بیایید بگوییم بسیاری از آنها از گوگل ناراضی بودند که اعتراف کردند هفته گذشته اکثر وب سایت های خبری استرالیا را از SERP مسدود کرده اند.
با این حال ، این کشور ممکن است حتی با دل شکستگی بیشتری روبرو شود زیرا غول فناوری تهدید می کند استرالیا را به طور کامل از موتور جستجو بیرون بکشد.
داستان تا اینجا
هفته گذشته ، مت جنوبی گزارش شده که گوگل آزمایشی را اجرا می کند که اساساً فقط 1٪ از اخبار استرالیا را نشان می دهد.
این به عنوان خم شدن این شرکت در پاسخ به تلاش کشور برای تحمیل اولین قانون جهانی – قانون معاملات رسانه ای اخبار – دیده می شود که گوگل و فیس بوک را مجبور می کند حق امتیاز را با ناشران اخبار به اشتراک بگذارند.
پاسخ گوگل و تأثیر آن بر اخبار استرالیا
در جلسه دادرسی سنا که روز جمعه برگزار شد ، مل سیلوا ، مدیر عامل Google Australia ، قانونی را که آنها را مجبور به پرداخت هزینه اخبار مورد استفاده خود می کند “غیرقابل اجرا” خواند ، با بیان اینکه:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
“اگر این نسخه از کد به قانون تبدیل می شد ، هیچ گزینه واقعی دیگری به جز انتخاب جستجوی Google در استرالیا نداریم.”
در حال حاضر مشخص نیست که آیا این سرویس شامل تمام سرویس های Google مانند Gmail و موارد مشابه است.
او همچنین گفت:
“ما با خطرات مالی و عملیاتی راهی برای ادامه خدمات در استرالیا نمی بینیم.”
با کاهش 75 درصدی درآمد تبلیغات برای روزنامه روزنامه استرالیا از سال 2005 ، نظرات گوگل در مورد خروج آنها از SERPs یک ضربه اضافی است ، زیرا گوگل موتور جستجوی غالب با رقابت بازار کمی است.
این فقط گوگل نیست
در حالی که بیشتر تمرکز بر واکنش گوگل به کد معامله رسانه های خبری بوده است ، فیس بوک تهدیدی را برای خود ایجاد کرده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در همان جلسه استماع سنا که خانم سیلوا در آن حضور داشت ، بستر اجتماعی متعهد شد که در صورت تصویب این لایحه ، کاربران مستقر در استرالیا را از ارسال و به اشتراک گذاری پیوندهای خبری منع می کند ، با بیان اینکه هیچ گونه سود تجاری برای نمایش این نوع محتوا ندارد.
هر دو غول فناوری استدلال می كنند كه آنها از طریق مراجعه به صنعت خدمات خود را به صنعت رسانه ارائه می دهند و این قانون جدید باعث خطر عملیاتی و مالی نسبت غیرقابل كنترل می شود.
آیا واقعاً در مورد تقسیم حق امتیاز است؟
در حالی که گوگل از تهدیدهای خود علیه استرالیا استفاده می کرد ، همچنین تکمیل توافق نامه با فرانسه برای توافق نامه های مجوز به صورت فردی برای اطلاعات عمومی و سیاسی مذاکره کنید.
در این حالت ، Google بر اساس معیارهای تعیین شده مانند اندازه مخاطب و میزان انتشار ، سطحی از کنترل آنچه را که به این ناشران پرداخت می کنند ، دارد.
در صورت بروز اختلاف ، ممکن است سالها طول بکشد تا در دادگاه حل شود ، و هرگونه پرداخت را به تأخیر بیندازد.
در حالی که در مورد استرالیا ، اگر توافق در مورد ارزش محتوای اخبار حاصل نشود ، تصمیم به یک نهاد داوری مستقل می رسد.
می توان مشاهده کرد که گوگل بیشتر به دنبال از دست دادن کنترل بر این است که چه کسانی این تصمیمات پولی را اتخاذ می کنند تا اینکه به ناشران اخبار مزدی عادلانه برای دسترسی آنها به آخرین اخبار پرداخت کند.
معمار اصلی این کد اظهار داشت:
“در واقع ، بحث هایی که ما از آن آگاه هستیم بر پرداخت مقادیر یکجا و نه برای هر کلیک متمرکز شده است.”
که بیشتر از این تئوری پشتیبانی می کند که گوگل می خواهد براساس معیارهای قابل اندازه گیری میزان پرداخت آنها را تعیین کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اشتراک اجباری اطلاعات الگوریتم
نکته مهم دیگر در قانون پیشنهادی ، تقاضای Google و Facebook است که رسانه ها را از هرگونه تغییر الگوریتم عمدی که ممکن است تأثیر چشمگیری در تجارت آنها داشته باشد ، 14 روز قبل از وقوع تغییرات ، در اختیار رسانه ها قرار دهند.
گوگل در مورد الگوریتم خود بسیار مخفی است ، بنابراین این فقط جنبه دیگری از قانون جدید است که بدون شک آنها خواهان مبارزه با آن هستند.
خلاصه
از آنجایی که هنوز در مورد اختلافات راه حلی حاصل نشده است ، واضح است که استرالیا و سایر کشورهایی که تلاش می کنند درخواست های مشابهی را مطرح کنند ، ممکن است مجبور شوند خود را برای جهانی بدون دسترسی به Google و Facebook آماده کنند.
استناد
https://www.bbc.co.uk/news/world-australia-55760673
https://www.nytimes.com/2021/01/22/business/australia-google-facebook-news-media.html؟smtyp=cur&smid=tw-nytimes