنوز به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین ها در نظر گرفته می شوند – اگر نه این بیشترین – عوامل رتبه بندی سنگین وزن در الگوریتم های گوگل.
اما همه ما می دانیم که در دنیایی که می توان لینک ها را خرید و فروش کرد، مشکلات بزرگی در مورد یکپارچگی پیوند و ارزش آنها به عنوان یک عامل رتبه بندی وجود دارد.
معرفی مرغ مگس خوار، RankBrain و BERT هر کدام نشان دهنده گام های بزرگی است که گوگل در توسعه درک عمیق تر و معنادارتر از هر قطعه از محتوا انجام می دهد.
در طول سالها صحبت از هماستناد و همروند جایگزینی پیوندها و لنگر متن به عنوان سیگنالهای رتبهبندی شده است.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
با این حال، نقلقولها فقط نوعی پیوند هستند. و استناد مشترک به ایجاد زمینه پیوند کمک می کند.
این به Google کمک میکند بفهمد چه کسی چه کسی است، «چرا» پشت یک پیوند، و اینکه آیا پیوند در طرح بزرگتر چیزها معنا دارد یا خیر.
به این ترتیب، استناد مشترک میتواند به گوگل در شناسایی هرزنامه پیوندها کمک کند و به پیوندها کمک کند تا سالهای آینده به عنوان سیگنال رتبهبندی مرتبط باقی بمانند.
شواهد علیه هم-استناد به عنوان یک عامل رتبه بندی
در مورد ایده هماستنادی بهعنوان یک عامل رتبهبندی گوگل، مشکلات بالقوهای وجود دارد که کمترین آن احتمال دستکاری است.
هر جا که پیوندها ارزش دارند، برخی تلاش خواهند کرد تا سیستم را بازی کنند.
اگر به خرید پیوندهایی برای ایجاد ارتباط در صنعت خود در نوعی طرح هماسناد فکر میکنید، واقعاً باید بپرسید که آیا ارزش آن را دارد یا خیر.
جان مولر در نسخه 11 ژوئیه 2021 ساعت اداری، روشهای مختلفی را که Google با دستکاری پیوندها مدیریت میکند، بازگو کرد:
“ساختن مصنوعی لینک، حذف لینک در سایت های دیگر، خرید لینک – همه اینها برخلاف دستورالعمل های وب مستر است. ما به صورت الگوریتمی در مورد آن اقدام می کنیم و به صورت دستی روی آن اقدام می کنیم.
و اقداماتی که ما انجام میدهیم شامل کاهش رتبه سایتی است که لینکها را میخرد، سایتی را که لینکها را میفروشد، کاهش میدهد، و گاهی اوقات ما فقط اقدامات ظریفتری انجام میدهیم که فقط همه آن پیوندها را نادیده میگیریم.
به عنوان مثال، اگر تشخیص دهیم که یک سایت به طور مرتب لینکها را میفروشد… اغلب وارد آن میشویم و میگوییم، “خوب، همه پیوندها را نادیده میگیریم.”
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
هیچ یک از این موارد جدید نیست ، اما در اینجا ما هنوز در مورد آن صحبت می کنیم.
استناد مشترک به عنوان یک عامل رتبه بندی: حکم ما
مطمئناً میتوان استنادهای مشترک را بازی کرد.
دانشگاهیان مدتها پیش نیاز را مشخص کرد برای درک ارزش واقعی آنها از شمارش صرف استنادها فراتر بروید. حجم به تنهایی معیار خوبی نیست.
نشان دادن حجم بالایی از لینک های ناخواسته در یک سایت هیچ سودی برای شما نخواهد داشت (به هر حال نه دیگر و نه برای مدت طولانی).
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
پیوندها / نقلقولها جنبه اساسی تجزیه و تحلیل اسناد و به قدری فوقالعاده مفید هستند که من معتقدم مزیت آن بسیار بیشتر از پتانسیل دستکاری است – و فکر میکنم گوگل نیز چنین فکر میکند.
پیچیدگی الگوریتمهای فهرست و رتبهبندی گوگل به این معنی است که احتمالاً استناد مشترک وزن بسیار کمتری نسبت به امتیازدهی اسناد دانشگاهی دارد.
اینکه دو پیوندی که به یک صفحه اشاره می کنند به گوگل در مورد آن صفحه می گویند تنها یک سرنخ کوچک است. این یک نقطه در یک نمودار بسیار بزرگ است.
تلاش برای دستکاری آن به عنوان یک سیگنال رتبهبندی در جستجو بسیار کمتر از مجموعههای دانشگاهی تأثیرگذار خواهد بود.
آیا گوگل تأیید کرده است که نقل قول یک عامل رتبه بندی است؟ نه اینکه بتونم پیدا کنم
با این حال، ما معتقدیم که به خوبی می تواند باشد.
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/SearchEngineJournal