مسابقه پاپ: اگر یک صفحه وب را منتشر می کنید ، آیا موتورهای جستجو آن را رتبه بندی می کنند؟
نه همیشه.
برای اینکه موتور جستجو صفحه شما را رتبه بندی کند ، ابتدا باید آن را خزنده کند.
این جایی است که بودجه خزنده وارد بازی می شود.
موتورهای جستجو از بودجه خزیدن خود برای خزیدن وب سایت شما استفاده می کنند.
در صورت وجود خطای خزیدن در صفحه وب (یعنی 404 ، 403 ، 503 و غیره) ، موتورهای جستجو صفحه را با خطا خزنده نمی کنند.
در تلاش برای رکورد یک بار برای همیشه ، ما به اسناد گوگل مراجعه کرده ایم تا این افسانه رایج SEO را بررسی کنیم.
🥁 درامرول ، لطفا: حقیقت را در مورد برخی از خطاهای خزیدن و باورهای بودجه در پیش رو بیابید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
ادعا: خطاهای خزیدن و بودجه خزیدن به عنوان عوامل رتبه بندی
قبل از بررسی شواهد ، در اینجا کمی تجدید نظر در مورد خطاهای خزیدن و بودجه خزیدن است.
خطای خزیدن چیست؟
خطاهای خزیدن مسائلی هستند که موتورهای جستجو هنگام تلاش برای دسترسی به یک صفحه وب کشف می کنند. این خطاها موتورهای جستجو را از خواندن و فهرست بندی مطالب شما باز می دارند.
اگر موتورهای جستجو نتوانند مطالب شما را بخوانند یا فهرست بندی کنند ، احتمال رتبه بندی برای آن صفحات بسیار اندک است.
بودجه کرال چیست؟
بودجه خزیدن به تعداد صفحاتی که یک موتور جستجو می تواند خزید ، اشاره دارد. گوگل بودجه خزیدن خود را با دو عامل تقسیم می کند:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
- محدودیت سرعت خزیدن ، سرعت صفحات ، خطاهای خزیدن و محدودیت خزیدن در کنسول جستجوی Google تعیین شده است.
- تقاضای خزیدن ، به معنی محبوبیت صفحات شما در ارتباط با طراوت است.
هنوز با منه؟ حال بیایید بررسی کنیم که چگونه خطاهای خزیدن و رتبه بندی تأثیر خزیدن بر بودجه را بررسی می کند.
خطاهای خزیدن و بودجه خزیدن به عنوان عوامل رتبه بندی: شواهد
آیا خطاهای خزیدن عامل رتبه بندی هستند؟
بیایید این را فقط در اینجا بیان کنیم: نه ، خطاهای خزیدن یک عامل رتبه بندی نیستند.
در حقیقت ، جان مولر گوگل می گوید اگر 30-40 URL از URL های کنسول جستجوی Google 404 خطا را برمی گردانند طبیعی است.
آیا بودجه Crawl یک عامل رتبه بندی است؟
تمام راه در سال 2009 ، گوگل تایید کرد فقط می تواند درصد محتوای موجود در اینترنت را تشخیص دهد.
“اینترنت مکان بزرگی است؛ محتوای جدید دائما در حال ایجاد است گوگل تعداد محدودی منابع دارد ، بنابراین وقتی با حجم تقریباً نامحدود محتوایی که به صورت آنلاین در دسترس است روبرو شوید ، Googlebot فقط می تواند درصدی از آن محتوا را پیدا و خزنده کند.
سپس ، از محتوایی که ما خزیده ایم ، فقط می توانیم بخشی را فهرست بندی کنیم. “
در سال 2017 ، Gary IIlyes تحلیلگر روند وبمستر گوگل “بودجه Crawl برای Googlebot به چه معناست، “که نحوه محاسبه بودجه خزیدن توسط Google را توضیح می دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در ابتدای این مقاله ، گوگل می گوید:
“اول ، ما می خواهیم تأکید کنیم که بودجه خزنده ، همانطور که در زیر توضیح داده شده است ، چیزی نیست که اکثر ناشران نگران آن باشند. اگر صفحات جدید در همان روزی که منتشر می شوند خزنده شوند ، بودجه خزیدن چیزی نیست که مدیران وب سایت باید روی آن تمرکز کنند.
به همین ترتیب ، اگر سایتی کمتر از چند هزار آدرس اینترنتی داشته باشد ، بیشتر اوقات به طور کارآمد مورد بررسی قرار می گیرد. “
و در پایین ، گوگل پاسخ می دهد که آیا خزیدن عامل رتبه بندی است:
“افزایش نرخ خزیدن لزوماً منجر به موقعیت های بهتری در نتایج جستجو نمی شود. گوگل از صدها سیگنال برای رتبه بندی نتایج استفاده می کند ، و در حالی که خزیدن برای حضور در نتایج ضروری است ، این سیگنال رتبه بندی نیست. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
آن را مستقیماً از Google دریافت کرده اید. بودجه خزنده یک عامل رتبه بندی نیست.
اکنون ، اگر علاقمند به یادگیری نحوه بهینه سازی بودجه خزیدن خود هستید ، نیکولاس وارگاس ، مشارکت کننده موتور جستجو ، هر آنچه را که باید در مورد آن بدانید در اینجا به اشتراک می گذارد.
خطاهای خزیدن و خزیدن بودجه به عنوان سیگنال رتبه بندی: حکم ما
فقط در صورتی که مستقیماً به پایان این فصل بروید و چیز دیگری نخوانید ، بیایید دوباره آن را بگوییم: نه خطاهای خزیدن و نه خزیدن بودجه عوامل رتبه بندی Google نیستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
گفته می شود ، اگر صفحه ای را نتوان نمایه سازی یا ارائه کرد ، رتبه بندی نمی شود (یا هیچ ارزش ویژه پیوندی را تصویب نمی کند). خطاهای خزیدن می توانند نشان دهند که آیا این اتفاق در سایت شما رخ می دهد ، بنابراین یک بررسی مهم SEO است.
در حالی که در مورد مدیریت خطاهای خزیدن و هزینه خزیدن در مورد استراتژی SEO شما هیچ الگوی جهانی وجود ندارد ، اما می توانید بدانید که مقدار زیادی از خطاهای خزیدن در کنسول جستجوی Google به طور مستقیم انجام نمی شود بر رتبه شما تأثیر می گذارد
تصویر ویژه: Paulo Bobita/SearchEngineJournal